Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Oxytocin » sön jun 24, 2007 1:50

noike skrev:Hallå! Hallå! För alla er som missat:
JOSIE AND THE PUSSYCATS på SVT1, 00:50 idag!

Jag gillade introt. Men när Seth Green krashade med planet var det inte värt att se mer antagligen.Verkar ju inte alls bra.... Så otroligt fjantigt alltihopa och jaag har svårt att uppskatta det ens på ett ironiskt sätt.
Vad säger du Noike?
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön jun 24, 2007 2:01

Oxytocin skrev:Vad säger du Noike?

Att du har fel. Gissar jag. Eller att du borde ge den en rejäl chans. Nej, hej, det är det ju jag som säger. Älskar JatP, helt utan ironi. Underbar absurd komedi med en doft (bara en doft, men ändå) av samhällskritik. Och absurd! Plus att den har Alan Cumming, PARKER! POSEY! och världens sötaste Rachel Leigh Cook.

Underbar, underskattad, älskar den.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jun 24, 2007 2:28

adolvsson skrev:
Oxytocin skrev:Vad säger du Noike?

Att du har fel. Gissar jag.

Rätt gissat. Hade jag trott på konceptet "guilty pleasure" så kanske den hade varit en sådan, men nu gör jag inte det så jag gillar den en jävla massa ärligt och utan skam. Och ja, den är rätt dum, men den har... [ Vad fan ska man använda för ord? Underhållning är ju bara en del av det. Gah. Chi-knuff? Kan man använda det? Det är när man får ut någonting på en ospecifik nivå av filmen. Det betyder att en c-film kan vara mycket bättre än en som är klassad som filmkonst. Om du frågar mig vilken jag helst vill se på av Goodfellas och Hudson Hawk, så kommer jag bli extatisk över den siste medan hellre vilja titta på en beige vägg där färgen håller på att torkar än att se om den förste. På samma sätt som jag sätter Rabid långt före the Shining. ], vilket jag tycker är viktigast.

Och lägg till Rosario Dawson i namndroppandet ovan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Oxytocin » sön jun 24, 2007 12:05

Jaaa....
Jag förstår vad ni menar. Men i de fall jag hellre ser nåt med större underhållningsvärde än prettofaktor och innehållsmässighet så hamnar inte JatP på toppen. Ganska långt ifrån. Absolut hellre Hudson Hawk än ovannämnda. Och många andra filmer därtill.
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön jun 24, 2007 13:47

Oh yes, the return of filmdiskussionen som kritikerkåren haft genom decennierna: Hudson Hawk eller Josie and the Pussycats? :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jun 24, 2007 14:06

caffeineaddict skrev:Oh yes, the return of filmdiskussionen som kritikerkåren haft genom decennierna: Hudson Hawk eller Josie and the Pussycats? :D

No contest. Hudson. 90-talets Citizen Kane, fast de försöker fortfarande tiga ihjäl den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön jun 24, 2007 17:58

Josie and the Pussycats är egentligen precis den typ av film jag brukar gilla. Köpte den utan att ha sett den. Den var en enorm besvikelse. Jag är fortfarande bitter nu år senare.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav sp1keout » mån jun 25, 2007 8:34

Igar sag jag Die Hard 1 pa NHK, den var bra och intressant.

Den unge amerikanska skadespelaren vid namn Bruce Willis hade imponerande japanskt ordforrad ocksa.

Jag alskar dubbad film
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav A bear » mån jun 25, 2007 9:51

sp1keout skrev:Igar sag jag Die Hard 1 pa NHK, den var bra och intressant.

Den unge amerikanska skadespelaren vid namn Bruce Willis hade imponerande japanskt ordforrad ocksa.

Jag alskar dubbad film

sp1keout! Yay!

Det roligaste med att se Die Hard dubbad på tyska (förutom titeln då - Stirb Langsam) är att de tyska terroristerna Hans och Karl plötsligt heter Jack och Charlie, och att alla deras hantlangare tydligen är någon sorts italienare.

Yippi-kai-yey, mutterficker.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eriked » mån jun 25, 2007 14:13

A bear skrev:Det roligaste med att se Die Hard dubbad på tyska (förutom titeln då - Stirb Langsam) är att de tyska terroristerna Hans och Karl plötsligt heter Jack och Charlie, och att alla deras hantlangare tydligen är någon sorts italienare.
Underbart, haha!

Sp1keout, yay!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Oxytocin » mån jun 25, 2007 19:59

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Oh yes, the return of filmdiskussionen som kritikerkåren haft genom decennierna: Hudson Hawk eller Josie and the Pussycats? :D

No contest. Hudson. 90-talets Citizen Kane, fast de försöker fortfarande tiga ihjäl den.

What he said! Heil Noike!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav noike » tor jun 28, 2007 14:27

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre jun 29, 2007 20:34

Eastern Promises-trailer. Cronenberg/Mortensen joinar upp igen och gör maffiafilm. Hell yeah!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre jun 29, 2007 20:41

Mer "Hell yeah!" över Cronenberg än Mortensen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre jun 29, 2007 20:48

Och över Naomi Watts.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 21:41

Hell yeah över alla tre!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav MissKittyFantastico » fre jun 29, 2007 22:07

Die Hard 4.0

Varje gång jag sett en Die Hard-film så får jag en lite mini-crush på Bruse Willis. Han är ju alltid så... Bruce Willis i sina filmer. ;)

Tyckte faktiskt att den var helt ok. Mycket saker som exploderade och så förstås, men en helt ok actionfilm. Lagom mycket intriger för mig. Grabben från Ed var också helt ok och funkade bra som en liten datornörd. Tycker nog att den här filmen var lite bättre än trean med sina usla tyska terrorister, trots att den här saknade Samuel L. Jackson. Fast ingen är ju som tvåan. Jag älskar tvåan!

En liten liten biroll spelas av Tim Russ. Först när jag kom hem fick jag ihop det hela. Jag tyckte att jag kände igen honom och fick liksom minnesbilder av honom då han var lugn och resonerande, ungefär som The Operative i Serenity eller som Jubal Early i Firefly, men så mycket kolla har jag att jag visste att de inte var någon av dem i alla fall. Jag kunde inte placera honom någonstans. Det var ju Tuvok från Star Trek Voyager. Såklart jag hade minnesbilder av honom som lugn och resonerande. Doh!

Det här hände också när jag såg Firefly första gången. Fick mentala blider av Wash som skitförbannad hela tiden. Kom till slut på att jag sett honom i En riddares historia och där var han arg en stor del av tiden.

Sedan mysterium nr 2. På ett ställe i filmen besöker McClane en kille som han har en del samlarfigurer och prylar stående överallt. Flera gånger är en figur i bild och jag tycker det ser ut som The Master från Buffy, men det var lite suddigt så jag såg inte riktigt. Om någon mer tittar på filmen så kanske ni kan hålla lite utkik efter den och säga vad ni tycker.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tob » fre jun 29, 2007 23:20

Ja. Får nog bli att se Die Hard 4 på bio då. Jag ser alldeles för lite actionfilmer numera. Appropå actionfilmer så har jag sett Hot Fuzz idag. Inte lika klockren som Shaun of the dead men likväl en lyckad film. Gillar hur väl övergångarna i tema fungerar. Fördomar kring landsbygen till ren och skär parodi på one-man action. Jag gillar mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HippieSpellan » lör jun 30, 2007 0:24

Save the last dance 2.

Okej antar jag, inga scener som fick hjärtat att bulta, men helt ok för att mysa med bästaste människan med.
Huvudrollsinnehaverskan var absolut ingen Julia Stiles, men ok ändå, tyvärr för docksötintetsägande.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Nyx » lör jun 30, 2007 23:44

Jag har sett The Fountain ikväll. Den var ju jättevacker och Rachel Weisz var precis så underbart bra som hon är. Den tilltalade mig överhuvudtaget och det kändes befriande att den inte var tre timmar lång som alla andra filmer ska vara nuförtiden. Kanske gillade jag den för att jag inte hade några förväntningar på den - jag har ju t ex inte sett Requiem for a Dream som alla säger är så bra och som skapade så stora förväntningar på Aronofsky.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav wyndham » sön jul 01, 2007 1:59

Såg Belle de Jour ikväll, och nu läser jag om den på imdb:
Tagline: Luis Bunuel's Masterpiece of Erotica!
Keywords: Sunglasses / Young Girl / Semiautomatic Pistol / Slap In The Face / Stalker

Inga dåliga keywords. Om det inte framgår av dessa så handlar iallafall filmen om en ung kvinna som försöker få grepp om sina mardrömmar och sin sexuella förvirring genom att söka sig till en bordell. Karaktärerna är besynnerliga och klyschiga omvartannat, men alla tvivelaktiga bilder av torskar, helgon och prostituerade vägs upp av en riktigt spännande historia. Dessutom är den poetisk och detaljrik på ett sätt som för tankarna till Mulholland Drive. Fängslande rakt igenom. En stark fyra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Oxytocin » sön jul 01, 2007 16:37

Jag har läst en bok som heter Belle de Jour : en eskortflickas öden och äventyr Den var inte så bra.

Den filmen vill jag se.
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav Zaxx » sön jul 01, 2007 21:17

Transformers imorgon :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Zaxx » sön jul 01, 2007 21:43

Igårkväll och idag såg jag Harry Potter 1-4 faktiskt... Inte sett en enda av dem förut... NAJS BOX.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön jul 01, 2007 21:55

Kom på att jag inte har sett en enda film sen jag började min Buffy-omtitt i maj (förutom ett par filmer på bio)! :eek: Jag har Babel och Deja-Vu hemma och en massa filmer som köar, men min BtVS-fixering har tagit över helt och hållet igen. Att göra något annat än att se på BtVS känns som slöseri med tid... Men nu är det bara 22 avsnitt kvar så snart blir det väl filmer igen för mig också.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön jul 01, 2007 22:43

AKS skrev:Kom på att jag inte har sett en enda film sen jag började min Buffy-omtitt i maj (förutom ett par filmer på bio)! :eek: Jag har Babel och Deja-Vu hemma och en massa filmer som köar, men min BtVS-fixering har tagit över helt och hållet igen. Att göra något annat än att se på BtVS känns som slöseri med tid... Men nu är det bara 22 avsnitt kvar så snart blir det väl filmer igen för mig också.

Eller så ser du Ats
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » sön jul 01, 2007 22:46

*host*FridayNightLights*host*
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jul 01, 2007 22:50

Ja, alltså problemet är ju tiden som AtS skulle ta att se. Ytterligare fem veckor av sommaren och jag vill få mer tid till att läsa böcker. Annars absolut.

Och FNL har jag ju liggandes hela säsongen (jag gillade dessutom piloten som jag såg förra sommaren/hösten) så den bör jag se, men hinner jag? Iofs verkar det kört med Manhunt 2 så en säsong hinner jag kanske med? Men även The Wire S4 har jag ju sparad och hade tänkt se denna sommar så... Så mycket att göra, så lite tid.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jul 01, 2007 22:53

FNL eller the Wire. Helvete vilket dilemma. Jag avundas dig inte som måste välja. Du kan inte skjuta fram höstterminen lite?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jul 01, 2007 23:07

Jag tror iofs inte att mina elever skulle protestera om vi tog och började efter höstlovet. Får ta och tänka på den lösningen...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film