Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 21:09

Första rapporten från mötet med SVT är nu uppe i VM-forumet på Tv-land.

För er som minns vår brevkampanj förra året: De har sparat förstoringsglasen. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 21:22

Ah, mitt förstoringsglas *betydde* något... :) (Eller? Hm, vi fick ju aldrig nåt svar.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 21:32

Det gör det hela än mer lustigt. De har kvar förstoringsglasen men svarade inte... Okej?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre mar 24, 2006 21:42

Att de ville prata med er ansikte mot ansikte är ett bra mycket bättre svar än att få ett standardbrev med posten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 21:46

noike: Don't knock the "Tack för visat intresse..."!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 21:48

Vi pratar alltså om brev vi skickade för... 11 månader sedan. Hade verkligen inte skadat med ett svar då.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » lör mar 25, 2006 10:09

Längsta teasersarna någonsin!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » lör mar 25, 2006 16:13

Rombat skrev:Längsta teasersarna någonsin!

Menar du previously on i 2.15? Jag tror att det beror på att de fick problem med budgeten i avsnittet, det skulle ha varit mer Tinseltown Diaries, men pengarna tog slut, de fick väl fylla på med lite extra previously on. Det störde inte mig faktiskt, tyckte det var rätt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön mar 26, 2006 14:05

2.15
Nu har jag äntligen kommit mig för att se veckans avsnitt. Det var faktiskt riktigt bra och jag var engagerad det mesta av tiden... det gällde verkligen inte förra avsnitt.

Det jag saknar är Veronica i samspel med antingen pappa Mars, Wallace, Weevile (var är du?!) och Logan. Visst hon hade ett par scener med Wallace och Logan, men hon är bäst med de personerna och på det viset skulle jag vilja att det blve lite mer S1 över det hela. Veronica känns nästan isolerad. Förhoppningsvis blir det dock mer Logan-Veronica i nästa avsnitt. Och Weevil... mer Weevil tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » sön mar 26, 2006 20:40

Illyria skrev:
Rombat skrev:Längsta teasersarna någonsin!

Menar du previously on i 2.15? Jag tror att det beror på att de fick problem med budgeten i avsnittet, det skulle ha varit mer Tinseltown Diaries, men pengarna tog slut, de fick väl fylla på med lite extra previously on. Det störde inte mig faktiskt, tyckte det var rätt bra.
Menar mest att det tar tio minuter innan titelmelodin kommer. :)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » sön mar 26, 2006 22:46

På mötet med SVT i fredags så sa de att de tänker printa upp VM-affischer (minst a3) och skicka ut till oss. Vi har tidigare gjort egna affischer och satt upp på några skolor i försök att göra lite reklam för serien, nu ska vi få riktiga.

Om någon skulle vara intresserad av att hjälpa till är det väldigt välkommet. Speciellt på skolor, om du bor i korridor osv... men även andra ställen där folk kan se affischerna.

Är du intresserad kan du läsa mer och anmäla dig via veronicamars.se.

Hoppas fler vill vara med på det här än mailet vi skickade... :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » mån mar 27, 2006 0:03

2.15:

Huge tracts of Land!

This is not Nam, this is bowling. There are rules!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån mar 27, 2006 0:39

2.15:
Efter att nu ha sett klart så måste jag säga att det var ett riktigt bra avsnitt!

hmm, Logan hade sex med Hannah, something horrible? Fast det stämmer kanske inte riktigt med hur han sa det..
Den där historien kan aldrig sluta väl. :(
Uppfattade inte heller riktigt vad Charisma gjorde i duschen där...

Jag skulle tycka det vore ologiskt om Aaron helt plötsligt är oskyldig, men det skulle vara en kul twist om de lyckas.. Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån mar 27, 2006 7:13

gaspode skrev:Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...

Varför skulle det göra Lilys spökande konstigt? Hon sa väl aldrig att hon blivit mördad av Aaron? Kanske var det nån annan som mördade henne?

Matt Roush om flytten till tisdag:

Question: I just read that UPN is moving Veronica Mars back to Tuesdays at 9 pm/ET. After waiting six weeks for America's Next Top Model to come back so VM would have a strong lead-in, why are they moving it? Is it UPN's way of saying that that's where they want to be in the fall (after Gilmore Girls) and are hoping the move now will build an audience on that night again, like last season? What are your thoughts on the move? — Susan

Matt Roush: Simply put, there is no good or safe place for Veronica Mars to air. That Tuesday time period is way overbooked as well — House, Scrubs, etc. — but I'm thinking that what prompted the latest shift (and yes, it is frustrating) is this year's mightiest show-killer, American Idol. Now that the Idol results show is airing at 9 pm/ET on Wednesdays, along with Lost and other killer competition, Veronica Mars was (there's no kinder way to put it) dying.

As Erica wrote in a separate rant, "This show thrives on momentum and this current scheduling is making it really hard for it to gather any. The 'previouslies' last week lasted five minutes since everyone had to be caught up!" No kidding. I felt like I was sitting through a recap of the entire season, which was actually kind of helpful (since I watch so much TV, I'm afraid Veronica has been mostly out of sight, out of mind for a while). So the rescheduling isn't perfect. So what else is new. As for the theory that this is giving Veronica an early tryout at airing after Gilmore, albeit on a different network (though soon to combine), that seems to me more of an unplanned side benefit, when the real impetus was to get the show out of Idol's way (except on those occasions when Idol expands to two hours). Gotta say, though, that Veronica is about to face another speed bump in that Tuesday time slot, when WB premieres its heavily promoted, very commercial and much easier to follow new dramedy Pepper Dennis next week. If Pepper takes off, the new CW might need to weigh whether it would make a more suitable companion piece to Gilmore than Veronica would. What a headache.

Han är inte alls lika positiv som en del andra som haft åsikter om detta...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån mar 27, 2006 10:31

AKS skrev:
gaspode skrev:Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...

Varför skulle det göra Lilys spökande konstigt? Hon sa väl aldrig att hon blivit mördad av Aaron? Kanske var det nån annan som mördade henne?

Tänkte förtydligat vad jag menade men glömde det. Jag menade att det skulle vara konstigt att hon slutat spöka nu isåfall.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » mån mar 27, 2006 10:45

gaspode skrev:
AKS skrev:

Tänkte förtydligat vad jag menade men glömde det. Jag menade att det skulle vara konstigt att hon slutat spöka nu isåfall.
Vad är egentligen konsensus om Lilys spökerier? Är det något övernaturligt, eller är det bara Veronicas undermedvetna? För är det det vore det ju logiskt att hon slutar spöka när Veronica tror att hon fått fast mördaren, och sedan börjar igen när hon börjar tvivla...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav latarmig » mån mar 27, 2006 18:36

Angående RSS i utorrent.

adolvsson skrev:Under "options" väljer du RSS. Det första du får upp är "Feeds". Tryck "add", och lägg till en av de här två länkarna, eller båda som jag gjorde:
http://tvrss.net/sources/eztv_m/
http://tvrss.net/sources/vtv/

Jag har haft rejäl nytta av RSS sedan jag fick tipset från adolvsson - stort tack. Idag snubblade jag över en länk till RSS Feeds. Det kanske är gammal skåpmat för er som ser massor av TV-serier, men den ger i vilket fall ett flertal program och serier utöver de som annonseras i de två länkarna ovan:

http://www.torrentportal.com/rssfeed.php?cat=3
latarmig
Big Bad

Inläggav Illyria » mån mar 27, 2006 18:44

A bear skrev:Vad är egentligen konsensus om Lilys spökerier? Är det något övernaturligt, eller är det bara Veronicas undermedvetna? För är det det vore det ju logiskt att hon slutar spöka när Veronica tror att hon fått fast mördaren, och sedan börjar igen när hon börjar tvivla...

Serien i övrigt har ju inget alls med något övernaturligt att göra, Veronicas undermedvetna tror jag mer på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons mar 29, 2006 13:37

Satt precis och ströläste Grey's Anatomy-författarnas blogg, och hittade en Teddy Dunn-anekdot. :D

Liten spoiler om vad en patient gör i Grey's Anatomy 2x16
We were also excited to get Teddy Dunn to play Heath our overly enthusiastic hockey player. When he left after his audition, I turned to Peter Horton and said, “Oh, My God. He plays Duncan Cain, Veronica’s boyfriend on Veronica Mars. I love him!” Peter looked at me like I was nuts, but Harry and I watch that show religiously and think Teddy is an amazing actor. I love his expression when he tells George he cut off his own finger. I tried very hard not to stalk him around the set for VM nuggets.
http://www.greyswriters.com
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 0:21

Tänkte påminna om affisch-kampanjen: http://www.veronicamars.se/kampanj

Vill du anmäla dig är det denna veckan som gäller, även om du bara kan sätta upp en affisch nånstans är det en hjälp. :)
Det kräver inget större engagemang, du får affischerna hemskickade till dig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tor mar 30, 2006 8:13

Veronica Mars var med i dagens Metro-korsord. Så det var ännu lättare att lösa än vanligt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 8:18

Haha, får kolla in det. :)

Var är dagens avsnitt? Det har inte dykt upp ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor mar 30, 2006 9:46

Avsnittet är ute nu. Började bli lite grinig. Rellnamnet är Veronica.Mars.S02E16.The.Rapes.of.Graff.HDTV.XviD-FQM och hittills har jag bara sett det på TorrentBytes (och adolvsson sa att TB inte var snabba med TV-rellar, tsss).

EDIT: Tja, det borde väl finnas på Buffyhuben också vid det här laget.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tam » tor mar 30, 2006 11:40

2x16 var ganska så lysande. Det här är en serie jag vill affischera för.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav poser » tor mar 30, 2006 11:59

Michael Cera, Alia Shawkat \o/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tor mar 30, 2006 12:04

2.16 Helt underbart.

Veronica är inte på bästa humör, loved it! KB var helt fenomenal i avsnittet, ännu bättre än vanligt. "Duplicitous, evil water". Jag tror inte Troy är sådär jätteannorlunda ändå, även om han nu inte var skyldig här. Så om Veronica och Wallace kommer gå på Hearst, kommer Troy vara där också? Trodde han skulle vara med mer i avsnittet nu också, men det blev nog ganska lagom.

Madison och Lamb, eew. Fast egentligen typiskt båda hehe. Kan ju bli snygga kampanj-posters också. ;)

Busskrashen och Fitzpatricks hör ihop? Det var ju dessutom Woody Goodmans hangar, har Woody och Fitzpatricks något ihop? Vem ville ha Cliffs portfölj? Var det doktor Griffith och Fitzpatricks för att ta tillbaka papperna från Logans fall?

Och Logan hade fallit för Hannah, nästan lite väl mycket. Men å andra sidan så har han ingen alls egentligen, och innerst inne är han faktiskt en snäll kille. Fast Hannah är väl lite väl naiv som bara förlåter honom sådär. Nu är hon väl borta för gott också...

För att ha ett så hemskt ämne som fall så var det ett jäkligt roligt avsnitt också. Scenen när Veronica ska försöka få reda på vem som köpt en peruk var hysteriskt rolig. "The girl was Hawaiian" "Oh.." :D Och själva CotW löstes ju inte, kommer det komma tillbaka? I säsong 3? Wallace kommentar om att Veronica redan har fiender där var perfekt, givetvis kommer de båda gå där.

Och vad är det för något dumt Logan gjort egentligen, hade det med Hannah att göra eller ej?

Var är Weevil? Och Beaver? Och Mac! Kan inte riktigt kommentera skådespelarna från AD heller då jag inte sett den serien, men jag gillade deras karaktärer.
Senast redigerad av Illyria tor mar 30, 2006 12:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tor mar 30, 2006 12:05

2x16 Mycket bra avsnitt. Michael Cera :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor mar 30, 2006 12:35

RalfiParpa skrev:(och adolvsson sa att TB inte var snabba med TV-rellar, tsss).

Har jag va vad när hur?!

Okej, det kanske kan stämma, men jäklar vilket gott minne du måste ha. Jag har inte varit medlem på ett jäkla tag. Att vara utan bredband en månad eller så när man precis har flyttat och inte logga in med jämna mellanrum på biblioteket när man ändå sitter där och gör en massa onödigt trams... det är bra för att bli utkastad. Snyft, liksom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav RalfiParpa » tor mar 30, 2006 12:52

Det var alltför länge sedan ett Veronica Mars-avsnitt var så här bra. VM har tagit tillbaka tronen, med andra ord. Fortsätt bara såhär nu, grabbar, inga svackor, fillers och annat trams.

Var det någon mer än jag som tänkte "Wow, Kristen Bells hår var verkligen fantastiskt snyggt sådär, jag saknar det" under "Previously On"?

Veronica Mars 2x16
När Hannahs pappa skamlöst stövlade in i Logans lägenhet fick jag otrevliga vibbar (och inte bara av musiken). Jag kände mig nästan säker på att det var Fitzpatricks som kom för att skada eller kanske till och med döda Hannah för att hennes far dragit tillbaka sitt vittnesmål, OCH JAG SÅG FRAM EMOT DET. Jag vet, jag är sjuk, och jag är en dålig människa men tänk bara på vilket underbart mörker det hade gett upphov till och hur mycket det hade förstört Logan (som redan är ganska trasig). Förstörd Logan är bra TV. Nu skrevs Hannah istället ut på ett fegt och ganska typiskt VM-sätt (internatskolor måste vara väldigt lätta att skicka sin avkomma till, behöver man ens ringa i förväg eller göra något pappersarbete?).
Senast redigerad av RalfiParpa tor mar 30, 2006 13:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » tor mar 30, 2006 12:59

adolvsson skrev:Har jag va vad när hur?!

Tja, det kanske inte ens var du och då ber jag förstås om ursäkt för anklagelsen, men någon skrev det i Torrent-tråden för några månader sedan och jag minns det väl mest för att det är så fel.
TorrentBytes är snabba med TV-avsnitt, och det är riktiga rellar där också vilket är ett plus om man är filfascist som jag.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film