För er som minns vår brevkampanj förra året: De har sparat förstoringsglasen.

Rombat skrev:Längsta teasersarna någonsin!
Menar mest att det tar tio minuter innan titelmelodin kommer.Illyria skrev:Rombat skrev:Längsta teasersarna någonsin!
Menar du previously on i 2.15? Jag tror att det beror på att de fick problem med budgeten i avsnittet, det skulle ha varit mer Tinseltown Diaries, men pengarna tog slut, de fick väl fylla på med lite extra previously on. Det störde inte mig faktiskt, tyckte det var rätt bra.
gaspode skrev:Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...
Question: I just read that UPN is moving Veronica Mars back to Tuesdays at 9 pm/ET. After waiting six weeks for America's Next Top Model to come back so VM would have a strong lead-in, why are they moving it? Is it UPN's way of saying that that's where they want to be in the fall (after Gilmore Girls) and are hoping the move now will build an audience on that night again, like last season? What are your thoughts on the move? — Susan
Matt Roush: Simply put, there is no good or safe place for Veronica Mars to air. That Tuesday time period is way overbooked as well — House, Scrubs, etc. — but I'm thinking that what prompted the latest shift (and yes, it is frustrating) is this year's mightiest show-killer, American Idol. Now that the Idol results show is airing at 9 pm/ET on Wednesdays, along with Lost and other killer competition, Veronica Mars was (there's no kinder way to put it) dying.
As Erica wrote in a separate rant, "This show thrives on momentum and this current scheduling is making it really hard for it to gather any. The 'previouslies' last week lasted five minutes since everyone had to be caught up!" No kidding. I felt like I was sitting through a recap of the entire season, which was actually kind of helpful (since I watch so much TV, I'm afraid Veronica has been mostly out of sight, out of mind for a while). So the rescheduling isn't perfect. So what else is new. As for the theory that this is giving Veronica an early tryout at airing after Gilmore, albeit on a different network (though soon to combine), that seems to me more of an unplanned side benefit, when the real impetus was to get the show out of Idol's way (except on those occasions when Idol expands to two hours). Gotta say, though, that Veronica is about to face another speed bump in that Tuesday time slot, when WB premieres its heavily promoted, very commercial and much easier to follow new dramedy Pepper Dennis next week. If Pepper takes off, the new CW might need to weigh whether it would make a more suitable companion piece to Gilmore than Veronica would. What a headache.
AKS skrev:gaspode skrev:Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...
Varför skulle det göra Lilys spökande konstigt? Hon sa väl aldrig att hon blivit mördad av Aaron? Kanske var det nån annan som mördade henne?
Vad är egentligen konsensus om Lilys spökerier? Är det något övernaturligt, eller är det bara Veronicas undermedvetna? För är det det vore det ju logiskt att hon slutar spöka när Veronica tror att hon fått fast mördaren, och sedan börjar igen när hon börjar tvivla...gaspode skrev:AKS skrev:gaspode skrev:Lily's "spökande" skulle dock vara lite skumt isåfall, var det bara i huvudet på Veronica hela tiden? Hon räddade ju dessutom även Veronica från buss-kraschen typ...
Varför skulle det göra Lilys spökande konstigt? Hon sa väl aldrig att hon blivit mördad av Aaron? Kanske var det nån annan som mördade henne?
Tänkte förtydligat vad jag menade men glömde det. Jag menade att det skulle vara konstigt att hon slutat spöka nu isåfall.
adolvsson skrev:Under "options" väljer du RSS. Det första du får upp är "Feeds". Tryck "add", och lägg till en av de här två länkarna, eller båda som jag gjorde:
http://tvrss.net/sources/eztv_m/
http://tvrss.net/sources/vtv/
A bear skrev:Vad är egentligen konsensus om Lilys spökerier? Är det något övernaturligt, eller är det bara Veronicas undermedvetna? För är det det vore det ju logiskt att hon slutar spöka när Veronica tror att hon fått fast mördaren, och sedan börjar igen när hon börjar tvivla...
RalfiParpa skrev:(och adolvsson sa att TB inte var snabba med TV-rellar, tsss).
adolvsson skrev:Har jag va vad när hur?!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare