Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » fre mar 25, 2005 14:14

Det är ju inte säkert att hon kommer att vara på ön, även om det står det. Den som fick informationen från början kanske bara antog det.

Möjligheterna är:
-Hon är med i flashbacks.
-Hon är en av de anonyma överlevande (det är ju ett tjugotal människor vi knappt har sett ännu).
-Hon har varit på ön sedan tidigare.

Spoiler t.om. avsnitt 18
-Kvinnan som satt bredvid Jack på flygplanet trodde ju att en del av planet hade kraschat på en annan del av ön och att människor därifrån hade överlevt. Hon kan vara en av dem om det stämmer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav qarlsson » fre mar 25, 2005 14:33

Tinwiel skrev:Spoiler hela serien
Det kanske är Walt som fantiserar ihop henne och så dyker hon bara upp en dag. ;)

Du menar... Walt kommer in i puberteten, ack hormonerna spritter åt alla håll och kanter. Claire är mest upptagen med charlie och sin bebis samt att Kate bara går runt och ser hård och svår ut hela dagarna. Så givetvis, med tanke på att han har smak, så väljer han att fantisera ihop vår kära Emma. Makes perfect sense in the world of LOST :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Bender » fre mar 25, 2005 15:05

Alles till e19
Att det finns ett gäng på andra sidan ön som också överlevt är jag ganska säker på, mest för att den svarta kvinnans man lever. Kanske läge för en spin off? "Lost: Dom andra"(passar för övrigt bra som epitet för resten av dom vi vet verkligen lever)
En sak är säker.. om dom helt plötsligt slänger in nya snygga människor är det ju konstigt att inte nån i den nuvarande casten inte pratat med/ om dom. :) Konstigt att ett visst gäng funnit varandra men skiter i dom andra. ;)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » fre mar 25, 2005 15:13

Bender skrev:Konstigt att ett visst gäng funnit varandra men skiter i dom andra. ;)

Det tycker jag inte.
Jag menar, det är ju tydligt i t.ex. min klass hur det är uppdelat i olika grupper. Hälften av personerna har jag knappt pratat med och jag har aldrig umgåtts med dom fast jag vet vad dom heter.
I Lost vet alla säkert vad alla heter vid det här laget, men dom kanske bara inte umgås så mycket med 'dom övriga'.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre mar 25, 2005 15:24

LWes skrev:
Bender skrev:Konstigt att ett visst gäng funnit varandra men skiter i dom andra. ;)

Det tycker jag inte.
Jag menar, det är ju tydligt i t.ex. min klass hur det är uppdelat i olika grupper. Hälften av personerna har jag knappt pratat med och jag har aldrig umgåtts med dom fast jag vet vad dom heter.
I Lost vet alla säkert vad alla heter vid det här laget, men dom kanske bara inte umgås så mycket med 'dom övriga'.

Håller ju med om LWes resonemang, men frågan är om man verkligen kan göra den liknelsen. Situationen är ju något annorlunda om man jämför med en klass och en grupp av människor på en öde ö. Fast å andra sidan samma mentalitet gäller ju fortfarande, förmågan att gruppera sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 25, 2005 15:45

Tob skrev:
LWes skrev:

Det tycker jag inte.

Håller ju med om LWes resonemang, men frågan är om man verkligen kan göra den liknelsen. Situationen är ju något annorlunda om man jämför med en klass och en grupp av människor på en öde ö. Fast å andra sidan samma mentalitet gäller ju fortfarande, förmågan att gruppera sig.

Ja, det man kan undra över är ju varför just huvudpersonerna liksom är en grupp, eftersom dom alla är ganska olika och i vanliga livet förmodligen inte skulle grupera sig tillsammans kanske.
Men det är väl för att dom alla har vissa ledaregenskaper.
Som Jack som har tagit positionen som ledare för typ allt och han har Kate som hjälper honom (och dom två är väl en ganska naturlig match) och Charlie följe ju med dom i början så att han också är med dom är ju inte så konstigt. och Clair och Charlie har ju blivit kompisar och att hon är nära Jack är ju ganska logiskt eftersom hon är gravid.
Locke är ju den som skaffar en hel del mat och han är ju allment kunnig om det mesta och Boone är hans hjälpreda.
Sayid är ju en kille som är hjälpsam och smart och så så det är ju inte så konstigt att han håller sig till dom som får saker gjorda och Michael likaså verkar ju gärna vilja komma från ön och därför är villig att arbeta o.s.v. och självklart är Walt med honom.
Hurley är ju en schyst kille som jag inte tror många ogillar så att han är kompis med dom är ju helt logiskt.

Jin och Sun är ju ganska mycket utanför gruppen.
Shannon vet jag inte riktigt varför hon är där eftersom hon är ganska lat och så och om hon inte varit Boones syster hade det varit helt oligiskt att hon var med i den gruppen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 14:38

1x19: The lord giveth and the lord taketh it away. Ön berättar vad Locke ska göra, ön ger Locke tillbaka sina ben, ön kan ta tillbaka allt. Ön äger Locke. (Ön är monstret?) Den hindrade honom från att själv klättra in i flygplanet för han är en viktigare del av det här än Boone? Vad är den där tanken? Nu lyser det inne i den...

Jack: He needs glasses. Hehe, way to go Jack. Dags att Sawyer får tillbaka lite av sin egen medicin. Snygga glasögon han fick :P

Drömmen med Boone helt blodig fick jag dåliga vibbar av, att det skulle sluta illa och det gjorde det ju verkligen. Kommer han överleva? Är det "dags" att någon dör? Känns som det varit nära med Charlie osv... Men han lyckades kontakta någon och berätta att det fanns överlevande från planet!

Som vanligt lämnar avsnittet en med att du genast vill se mer, elaka Lost. Har ingen aning om vad som kan komma hända i nästa avsnitt heller, vart är detta på väg?

Lost Season Finale Expands!

The season finale of ABC's hit SF series Lost has been expanded to two hours, from the originally planned 90 minutes, for creative reasons, Variety reported. The May 25 finale is also being scheduled directly opposite Fox's American Idol climax, the trade paper said.

Series creators J.J. Abrams and Damon Lindelof had planned for a 90-minute Lost wrap-up, but once the final script came in longer than expected, the decision was made to expand the finale to two hours, the trade paper reported.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 15:02

1x19
Lost är så jävla bra. Jag förstår inte hur man kan tycka att någon annan nuvarande serie är bättre för det är så fantastiskt!
Jag hoppas verkligen att Boone inte dör, för har är så bra! och det var så spännande att någon svarade när han kallade på hjälp!
Jag undrar vad som finns i den där prylen! Tänk om det är typ utomjordingar eller nåt. Det skulle inte vara kul.
Hoppas att det är något häftigt.
Lost! Lost! Lost!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor mar 31, 2005 16:49

1.19:

Så här bra kommer jag inte ihåg att Lost någonsin har varit!
Lockes flashback var verkligen hemsk, även om jag misstänkte vad farsan var ute efter redan när han först sade att han hade njurproblem. Jag undrar dock hur Locke blev förlamad, han sade till Boone att han hade varit med i armén, men det var nog lögn.

Jag har en teori om var de är någonstans: Sahara.

Det är osannolikt att någon skulle flyga över Stilla Havet med ett så litet propellerplan, och varför ha kartor över Sahara i planet? "Prästen" var dessutom från Nigeria.

Väntan till nästa avsnitt blir inte lätt. Överlever Boone? Vad finns det i luckan?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav eynosh » tor mar 31, 2005 18:52

Spoiler e19
Underbart avsnitt. Finns väl inte så mycket och säga förutom att jag börjar tröttna på alla cliffhangers och hemligheter, men det e väl nästan tjusningen med lost.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor mar 31, 2005 21:05

1.19
Mycket bra avsnitt (LWes: Lost är dock fortfarande långt ifrån den bästa serie som fortfarande produceras). Antagligen topp 3 hela säsongen, kanske *det* bästa. Men vad få kommentarer denna gång?

I alla fall: gillade Jack i detta avsnitt. Han var t.o.m. lite rolig där med könssjukdomarna och då han berättade för Sawyer vilken sjukdom han hade. Hehe. Och det var bra att detta inte är en sån serie där Sawyer skulle ha sett bäst i ett par glasögon som var perfekta för honom. Och att de var tvungen att sätta ihop två olika glas. Mycket trovärdigt.

Locke gillar jag nästan efter detta avsnitt. Slutscenerna av tillbakablickarna var smärtsamma att se. Vilken kall far! Han hade ju kunnat fortsätta umgås med sin son i alla fall. Fy 17. Trodde att Locke skulle åka i diket där på slutet och på så vis bli förlamad, men så blev det ju inte. Eller att operationen gick fel eller så...

Kan bara hoppas att Boone tar och dör. Tråkig karaktär och nån borde faktiskt dö så där på en öde ö. Olyckor, sjukdomar... T ex att Boones syrra helt plötsligt klarar av sin *mycket* svåra astma utan problem alls... känns inte trovärdigt alls. De kan ju alltid slänga in att hon har svårt att andas i nåt avsnitt utan att göra en grej av det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 22:10

1x19:Var det någon som uppfattade det som att Locke hade blivit förlamad pga operationen och vad hans föräldrar gjorde mot honom?
I avsnittet ska han föreställa mycket yngre, att det i flashbackesen hände för rätt länge sedan och eftersom han bara suttit i rullstol i fyra år så är detta inte relaterade händelser väl?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 22:18

Illyria skrev:1x19:Var det någon som uppfattade det som att Locke hade blivit förlamad pga operationen och vad hans föräldrar gjorde mot honom?
I avsnittet ska han föreställa mycket yngre, att det i flashbackesen hände för rätt länge sedan och eftersom han bara suttit i rullstol i fyra år så är detta inte relaterade händelser väl?

Jag tror att han blev förlamad ganska kort tid efter det där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav JRT » tor mar 31, 2005 22:19

Kul. Suttit och laddat avsnitt 19 i flera timmar från en seg uppkoppling för att det var den enda med en ledig slot. Jag trodde i alla fall att det var avsnitt 19 till jag öppnade skiten och det visade sig vara avsnitt 1. :evil: Får återkomma när jag hittar någon annan att dra ner det från...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 22:21

JRT skrev:Kul. Suttit och laddat avsnitt 19 i flera timmar från en seg uppkoppling för att det var den enda med en ledig slot. Jag trodde i alla fall att det var avsnitt 19 till jag öppnade skiten och det visade sig vara avsnitt 1. :evil: Får återkomma när jag hittar någon annan att dra ner det från...

haha. Hemsk upplevelse! Använd BitTorrent väl...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor mar 31, 2005 22:32

1x19:
Återigen är min spontana reaktion "Nu MÅSTE det hända något riktigt dramatiskt i början av nästa avsnitt!". Jag vågar inte riktigt hoppas på att det blir så, men nu är det väl i alla fall större chans eftersom det inte är många avsnitt kvar.

I vilket fall som helst: Det var ett grymt bra avsnitt. Definitivt topp 3. Tillbakablickarna och Lockes och Boones äventyr på ön var lysande och Sawyers sidohistoria var underbar. Har jag nämnt att Terry O'Quinn äger?

Och när jag ändå postar i den här tråden... Finns det någon rimlig förklaring till varför Irakiska soldater i en irakisk militärbas i - antar jag - Irak pratar engelska i 1x09? Koreanerna fick ju prata koreanska.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 23:10

CheeseGuy skrev:1x19:
Återigen är min spontana reaktion "Nu MÅSTE det hända något riktigt dramatiskt i början av nästa avsnitt!".

Förut har dom ju helt ignorerat sånna saker i följande avsnitt, så jag tror inte att vi kommer få veta vad som finns där i förns i kanske säsongsavslutningen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre apr 01, 2005 0:35

CheeseGuy skrev:Och när jag ändå postar i den här tråden... Finns det någon rimlig förklaring till varför Irakiska soldater i en irakisk militärbas i - antar jag - Irak pratar engelska i 1x09? Koreanerna fick ju prata koreanska.

Killen som spelar Sayid kanske inte kan tala arabiska (eller är det persiska? Nej, det är väl mest i Iran det?). Eller så är arabiska lite "känsligare", pga den politiska diskussionen, än koreanska. Jag har ingen aning faktiskt. (Vilket anatgligen märktes utan att jag sa det, hee.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 01, 2005 0:41

AKS skrev:Killen som spelar Sayid kanske inte kan tala arabiska (eller är det persiska? Nej, det är väl mest i Iran det?). Eller så är arabiska lite "känsligare", pga den politiska diskussionen, än koreanska. Jag har ingen aning faktiskt. (Vilket anatgligen märktes utan att jag sa det, hee.)

Jag tror på en kombination av de båda. Killen som spelar Sayid är väl typ indier, har för mig att jag läst det någonstans ivarjefall :)

Ingen mer som har en kommentar om min fråga ovan, på tvtome har de skrivit sådär men jag uppfattade inte alls avsnitttet så...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre apr 01, 2005 1:08

Illyria skrev:Killen som spelar Sayid är väl typ indier, har för mig att jag läst det någonstans ivarjefall :)

Han är väl från england?

edit: enligt imdb är han född i england.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre apr 01, 2005 1:13

LWes skrev:
Illyria skrev:Killen som spelar Sayid är väl typ indier, har för mig att jag läst det någonstans ivarjefall :)

Han är väl från england?

edit: enligt imdb är han född i england.

Med indiska föräldrar, alternativt en indisk förälder. Om jag inte minns helt fel. Han har indiskt påbrå iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre apr 01, 2005 5:03

LWes skrev:
JRT skrev:Kul. Suttit och laddat avsnitt 19 i flera timmar från en seg uppkoppling för att det var den enda med en ledig slot. Jag trodde i alla fall att det var avsnitt 19 till jag öppnade skiten och det visade sig vara avsnitt 1. :evil: Får återkomma när jag hittar någon annan att dra ner det från...

haha. Hemsk upplevelse! Använd BitTorrent väl...

Inte alltid lätt att hitta avsnitt man söker med BitTorrent heller. Jag hade helt missat att det varit ett nytt avsnitt av Lost, tills jag kikade in här och såg att folk diskuterade avsnitt.. 19?! ;) Så jag försökte genast leta rätt på en torrent... huh! 4622 personer försökte ladda från 2 seedare. Det gick inte så bra. Några timmar senare fanns det dock fler torrents på samma sida. :D

1x19 Jag var inte överförtjust i det här avsnittet. Det var bra, men inte så bra som jag börjat förvänta mig att Lost ska vara.

Plus: Hela Jack/Sawyer-grejen. Alltid kul när de får in humor också - det är något serien generellt har alldeles för lite av (förutom vissa avsnitt). Hehe, hur kul vore det förresten inte om Jack och Sawyer skulle bli polare? (Nej, inte björnar - kompisar.) ;)
Lockes dröm gav mig rysningar... mer sånt!
Bra spegling av handlingen på ön och Lockes flashbacks. Boone som säger att hans föräldrar var frånvarande, Locke som aldrig haft riktiga föräldrar; Lockes far kallar honom för "son" och Locke kallar Boone för "son"... och båda "fäderna" får "sönerna" att utsätta sig för fara för egen vinnings skull. Lägg till det symboliken med modern i drömmen som pekar ut riktningen mot planet = den som föser Locke mot faran, som hon gjorde i flashbacksen.
Hm, på tal om symbolik, jag undrar vad Sawyers glasögon betyder..? Antingen var det bara en sido-story någon kom på för att fylla ut avsnittet, eller så är Sawyer den som ska... se saker klarare? Med tudelade ögon?
Intressant också att Michael och Jin samarbetar, samt Jack och Sawyer. Båda paren verkar vara konkurrenter om samma kvinnor. Men det har nog ingen betydelse.

Minus: Bryr mig inte så mycket om vad det stora mysteriet på ön är längre, utan tycker snarare att det är karaktärerna och deras samspel som är intressant. Här fick vi ju en hel del Jack/Sawyer och Locke/Boone, och det är ju bra. Men jag saknade många av de andra... Charlie, Claire, Hurley, osv??
Jag tror det här var första gången jag sett Lost och undrat om det inte är slut snart... det kanske beror på flashbacksen, som jag tyckte var så förutsägbara (fast man letar ju ändå ledtrådar till allas hemligheter/historier hela tiden). Eller så beror det bara på att jag börjat se... en annan serie, och är så inne i den nu. :P Hehe, tidigare har jag inte tålt att läsa en massa negativa saker om Lost i den här tråden, men nu klagar jag själv. I blame Veronica Mars! :D

Hm... nu hoppade jag över till tvtome för att se om jag missat att kommentera något, och det verkar finnas skilda åsikter om en sak i avsnittet... när Boone pratade i radion svarade någon något. En del verkar ha hört "There were no survivors of Oceanic Flight 815!" medan andra hörde ""We're the survivors from Oceanic Flight 815!" och att det skulle vara Boone själv som pratar i andra änden.
Huh.. nu har jag lyssnat på det några gånger igen, och det låter som Boones röst och att han säger "We're the.." - men jag kan ha fel. Intressant, hur som helst. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » fre apr 01, 2005 6:30

Jag fick avsnitt 18. Crap. Då får jag väl sova då..

EDIT: Hittade en snabb nerladdning. Och sen hade jag framför avsnitt... 1. Det är bara inte rätt att lura folk på detta vis.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eynosh » fre apr 01, 2005 8:31

När ni ska tanka serier från torrent, tanka från btefnet.com. Dom flesta populära serier rippas av btefnet och läggs upp först på deras sida, och sedan på dom andra sidorna (Isohunt, Torrentreactor, Torrentsearch).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 01, 2005 10:54

Killen som spelar Sayid har indiskt påbrå, jag har sett honom i ett par Bollywood-filmer. Vem vet, han kanske inte är lika bra som Jennifer Garner på att lära sig främmande språk snabbt. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav qarlsson » fre apr 01, 2005 12:20

Oh ja. Me liked this one. Terry O'Quinn bjuder helt klart på den mest intressanta karaktären. Men samtidigt är jag fortfarande skeptisk till Lost i det långa loppet. På sätt och vis avmystifierades Locke här, hans relation till ön och hans förflutna. Han "humaniserades" om ni förstår vad jag menar. and you know what.. Lost funkar utan att för sakens skull mystifiera och hålla tillbaka på varenda liten detalj. Jag önskar att serien kunde vara betydligt mer rättfram på så vis. Missförstå mig inte - mystiken är en viktig del men det bör kombineras med en grad av rimlighet i utförandet.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav CheeseGuy » fre apr 01, 2005 14:51

LWes skrev:
CheeseGuy skrev:1x19:
Återigen är min spontana reaktion "Nu MÅSTE det hända något riktigt dramatiskt i början av nästa avsnitt!".

Förut har dom ju helt ignorerat sånna saker i följande avsnitt, så jag tror inte att vi kommer få veta vad som finns där i förns i kanske säsongsavslutningen?

Precis, men jag hoppas i alla fall att det inte är så den här gången...

Förresten (1x19):
Jag tycker att det var bra att man fick se Jack raka sig. Det vore trevligt med fler glimtar av hur de sköter vardagssysslor på ön (men givetvis bara i förbifarten som i det här fallet). Jag undrar hur de klipper sig.

Spoiler t.om. 1x19 + vem nästa avsnitt handlar om:
Jag kan inte påstå att jag är sugen på fler tillbakablickar om Jack, även om jag tycker att han är en helt okej karaktär och att hans tidigare tillbakablickar har varit ganska bra. Jag undrar vad som kan tillföras den hör gången, för det känns som om vi har sett allt där. Det är stor risk att det blir nästan bara ytfyllnad (som Charlies senaste avsnitt), men (hoppas, hoppas) det kanske också innebär att det blir mindre tillbakablickar och mer tid på ön (och att handlingen där förs framåt).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 01, 2005 15:17

CheeseGuy skrev:Förresten (1x19):
Det vore trevligt med fler glimtar av hur de sköter vardagssysslor på ön (men givetvis bara i förbifarten som i det här fallet). Jag undrar hur de klipper sig.

Jag har också tänkt på det. Särskilt Locke - hur håller han sin rakade skalle så fin och blank? Om han har någon hemlighet vill jag gärna veta, det är rätt jobbigt att hålla en rakad skalle blank och fin. ;)

Boone och Jack ser ju lite skäggiga ut, men de andra ser misstänkt välvårdade ut hela tiden.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre apr 01, 2005 15:46

Yog-Sothoth skrev:Boone och Jack ser ju lite skäggiga ut, men de andra ser misstänkt välvårdade ut hela tiden.

Sayid är väl också ganska skäggig
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre apr 01, 2005 16:15

Sawyer också :)
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film