Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » ons jan 17, 2007 22:04

Tinwiel skrev:Så Chris Daughtry har släppt en skiva... Lwes, har du den?

Ja den är jag med intesserad av. Chris borde vunnit tycker jag.

(spoiler AI 6.1) Får väl skriva nånting om premiäravsnitt. Jag tycker det är väldigt trevligt att AI är tillbaka. Skamligt underhållande. Lejonkvinnan var det mest absurda jag har sett....och Brenda...hysteriskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jan 17, 2007 22:21

AI 6.1: Ett sådär avsnitt. Jag skulle så gärna vilja att vi fick höra ännu mer av de bra. Det blev lite mycket freak show i detta avsnitt. Jag vill få gåshud för att nån är satans bra!! Så, hur blev det? Vi fick höra 3-4 bra och 15-20 dåliga? Lite fler bra skulle jag som sagt vilja ha även om de dåliga är underhållande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jan 17, 2007 22:22

AKS skrev:AI 6.1: Ett sådär avsnitt. Jag skulle så gärna vilja att vi fick höra ännu mer av de bra. Det blev lite mycket freak show i detta avsnitt. Jag vill få gåshud för att nån är satans bra!! Så, hur blev det? Vi fick höra 3-4 bra och 15-20 dåliga? Lite fler bra skulle jag som sagt vilja ha även om de dåliga är underhållande.

Jo håller med. Det kändes väldigt obalanserat.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons jan 17, 2007 22:25

Jag håller med AKS. Jag blir frustrerad när jag för höra så mycket av det dåliga, och otaliga snyftscener för att dom fick nobben. Några såna vill man väl ha med, men jag tittar på AI för att få höra dom där som ger en gåshud, inte för dom som är pinsamt dåliga. Det är mest bara där för att man ska uppskatta dom bra mera, men lite bättre balans kan man nog ändå be om..

Chris Daughtry ja. Giiiiief!
Myspace:

http://www.myspace.com/daughtry

Edit: Vad överens vi verkar vara. :)

Psst.. kolla in torrentspy.com
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor jan 18, 2007 1:19

Tinwiel skrev:Så Chris Daughtry har släppt en skiva... Lwes, har du den?

Ja jag har den faktiskt! Fick i julklapp!

6x01
Jag tyckte att avsnittet var bra - SJÄLVKLART, men lite seg början då jag håller med om att det var lite mycket dåliga, eller snarare lite för långa klipp på dom dåliga. Det var i alla fall en bra kille, han som sjöng California Dreaming. Han var bra.
Ser fram emot imorgons avsnitt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jan 18, 2007 21:50

(spoiler AI 6.2) Jag gillade syskonen. Speciellt han. Sen 16 åringen i slutet som dem hyllade, hon var förbaskat bra. Annars så var det ungefär som gårdagens avsnitt, rätt obalanserat, men å andra sidan verkar det vara väldigt få som är riktigt bra. Ett riktigt lågt utalande av Simon också vid ett tillfälle, blir varken roligt eller lättsamt av sånt utan bara otrevligt. Men annars underhållande avsnitt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor jan 18, 2007 23:00

Tob skrev: (spoiler AI 6.2) Jag gillade syskonen. Speciellt han.

Speciellt hon!

Tob skrev: (spoiler AI 6.2) Sen 16 åringen i slutet som dem hyllade, hon var förbaskat bra.

Absolut! Jag fick ett massivt fall av goosebumps

Tob skrev: (spoiler AI 6.2) Ett riktigt lågt utalande av Simon också vid ett tillfälle, blir varken roligt eller lättsamt av sånt utan bara otrevligt. Men annars underhållande avsnitt.

Vad syftar du på?

Jag tyckte avsnittet var skitroligt! Speciellt han den nördiga killen som var helt sjukt sämst. och hon som såg ut som sin mamma och var väldigt sämst. och han den sista!!!! Man kan inte avgöra vem som är sämst!
Senast redigerad av LWes fre jan 19, 2007 0:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor jan 18, 2007 23:10

LWes skrev:
Tob skrev: (spoiler AI 6.2) Ett riktigt lågt utalande av Simon också vid ett tillfälle, blir varken roligt eller lättsamt av sånt utan bara otrevligt. Men annars underhållande avsnitt.

Vad syftar du på?

Killen som han jämförde med en apa. Men annars håller jag med om dem andra du tog upp.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre jan 19, 2007 0:05

Tob skrev:
LWes skrev:

Vad syftar du på?

Killen som han jämförde med en apa. Men annars håller jag med om dem andra du tog upp.

Det må ha varit taskigt, Men det var kul! "Du ser ut som en sån där varelse som bor i djungeln och har stora ögon" :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons jan 24, 2007 20:10

American Idol 6.03: Definitivt bättre med 40-minutersavsnitt. Känns mer balanserat vad gäller bra och dåliga "idoler". Ungefär lika många bra som i de dubbelt så långa avsnitten, men mycket färre dåliga. Nice.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor feb 08, 2007 0:38

Haha, OMG, en rolig grej från 6x07:

En tjej har varit inne hos juryn och sjungit, blir nobbad och kommer ut till sin väntande familj. Dom blir skitarga och börjar väsnas. Dom ifrågasätter Simons rätt att vara där eftersom han inte är amerikan. En av dom säger/frågar nåt i stil att han är från Frankrike va. Ryan svarar (inte exakta repliker eftersom jag skriver ur minnet)

- No, he's british actually.
Tjejens mamma eller mormor ger svar på tal:
-Well, he can go back to British then!

:D :D :D Gapskratt från mig..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor feb 08, 2007 22:04

Nästa vecka är det Hollywood week! Det känns positivt, jag tycker vi har fått sett några riktigt bra sångare/sångerskor, vi får se om dom kan leverera på scen. Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor feb 08, 2007 22:12

Ser verkligen fram emot att få slippa grundauditions nu. Yay för Hollywood week!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor feb 08, 2007 22:52

Ja, jag också. Nog för att det är kul att se dom nya deltagarna för första gången men det är för många knäppisar och för mycket tid som ägnas åt dom. Vi kan berättarstilen vid det här laget och det är lite tråkigt... men nu! Hollywood week!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre feb 09, 2007 21:17

Jag ser också framemot Hollywood veckan. Grundauditions i all ära, usla framträdande i all ära, men vidare hållbart är det inte. De senaste 2-3 avsnitten har jag bara sett för att ja, ha sett, liksom. 6.08 var roligare och jag har hittat en favorit så här tidigt, eller ja, någon som jag skall kolla in lite extra under slutaudition iaf. Tammy hette hon, var med bland dem första i 6.08.

Survivor har haft premiär också. Hoppas de kommer upp i samma klass som förra omgången (som IMO är den bästa Survivor säsongen jag har sett), även om jag är tveksam. (spoiler 14.01) Först trodde jag att man skulle satsa helhjärtart på något slags socialt spel denna omgången då deltagarna hade fått oerhört mycket gratis och alla tillsammans. Istället blev det två läger, där ett av lägrena har precis allting och det andra i princip inget. Vi får se hur det utvecklar sig.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre feb 09, 2007 23:06

Jag behöver nog inte säga att jag tycker att Survivor är fantastiskt som alltid!
Jag hatar bara hur korta avsnitten känns!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor feb 15, 2007 16:59

American Idol 6x09 Hollywood round
Jag är besviken på att dom nobbade Bailey Brown, jag tyckte att hon hade en jättehärlig röst, bra mycket mer originell än vissa andras. Visst, hon klantade sig och glömde texten, men ett misstag måste man få göra, om man har bevisat tidigare att man har nåt... nej, dåligt av juryn. Jag blir sur när dom tar bort artister som jag hade velat sett mer av. Glad är jag att han med krulligt hår, (han som ville få The Hoff att gråta :D ) gick vidare. Han var rolig.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » tor feb 15, 2007 17:18

Tin, menar du avsnitt 10?

Tinwiel skrev:American Idol 6x09 Hollywood round
Jag är besviken på att dom nobbade Bailey Brown, jag tyckte att hon hade en jättehärlig röst, bra mycket mer originell än vissa andras. Visst, hon klantade sig och glömde texten, men ett misstag måste man få göra, om man har bevisat tidigare att man har nåt... nej, dåligt av juryn. Jag blir sur när dom tar bort artister som jag hade velat sett mer av. Glad är jag att han med krulligt hår, (han som ville få The Hoff att gråta :D ) gick vidare. Han var rolig.

(spoiler 6.10) Spontant så känns top 12 av killarna mer intressanta än top 12 av tjejerna. Jag höll på att tappa hakan när inte Marisa (hetter hon så?) i slutet där inte gick vidare. Galet. Likaså, hon Tammy, som jag nämnde som en favorit från grundaudition åkte ur. Henne har man inte fått sett så mycket av ifrån Hollywood audition dessvärre. Instämmer med han med krulligt hår, väldigt roligt, i det klippet man fick se i detta avsnittet så tyckte jag han var rejält bra IMO.

Denna delen av American Idol är nog nästan min favorit. Känner man sig lite nedstämd och allmänt depp så finns det nog inget som är så upppiggande som att se så här mycket äkta glädje, för även om många blir ledsna, så fokuseras ju det mest på dem så går vidare.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor feb 15, 2007 17:54

Nej, det var 6x09 tror jag. Det står det på avin.. 6x10 är avsnittet där dom avslöjar dom 24 finalisterna, det har jag inte sett än

6x09
Bailey åkte ut efter group performance i 6x09. Det var den supersöta, blonda tjejen som kom från en ransch. Hon som tävlade med dom där... highschooligacheerleaderaktiga bästisarna..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » tor feb 15, 2007 19:34

Jag måste säga att jag är väldigt besviken på att det bara var ett Hollywood-avsnitt, och att det bara var 40 minuter. Det skulle dom lätt kunnat dra ut till två 80-minutersavsnitt.
Men 6x10 (det stora avslöjandet av vilka som går vidare) var som vanligt spännande, även om dom dock borde gjort det 80-minuter så man kunde få sett audition-klipp av fler, så att man kommer ihåg vilka dom är!!!
(spoiler 6x10) Mina favoriter är nog Chris (han som är rolig), Sundance, och några till killar. Tjejerna är inte så intressanta. Förutom Antonella som är hur snygg som helst. Även om tjejerna kanske sjunger bra så är det ingen som man ens kommer ihåg vilka dom är, för dom är så mjäkiga (jag vet inte riktigt vad det ordet betyder, men det låter passande)
Jag tänkte under avsnittets gång att den här säsongen har dom jättemånga bra, men nu när jag ser på deras bilder kan jag kanske högst 5 personer som jag tycker är riktigt bra. Förra säsongens top 12 hade några riktiga lame-o (Kevin & Bucky. och även Elliot och Taylor var tråk-tråk)
Säsongen innan det - säsong 4 är nog bäst hittills, där hade dom bara hemska Anthony Federov och gräsliga Scott Savol i top 12.
Det är kul att se tillbaka på vilka som var med i tidigare säsonger och se vad man minns!
Säsong 3 had 8 tjejer och 4 killar i sin top 12. Det nya systemet med att dom tar ut dom 12 bästa killarna och 12 bästa tjejerna och sen låter hälften av varje bli top 12 är mycket bättre! Bara 4 killar är ju katastrof!
Men i säsong 3 var top 12 ändå väldigt bra!

Säsong 2 hade bara två personer av värde i sin top 12, och det var dom två finalisterna, som även råkar vara två av dom bästa som varit med i American Idol IMO.
Säsong 1 var riktigt lame.

För att listor är så roliga:
Idol-deltagare som jag fortsatt lyssna på efter tävlingen (eller ska när dom gör skivor):
Clay Aiken (s2)
Ruben Studdard (s2)
Anwar Robinson (s4)
Chris Daughtry (s5)
Kalan Porter (Canadian Idol s2)
Jacob Hoggart (CI s2)
Theresa Sokyrka (CI s2)
Aaron Walpole (CI s3)
Josh Palmer (CI s3)
Bobby Flynn (Australian Idol s4)
Damien Leith (AI s4)
Dean Geyer (AI s4)
Chris Murphy (AI s4)
Ricky Muscat (AI s4)

Slutresultatet är att Australian Idol säsong 4 var den bästa Idol-säsongen som någonsin, följt av Canadian Idol säsong 2.

Den här säsongen av American Idol... Jag vet inte vad jag tror om den. Den kommer nog vara som förra - bra, men inte helt superb.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » lör feb 17, 2007 1:21

6x10 American Idol
Alltså mä. Jag är jättepepp inför vissa av killarna, men den enda av tjejerna som verkar ha nåt speciellt är Lakisha, hon med den lilla dottern. Hon hade lite attityd och stil när hon sjöng. Dom andra tjejerna var typiska "söta tjejer med bra sångröst som kommer waila sönder ballader i de första live-avsnitten och vara tråkiga och sakna det lilla extra". För har inte juryn tagit bort alla tjejer som hade det lilla extra? Tex Bailey Brown och hon som sjöng "I'm in chains" från en audition plus den andra lite rockiga bruden som jag tyckte var hur charmig som helst, men som vi inte fick se nåt av under Hollywood week. Så av tjejerna håller jag på Lakisha, dom andra verkar svintråkiga. Jag är lite sur. Men Antonella är vacker, OERHÖRT vacker.

Av killarna så bara älskar jag honom med krullliga håret, han är rolig, totalt likeable, och jag tyckte att han sjöng jättefint under alla auditions. Om han inte hade lika mycket kraft som vissa av dom andra så hade han massor med känsla. Han är min favvo hittills. Sen var det några andra som jag gillade också. Det är verkligen ojämnt mellan killarna och tjejerna den här omgången, det är så synd.. :( Vad tänker juryn med? Dom kan ju inte BARA gå på sångröst, det blir ju tråkigt. Dom bästa artisterna är ju oftast inte dom bästa sångarna.. we want originality, feeling and attitude! goddammit!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » lör feb 17, 2007 2:53

Tinwiel skrev:Sen var det några andra som jag gillade också. Det är verkligen ojämnt mellan killarna och tjejerna den här omgången, det är så synd.. :( Vad tänker juryn med? Dom kan ju inte BARA gå på sångröst, det blir ju tråkigt. Dom bästa artisterna är ju oftast inte dom bästa sångarna.. we want originality, feeling and attitude! goddammit!

Och trots att det var så pass många fler tjejer än killar utagna ifrån grundauditions. Knepigt. Inte lätt för oss, tittare, att säga för mycket när vi fick se så extremt lite från hollywood audition. Håller med LWes om att man gått kunde haft ett 80 minuters program.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör feb 17, 2007 9:19

Håller också med om att det var alldeles för lite från Hollywood auditions som ju är den roligaste delen av de tidiga avsnitten. Helt klart att det skulle ha varit en dubbel. Kändes som att man knappt sett hälften av de som är i topp 24.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör feb 17, 2007 11:57

Ja, vissa av dom som nu är i final har man inte ens fått se i sin första audition utan bara lite nu i senaste avsnittet, (topp 24). Mycket konstigt... dom lär säkert få klagomål för detta och ändrar det till nästa år.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » mån feb 19, 2007 14:53

Det sk abli så kul att se THE AMAZING RACE: ALL STARS!!!
Jag har inte sett fram emot ett Amazing Race-avsnitt så här mycket sen säsong 9, som var så bra och spännande.
och det bästa är att jag inte vet vilka som kommer vara med, så det ska bli en superkul överaskning!
Längtar tills ikväll! :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån feb 19, 2007 14:55

Premiären av TAR S11 var bra.

Mina favoriter Mirna och Charla eller vad 17 de heter är med! Yay! men att Rob och Amber vann detta avsnitt höll på att förstöra helt och hållet för mig. Jag tycker verkligen illa om de två. Grr!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån feb 19, 2007 21:37

11x01
Yay! Rob & Amber är bäst! Lagen som valdes var typ 50% bra. Kevin & Drew och Team Guido var två mycket bra val, och Mirna & Shmirna också, men det var synd att det var flera stycken från säsong 2 & 3 som var dom mest glömbara säsongerna. Det var bra att Jill & John Vito åkte ut för dom minns ändå ingen :o
Jag gillar inte Bönderna. Jag gillade dom inte förra säsongen, och jag gör det inte nu heller! Plus att det är dåligt att Uchennan & Joyce är med igen trots att dom vann (om det var med flera vinnare hade det varit en sak, men när dom är dom enda...)
I vilekt fall som helt, om Rob & Amber åker ut innan det ultimata slutet kommer jag bli riktigt arg, för det är dom som är BÄÄÄST!
Ett lag som verkligen borde varit med är Jonathan och hans fru från säsong 6. Jag kan garantera att dom fråga dom, men att dom antingen inte är tillsammans längre eller inte ville vara med igen (första alternativet mest troligt!)
Så länge Rob & Amber är med kommer den här säsongen vara mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor feb 22, 2007 16:53

Efter tristessen som var killarnas omgång så var tjejernas bättre.

Fy fan, vilka pipor Lakisha har!!! :eek: :eek: Jag menar, rent objektivt måste väl alla anse att hon är bäst. Annars skulle jag tycka det var konstigt. Iofs finns väl inte objektivitet då det gäller vilka röster man gillar, men som Simon sa "a different league". Synd bara att hon inte är så söt som vissa andra. Inte för mig personligen alltså, men hon kan missa röster på det. Sorgligt men sant. Om hon inte är i topp 3 så är nåt fel. Baserat på det jag sett hittills av henne.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor feb 22, 2007 20:13

(spoiler 6.11-6.12) Jag tar tillbaka det jag sade om att killarna verkar mycket mer intressanta. Efter att ha sett/haft-på-i-bakgrund bägge avsnitten i rad så framstod killarnas uppträdande som riktigt klent. Jo, Lakisha, var bra, inte bara rösten utan hela framträdandet, var som Simon sade a diffrent league. Sen gillade jag Gina oerhört mycket också.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor feb 22, 2007 21:26

Tob skrev: (spoiler 6.11-6.12) Jag tar tillbaka det jag sade om att killarna verkar mycket mer intressanta. Efter att ha sett/haft-på-i-bakgrund bägge avsnitten i rad så framstod killarnas uppträdande som riktigt klent. Jo, Lakisha, var bra, inte bara rösten utan hela framträdandet, var som Simon sade a diffrent league. Sen gillade jag Gina oerhört mycket också.

Lakisha ägde. Totalt. Hur ska hon kunna toppa det framträdandet?! Jag tycker att det finns intressanta artister både hos killarna och tjejerna, men hos tjejerna så finns det lite för många såna där dussinartister, som är rätt så duktiga, men inte alls snäppet extra, så man blir uttråkad av att titta på dom.. Mina favoritframträdanden bland killarna var han som sjöng sist, han med rakad skalle alltså, och så krullhåret. Simon får säga vad han vill, men killen är charmig, och har jättefin "ton" i rösten. Bland tjejerna så var det några som var riktigt duktiga också. Jag var imponerad av hon som var 17 år och hade jättelockigt hår. Hon såg väldigt avslappnad ut på scenen. "Bakgrundssångerskan" gillade jag, och Lakisha. DAMN GIRL! Jag fick rysningar på ryggen när hon sjöng. Hoppas dom får bort några av tråk-deltagarna nu, så att det kan bli bättre kvalite på programmet och mer underhållande. Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film