Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » lör jan 21, 2006 4:01

5x11
Det enda jag kan tänka på numera är hur larvigt det är att inte Clark berättar för Lana. KOM IGEN!!

Såg ut lite som att Clark sneglade på Lois när hon kom där i bilen vid gården också.. nu vet vi ju iofs redan att Clark+Lois inte kan hända om skribenterna ska hålla sig till den vedertagna Stålmannen-storyn.. man kan väl hoppas att de skipper den om inte annat? :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » lör jan 21, 2006 13:52

5.11

Varför kan inte Clark+Lois hända? *nyfiken* Jag menar, finns ju en hel serie som heter "Lois and Clark". :)

Lockdown var helt okej, men inte mer. Det hade kunnat vara mycket bättre om det inte var så att jag nu "ser fram emot" tio avsnitt där Lex och Clark kommer att kämpa om den perfekta Lana. Uärk!

Då telefonen ringde hos Chloe så var det första jag tänkte: låt det vara hennes kille som hon haft i en månad eller så nu utan att vi fått veta det!! Jag fattar inte varför Smallville-skaparna envisas med att alla ska bli fixerade vid Lana och riskera sitt liv för henne, men typ *ingen* vill ha Chloe. (Förutom Pete back in the days.) Varför kan hon inte bara få en nice kille som t ex arbetar på the Daily Planet och som vi får se nån sekund av då Clark dyker upp och ska ha hennes hjälp? Eller varför inte: "Clark tror inte att Chloe har nåt sexliv -- varken med sig själv eller nån annan -- så han rusar in i hennes rum och upptäcker att han kanske borde sluta med det..." :)
Senast redigerad av AKS lör jan 21, 2006 16:13, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör jan 21, 2006 15:54

5.11 Jag är väl inte heller direkt jätteimponerad av avsnittet. Och att Clark inte berättar för Lana är så fruktansvärt irriterande. Jag gillar knappast Lana men jag tror ändå att hon skulle förstå. Fast det är klart, hon blir säkert arg för att han inte har sagt någonting tidigare. Men Clark borde berätta.

Jag tycker nog (mot min vilja) att Lana faktiskt blir lite intressantare i och med att Lex är kär i henne. Och att hon är betydligt bättre i sina scener med honom än i sina scener med Clark.

Håller helt med AKS gällande Chloe.

Till sist så hoppas jag att Clarks föräldrar snarast dör i någon hemsk olycka. Dom är helt fruktansvärda, särskilt pappan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » lör jan 21, 2006 16:47

5x11

Jag har sagt det för och jag säger det igen. Cancer/AIDS/Böldpest/Mördarrobotar vad som helst som dödar Jonathan Kent.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tomas » fre jan 27, 2006 12:38

5x12

Mycket bra avsnitt
och roligt att läsa de två föregående inläggen efter att ha sett det :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Off » fre jan 27, 2006 13:23

5x12!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Bra avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre jan 27, 2006 14:11

5x12
Mycket bra avsnitt. När allt gick så bra i början tänkte jag med en gång att någon skulle dö från att Lana fick veta hemligheten och sen skulle Clark åka tillbaka i tiden så att hon inte vet. Men sen när jag trodde att det var slut hade visst bara halva avsnittet gått...
Jag undrar vad som fick Lois att svimma eller vad som nu hände. Vad med att Lana inte visste hemligheten påverkade det? Det var helt skumt.
Jag tycker att det var lite synd att Jonathan dog. Jag förstår inte varför ni hatade honom så, han var ju en bra fader och snäll person.
Jag antar att Lionel vet Clark's hemlighet och att det var det han hotade med.

Nu finns det ingening som borde hindra Clark från att berätta för Lana, men han kommer säkert inte göra det för att "någon kan komma efter henne för att dom tror att hon vet någonting hemligt om honom" :rolleyes:

Det ska bli kul att se vad Lionel kommer göra, för någonting lurigt har han på gång...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre jan 27, 2006 16:12

5x12
Fel gubbe dog ju... Jag ville se Lana död, DÖD! Tyckte ju om Jonathan.
Men Smallvile är bra nu, var inte överförtjust i S4 så det är en förbättring.[spoiler]

Någon som vet hur många säsonger det ska bli? Känns som detta kan vara den sista.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » fre jan 27, 2006 16:41

Eynosh skrev:Någon som vet hur många säsonger det ska bli? Känns som detta kan vara den sista.

Jag tror att det finns ganska bra chanser för serien att fortsätta nästa säsong. Nya kanalen CW skulle nog tjäna på att ha en populär etablerad serie som Smallville.
Men själva utgångspunkten dom hade med serien var ju att det skulle handla om Stålmannens uppväxt utan att nämna "Superman" och kostymklädda skurkar och sånt, och om serien fortsätter vill jag att den går över till ett stadie som är mer som serien "Lois & Clark" var.
Lite mer äkta kriminella skurkar istället för ungdomar som blivit påverkade av stenarna.
Så som serien är nu skulle en sådan övergång nog inte vara allt för svår. Chloe jobbar redan på The Daily Planet och Lana går väl redan på college i Metropolis. Lois har inget som binder henne till Smallville.
Lex borde väl snart flytta över tiill Metropolis istället för att bara sitta i sitt slott i en bondig småstad.
Så om serien följer med till CW skulle det kanske vara lämpligt att döpa om den till något annat och fräsha upp den lite sammtidigt som allt från Smallville fortsätter som vanligt.
Det skulle nog vara bättre för att få in nya tittare än att bara göra Smallville säsong 6, då många nya tittare säkert hellre hoppar på en ny serie (även om det är en fortsättning) än att hoppa på en serie som redan hållit på så länge och kanske inte har så långt kvar.

Så tänker jag i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » fre jan 27, 2006 18:25

5x12

w00t w00t, he's dead!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinwiel » fre jan 27, 2006 18:50

5x12
Gud så skönt att han äntligen berättar för Lana, tänkte jag, så att vi får ett slut på det eviga velandet.. sen.. wtf! Giftermål? Allt var väldigt gullegulligt ett tag.. uuärk. När Lana tackade ja, så tänkte jag att "det här är för lyckligt, snart går nåt åt helvete". Och såklart.. När Lana dog så blev jag lättad att det inte var Chloe som dog, och att det var bra för serien. Dessutom så räknade jag med att det skulle bli intressant med Lex/Clark-relationen då Clark hade fått reda på att Lex hade varit bråkig med Lana.. och sen dör hon. Men... *suck* Clark reser tillbaks i tiden, och vi är tillbaks till velandet igen. Blev orolig igen att Chloe skulle dö istället för Lana eftersom dom skulle följas åt. Man vet ju att nån ska dö!! *svär lite*. Tänkte först att det var fegt av manusförfattarna att inte ta livet av Lana, men nu blev det ju en intressant historia av det hela ändå. Jonathan dör, och jag kommer inte att sörja honom. Ska bli intressant att se hur dom klarar sig utan "patriarken" i familjen... Fast jag undrar om det inte hade blivit intressantare ändå om Lana hade dött..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » fre jan 27, 2006 21:34

s5e12

ÄNTLIGEN DOG HAN! :D joy to the world! vilket avsnitt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » fre jan 27, 2006 23:01

5.12 Mycket bra avsnitt för att vara Smallville.

Avsnittet var bra och hade fått mig att tappa hakan om... Lana fortsatt vara död! Men nejdå, jag visste på en gång då hon dog att Smallville inte är den sortens serie som skulle ta död på en sådan tråkig karaktär. Naturligtvis... the old time reversal. Tack för den! Grr!

Sedan då pappan dog (även han en stentrist karaktär) så blev det lite sorgligt. Jag fällde t.o.m. en tår eller två. Särskilt på slutet och det med halsbandet trots att det hade världens setup och man egentligen borde spy på det. Kanske nåt med nån hormonnivå eller så? :)

Det enda jag hoppas nu är att Clark slutar tråna efter Lana. Inte för att Lana rår för det, men han borde vara lite bitter över att han i princip tog livet av sin pappa för hennes skull. Som sagt, inte Lanas fel, men med tanke på att hon gjorde slut sedan och satte sig på sina höga hästar (som om hon aldrig ljugit) borde svida lite. Jag skulle verkligen gilla om han nu gick vidare, men tyvärr ser jag framför mig Lex och Clark med varsin hink och spade sägandes saker som "Min Lana!" "Nej, min!!" "Jag går å hämta pappa nu om jag inte får Lana". Uäck! Hoppas verkligen att det inte händer.

Annars... Luthor Sr syntes bakom mamma Kent i slutet av begravningsscenen. Det tycker jag helt klart pekar på att Luthor Sr tänker flirta in sig hos mamma Kent framöver.

Och ge Chloe en pojkvän för sjutton gubbar!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre jan 27, 2006 23:25

AKS skrev: ser jag framför mig Lex och Clark med varsin hink och spade sägandes saker som "Min Lana!" "Nej, min!!"

Haha! Ännu en sak som kommer sätta sig i min skalle.. först the naugthy business som du nämnde tidigare, nu the funny business. ;)

Kom att tänka på ett visst Angel-avsnitt.. "It's my lead, my lead!" :D

Såklart Chloe borde få en pojkvän eller några romantiska/erotiska äventyr åtminstone. Hon är het, rolig och charmig ju, och hon kunde få fler storylines än som sidekick till Clark..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » lör jan 28, 2006 16:00

5.12 Wow, Smallville förvånar mig med att faktiskt vara riktigt, riktigt bra. Givetvis blev jag lycklig över att pappan dog. Serien blir garanterat bättre utan honom. Mamman har jag väl inte heller mycket till övers för men hon är ändå lite bättre. Och en liten storyline kring henne och Lionel har jag ingenting emot.

På ett sätt hade det varit bra om Clark hade berättat för Lana så att man hade fått det ur världen. Men jag tycker í och för sig att det var bra att dom istället bara gjorde slut. För mot min vilja så ser jag gärna Lana med Lex. Deras scener i det här avsnittet var grymt bra. Visst det beror i princip bara på att Lex är så underbar men ändå.

Är som sagt inte det minst ledsen över att pappan dog men trots det så var slutscenen väldigt, väldigt bra. Så vackert med snön och allting.

Synd att Smallville inte alltid är så här bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » sön jan 29, 2006 7:06

5x12
Håller med de tidigare, det var ett bra avsnitt.

Trodde först berätta för och fria till Lana skulle vara en dröm, men när det inte vara och jag visste nån skulle dö så kändes hela uppbyggnaden Lana dör, spola tillbaka, etc ganska förutsägbar. Likaså att Jonathan Kent var den som skulle dö. Men det var bra utfört. Säsongsfinaler, 100:e avsnitt och allmänna storslagna händelser är Smallville bra på.
CHLOE: What was my reaction?

Ja, hon borde få ett love interest.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav dizzy » sön jan 29, 2006 17:45

LWes skrev:Jag undrar vad som fick Lois att svimma eller vad som nu hände. Vad med att Lana inte visste hemligheten påverkade det? Det var helt skumt.

Det som var annorlunda var att första gången kom Lana in precis som Lois höll på att ramla ner från pallen hon stod på och hjälpte henne. Det var alldeles efter hon och Clark kommit tillbaka. Andra gången gjorde väl Lana något annat eftersom de just gjort slut istället.

Funderade också på det just när det hände.
Men bra avsnitt var det.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav LWes » sön jan 29, 2006 18:16

dizzy skrev:
LWes skrev:Jag undrar vad som fick Lois att svimma eller vad som nu hände. Vad med att Lana inte visste hemligheten påverkade det? Det var helt skumt.

Det som var annorlunda var att första gången kom Lana in precis som Lois höll på att ramla ner från pallen hon stod på och hjälpte henne. Det var alldeles efter hon och Clark kommit tillbaka. Andra gången gjorde väl Lana något annat eftersom de just gjort slut istället.

Ah, ok. Så det fanns en förklaring bakom det i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » sön jan 29, 2006 20:41

AKS skrev:Varför kan inte Clark+Lois hända? *nyfiken* Jag menar, finns ju en hel serie som heter "Lois and Clark". :)

Mjo, men när alla stålmannen storys i Metropolis inträffar så vet ju inte Lois att Clark är Stålmannen.. det kan dom väl iofs ändra på om dom vill.. men som sagt.. inte om de ska hålla sig till den vedertagna tidsaxeln.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav adolvsson » sön jan 29, 2006 22:19

Noam skrev:inte om de ska hålla sig till den vedertagna tidsaxeln.

Den där har dom väl iofs brutit för länge sen, vid det här laget.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » sön jan 29, 2006 23:05

adolvsson skrev:
Noam skrev:inte om de ska hålla sig till den vedertagna tidsaxeln.

Den där har dom väl iofs brutit för länge sen, vid det här laget.

Ja, dom har ju ändrat på många saker, t.ex dör väl inte Jonathan innan Clark blivit Superman? och bara för att Lois och Clark skulle bli tillsammans behöver hon ju inte få veta om hans krafter.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bender » mån jan 30, 2006 0:47

5x12
Det här var ett riktigt bra avsnitt! Tyckte aldrig om pappan riktigt men Lana hade mycket hellre fått dö.. Det var en mycket mer chockerande död som det spelades ut!
Smallville är min reservserie och den duger rätt fint som det. Gör inget fall jag missar några veckor men är helt klart värd att se ikapp.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Rombat » mån jan 30, 2006 21:06

5x12
Jag gillar det halvt...

...för de kunde väl fan haft ihjäl Lana med. Det finns nog inte mycket som suger så fett som det gamla "du har en chans att åka tillbaka i tiden"-trickset. Fega manusförfattare! Damn them!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav dizzy » mån jan 30, 2006 23:12

För de som gillar Lois.
Läste just att Erica Durance har en av huvudrollerna iButterfly Effect 2.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav LWes » fre feb 03, 2006 17:40

5x13
Ow, det här avsnittet var delvis väldigt bra. Början var riktigt cool när Angel of Vengeance dök upp och det var coolt med en superhjälte i kostym som bekämmpar skurkar i Metropolis mörka gränder.
Så när Chloe gav henne namnet var utmärkt, och Angel of Vengeance är ett fantastiskt namn, jag undrar om hon finns på riktigt eller om Smallville-folket hittat på henne.
Det jag inte gillade var när hon ville döda skurken och Clark inte ville det.
Det skulle typ få henne att verka ond och galen så att det finns en anledning för henne att inte stanna kvar i serien och teama up med Clark hela tiden. Men det var inte hon som framstod dåligt, tycker jag, utan snarare Clark som framstod som extra mesig.
Jag är inte direkt för att döda sånt slödder, men jag är inte heller emot det.

Det är dock en bra riktning serien verkar gå i. Mer och mer Metropolis har vi ju faktiskt fått se den här säsongen. Daily Planet likaså.
Jag gillar inte riktigt Lex's roll i serien. Han gör ingenting intressant, och det verkar som hans enda roll är att vara ute efter Lana.

Jag förstår inte att folket bakom serien inte tycker att det är dags för Clark att bli Superman fullt ut. Det verkar väldigt logiskt för honom just nu att genomgå den transformeringen, så att nästa säsong kan bli färsk och ny.
Dom har sagt att dom tänker serien som 7 säsonger eftersom det är så länge skådespelarnas kontrakt håller, och jag kan inte se allt fortsätta som det är i två hela säsonger till. En förändring måste ske.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre feb 03, 2006 23:14

LWes skrev:5x13
Jag gillar inte riktigt Lex's roll i serien. Han gör ingenting intressant, och det verkar som hans enda roll är att vara ute efter Lana.

Hear, fucking hear! Jag blir galen på manusförfattarna!

Jag förstår inte att folket bakom serien inte tycker att det är dags för Clark att bli Superman fullt ut. Det verkar väldigt logiskt för honom just nu att genomgå den transformeringen, så att nästa säsong kan bli färsk och ny.
Dom har sagt att dom tänker serien som 7 säsonger eftersom det är så länge skådespelarnas kontrakt håller, och jag kan inte se allt fortsätta som det är i två hela säsonger till. En förändring måste ske.

Håller med om detta också.

I övrigt var avsnittet helt okej, men som vanligt...

...tar Lana död på scenerna hon är med i. Då jag insåg att det var hon som hittat pappans klocka så hade jag lust att spy. Kan ingen annan få chans att vrida tillbaks tiden och se till att hon håller sig död?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » ons feb 08, 2006 11:28

5x13 Samma spår som Lwes och AKS
För första (och kanske inte första, iaf inte trettielfte) gången kände jag att Lana bara var i vägen. Innan har det varit bra att ha flera karaktärer som påverkar serien olika, men nu är det ju bara bläh. Lex gör självklart inget vettigt, och Lionel verkar vara på utgång ur serien. Martha har jag aldrig tyckt om, inte heller var jag förtjust i att Angel of Vengenace kan hoppa högt och Clark fortsätter att envisas med att springa runt istället för att utveckla sina krafter.
Har följt Smallville sedan första avsnittet, tycker att den börjar ta en speciell vändning nu. Det krävs en utveckling av serien för att den ska fortsätta bra, Gärna med mer Lois och mer Chloe.

Och nu när dom har dödat Jonathan, vad säger att inte Chloe och Martha kan samarbeta och ge han hans outfit. Gärna till Bonnie Tylers - I need a hero, tycker om den låten och är lite nostalgisk i detta sammanhang.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Rombat » fre feb 10, 2006 15:56

5x14

Som vanligt tycker jag att Smallville är meh!

Men slutscenen var nästan lite rörande.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » fre feb 10, 2006 18:20

5x14: Ganska tråkigt avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör feb 11, 2006 12:42

5.14: Usch. Nej, detta avsnitt *borde* varit bra, men är bara tråkigt. Snigeltempo och de lyckades göra ett intressant koncept totalt ointressant. Zzzzz...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film