Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön feb 25, 2007 22:11

Jag tycker att tjejerna är tråkiga. och killarna också!
Alla förutom ett par deltagare är tråkiga den här säsongen. Det är ju kul i alla fall, men inte på Australian Idol-nivå.

Jag köpte just ett par Survivor-buffs. Det är bra att ha.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån feb 26, 2007 23:11

AMAZING RACE 11x02
Yes! Rob & Amber är bäst! Det gör mig så glad, och det gör att jag tycker att serien är mycket bättre än den brukar vara.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån feb 26, 2007 23:33

TAR är riktigt på G nu. Men satan vad jag hatar Rob and Amber!! De är inte lika avskyvärda som tidigare år, men Rob vill jag bara bitchslappa skiten ur! De får gärna vara med några avsnitt till, men om de vinner vete tusan vad jag gör alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis feb 27, 2007 11:56

Så roligt att först läsa LWes hyllningar till Rob och Amber och sen AKS om hur jävla illa hon tycker om dem. Jag ställer mig mitt emellan, jag tycker Amber verkar helt ok men Rob verkar så nonchalant och märkvärdig. Annars vet jag inte vad jag skall säga om det hittils. Det är underhållande och bra men jag har inga jättefavoriter. Gillar Dustin och Candice, dem överaskar hela tiden tycker jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav madskellig » tis feb 27, 2007 12:14

TAR Jag tycker sådär om Rob och Amber, dom är rätt duktiga och inte allför hemska. Charla och Mirna är rätt störande dock. Har nog inga direkta favoriter än.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » ons feb 28, 2007 21:28

(spoiler AI 6.14) Något bättre än förra veckan, men den enda som jag tycker var riktigt bra var Chris (med det krulliga håret)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor mar 01, 2007 0:39

AI 6x14
Jag hoppas att han som sjöng Marvin Gaye och han som sjöng Fever åker ut. Dom är tråkiga, dom andra är jag lite nyfiken på vad dom ska sjunga nästa vecka. Och ja, Tob, Jag håller med att om att Chris är en av de bästa. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:53

Chris? Såg bara gårdagens avsnitt.. hmmm

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav LWes » tor mar 01, 2007 17:00

AI 6x14:
Jag tycker att Chris, Chris, Blake, Phil, AJ och Nicholas är bra. Jag tycker nog att dom 6 ska hamna i top 12, men jag gillar Brandon och Sundance också.
Sanjaya tycker jag inte platsar där. och den sista, Jared kommer jag inte ihåg att jag ens någonsin sett, så...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor mar 01, 2007 19:28

crashie: är det via tv4 du tittar? Chris.....Sligh tror jag han heter. Med väldigt krulligt och långt hår.

(spoiler AI 6.15) Håller med Simon om vad han sade om Melinda, det känns förvånadsvärt fräsch med någon som inte är medveten om hur bra hon är. Hela hon lyser ju av oförståend kring det. Annars tyckte jag Leslie var bra, eller iaf inte så dålig som Simon ville få det till, tyckte hon var en av dem som märkte ut sig mest och försökte göra något eget. Gina gillade jag denna veckan också, och Lakisha var inte lika bra som förra veckan men jäklar vilken röst hon har.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 23:35

Tob skrev:crashie: är det via tv4 du tittar? Chris.....Sligh tror jag han heter. Med väldigt krulligt och långt hår.

Is there any other way ;)
Råkade zappa till AI så har ingen aning vart o när jag såg... jag disträ? nejdå..

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » tis mar 06, 2007 0:31

Jag brukar inte titta på resultatshowen i vanliga fall utan kollar bara på hemsidan men nu kollade jag i alla fall.

6x16
Haha... Ryan frågar Kellie Pickler vad hon har spenderat sina nytjänade pengar på, och hon säger skor. Inte dom där jättebrösten som hon plötsligt har fått... ;) Låten hon sjöng var faktiskt rätt så fin.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons mar 07, 2007 14:49

American Idol Top 8 Guys: Vilka jäkla rat killarna är i år! Det finns typ bara en eller två som är nåt att ha. Hoppas verkligen det är tre tjejer i finalen/topp 3 annars är det nåt fel.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons mar 07, 2007 16:54

Jag tycker nog inte att en enda av killarna är något att ha. Några kanske är bra, men ingen som jag ser fram emot att lyssna mer på.
Jag är faktiskt inte mer förtjust i tjejerna heller.
Det här är den sämsta säsongen av American Idol hittills, talangmässigt.

Ingen som har något att säga om The Amazing Race 11x03? Jag tyckte det avsnittet var skitbra! Den här säsongen är redan bland dom bästa!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 08, 2007 9:31

Chris Daughtrys video (fast han tycks bara kalla sig Daughtry...):
http://www.youtube.com/watch?v=56LbkqHheOM

Denna sortens musik betyder nada för mig och jag är därför inte så duktig på att avgöra kvalitet. Men detta känns ju minst lika bra som dylik musik som jag blivit tvingad att lyssna på genom åren. No? Tycker det låter helt okej.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor mar 08, 2007 9:56

Jag tycker att det är helt ok också. Musikstilen är sån som jag kan lyssna på och uppskatta ibland även om den inte är mitt förstaval. Men jag gillar Chris och hans röst, och några av låtarna på plattan är ok (mellanbra).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor mar 08, 2007 19:03

6x18
Jag tycker inte att killarna är så dåliga men dom måste börja visa lite personlighet och originalitet på scen. Förra säsongen (som var det första AI som jag följde) hade ju Chris Daughtry som stod ut bland killarna och även om jag inte alltid var.. vad hette han nu, jag har glömt.. soul patrol, ni vet.. hans största fan så hade han i alla fall en egen stil. Dock finns det flera i det här gänget som kan bli bra, bara dom får till det lilla extra. Till skillnad från Simon så tycker jag inte enbart att det är en "singing competition" utan bara bra sång behöver inte innebära att det är en artist man vill se mer av, utan man vill ha nåt mer än det.

Han "med ögonen" tycker jag har jättefina ögon, det var det första jag märkte med honom (förutom håret, eller avsaknaden av hår). Så jag hoppas att han inte börjar kisa.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav carre » fre mar 09, 2007 13:20

oh, jag har också börjat följa AI. laddade ner 18 avsnitt och såg i streck, heja mig :D
jag gillar typ INGEN av killarna, de är så tråkiga. trist att det måste vara jämn del killar och tjejer som åker...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tob » fre mar 09, 2007 20:05

(spoiler 6.19) Det är ju en milsvida skillnad mellan killarna och tjejerna. Precis som Randy sade efter första framträdandet, different show, och det är det verkligen. Nu röstar man dessutom bort en av de killar som faktiskt har vettiga möjligheter att göra något personligt, orginellt och riktigt bra. Nu är väl det bara Chris (krullige) bland killarna som jag tycker är bra. Men knapp lika bra som någon av tjejerna.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån mar 12, 2007 21:07

TAR 11x04
Fy fan va äckligt sämst, Hur kan dom komma först alla tre första och sen helt plötsligt komma sist? Jag som tyckte att den här säsongen var så jävla bra, nästa avsnitt har jag ingen som helst motivation att se. Jävla Mirna och Chmirna borde åka ut för dom är så himmla sämst. Dom blir arga på alla som inte hjälper dom o.s.v. förstår dom fortfarande inte att det är en tävling?
Sämst... CBS borde ha fuskat och låta det stoppet vara ett sånt där ingen åker ut. Fan, den här säsongen kunde varit så bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån mar 12, 2007 22:16

TAR 11.04
Tycker ingenting om resultatet. Eftersom jag inte alls vill att de ska vinna så är det positivt, men de hade kunnat få vara kvar några avsnitt till. Jag kommer att fortsätta se serien med lika mycket intresse som tidigare. Rob och Amber åkte ut för att de inte var tillräckligt duktiga. Good riddance.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör apr 21, 2007 10:57

Survivor senaste avsnittet vilket det nu är (14.10?): Klassiskt avsnitt!

Wow! Jag har sett om hur leendena försvinner från Edgaro och Alex typ tio gånger nu!! Så jäkla klassiskt att det inte är sant. Men att de kom på Edgaro så sent?! Det var ju uppenbart att det var honom de borde rösta på så snart de visste vem som hade HII. Ja, ja... Stacey tjänade ju lite poäng och är inte lika mycket hagga längre. Nu måste jag se om de försvinnande leende igen... :D :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön apr 22, 2007 15:03

AKS skrev:Survivor senaste avsnittet vilket det nu är (14.10?): Klassiskt avsnitt!

Wow! Jag har sett om hur leendena försvinner från Edgaro och Alex typ tio gånger nu!! Så jäkla klassiskt att det inte är sant. Men att de kom på Edgaro så sent?! Det var ju uppenbart att det var honom de borde rösta på så snart de visste vem som hade HII. Ja, ja... Stacey tjänade ju lite poäng och är inte lika mycket hagga längre. Nu måste jag se om de försvinnande leende igen... :D :D

Jag glömde svara på det där när du skrev det, men jag håller med.
Det var så otroligt fantastiskt. Hela scramblandet innan tribal council var bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 03, 2007 9:28

Det är ingen som har kommenterat American Idol på ett tag, den här säsongen har varit lite tråkig. En kort kommentar, spoiler fram till och med 634.

Dom flesta är duktiga men man saknar ändå nån som har det där extra, som Chris hade förra säsongen. Melinda Doolittle är jätteduktig men hon väljer ofta gamla, halvtråkiga låtar så jag brukar spejsa ut ändå ibland när hon sjunger. Den som jag ser mest fram emot varje vecka är faktiskt Jordin. Hon har nåt och hon ger av sig själv på scenen, och jag vet att jag blir underhållen innan jag ska se henne. Jag tror ... att jag håller på henne faktiskt. Tycker inte att hon förtjänade den negativa kritiken hon fick den här veckan, även om hon hade lite problem med verserna så knäckte hon ändå med Living on a prayer. Lakisha var duktig den här veckan. Blake gör spännande versioner av låtar och väljer ofta bra låtar, men jag vet inte om han håller i längden... Hårfärgningen var lyckad. Chris är charmig men hans gnälliga röst och wailandet är inget hit. Phil var duktig den här veckan också, jag har alltid tyckt att han har fått för mycket skit av juryn, och han börjar visa framfötterna nu.

Så.. mina favoriter är nog Melinda och Jordin. Jag blir putt om nån av dom åker ut. Nu ska jag gå och googla på vilka som blev utröstade. Två den här veckan tydligen..

Edit: Spoiler 635, alltså vilka som blev utröstade:
Chris och Phil. Jag är nöjd. Det är rätt personer som är kvar nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor maj 03, 2007 17:18

American Idol 6.35

Hållre med om att rätt personer åkte ut. Skittråkiga båda två.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 23:18

American Idol 6x36

Inte de bästa framträderna i år men jag vet åtminståne vem jag vill ha ut. Jag vet att hon är en favorit men jag tycker inte alls hon är rolig, Jordin. För mig är Jordin väldigt tråkig, hon har en musikstil som inte alls faller mig i smaken och om hon vinner så är hennes skiva inte något som skulle falla mig in att köpa .. tyvärr :(
Jag ser hellre Melinda eller LaKisha i final utav tjejerna, och sedan så har Blake varit en favorit sedan början så han vill jag ha i final helt säkert. en frågan är, Melinda eller LaKisha? Jag vet inte, jag gillar båda på helt olika sätt. Men då jag vill ha två helt olika finalister så är jag iaf 100% säker på att jag vill ha Blake i final.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor maj 10, 2007 8:27

636
Jag håller inte med dig, jag tycker faktiskt bäst om Jordin nu för tiden. Hon framför nästan alltid sina låtar med lite drama, och det gillar jag. Jag tyckte inte alls att "woman in love"-framträdandet var misslyckat, som juryn tyckte. Några halvsura toner gör inte så mycket faktiskt, och som sagt, jag gillar överdramatiska framföranden. Blake må inte alltid göra världens bästa ifrån sig men han tar risker, både i låtval och sound. Det gillar jag. Beatboxandet är lite tröttsamt dock... Melinda är en fantastisk artist och hon och Jordin borde vara i final. Hon lider fortfarande av att hon väljer tråkiga låtar. Det kanske funkar på en äldre publik men inte på mig. Lakisha är duktig men hon får spö av Melinda när det gäller den typ av låtar, och den typen av sångröster som dom har.
637
Lakisha blev utröstad. Se, jag fick som jag ville den här veckan också. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor maj 10, 2007 21:42

(spoiler The Amazing Race 11.13) Nästan från början hejade jag på Beauty Queens så det har varit väldigt roligt att följa denna säsongen. Men jag kände mig nöjd över att Eric/Danielle vann, dem har nästan varit underdogs hela tiden, har dem vunnit någon etapp?

(spoiler American idol 6.37) Tycker det var bra att Lakisha åkte. Hon är nog den av dem 4 som är mest enkelspårig. Känns som hon har gjort samma typ av framträfande varje vecka. Jag har nog ingen favorit. Jag tycker denna omgången av American Idol har varit den sämsta, av dem jag har sett, så jag orkar knappt bry mig om att "hitta" någon att hejja på. Gina höll jag på en del innan hon åkte ut.

(spoiler Survivor tom 14.12) Denna säsongen av Survivor har varit bra trots att jag har saknat några givna att hejja på. Har hela tiden hållt på den gruppen som är kvar nu, men nu vet jag inte, Earl kankse...eller Yao-Man. Jag ser om inte annat framemot finalen sjukt mycket.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön maj 13, 2007 15:08

JÄVLAR SURVIVOR FINALEN ÄR REDAN IDAG! DET KOMMER BLI SUPERBT!
Jag hoppas att Earl vinner. Men jag hejar nog mest på Boo. Förra avsnittet var ju guld, när dom bestämmde sig för att rösta ut Yao tyckte jag att det var en mycket bra twist, men när han tog fram sin HII!!!! Det var jävligt bra. Det ska bli kul att se vad dom andra säger till honom om det!!

Och jag längtar sjukt mycket till Big Brother premiären. Det är nog i början av Juli som alla tidigare säsonger.

Men snart börjar det en ny fantastisk serie på CBS; Pirate Master.
Jag ÄLSKAR pirater och den här serien är som en ultimat serie för mig. Jag vill sååååå gärna vara med!
Dom ska bo på ett skepp och åka på olika äventyr och rösta ut varandra - kan det vara bättre?
Är lite rädd för att kvalitéen kommer vara sämre än t.ex Survivor och The Amaing Race, men jag hoppas verkligen att det är på samma nivå. Mark Burnett är EP, så det borde inte vara några problem på den fronten, men redigeringen för sommarrealityshows är ju ibland sämpig. Hoppas att den har samma redigerare som Survivor!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön maj 13, 2007 16:38

Jag har stora förväntningar på Survivor finalen imorgon. Jag tror den kan bli fantastisk bra. Setupen med allt som har med Yau-man att göra, och Earl som har den andra immunitets idolen. Osv.

Jag har lagt märke till Pirate Master, men inte läst något om den, kan ju falla platt. Förra sommaren började ju något Amazing Race inspirerat som var skitråkigt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film