Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån apr 04, 2005 21:52

Nu har jag också sett Lost 1x19

Glorificus skrev:
Hm... nu hoppade jag över till tvtome för att se om jag missat att kommentera något, och det verkar finnas skilda åsikter om en sak i avsnittet... när Boone pratade i radion svarade någon något. En del verkar ha hört "There were no survivors of Oceanic Flight 815!" medan andra hörde ""We're the survivors from Oceanic Flight 815!" och att det skulle vara Boone själv som pratar i andra änden.
Huh.. nu har jag lyssnat på det några gånger igen, och det låter som Boones röst och att han säger "We're the.." - men jag kan ha fel. Intressant, hur som helst.

Ja, det här lyssnade jag på ett par gånger. Jag tyckte först de sa "no, we're the survivors" men det är i det närmaste omöjligt att höra i avsnittet.. Enligt forumet på http://www.4815162342.com så stod det på captionsarna "There were no survivors"...
Känns väl dock som en ologisk sak att säga emot i det läget.

Sen hittade jag en länk på samma site till ett ljudklipp som var väldigt annorlunda mot avsnittets ljud. http://www.lostlinks.net/audio/we'r ... vivors.mp3

Jag antog att det var någon som hemsnickrat ljudet, tills nån på 4815162342 sa att det var samma ljudspår på ABC:s recap
gå in på lost och klicka på video, sen featured videos, och sen avsnitt 19.

Så meningen måste vara att det ska vara "We're the survivors"
Dock är det inte Boones röst på recapen, vilket det skulle kunna vara i avsnittet..

edit:
Ett problem med detta är ju att de inte precis lät som att de var överlevande i samma situation som vårt gäng heller. De borde ju snarare be om hjälp de också än att börja bråka om vilka som är de riktiga överlevande. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » mån apr 04, 2005 22:17

gaspode skrev:Dock är det inte Boones röst på recapen, vilket det skulle kunna vara i avsnittet..
Jag har lyssnat på det igen nu efteråt och det låter som Boone "på andra sidan" också. "No survivors" blir förvirrnade, och de är säkert döda för omvärlden, men "we're the survivors" skulle kunna vara mer intressant så jag hoppas på det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån apr 04, 2005 22:26

Illyria skrev:
gaspode skrev:Dock är det inte Boones röst på recapen, vilket det skulle kunna vara i avsnittet..
Jag har lyssnat på det igen nu efteråt och det låter som Boone "på andra sidan" också. "No survivors" blir förvirrnade, och de är säkert döda för omvärlden, men "we're the survivors" skulle kunna vara mer intressant så jag hoppas på det.

Jag tycker att det låter som någon annan och att han säger "we're the survivors".
Det är säkert dom andra som överlevde.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons apr 06, 2005 0:29

Ingen överraskning men nu har ABC officiellt förnyat serien för en andra säsong :)

zap2it.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » ons apr 06, 2005 12:39

synd... IRC kanalens fantasier blir nog verklighet nu... *Väntar spänt på Lost/Alias/Baywatch crossover*
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav CheeseGuy » ons apr 06, 2005 15:20

Fan.

(spoilervarning för ett par serier)

Question: There is a rumor going around that Buffy's Emma Caulfield may be appearing in an upcoming episode of ABC's Lost. Any truth to this? — Nathan

Ausiello: No truth, although a somewhat-major name in the independent film world will be making a splashy cameo before the season ends.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Bender » tor apr 07, 2005 12:34

e20
Mycket bra avsnitt och väldigt känslosamt. Fin symbolik med döden och födelsen i samma avsnitt. Att det var Boone som skulle dö hade jag inte väntat mig trots skadan han fick i förra avsnittet. Känns ändå inte som det är Lockes fel. Han tvingade ju inte upp Boone till planet även om han var väldigt påstridig.

Jack flashback var ok, man blev lite lurad att tro att han skulle avbryta bröllopet. Undrar vad som händer med frun sen.. för han verkar ju inte direkt gift på ön.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav eynosh » tor apr 07, 2005 16:49

e20
Den absolut sämsta flashbacken hittills.. Så otroligt onödig.
Synd att Boone dog, tyckte att han borde ha dött i förra avsnittet i sådana fall, kommer sakna honom lite.
Självklart gick inte ö-mysteriet fram ngt alls. Inte speciellt konstigt.
Nåja, i nästa avsnitt ser vi väl Locke frälsa Jack också :) Börjar lost tappa lite av sin glans?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Gordo » tor apr 07, 2005 17:54

e20

Jag tycker att det här avsnittet var riktigt bra. Äntligen! Jag tycker att det varit lite väl segt nu några avsnitt. Skönt att det inte hände något med barnet men jag blev också förvånad över att Boone dog. Ska bli spännande att se vad som finns i den stängda kammaren också, kanske Jack och Locke öppnar den nästa asvnitt.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav caffeineaddict » tor apr 07, 2005 18:00

Jag tycker serien har bättrat sig kraftigt med de tre-fyra senaste avsnitten och nu kallar jag den för en bra serie utan förbehåll. Det rådde tveklöst en svacka ett tag, men även om det fortfarande inte är i närheten av min favoritserie så är det ordentligt sevärt.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 18:00

Från scifi.com
Fury Leaves Lost

David Fury, a key writer and co-executive producer of ABC's hit series Lost, told SCI FI Wire that he will not be returning for the just-announced second season, but will immediately begin working on two other series, The Inside and 24, and maybe develop a show on his own. The series' writers have wrapped the first season of the hit SF drama.

"I'm very proud of Lost and my contribution to the show, but for numerous personal reasons, I feel like it's time for me to move on to other things," said Fury, best known for being a writer on Buffy the Vampire Slayer. "I spent seven years of my career in one place [working on Buffy and its spinoff series, Angel], and it's a lot of fun to work in different worlds. Lost was a lot of fun, and I have a great deal of gratitude for [series co-creators] J.J. [Abrams] and Damon [Lindelof]. I know the show will continue to be great, and I look forward to viewing it."

Fury wrote four scripts for Lost, including the fourth episode, "Walkabout," which centered on Terry O'Quinn's character, Locke, and contained a whopper plot twist. "I think my favorite will always be 'Walkabout,'" Fury said in an interview. "It helped set the tone for what the show could be outside of the pilot. It was also served so well by the performance of Terry O'Quinn and some great production values and direction."

Fury will reunite with his former Whedonverse colleagues at The Inside, a Fox drama co-created by Tim Minear (Angel, Wonderfalls) and Howard Gordon (Angel, 24). "I'll be starting this Monday [April 11]," Fury said. "I'm very excited about it. Tim and I have been anxious to work on something together, and this was a nice opportunity. I had wanted at the very least to write a script for him, but there was a lot of backstage goings-on with Tim and Howard, and they made it happen for Fox to bring me over. I'll be a full-time co-executive producer for the remaining six episodes left in [The Inside's] 13-episode order. Then, as soon as I'm done with that, I'll be going over to 24. I've been playing in the genre world for so long now, it will be interesting to go over there."

As for the long-term future, Fury revealed that he may head back to Abrams' camp again someday. "I've been talking with Bad Robot, J.J.'s company, about possibly developing a show. I would love to develop with J.J., and he would love to develop with me, so we are going to try and make that happen." Lost airs Wednesdays at 8 p.m. ET/PT. The Inside is slated to premiere in the fall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor apr 07, 2005 18:31

1x20
Satan vad bra den här serien är. Helt klart den bästa serien utan tvekan.
Jag tror faktiskt att jag tycker att den är bättre än Survivor. Det gör jag!
Herregud vad det är fantastiskt!
Satan att Boone dog! Jag älskade honom som en son. Okej, kanske itne riktigt men jag ville verkligen inte att han skulle dö och att han inte han berätta alla hemligheter som han och Locke hållit på med.
Med tanke på att alternativen av karaktärer som kunnde ha dött i hans ställe är jag ändå nöjd och det känndes ganska ok.
Jag trodde innan att Claire skulle dö under födseln av sitt barn och jag är mycket glad att hon inte gjorde det.
Jag gillar alla mer efter det här avsnittet utom Kate. Hon gjorde en del saker som störde mig, som när hon skulle hämta spriten och var så saktfärdig och stannade och pratade med alla och så.
Jin var fantastisk.
Jag blev verkligen förvånad att Jack gifte sig, det hade jag inte förväntat mig alls.
Jag hoppas att Jack krossar Locke i nästa avsnitt.
Jag vet att Locke egentligen inte kan skyllas för Boone's död riktigt, men ändå tycker jag att han förtjänar att få sig en omgång.
Wow, jag kan knappt fatta att döden är bakom oss nu, det känns som om det har tyngt mig så länge nu, i flera månader, att någon skulle dö, och nu när det är över är det ganska skönt.
Eftersom alla verkar vara ganska gnälliga när det kommer till seiren utser jag mig till det bästa Lost-fanet på forumet, för jag älskar den här serien med hela mitt hjärta.
Kanske till en viss del för att jag känns som en serie jag hade velat göra.
Innan Lost kom hade jag en idé för en serie som gick ut på att en flygplan krashade i en djungel (inte så orginellt, jag vet...) och Lost påminner om den, men det bästa är att i min idé var Daniel Dae Kim också med! Fast där var han en doktor.
Jag kan inte riktigt se att någon serie nästa säsong kommer vara bättre än Lost, även om det är några som låter mycket bra.

Herregud, Boone är död!

Nu måste jag äta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor apr 07, 2005 19:51

Jag gillar LWes' entusiasm även om jag inte delar den. :)

1.20
Jodå, ytterligare ett bra avsnitt av Lost. Fast inte så mycket mer. Tillbakablickarna var enormt tråkiga. Synd att det inte var Jack som dog. Snark! Annars så brydde jag mig inte så mycket att Boone dog. Den karaktären har kanske inte varit tråkig, men en stor axelryckning. Blev dock lite rörd på slutet, men det berodde mest på musiken.

Okej, en dör, en föds... bara en klassisk symbolik eller nåt som betyder nåt i serien? Hmm...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 20:22

1x20Bra avsnitt, åtminstone ödelarna. Tillbakablickarna var ju dödligt tråkiga - Jack i sig är en av de karaktärer jag bryr mig allra minst om, och dessa träiga flashbacks förändrade det inte direkt. Ännu en lös tråd - så han har en fru? Eller har haft? Den historien blev ju inte avslutad direkt så den lär vi väl få se mer om. Någon gång. Förhoppningsvis slösar de inte bort ett avsnitt kring det på länge.

Ödelarna som sagt var bra. Boones död störde mig inte, skönt att det äntligen händer något. Förhoppningsvis börjar hela delen kring Locke och kapseln röra sig nu. På tiden att den där ungen föddes. Så vad är han, child of darkness? Något speciellt borde det ju vara efter all uppbyggnad

Gillar Sawyer, vill ha med Sawyer! Alldeles för lite i det här avsnittet. Gillar ändå att de ger honom lite olika nivåer genom att låta honom vara samarbetsvillig när han märker att det verkligen gäller, som alkoholen här.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor apr 07, 2005 21:13

1.20:Har inget emot flashbacksen. Säger inte att de är min favoritdel, men till skillnad från andra tråkas jag inte ut av dem. Det enda i avsnittet som slog mig som riktigt fel är när t.o.m. Sawyer lullas och gullas av synen av en ny bebis, medan nästan ingen förutom Shannon, Kate och Jack verkar sörja att Boone har dött. Det mesta andra gillade jag. Men älskade iofs inte. Det följer mallen lite grann. Baby-födar-scener o.s.v. har man ju sett tusen gånger även om det var snyggt hur de faktiskt fick bebisen att se nyfödd ut (många andra gånger är det uppenbart att ungen som de har smetat i rött slem faktiskt är betydligt äldre).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav qarlsson » tor apr 07, 2005 21:29

1x20

Ett ok avsnitt men inte mycket mer. Trots att det hände saker kändes det lite som en transportsträcka. Men jag gillade hur Claire's födsel hanterades - lite i skuggan av Boones bortgång. Inget storstilat som jag tidigare förfarat. Är det bara jag eller känns de senaste avsnittens flashbacks bättre klippta (?) Men flashbacken i sig, innehållsmässigt, inget vidare. kvickt summerat - Jacky-boy har svårt att släppa taget och veta när handduken ska kastas in. Håll inte kvar i handduken jack. så ja. släpp taget.

Lite OT men symboliken fick mig att minnas en scen ur Thin Red Line. Soldaterna ska storma kullen, de har via Nick Noltes karaktär underskattat läget fatalt. Kulor viner fram och granater exploderar i ett inferno av förödelse och intimt otäck död intill unga soldater som i skräck ligger och skriker efter sina mödrar. Plötsligt rycks vi ifrån förödelsen och kameran zoomar harmoniskt in på små fågelungar som precis kläckts, hur de kämpar sig ur sina ägg. Liv som släcks och liv som tänds. Där har vi symbolik :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor apr 07, 2005 21:33

Qarlsson: You're a man of my taste (if only you were a woman...)! The Thin Red Line! Vilken film!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor apr 07, 2005 21:58

caffeineaddict skrev:Har inget emot flashbacksen. Säger inte att de är min favoritdel, men till skillnad från andra tråkas jag inte ut av dem. Det enda i avsnittet som slog mig som riktigt fel är när t.o.m. Sawyer lullas och gullas av synen av en ny bebis

Samma här angånde flashbacksen och det där med Sawyer var rätt konstigt ja, väldigt ej honom (vad vi sett hittills ivarjefall).

1x20Jack: "Don't tell me what I can't do!", samma som Locke brukar säga och nu är Jack ute efter Locke, tror han mördade Boone... och nästa avsnitt visas inte förrän 4 maj!

"Vi måste kapa hans ben", ouch! Där var jag tvungen att pausa två ggr. Tur att det inte blev så, att Jack istället lät honom dö. Alla scener med Boone, Jack och Sun var väldigt bra och känslosamma även om du i princip kunde gissa vad som skulle hända. Sen kvarstår ju frågan: går det verkligen att (helt) dö på ön?

Boone dör, Claire föder sitt barn. Tyckte Charlie var lite väl passiv där, han brukar vara mer framåt och göra saker/hjälpa till. Minus en, plus en. Har tappat räkningen på hur många de är kvar nu. Och Jin har superhörsel ;) Dessutom, om han kan säga "doctor" kan han säkert säga mer...

Funderar på att bli Sun/Jack-shipper :) Undra vad som hände med Jacks fru?

Väldigt bra och känslosamt avsnitt. Gillar inte den långa väntan vi har framför oss på nästa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » tor apr 07, 2005 22:06

Caffeine: You said it, vilken film! Terrence Malick talar. Jag lyssnar.

Och han kommer tala till oss igen, med förhoppning, lika övertygande..

...The New World :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tam » tor apr 07, 2005 23:18

1x20
Birth and death in the same episode. That's what they do in soaps.

Men jag har inget emot klyschor längre. Har ett tag varit rätt säker på att det barnet skulle komma i sista avsnittet och sen vara nån sorts cliffhanger till s2. Tydligen inte. Inte lika bra som ep 18 & 19, men det känns ändå som att serien har höjts en kvalitetsnivå.

Har dom senaste avsnitten funderat på om det var bättre för att Jack var med mindre jag gillade serien bättre, men jag tyckte han levererade här. Och flashbacksen hans tyckte jag inte var dödligt tråkiga. Inte geniala, men habila. Gillar det här med inte-hela-historien-flashbacks. Förra avsnittet satt jag och väntade på hur Locke blev rullstolare, ("Det där var väl en lite väl mesig bilkrock för att rullstolsbinda nån..? Åh, det var inte där", "Han kommer att råka bli skjuten när dom jagar... Nähä", "Operationen.. Nähä", "Farsan kommer att gå loss på honom med ett basebollträ! Nähä.", "Morsan kommer att gå loss på honom med ett basebollträ! :eek: Nähä." "Han blev inte rullstolsbunden i avsnittet! Genialt!")

Var det nåt mer? Just ja, jag tycker det var fint hur glad Sawyer såg ut. Och Jacks tatueringar är fula. Jin var bra. Kommer att sakna Boone, jag gillar syskonhistorier.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tob » tor apr 07, 2005 23:42

Ep 20

Jag älskar det här avsnittet. Jag är ganska övertygad om att det är det bästa avsnitt än så länge.

För första gången fungera Jack riktigt bra, för första gången kändes han intressant, och för första gången brydde jag mig verkligen om vad han sysslade med och hur det också påverkade honom. Jack/Sun/Boone scenerna var fenomenala. Varför detta klagande på flashbacksen, helt ok, och fungerade bra som komplement till Jacks handlande vad det gäller Boone. Ett nästa desperat behov av att rädda människor, åtminstonde att rädda deras liv. Inte undra på det (viss förklaring till det iaf) när hans livs kärlek (kanske) finns/fanns pga att han räddade henne.

Ett dör och en föds, visst, en övertydlig symbolik men strunt samma. Tycker det sköttes grymt bra och Claire scenerna var bra. Kändes trovärdigt på någotvis.

På samma sätt som Boone dör och Claire föder så dör defintivt relationen Boone/Shannon och samtidigt föds defintivt relationen Shannon/Said. Slutscenerna kändes sådär lagom sentimentala, inte överdrivet, utan alldeles perfekt. Fina scener.

Cliffhangern kändes även den perfekt.

Nu kan jag nog snart börja kalla mig Lost fan igen, och samtidigt mena det, ett tag höll jag ju nästan på att ge upp serien. Men nu bannemig börjar det ta sig på allvar. Speciellt dem 2-3 sista avsnitten har ju vart riktigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » tor apr 07, 2005 23:47

e20
Jag är glad att dom inte smetade ut först Boones död och sen barnets födsel på två separata avsnitt. Hade varit typisk Lost-fart på handlingen. Luckan öppnas väl nästa Locke-avsnitt eller nått! :rolleyes:
Saknar Boone mer och mer ju mer jag tänker på det. Shannon däremot..

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » fre apr 08, 2005 0:05

Tob skrev:Ep 20

Ett nästa desperat behov av att rädda människor, åtminstonde att rädda deras liv.

och framför allt att inte ge upp och att inte svika någon.
Boone sa ju i slutet att han lät hans löfte om att rädda honom gå.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » fre apr 08, 2005 0:19

Meeeen, varför går bitcomet så sakta, ligger på 50-60 kb/s. Och jag har ju bredband. *fnys* Nu måste jag vänta tills imorgon med att se avsnittet. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre apr 08, 2005 10:51

Spoiler 1x20

Det här var ett bra avsnitt, det bästa jag har sett av Lost på länge. ÄNTLIGEN så fick Claire barnet, jag har gått och undrat om det inte var på tiden.. Jag tyckte också att Jack var bra i det här avsnittet, ja alla var bra i stort sett. Det är ju inte Lockes fel att Boone dog men Locke får skärpa sig nu. Gå omkring och ha hemligheter och vara mystisk funkar inte längre. På det stora hela så tyckte jag att dom hanterade både Claires födsel och Boones död på ett bra sätt, det blev aldrig översentimentalt men det var ändå känslosamt. Dock så har jag aldrig känt mig engagerad i Boone som karaktär så jag bryr mig inte så mycket om hans död egentligen. Jag hade definitivt blivit mer upprörd om det hade varit Hurley eller Charlie som dog.

Äntligen så fick vi se andra sidor av Jin, istället för den trumpna, arga person han har varit tidigare. Det är så skönt att han och Sun inte är "ihop" längre, jag gillade aldrig det förhållandet, hemskt irriterande. Dom växer så mycket mer som karaktärer när dom är isär. Sun och Jack? Inte ett förhållande kanske, men en början på en vänskap och ett bra samarbete. Me like. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 08, 2005 15:35

1.20 och spekulationer för resten av serien:
Barnet som föddes är Boone. Locke är nu nere innanför luckan, och dit kommer även Jack hamna i nästa avsnitt. Eftersom killen som spelar Boone kommer att vara med i nästa säsong (enligt länken ovan) tror jag att bebisen är Boone.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 08, 2005 15:40

Detta förklarar en hel del (från IMDb's trivia om Lost):
The first season depicts the first 40 days on the island.

Jag undrade hur alla varor räckte så länge, hur kläderna inte blev mer smutsiga, varför inte killarna fick mer skägg, etc. Hade det varit som i andra TV-serier, att en säsong är ungefär ett år, hade det inte varit lika trovärdigt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre apr 08, 2005 16:30

De har i avsnitten nämnt hur länge de varit på ön också, för ett tag sedan nämndes en månad t ex.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » sön apr 10, 2005 23:57

1x20

Jag tycker Lost blir stegvis bättre, bättre, bättre och bättre. Inte helt oväntat tycker jag 1x20 var allra bäst hittills, helt knasballespännande rakt igenom.

Tillbakablicken tyckte jag funkade helt utomordentligt bra i samspel med resten av avsnittet, och förklarade i mitt tycke en massa om hur Jack är funtad.

Jag tycker Jack hamnade lite i baksätet för Sawyers helt ostoppbara framröjning på coola mannen-fronten, men nu fick äntligen Jack lite fyr i sin kamin. De är coola på så oerhörd skillda sätt, något som osökt får mig att tänka på Angel/Spike.

Fett bra avsnitt iallafall, och säsongsavslutningen kan inte komma snabbt nog nu.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav CheeseGuy » mån apr 11, 2005 13:30

De senaste avsnitten har varit starka, men 1x20 var överdjävligt. Det var spännande rakt igenom och hade ett riktigt fint slut (jag blev faktiskt tårögd) och en cliffhanger som lovar gott inför nästa avsnitt. Jag vågar nästan säga att det är seriens bästa avsnitt hittils.

Jag tycker att Jack är en utmärkt karaktär. Inte fantastisk direkt, men jag har aldrig haft något emot honom, och i det här avsnittet fungerade han utmärkt. Vad är det som är så hemskt med honom? Däremot har jag, sedan jag började se om serien på TV4, börjat tycka att Kate är ganska trist. Men hon var också bra i det här avsnittet. Faktum är att många av karaktärerna var utmärkta, speciellt Jin och Sun.

Jag tycker inte alls att tillbakablickarna var särskilt tråkiga. De fungerade bra tillsammans med resten av avsnittet, och förstörde inte tempot eller spänningen på ön. Dessutom tog de inte upp så mycket plats. Om de tänker fortsätta med flashbacks så är det så här jag vill att det ska se ut.

Under den första tillbakablicken tänkte jag "Briljant, Jack är gay!" (har vi sett något som tyder på motsatsen innan det här avsnittet?). Jag får skylla på ordentliga problem med bilden (det VAR verkligen distraherande).

Kul att det var en annorlunda cliffhanger (av den sorten som de i stort sett MÅSTE fortsätta på i nästa avsnitt).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film