Die Hard 4.0
Varje gång jag sett en Die Hard-film så får jag en lite mini-crush på Bruse Willis. Han är ju alltid så... Bruce Willis i sina filmer.
Tyckte faktiskt att den var helt ok. Mycket saker som exploderade och så förstås, men en helt ok actionfilm. Lagom mycket intriger för mig. Grabben från Ed var också helt ok och funkade bra som en liten datornörd. Tycker nog att den här filmen var lite bättre än trean med sina usla tyska terrorister, trots att den här saknade Samuel L. Jackson. Fast ingen är ju som tvåan. Jag älskar tvåan!
En liten liten biroll spelas av Tim Russ. Först när jag kom hem fick jag ihop det hela. Jag tyckte att jag kände igen honom och fick liksom minnesbilder av honom då han var lugn och resonerande, ungefär som The Operative i Serenity eller som Jubal Early i Firefly, men så mycket kolla har jag att jag visste att de inte var någon av dem i alla fall. Jag kunde inte placera honom någonstans. Det var ju Tuvok från Star Trek Voyager. Såklart jag hade minnesbilder av honom som lugn och resonerande. Doh!
Det här hände också när jag såg Firefly första gången. Fick mentala blider av Wash som skitförbannad hela tiden. Kom till slut på att jag sett honom i En riddares historia och där var han arg en stor del av tiden.
Sedan mysterium nr 2. På ett ställe i filmen besöker McClane en kille som han har en del samlarfigurer och prylar stående överallt. Flera gånger är en figur i bild och jag tycker det ser ut som The Master från Buffy, men det var lite suddigt så jag såg inte riktigt. Om någon mer tittar på filmen så kanske ni kan hålla lite utkik efter den och säga vad ni tycker.