av LWes » tor feb 15, 2007 19:34
Jag måste säga att jag är väldigt besviken på att det bara var ett Hollywood-avsnitt, och att det bara var 40 minuter. Det skulle dom lätt kunnat dra ut till två 80-minutersavsnitt.
Men 6x10 (det stora avslöjandet av vilka som går vidare) var som vanligt spännande, även om dom dock borde gjort det 80-minuter så man kunde få sett audition-klipp av fler, så att man kommer ihåg vilka dom är!!!
(spoiler 6x10) Mina favoriter är nog Chris (han som är rolig), Sundance, och några till killar. Tjejerna är inte så intressanta. Förutom Antonella som är hur snygg som helst. Även om tjejerna kanske sjunger bra så är det ingen som man ens kommer ihåg vilka dom är, för dom är så mjäkiga (jag vet inte riktigt vad det ordet betyder, men det låter passande)
Jag tänkte under avsnittets gång att den här säsongen har dom jättemånga bra, men nu när jag ser på deras bilder kan jag kanske högst 5 personer som jag tycker är riktigt bra. Förra säsongens top 12 hade några riktiga lame-o (Kevin & Bucky. och även Elliot och Taylor var tråk-tråk)
Säsongen innan det - säsong 4 är nog bäst hittills, där hade dom bara hemska Anthony Federov och gräsliga Scott Savol i top 12.
Det är kul att se tillbaka på vilka som var med i tidigare säsonger och se vad man minns!
Säsong 3 had 8 tjejer och 4 killar i sin top 12. Det nya systemet med att dom tar ut dom 12 bästa killarna och 12 bästa tjejerna och sen låter hälften av varje bli top 12 är mycket bättre! Bara 4 killar är ju katastrof!
Men i säsong 3 var top 12 ändå väldigt bra!
Säsong 2 hade bara två personer av värde i sin top 12, och det var dom två finalisterna, som även råkar vara två av dom bästa som varit med i American Idol IMO.
Säsong 1 var riktigt lame.
För att listor är så roliga:
Idol-deltagare som jag fortsatt lyssna på efter tävlingen (eller ska när dom gör skivor):
Clay Aiken (s2)
Ruben Studdard (s2)
Anwar Robinson (s4)
Chris Daughtry (s5)
Kalan Porter (Canadian Idol s2)
Jacob Hoggart (CI s2)
Theresa Sokyrka (CI s2)
Aaron Walpole (CI s3)
Josh Palmer (CI s3)
Bobby Flynn (Australian Idol s4)
Damien Leith (AI s4)
Dean Geyer (AI s4)
Chris Murphy (AI s4)
Ricky Muscat (AI s4)
Slutresultatet är att Australian Idol säsong 4 var den bästa Idol-säsongen som någonsin, följt av Canadian Idol säsong 2.
Den här säsongen av American Idol... Jag vet inte vad jag tror om den. Den kommer nog vara som förra - bra, men inte helt superb.