House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » lör nov 18, 2006 19:48

Jag vill titta på House jag med, men alla S1 på allmäna trackers går jättelångsamt, i stil med 2kb/s...

Varför får inte jag också titta!?!?!?

:(
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » lör nov 18, 2006 20:32

My kingdom my kingdom, my kingdom for a donkey. Who will give me a donkey?

Jag lyckas inte få ner house =/.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » lör nov 18, 2006 20:44

eynosh skrev:My kingdom my kingdom, my kingdom for a donkey. Who will give me a donkey?

Fungerar inte de här heller?

http://isohunt.com/download/5258291/house+season+1 (säsong ett)
http://isohunt.com/download/11747961/House+Season+2 (säsong ett och två)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » lör nov 18, 2006 23:58

noike skrev:
eynosh skrev:My kingdom my kingdom, my kingdom for a donkey. Who will give me a donkey?

Fungerar inte de här heller?

http://isohunt.com/download/5258291/house+season+1 (säsong ett)
http://isohunt.com/download/11747961/House+Season+2 (säsong ett och två)

Fick den andra och funka efter ett tag. Sjunde Torrenten gillt.

Men det går ju allt annat än snabbt..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 19:58

VAR ÄR SENASTE HAAAAAUS?!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 21:02

Senaste House finns bara som 720p HDTV på bitmetv... skumt!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav caffeineaddict » ons nov 29, 2006 21:04

Ruccola skrev:Senaste House finns bara som 720p HDTV på bitmetv... skumt!

Titta, det fanns det. Vad behövs för att spela upp sådant format?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons nov 29, 2006 21:05

caffeineaddict skrev:
Ruccola skrev:Senaste House finns bara som 720p HDTV på bitmetv... skumt!

Titta, det fanns det. Vad behövs för att spela upp sådant format?

Bra dator och mycket HD-plats.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons nov 29, 2006 21:07

Det är så onödigt stort, hade det varit 700 mb hade jag slått till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » ons nov 29, 2006 21:11

Man måste kunna spela upp filer i x264-format också...
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor nov 30, 2006 2:23

3.08 och 3.09 var strålande och jag tvekar på att jag någonsin har tyckt den här serien har varit bättre än vad den är just nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor nov 30, 2006 19:10

(spoiler 3.09) Jag älskar det nästan för mycket. Fallen i sig är ofta inte så intressanta men jag älskar verkligen hur dom används för att säga saker om karaktärerna. Underbart avsnitt och jag vet knappt var jag ska börja. House led verkligen av att inte få sina piller och det gjordes så bra. Han var arg, elak, okoncentrerad. Det han sa till Cuddy, och hur hårt hon tog det. Scenen mellan Cuddy och Wilson var underbar. Sen gillar jag ju Chase och han var hur bra som helst här. När House slog till honom, damn alltså. Kändes verkligen inte alls som att fallet var i förgrunden här utan istället fick vi så många underbara karaktärsstudier. Scenerna med Tritter är ofta bra. Det ha sa om Foreman kändes väldigt träffsäkert och även om Cameron nog inte är kär i House lägre (även om nu jag fortfarande hoppas det) så tog nog även det. Och så Wilson på slutet. Så bra, så bra, så bra!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav gaspode » fre dec 01, 2006 23:34

kolon kärlekskanin kolon!

House är underbart!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » lör dec 09, 2006 23:33

3x08
En besvikelse för mig. 85% tråkigt fall och 15% arcy-goodies. Inte bra nog. I viss mån blev jag imponerad av att dom lyckades hitta en halvoriginell twist på fallet, men det var ändå inte bra på riktigt. Dom försöker iaf att göra veckans sjukling till karaktärsdrivna historier, men det är så sällan det når samma nivå som arcen. Sjuan, Son of Coma Guy, var ett lysande undantag.
3x09
Riktigt bra. Föräldrarna var bara jobbiga, men ändå okej fall. Jag trodde verkligen att armar och ben skulle ryka, och det skulle ha varit svartare än ett dödsfall. Sen räddar Chase dagen, men istället för att få pusta ut i väntan på ytterligare ett sliskigt "allt-ordnar-sig"-slut, så bjuds vi på slagsmål och svek. Yummie.

Jag gillar hur avsnittet följer ett så logiskt händelseförlopp. Abstinensen är förlösande för påhoppet mot Cuddy, feldiagnosen och knockandet av Chase. Att Case får nog får Wilson att inse att det är hans ansvar och förekommer honom. Kanske för att bespara Chase smutsjobbet, eller kanske skydda sig själv från att dras med i fallet om Chase hade tjallat. Måhända känner han också att hans eget vittnesmål kommer vara lindrigare än Chases.

Rogue Wilson. Kan bli hur bra som helst. Rättegångsdrama? Fängelsebesök? Wheelchair fight? Kan bli huuur bra som helst.

Och så kommissarie Morse. (Ha!) Han blir bättre. På samma gång blir han både mer sympatisk och mer diabolisk. En rättfärdig mans tal om polisämbetet följt av att han lurar stackars Chase i matsalen. En gång skvallrare, alltid skvallrare.

Men jag tycker fortfarande att Vogler var outstanding som big bad. Stackars Chi McBride slösas bort som allvetande bamsebjörn i vedervärdiga Boston Public och Killer Instinct, när han hade funnit sitt sanna kall som endimensionellt plot-ass av högsta klass. Med House i finkan borde det ju vara fritt fram för en come-back. Oh yeah.
Senast redigerad av wyndham fre jan 12, 2007 22:53, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav forever » sön dec 10, 2006 11:09

Äntligen!! House på dvd...(MKF I owe you!) Nu vet jag precis hur min söndag ska se ut.. :o
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav Glorificus » mån dec 11, 2006 0:02

Jag ligger några avsnitt efter, men har börjat se ikapp nu.

3x07, Son of a Coma Guy, var ju hur bra som helst! 8)
House och Wilson på road trip till Atlantic City. Doesn't get much better than that.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » lör dec 16, 2006 16:31

House är minst lika bra som någonsin nu för tiden. 8)

3x10
Jag var aldrig helt säker på vad som skulle hända. Sånt är alltid bra. Och relationen House-Wilson fortsätter att fascinera.

Roliga dvärgrepliker också. :D

Trevligt att de fick in en replik om "spinal muscular atrophy", SMA, som den lilla flickan med björnhunden sa att hon hade. En av manusförfattarna, Garret Lerner, försöker ofta öka medvetenheten om den sjukdomen, eftersom han har en son, Zeke, som har den.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » lör dec 16, 2006 16:32

oh, house! hade jag nästan glömt bort att jag hade ett nedladdat att kolla på.
strålande!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » lör dec 16, 2006 21:48

3x10:
House är jävligt jävla bra.
Han tillåts vara så usel och dålig människa som det bara går, och man känner ändå med honom och älskar honom. Gillade faktiskt veckans fall också, särskilt att House var imponerad av och kanske också kände samhörighet med mamman. "Wanna go for a spin?"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 0:51

Jäklar, jag blev skiträdd nu! :?

(spoiler 2x13) Jag ligger ju lite efter men iaf så ska jag berätta om min skitläskiga upplevelse! När Cuttie berättar för House att hon inte hade gett honom morfin utan en placebo så händer inget annat utan att min mobil ringer! Vad har jag som ringsignal om inte en låt med Placebo!? (Running up that hill för att vara exakt). Kanske inte låter så läskigt men jag tyckte det iaf, eller tja, kanske mer underligt och lite freaky men ändå! :eek: (ibland kan universun spela konstiga spratt med oss ovetande människor!)

Annars var det ett riktigt bra avsnitt, jag trodde att de kommit fram till att han/hon var androgyn men det visade sig att hon faktiskt var 100% kille, eller ja, nästan iaf. En kille som stöter ifrån testosteron, man lär sig något nytt varje dag :rolleyes:

EDIT: Glömde nämna en utav mina favoritscener; när House tar av sig byxorna i Cutties kontor och visar sitt ben. Riktigt starkt scen och jag älskar verkligen House (trots universums elaka spratt!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » fre dec 22, 2006 0:54

HOUSE!ngulkllis gilla house.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 0:55

The Ankh skrev:HOUSE!ngulkllis gilla house.

Huh :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » fre dec 22, 2006 0:57

HeY skrev:

gullis, han gillar house. jag gillar house me. men ointebf dör öfär. men de e den serien vij har gemensasamt.,
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 1:02

The Ankh skrev:
HeY skrev:

gullis, han gillar house. jag gillar house me. men ointebf dör öfär. men de e den serien vij har gemensasamt.,

Jasså, nu hänger jag med lite mer i svängarna .. förutom en sak; vem är gullis :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » fre dec 22, 2006 1:03

gullis. han e han. en han. som e gullis. vi lunchar ofrta. ellere bvi gkirode de förut.-
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 1:05

The Ankh skrev:gullis. han e han. en han. som e gullis. vi lunchar ofrta. ellere bvi gkirode de förut.-

Jasså, så det är ingen på forumet då? Trodde du kallade någon för gullis ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » fre dec 22, 2006 1:06

HeY skrev:
The Ankh skrev:gullis. han e han. en han. som e gullis. vi lunchar ofrta. ellere bvi gkirode de förut.-

Jasså, så det är ingen på forumet då? Trodde du kallade någon för gullis ;)

nenene. gullis e gullkis. han e fin.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » ons dec 27, 2006 12:18

3x01 - Detta är jag förvirrad --> :?

House - utan kepp? 2x24 var alltså en dröm baserad på fakta som House kände till och när han vaknade upp i slutet och sade till dem "I want the keramin (eller vad det hette)" så menade han att han ville försöka med benopperationen och nu är allt bra :?
Jag vet inte om den lösningen funkar för mig, den känns för lätt.

Notera att jag inte sett klart avsnittet men när jag såg House springa i början började jag undra och bläddrade runt lite i avsnittet och hans kepp var inte med en enda gång!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » ons dec 27, 2006 14:58

HeY: Som jag minns det var det ingen operation av benet utan en inducerad koma. Hur det funkade förklarades i drömmen. Och sen återkommer väl lite mer förklaringar i 3.01.

Däremot blev det väldigt tyst om vem "Moriarty" (mannen med pistolen) egentligen var. Kanske hade House rätt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » tor dec 28, 2006 0:27

wyndham skrev:HeY: Som jag minns det var det ingen operation av benet utan en inducerad koma. Hur det funkade förklarades i drömmen. Och sen återkommer väl lite mer förklaringar i 3.01.

Däremot blev det väldigt tyst om vem "Moriarty" (mannen med pistolen) egentligen var. Kanske hade House rätt.

2x24 förstod jag och jag vet att allt var en koma, men vad jag menade var att operationen som hände i koman som fick House att gå, kände faktiskt House till i sitt medvetna att den fanns men han har inte velat göra den av sina egna konstiga anledningar. Sedan i koman tog hans undermedvetna friheten att göra operationen och House fick se hur underbart det faktiskt var vilket fick honom att sedan göra det i verkligheten. Eller något sånt, nej nu ska jag se hela 3x01 och se om man får några förklaringar där; han verkar ju iaf ha gjort en operation på benet mellan 2x24 och 3x01.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film