The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre maj 11, 2007 11:35

:(

Jag ville verkligen ha mer Office.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 12:27

AKS skrev:Verkar inte som att säsongen blir entimmesavsnitt nästa år, men det blir fyra entimmesavsnitt i alla fall:
http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 7be4480c97

Och 24 avsnitt totalt. Så jag kan inte klaga, eller jo det kan jag, men jag tänker inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » fre maj 11, 2007 13:58

(spoiler 3.23) "If Michael arranges some sort of group hug later - stand next to me."
De är så söta.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 14:05

3.23

Herre gud. "If Michael calls for a gorup hug, stand next to me." Dwight och Angela blir bara sötare ihop på någor underligt sätt.

När Karen fick telefonen av Jim blev det rätt självklart att hon skulle få jobbet. Hon är väl den enda karaktär vars skådespelare inte är fast? Stackars Michael, även om han egentligen inte är kompetent nog för det. Att låta lekar på stranden utgöra basis för avancemang är ett tecken på det om något. Även om det fick Stanley att kämpa satan.

Flytande Andy i fatsuiten. Riktigt elakt att bara låta honom ligga där, även om man skulle sabotera för de andra.

Pam! Så jag älskar henne -- ännu mer när hon går loss på alla andra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre maj 11, 2007 15:23

3.23 :eek:

Här hände det saker!! Riktigt bra avsnitt, men ett "mellanavsnitt" för TOUS eftersom det är en så fantastisk serie.

För det första: kärlek till Michaels leende på slutet efter att han ropat "WILMA!" Så, så sött. :)

PAM! Jag har varit lite less på henne denna säsong, men detta är det jag väntat på. Bra att hon rätt ut frågade de andra varför de inte kom på utställningen och bra att hon var ärlig med Jim. Nästa avsnitt kommer jag att se enormt mycket fram emot.

Så många roliga saker särskilt i början av avsnittet:

"May God guide you in your quest."
"... Yes."

"If you don't like it, Stanley. you can go to the back of the bus."
"Excuse me?"
:D:D

Är nästa vecka sista avsnittet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 15:29

AKS skrev:Är nästa vecka sista avsnittet?

Ja. Tack och lov för dubbelavnitt annars hade det gjort riktigt ont. Vilket det antagligen kommer göra ändå, den här tv-säsongen har fuckat upp mig helt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 18:00

:eek:

Jag hinner inte kommentera nu...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » fre maj 11, 2007 20:14

s1

Ja, alltså, det är ju inte på något vis en dålig sitcom. Men samtidigt så är det lite det som gör att jag än så länge tycker UK är milsvitt bättre; det här är hela tiden i första hand en sitcom, trots frånvaron av burkskratt. Det är något i tempot, något i de lite mer skruvade karaktärerna, något i sättet det ska vara ROLIGT! hela tiden... jag tror aldrig på US som jag gör på UK.

Dessutom är Michael verkligen en riktig skitstövel till skillnad från den mest missanpassade David. Och jag saknar spelet mellan chefen och hans chefer, som är en viktig del i UK och nästan helt försvinner här.

Det är bra, och det ger ett garv då och då, men... en något grällare kopia.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » fre maj 11, 2007 20:15

Men du fortsätter väl med S2...? Den är mycket bättre än S1 och TOUS blir definitivt sin egen serie iom S2.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre maj 11, 2007 20:17

AKS skrev:Men du fortsätter väl med S2...? Den är mycket bättre än S1 och TOUS blir definitivt sin egen serie iom S2.

Jodå. Lite mer chans ska den få. Med tanke på storleken på spoilerblocksen ovan antar jag att NÅNTING mer än basketmatcher och espressomaskiner måste hända...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 21:03

Alltså på ett sätt så har du rätt A bear, TOUS har mera karaktären av en sitcom, medans UKs karaktärer och storylines är mera realistiska. MEN: US är mycket roligare, karaktärer som man fäster sig vid och älskar, och det är ingen klassisk sitcom, även om det är mera en sån än vad UK är. UK är tråkigare och mera pinsam och Michael kommer att växa (that's what she said) som karaktär.

Angående dagens avsnitt: 323
Go Pam! Äntligen! ååååh, vad jag längtar till nästa avsnitt nu. Dagens avsnitt var inte sådär genombra, bara mellanbra men det hände ändå massor så jag är nöjd. Och jag gapskrattade länge åt Andy som ramlade i vattnet. Det var roligt.

Martin skickade midi-versionen av signaturmelodin till mig igår, så idag när telefonen ringde så blev jag lite glad... :D *nynnar på melodin*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 21:03

A bear skrev:Jodå. Lite mer chans ska den få. Med tanke på storleken på spoilerblocksen ovan antar jag att NÅNTING mer än basketmatcher och espressomaskiner måste hända...

Nu verkar jag gilla S1 mer än du gör till att börja med, men jaaa - mer händer, det blir bättre. Mycket.

2x10
Skitbra exempel på vad jag pratade om tidigare, att seriens stora varma hjärta räddar vad som hade kunnat bli jobbigt pinsamt. Att Michael uppför sig som ett litet barn ville jag egentligen vrida mig bort ifrån, men det får mig att må bra när festen ändå blir lyckad till slut.

Annat som gjorde mig varm var naturligtvis Jims gåva till Pam, åh vad jag lider med dom, och sedan blev jag varm av skratt när hon vad hon nu heter - Meredith? - flashar sig framför Michael. Och han tar kort!

Blondinens (tsssk, jag och namn) reaktion på att Kelly pussar Dwight var lysande också. Jag älskar att deras relation har trots allt inte bekräftats i ord, och bara visats med ett par scener, förbannat snyggt gjort.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 21:05

(spoiler 2x10) Why did you get it so big?
Tinwiel skrev:(that's what she said)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 21:25

adolvsson skrev:2x10

Blondinens (tsssk, jag och namn) reaktion på att Kelly pussar Dwight var lysande också. Jag älskar att deras relation har trots allt inte bekräftats i ord, och bara visats med ett par scener, förbannat snyggt gjort.

Angela. Hon och Dwight... De är underskattade ihop och ändå skiner Pam/Jim mycket mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör maj 12, 2007 2:15

2x11
När jag sa det där om att seriens stora hjärta räddar från pinsamheter, inkluderar det även när mitt eget hjärta knuffas sönder. Ja, Pam och Jim, förstås. När dom står och pratar ute, hur dom ser på varandra, och Jim tystnar som svar på frågan om hur det är att dejta en cheerleader. Jim när Roy och Pam sätter datum.

Och så går avsnittet till att avsluta på en riktig höjdpunkt, en av mina favoritscener hittils i serien, inte bara att Jim går till Michael av alla människor, utan att Michael faktiskt ger ett riktigt bra motivationstal. Det går bra, bara han inte försöker för hårt.

Något slog mig i avsnittet med karaoken, vet inte om jag skrev ut det så, för just då kände jag mig inte helt övertygad själv, men jag tror att Jim respekterar Michael. Det finns där, respekten, trots att det inte är någonting han skyltar med eller kanske ens erkänner för sig själv.

Michael är en väldigt underskattad karktär och på god väg att bli min favorit. Han kan redan vara där.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör maj 12, 2007 3:44

Gah, internet gick ner, sablans kabelskrälle. Vars var jag? Just...

2x12
När Michael, på sjukhuset, tar av sig mikrofonen, stänger av den, och allt ljud i avsnittet försvinner tills scenen klipper. Lysande detalj och ett fullgott exempel på varför jag älskar fejk-dokumentär stilen, hur bra serien är på att använda sig av tekniken och det där kamerateamet som vi aldrig får se.

2x13-14
Stackars, stackars, Jim, vad jag känner för honom. Oh, the bittersweet pain of löööv!

Ett generellt problem? Den här serien är för citeringsbar.
Once, as a joke, Packer banged every chick in the office. [giggles] It was hysterical.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör maj 12, 2007 9:00

Ja, den är verkligen citeringsbar. Ibland blir jag sittande med papper och penna då jag ser ett avsnitt för vissa saker får bara inte glömmas bort!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör maj 12, 2007 16:46

ni har skrivit det mesta om 3x23 redan men iaf.
jag tycker det var ett bra avsnitt, om än inte riktig toppklass.
Sumodräkterna var ju jätteroliga, och riktigt tufft av Angela att låta Andy flyta iväg sådär :D kanske roligast i avsnittet :) "If Michael arranges some sort of group hug later, stand next to me." :lovebunny:
Och Pam fick ändan ur! strålande!
som noike också är inne på känns det ju ganska så "convenient" om karen får jobbet i New York.

Mycket roliga saker med Stanley i det här avsnittet. Michaels buss-kommentar och hans blick när han sumofajtades med Jim. :D

Nästa avsnitt kan inte komma snabbt nog.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » lör maj 12, 2007 17:50

2x15
Dumma, dumma, Roy. Det är inte okej att trycka ner en flickas drömmar på det viset. Bild till Pam. Jag hoppas hon läser det här inlägget.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör maj 12, 2007 20:43

Tihi, kom på en av mina favoritscener från 3.23:
Då Toby erbjuder Pam sin solskyddskräm och hon säger (parafras): "Oh thanks, I forgot mine and I'm wearing a two-piece." Blicken från Toby där av extrem besvikelse och sen "jag ska mörda dig"-blicken då han möter Michael... Klassiskt! :D

Kom på en till liten detalj: Då Michael talar i telefon med David i början och David frustrerat suckar och Michael tror att det är Jan. :D Ja, det är ju precis så hon låtit ett flertal gånger under serien gång...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 1:41

2x16
Oh, Pam med ny frisyr. Jag gillar. Michael fortsätter sitt tog mot favoritpositionen, när han uppriktigt ber om ursäkt på kontoret och räddar Jan från knipa. Han kan när det gäller. Fast pussen vid hissen kan knappast göra det lättare för Michael. Jans "oh" när hon ser kameran var underbart. Roy fortsätter vara en sablans dummer, det är dags att någon knackar honom i bollarna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 2:46

2x18
Alright. There goes Mister Poop. Och mycket Michael, mycket bakgrund, det gillar jag. Det förklarar en hel del.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 3:41

2x19
Är det okej att bara droppa ett inlägg då och då för att säga hur mycket man älskar The Office? För jag älskar The Office, såhär mycket *sträcker armarna jääättelångt* !

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön maj 13, 2007 9:38

Oj, det är *mer* än okej!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 16:17

AKS skrev:Oj, det är *mer* än okej!

:D

2x21-22
Skitbra. Sjukt bra. Sjukt skitbra. Inte bara är komedin i toppform, dramat tar dessutom stor plats och balanserar det hela fint. Den stora nackdelen? Jag glömde dra igång nerladdningen av S3 i god tid och nu måste jag snällt vänta. Fan också.

Annars då, var börjar man?
I don't believe you. Continue.

Jag menar, det är klart, vi har ju det uppenbara. Kyssen. Att Pam, trots (inte speciellt övertygande) protester ändå gick direkt upp till kontoret och ringde mamma. Sedan slutet, mys och rys och tjoande. Nåja, jag behöver i alla fall inte vänta en hel sommar på resten.

Samtidigt, på nedre plan... Jag uppskattar att Michaels goda hjärta uppenbarligen inte går kvinnorna helt förbi, även om det försätter honom i knipa*. Och stackars Jan, vilka konflikterande känslor hon måste bära på nu.

Dessutom, Dwight och Angela, dom är väldigt söta tillsammans, in a weird kinda way, även när hon örfilar honom. Speciellt när hon örfilar honom. Jag gillar när Angela ler, det sker så sällan.

Lysande i avsnitt 21, med konflikterna. Hur det börjar i humorsyfte för att sedan övergå till drama. När Jim erkänner för Pam att det var han som klagat över bröllopförberedandet, och hennes ansiktsuttryck.

Pam har ett fantastiskt ansikte.

Slutgiltigt helhetsbetyg: Bild

*Dessutom, om t o m en sån som Michael kan dra till sig två såpass starka kvinnor som Jan och Carol, ger det hopp även för mig. Haha. I'm so sad...
Senast redigerad av adolvsson sön maj 13, 2007 16:20, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön maj 13, 2007 16:19

adolvsson skrev:*Dessutom, om t o m en sån som Michael kan dra till sig två såpass starka kvinnor som Jan och Michael, ger det hopp även för mig. Haha. I'm so sad...

Jan och vem sa du?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 16:21

noike skrev:Jan och vem sa du?

Jag förstår inte vad du pratar om.

*host*

Och ändå tänkte jag Carol! Tossigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » sön maj 13, 2007 19:40

Ifatt. Serien är riktigt bra nu. Bättre än UK vet jag inte om den är dock. Skillnaderna är för stora. Detta är en sitcom medans UK var en rolig fejkdokumentär.

(spoiler Tredje säsongen) Slutet av tredje säsongen har fått mig att tycka mindre om Michael igen. Han är för egocentrisk och det har slutat vara kul nu. Roligast är helt klart Dwight och Angela, nu när Pam och Jim är nästan bara drama och bara småbitar med humor. Fast när Jim kom in och imiterade Dwight var frikkin' hilarious.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » sön maj 13, 2007 20:12

den här tråden gör mig alltid GLAD :)

Jag håller med om att det är svårt att jämföra hur bra serierna är eftersom de är såpass olika, men jag kan jämföra hur mycket jag tycker om dem, och där är det ingen tvekan.

sakerna ni nämner får mig att le fånigt :D

Jag har missbrukat det här citatet lite nu, men

- FACT: Bears eat beets.
Bears. Beat. Battlestar Galactica.
- Bears do not.. What is going on?!

så jäkla lovebunny
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 20:38

3x01
Karen: Jim's nice enough. I dont... I don't know how well he's fitting in here. He's always looking at the camera like this. [makes classic "Jim"-camera face] What is that?

*gapskratt*

Avsnittet som helhet höll nog inte vanligt officemått, kändes lite otajt, som om det märktes att man varit ifrån filmandet ett tag och det kanske tar ett tag att komma in i tajmingen igen. Jag tror inte bara det berodde på att Jim är på annan plats.

Men utöver det fanns det mycket att älska. Det som rörde Jim och Pams relation, förstås. Ed Helms. Gaydaren. Man-Pussen (även om mycket rörande gay-grejen var vad som kändes konstlat). Saker som jag glömmer. Oh, Meredith äter handkräv, wtf is up with that?!

Och jag tycker synd om Roy. Fan också, han ska ju vara dum... Vilket påminner mig om att jag gillar hur mycket som trots allt hänt under uppehållet, Jims flytt och bröllopets inställandet, och att vi fick reda på det genom några få repliker. Livet händer även utanför fejk-dokumentärernas kameror, liksom.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film