The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons dec 20, 2006 20:31

Det är jul. Miraklernas tid. Nu tycker jag inte ni ska förstöra julen för mig när jag äntligen lyckats piska upp lite positivism.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tor dec 21, 2006 12:18

Promo 2

Fyfan. Vilka rysningar....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor dec 21, 2006 13:01

Ja... jävlar. Och så visar de det här, men tänker vänta över tre månader till med att köra igång säsongen... Nåja, jag har i alla fall tänkt skaffa DVD-boxarna och se om allt under tiden.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor dec 21, 2006 16:58

Tob skrev:Promo 2

Well, fuck me sideways and call me Charlotta...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor dec 21, 2006 16:58

adolvsson skrev:

Well, fuck me sideways and call me Charlotta...

*....*

That really hit the spot. Thank you, Charlotta.

CHARLOTTA IS SEVEN!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor dec 21, 2006 17:00

caffeineaddict skrev:CHARLOTTA IS SEVEN!

Ojdå. Snacka om bakslag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor dec 21, 2006 17:15

Oh hoochimama!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tor dec 21, 2006 23:10

Fyfan. Vilka rysningar....

Du sa det. Ståpäls.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » fre dec 22, 2006 10:07

Jag kanske borde återuppta bekantskapen med den här serien. Gillade ändå den väldigt mycket när jag såg säsong 1-4 och även om jag aldrig kommer vara lika lyrisk som många av er andra är det bra TV för hela slanten.
Tappade smaken för serien efter säsong fyra, eller kände rättare sagt inget behov att se vidare, men efter allt positivt jag hört om S5 är det klart att nyfikenheten vaknar.
Femte säsongen visades alltså tidigt i år? När börjar S6?
Kan leta efter svaren på TV.com och sådana ställen men när så välunderrättade rävar lurar här på BF.se så ska jag ge er en chans att skina med era kunskaper. Dessutom är spoilerrisken så hög, har haft dåliga erfarenheter med The L-Word (inte den spoilern, gudskelov) och andra serier under årens lopp. Epguides säger inget.

S5 var det alltså? Fan, varför skriver jag det här dravlet när jag kan kolla på skiten? Återkommer väl med ett "ja, grabbar, det är ganska bra men det är ju inte The Wire direkt" när jag är klar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre dec 22, 2006 10:58

RalfiParpa skrev:Återkommer väl med ett "ja, grabbar, det är ganska bra men det är ju inte The Wire direkt" när jag är klar.

S5 av Shield spöar iofs alla de tidigare säsongerna, men jag kommer stå på din sida när alla andra kastar frukt, grönsaker och granater och hävda att Wire fortfarande är bättre. Men mer "Ja, grabbar, det är ganska överjävligt bra, men The Wire tar fortfarande hem det" IMHO.

S5 sändes i början av det här året, vi spekulerar ovan när S6 börjar. Vissa drömmer fortfarande om januari, men jag tror mer på mars/april.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre dec 22, 2006 13:27

caffeineaddict skrev:
RalfiParpa skrev:Återkommer väl med ett "ja, grabbar, det är ganska bra men det är ju inte The Wire direkt" när jag är klar.

S5 av Shield spöar iofs alla de tidigare säsongerna, men jag kommer stå på din sida när alla andra kastar frukt, grönsaker och granater och hävda att Wire fortfarande är bättre. Men mer "Ja, grabbar, det är ganska överjävligt bra, men The Wire tar fortfarande hem det" IMHO.

Shield s5 spöar även the Wire s1-3 i varje fall. The Wire S4 vet i fan, men nej, jag tror inte det. Tror. Det är jävligt svårt att bedöma faktiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre dec 22, 2006 23:19

Visst vi detta?

The sixth season of The Shield returns to FX in January 2007. FX has already green-lit the seventh and final season of the acclaimed cop show, to premiere sometime in late 2007 or early 2008.

Att det är klart med säsong 7?

Sen så står det faktiskt här, att seriens sjätte säsong har premiär i januari, jag blir tokig på detta att inte få klara besked.

Tv.com
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons dec 27, 2006 15:49

noike skrev: Det är jävligt svårt att bedöma faktiskt.

Ja, och jag ska skippa jämförelserna framöver, det är bara dumt att jämföra två så olika serier.

Efter bara två avsnitt är jag begeistrad. Det känns dumt att kommentera en säsong ni redan diskuterat uttömmande (antar jag kallt, har inte gått igenom tråden) men jag säger bara det här: jag gillar Forest Whitaker i den här rollen nästan lika mycket som jag gillar honom som Ghost Dog. Kavanaugh är kuslig och...mannen verkar vara en jävla sociopat. I loves it!

The Shield 5x02
Konfrontationen mellan Vic och Lem...intensiv.

Gah. Det här är lysande.

EDIT: Tillägg: Hmm, Tina är en helt ny karaktär, eller hur? Minns inte henne men då såg jag S4 i ett dvalliknande tillstånd och med måttligt intresse. Hon känns ny. Gillar henne. Het.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons dec 27, 2006 17:59

Det här är bra.

The Shield 5x04
"He's got every angle covered."
Sanna ord. Kavanugh är inte att leka med och jag gillar hur personligt det börjar bli mellan honom och Vic nu - goddamn!
Claudette...cancer? Vore hemskt. Säkert nåt annat. Säkert nåt annat.
Jag älskar att allt är så korthuslabilt just nu - som om hela skiten kan falla samman vilken sekund som helst.
En tanke slog mig tidigare: Kavanaugh, kan han ha kommit åt Mara? Hon verkade lite frågvis. Hade varit en grym twist.
(svara inte)
Lem sitter grensle och efter att hans så kallade familj inte ens kommer ihåg hans födelsedag verkar det som att han...nej, jag vill inte ens tänka på det. Gah, rafflande!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » lör jan 06, 2007 17:17

Krasch.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör jan 06, 2007 17:25

RalfiParpa skrev:Krasch.

5x11?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav RalfiParpa » lör jan 06, 2007 17:35

Ja. Kanske borde ha skrivit det.

Skrämmande bra avsnitt och säsong. Fast ni vet ju redan.

Vart går vi nu?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tam » mån jan 29, 2007 2:16

På myepisodes står nu 6x01 den 3:e april. Tros det stämma?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » mån jan 29, 2007 2:23

Tam skrev:På myepisodes står nu 6x01 den 3:e april. Tros det stämma?

Det kan det. Det måste det. Annars dör någon.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön feb 25, 2007 22:01

(spoiler Shield S5) Alltså, om Forest plockar hem en Oscar i natt känns det som om han kommer stiga en hel del i Hollywoodkurs och då minskar nog chansen att han dyker upp i särskilt många framtida Shield-avsnitt. Om någon ville ha en anledning att INTE heja på Forest alltså.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön feb 25, 2007 22:48

caffe: Spelar nog ingen roll. Säsong 6 måste vara färdiginspelad vid det här laget.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Capt. Peroxide » sön feb 25, 2007 23:28

noike skrev:
caffeineaddict skrev:

Shield s5 spöar även the Wire s1-3 i varje fall. The Wire S4 vet i fan, men nej, jag tror inte det. Tror. Det är jävligt svårt att bedöma faktiskt.
Förstår inte att man kan få för sig att jämföra The Shield och The Wire. För att båda handlar om poliser och bovar eller? Det vill säga, jag gillar båda serierna som fan, men de är ju extremt olika. The Shield är en double whopper med extra allt, The Wire söndagsstek med gräddsås och pressgurka.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav sp1keout » sön feb 25, 2007 23:36

Capt. Peroxide skrev:The Shield är en double whopper med extra allt, The Wire söndagsstek med gräddsås och pressgurka.

Exakt vart är de 2 sakerna olika?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav CheeseGuy » sön feb 25, 2007 23:38

Capt. Peroxide skrev:Förstår inte att man kan få för sig att jämföra The Shield och The Wire. För att båda handlar om poliser och bovar eller?

Eller för att de två är i en helt egen klass när det gäller serier som fortfarande produceras (rätt många, inklusive mig själv, är nog med på det).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön feb 25, 2007 23:42

CheeseGuy skrev:
Capt. Peroxide skrev:Förstår inte att man kan få för sig att jämföra The Shield och The Wire. För att båda handlar om poliser och bovar eller?

Eller för att de två är i en helt egen klass när det gäller serier som fortfarande produceras (rätt många, inklusive mig själv, är nog med på det).

Sopranos också, och kanske Studio 60 (även om det ändå kanske inte riiiiktigt är i samma klass IMHO), men jo, sen är det tomt i det översta skiktet nuförtiden.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » lör mar 10, 2007 16:38

Teaser

Faaan allså. Inte många veckor kvar nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör mar 10, 2007 18:16

Tob skrev:Teaser

Är det som den förra teasern, eller är det riktiga scener från avsnitten?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » lör mar 10, 2007 18:19

CheeseGuy skrev:
Tob skrev:Teaser

Är det som den förra teasern, eller är det riktiga scener från avsnitten?

Riktiga scener från jag antar första avsnittet. Det är en promo för Season Premiere.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » lör mar 10, 2007 19:24

FY SATAN!

April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! April! NU!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » lör mar 10, 2007 19:26

The Shield och The Sopranos samma månad? Galen skit. TV-året 2007 kommer bli det nya 2006.
Eftersom The Shield verkar vara den serie som skapar störst diskussion på det här forumet lovar jag att delta den här gången (därför att alla vill veta vad jag tycker om saker - jag vet det). Alltid roligt att prata om Vic.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film