Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » mån apr 11, 2005 15:31

Jag har faktiskt inte tänkt på om Jack kunde vara gay, men nu när du säger det verkar det ganska troligt. På en öde ö i 40 dagar, och han har inte utnyttjat den möjlighet med Kate han har fått ett par gånger... verkar inte särskilt troligt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån apr 11, 2005 15:49

CheeseGuy skrev:Under den första tillbakablicken tänkte jag "Briljant, Jack är gay!" (har vi sett något som tyder på motsatsen innan det här avsnittet?).

Det var faktiskt min första tanke också men sen visade det ju sig att det var Jack som skulle gifta sig, blev lite besviken då faktiskt. Jack kan få vara gay, inte mig emot, men jag vill inte (längre) se honom med Kate ivarjefall, tyckte Jack och Sun hade en intressant koppling i detta avsnittet istället :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » mån apr 11, 2005 17:50

1x20

Å andra sidan verkade han ju motvilligt gifta sig, jag såg det absolut inte som att det var det han ville göra, men jag kan ha misstolkat.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav LWes » mån apr 11, 2005 17:52

Yog-Sothoth skrev:Jag har faktiskt inte tänkt på om Jack kunde vara gay, men nu när du säger det verkar det ganska troligt. På en öde ö i 40 dagar, och han har inte utnyttjat den möjlighet med Kate han har fått ett par gånger... verkar inte särskilt troligt.

40 dagar! Tänk på att dom blir ganska snuskiga av att varit där så länge.
Deltagare i Survivor har ofta sagt när dom fått frågan om det var några romanser på ön att man inte tänker på sånt, för att alla är smutsiga och luktar illa och det är inte speciellt attraktivt.
Sen har det ju funnits undantag men om det hade bildats ett flertal par på ön i Lost hade det nog inte varit trovärdigt.
Sayid och Shannon räcker för nu.
Sen gillar ju Charlie och Claire varanndra och jag tror absolut att om dom varit i vanliga livet hade dom redan blivit ett par, men under deras unika situationer på ön så är det kanske inte en romans av det slaget som är det första dom tänker på.
och men vet, Jack kanske fortfarande är gift, och om han fortfarande är gift och älskar sin fru (vare sig om hon är död eller levande) så är väl det ganska förståligt att han inte försökt något med Kate.
Senast redigerad av LWes lör maj 07, 2005 22:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån apr 11, 2005 18:03

Simon skrev:1x20

Å andra sidan verkade han ju motvilligt gifta sig, jag såg det absolut inte som att det var det han ville göra, men jag kan ha misstolkat.

Jag fick mixade vibbar.
Även om det känndes som om han skulle dra sig ur ganska mycket hela tiden, när han väl sa dom där sakerna i slutet med att han inte räddade henne utan att hon räddade honom o.s.v. känndes det verkligen som om han älskade henne.
Han kan förstås ha lurat henne, men i så fall är han väldigt skicklig.
Jag tro i alla fall att han älskade henne.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Simon » mån apr 11, 2005 18:28

1x20

Dels har jag en kompis som fungerar på ett liknande sätt som jag lätt associerar till. Han kan vara emot något, men eftersom det förväntas av honom att han inte är emot det kan han slutligen vara så uppslukad av att han "borde" gilla det att han lurar sig själv. Det kan spela in och göra att jag tolkar fel.

Sedan såg jag det som att, när han gifte sig "släppte han inte taget när han borde gjort det" men på ön "fick han släppa taget". Många tillbakablickar handlar om var de var då, inte bara fysiskt men även känslomässigt och som personer, och sedan hur det återspeglas i handlingar på ön som innebär att de antingen är sig lika, eller att de har utvecklats.

Men ja, jag förbehåller mig verkligen rätten att säga "okej, jag fattade fel", för det kan jag ha gjort. :)

Ska se om det när väl tv4 kommer så långt, får se om jag tycker annorlunda då.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Glorificus » ons apr 13, 2005 12:51

Synd att Fury lämnar Lost nästa säsong... jag tycker det märktes när han skrivit ett avsnitt - humor, osv. Men vem vet, någon annan ME-veteran kanske går över till Lost... Goddard kanske? Det vore något. :)

Ooh, och jag upptäckte precis att det är fler avsnitt kvar än jag trodde av första säsongen... eller finalen verkar uppdelad i tre delar, där första delen sänds 18 maj och de två andra 25 maj. Och då har vi två hela avsnitt innan dess (4 och 11 maj). :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » ons apr 13, 2005 16:00

Goddard har ju faktiskt skrivet ett avsnitt. Nummer 16 Outlaws. Så på ett eller annat vis så är han ju bunden till åtminstonde Bad Robot. Eftersom han ingår väl i författar teamet för Alias. Fast detsamma kanske redan gäller för Lost. Fast man kan ju hoppas att han kommer skriva mer för Lost, för det är en serie som passar honom bättre, känns det som i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 23:44

Såg Lost Specialen idag och den var bra. För dom som inte redan vet är det ett 40-minutersavsnitt som innehåller det viktigaste från hela säsongen. Allt det viktiga från första till senaste avsnittet är med, och dom har gjort ett bra jobb med att få med så mycket som möjligt utan att det känns osammanhängande.
Den fokuserar ju då på själva "huvudmysteriet" och inget på karaktärernas bakgrunder och deras hemligheter och mysterier.
Någon av er som tycker att det inte händer något i serien skulle ha struntat i att se alla avsnitt och bara sett den här...

Den är ju till för nya tittare att komma in i serien innan säsongen är slut och för oss som sett alla avsnitt är det ju inget nytt alls i avsnittet, men lite uppfärskning av ens minne kanske kan vara bra?
Fast det som var med i avsnittet var ju förstås sakerna man inte glömt bort...

Själv hade jag hellre sett lite intervjuer och sånt istället, men det kommer väl gott om i dvd-boxen.

Längtar tills nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 29, 2005 0:01

Det bör tilläggas att man får lite förhandstitt på vad som händer i slutet av säsongen också. Väldigt trevligt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre apr 29, 2005 0:15

Yog-Sothoth skrev:Det bör tilläggas att man får lite förhandstitt på vad som händer i slutet av säsongen också. Väldigt trevligt.

Det var trailern för nästa avsnitt.
Jag vet inte om jag är så glad att jag såg den...
Trailers för tv-serier avslöjar alldeles för mycket. Dom avslöjar för mycket, och lurar en för mycket. Blä säger jag om det.
Men det gjorde förstås att jag längtar mer till det avsnittet!

bara 7 dagar kvar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav OPIOO » fre apr 29, 2005 15:46

Måste säga att special-avsnittet var bland det mest bedrövliga jag någonsin har sett. Hade förväntat mig att få se åtminstone något vettigt, men i stället så visar de klipp från gamla avsnitt med en riktigt värdelös voice over. Och som om inte det vore nog så avslutar de med att spoila en inför fortsättningen. Ni som ännu inte har sett skiten, undvik den som pesten.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Tomas » fre apr 29, 2005 16:07

Blev varnad av min bror som också var mycket besviken. Tillbakablickar får man så det räcker i de övriga avsnitten (he he) och detta är en serie där man absolut inte vill bli spoilad om vad som händer längre fram.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 29, 2005 19:35

OPIOO skrev:Måste säga att special-avsnittet var bland det mest bedrövliga jag någonsin har sett. Hade förväntat mig att få se åtminstone något vettigt, men i stället så visar de klipp från gamla avsnitt med en riktigt värdelös voice over. Och som om inte det vore nog så avslutar de med att spoila en inför fortsättningen. Ni som ännu inte har sett skiten, undvik den som pesten.

Du vet väl att detta avsnitt inte är något "riktigt" avsnitt? Det kommer inte med på DVD:n, enda syftet med det är att förfriska minnet för de som har följt serien, alternativt introducera nya tittare. Har man större förväntningar på den här typen av avsnitt än att det ska vara ett gäng klipp med en kass voice over blir man garanterat besviken.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor maj 05, 2005 5:32

1x21: Så det var Locke som slog ner Sayid i vilket avsnitt det nu var, när de försökte hitta källan till meddelandet. Precis när du börjar tro på att Locke inte alls är creepy så finns det ändå kvar.

Sawyer och hans glasögon är underhållande, kändes ju dock lite typiskt att den person som klagade på barnet var den enda som kunde tysta det...

Vet inte om det beror på de långa uppehållen som nu varit eller bara avsnittet, för det kändes lite tamt och (serien) inte lika intressant/angeläget som tidigare. Förhoppningsvis och äntligen något om luckan nästa vecka, hoppas på ett bättre avsnitt då, för detta var verkligen ett mellanavsnitt (och så nära slutet på säsongen...). Det enda som kändes intressant med tillbakablickarna var att veta varför Sayid var på väg till LA.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 13:36

1x21JÄVLAR BRA SERIE!
Jag tycker att avsnittet var väldigt bra! Flashbackarna var bra! Allt var bra! Jag tycker att det var bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor maj 05, 2005 15:26

1x21: Bra som vanligt, men jag håller med om att det var tamt. Det kan nog till stor del bero på det långa uppehållet och att jag såg de senaste, ũberbra avsnitten av 24 och Veronica Mars igår.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 15:48

1x21
Jag lyckades inte heller känna nåt engagemang för det här avsnittet. Det var faktiskt lite segt och tråkigt.
Nu måste dom ta upp frågan om luckan i nästa avsnitt, annars lessnar jag. Jack gick omkring hela avsnittet och var någon slags martyr, dvs han höll sig vaken, spelade hjälte och trodde att han skulle kunna göra nåt åt Locke-situationen. Jag störde mig på det och tyckte att han skulle gå och lägga sig. En doktor om nåt borde väl veta hur viktigt det är att sova. Dumheter. Locke och Sayid? Nja, det var väl ok, men det kom inte fram så mycket mer, förutom att dom andra äntligen börjar få reda på vad Locke och Boone har sysslat med. Äntligen.

Nä, nästa avsnitt borde bli bättre, det är ju snart säsongsavslutning så det är massa mysterier som ska klaras upp. Inga fler flashbacks nu, utan det räcker med det som händer på ön, tycker jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 16:06

Tinwiel skrev:Inga fler flashbacks nu, utan det räcker med det som händer på ön, tycker jag.

Nästa avsnitt får vi se Flashbacks från:
Kate. Undra om det kommer bli tråkigt eller intressant. Med tanke på att hon är så tråkig blir det nog inte så kul, men det är en del saker jag vill veta, t.ex. vad fan det där lilla flygplanet var för något!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 16:11

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Inga fler flashbacks nu, utan det räcker med det som händer på ön, tycker jag.

Kate. Undra om det kommer bli tråkigt eller intressant. Med tanke på att hon är så tråkig blir det nog inte så kul, men det är en del saker jag vill veta, t.ex. vad fan det där lilla flygplanet var för något!

Ja, det skulle faktiskt vara intressant, om vi får några riktiga svar, och inte bara mer flum.. Jag vill också veta varför flygplanet var så viktigt. Vi vet ju att det tillhörde mannen hon älskade/mördade men inte så mycket mer än så. Jag tyckte mer om Kate i början men på sistone har hon varit rätt så tråkig... Men efter det så får det vara slut på flashbacks!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 16:16

Tinwiel skrev:
LWes skrev:

Men efter det så får det vara slut på flashbacks!

Det är det. Då är det bara 3-delars säsongsavslutningen kvar och jag tror att det bara är flashbacks från flygplatsen då.
Det ska bli intressant.
Senast redigerad av LWes tor maj 05, 2005 19:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor maj 05, 2005 16:44

Jag gissar på att det blir lite flashbacks i de tre (egentligen är det två) sista avsnitten som kommer att knyta ihop mer av vad som hände vid kraschen, ungefär som i piloten.

Angående nästa avsnitt (spoiler för vem det handlar om):

Jag är inte jättesugen på ett till avsnitt om Kate, men det kan förhoppningsvis få hennes förra avsnitt (med flygplanet) att kännas lite mer meningsfullt.

Jag tror i alla fall inte att det kommer att hända särskilt mycket då heller, för de sparar säkert all dramatik till säsongsfinalen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 05, 2005 18:34

LWes: spekulerar du eller spoilar du?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 18:36

Illyria skrev:LWes: spekulerar du eller spoilar du?

Jag tror det. Vet inte säkert dock.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 05, 2005 19:00

Du vet inte om du spekulerar eller spoilar... Lika bra att spoilermarkera då kanske.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » tor maj 05, 2005 20:55

Såg precis senaste avsnittet, 1x21 ... blir bara mer och mer spännande.. vill ha nästa avsnitt nuuuu!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 05, 2005 21:52

Ännu fler Bollywood-indier som spelar araber...

EDIT:
1.21:
Vem var tjejen på kortet med Boone som Shannon tog ur sin plånbok?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 05, 2005 21:59

Illyria: Har du sällat dig till den extremt lilla skara som faktiskt vågar ha egna bilder som avatarer, eller är det någon TV-karaktär jag inte känner igen?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 22:02

Yog-Sothoth skrev:Illyria: Har du sällat dig till den extremt lilla skara som faktiskt vågar ha egna bilder som avatarer, eller är det någon TV-karaktär jag inte känner igen?

Det är Jaye från Wonderfalls. Underbara Wonderfalls. (Och vadå "vågar? Skälet till att fler inte har det är att många bilder på sig själv ser så tråkiga ut. Where's the action? Plus att det med bilder från någon serie faktiskt är ett ställningstagande påsitt sätt.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 05, 2005 22:05

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Illyria: Har du sällat dig till den extremt lilla skara som faktiskt vågar ha egna bilder som avatarer, eller är det någon TV-karaktär jag inte känner igen?

Det är Jaye från Wonderfalls. Underbara Wonderfalls. (Och vadå "vågar? Skälet till att fler inte har det är att många bilder på sig själv ser så tråkiga ut. Where's the action? Plus att det med bilder från någon serie faktiskt är ett ställningstagande påsitt sätt.)

Det var inte meningen att komma åt någon nerv... dåligt ordval bara.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film