Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre sep 22, 2006 17:53

Ja gör det!
Första säsongen är fantastisk och satt ribban för hur spelet skall strategiskt spelas i resten av serien så väl som i Big Brother.
Jag vet dock inte hur många här som sett första säsongen förutom mig själv.
Och om du gillar det har du överväldigande 12+ säsonger till att se!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör sep 23, 2006 20:22

Glorificus skrev:Har precis varit och hämtat ut ett paket med mitt senaste eBay-köp, nämligen en box med första säsongen av Survivor. Ska börja se i kväll, och försöka komma ihåg att kommentera här mellan avsnitten. 8)

Handlar detta om ett fullständigt impulsköp? Har du inte sett något av de senare säsongerna? Jag har också funderat på att köpa de tidigare säsongerna, eller få tag på någotvis, det känns lockande iaf. Survivor är väldigt underhållande. Jag gillar det jättemycket, förutom säsong 11 tror jag, som inte alls var så bra som alla andra säsonger jag har sett. Om du gillar det så häng på och se säsong 13 nu. Den har börjat fantastiskt bra. Jag tror det är den bästa början jag har sett, sen är det så få som ser det, vore roligt med fler kommentarer.

Apropå LWes koppling till Big Brother, så tycker inte jag att Big Brother liknar Survivor så mycket, Big Brother är betydligt mer strategi....vilket inte behöver betyda att det är sämre...många gånger så är det just det som är styrkan med Big Brother.

13.2
LWes: Är det första gången som ett lag verkligen gör en aktiv läggning. Tycker det var intressant i alla fall. Tyckte ifs Billy verkade rätt skön, iaf när man slipper honom IRL själv, för det är bergsäkert en person jag har stört mig extrem mycket på. Sen snacket om kärlek vid första ögonkastat vet jag inte riktigt vad jag skall tro om.....jag blev nog lika förvånad som Jeff såg ut att vara.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 23, 2006 20:31

Ang. Survivor: Wohoo! Grabbarna i det asiatiska laget är fucking smokin'! För första gången så finns det lite eye candy i serien så jag kommer att fortsätta titta... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör sep 23, 2006 21:05

Tob skrev:
Glorificus skrev:Har precis varit och hämtat ut ett paket med mitt senaste eBay-köp, nämligen en box med första säsongen av Survivor. Ska börja se i kväll, och försöka komma ihåg att kommentera här mellan avsnitten. 8)

Handlar detta om ett fullständigt impulsköp? Har du inte sett något av de senare säsongerna? Jag har också funderat på att köpa de tidigare säsongerna, eller få tag på någotvis, det känns lockande iaf. Survivor är väldigt underhållande. Jag gillar det jättemycket, förutom säsong 11 tror jag, som inte alls var så bra som alla andra säsonger jag har sett. Om du gillar det så häng på och se säsong 13 nu. Den har börjat fantastiskt bra. Jag tror det är den bästa början jag har sett, sen är det så få som ser det, vore roligt med fler kommentarer.

Apropå LWes koppling till Big Brother, så tycker inte jag att Big Brother liknar Survivor så mycket, Big Brother är betydligt mer strategi....vilket inte behöver betyda att det är sämre...många gånger så är det just det som är styrkan med Big Brother.

13.2
LWes: Är det första gången som ett lag verkligen gör en aktiv läggning. Tycker det var intressant i alla fall. Tyckte ifs Billy verkade rätt skön, iaf när man slipper honom IRL själv, för det är bergsäkert en person jag har stört mig extrem mycket på. Sen snacket om kärlek vid första ögonkastat vet jag inte riktigt vad jag skall tro om.....jag blev nog lika förvånad som Jeff såg ut att vara.

Jag vet inte riktigt. Det är möjligt att det görs på detta sätt och inte bara övervägs.
Att förlora tävling med flit är det dummaste man kan göra.
Säg att dom förlorar säta gång, eller gången efter det, då måste dom göra sig av med en till! Dom hade kunnat spara honom som en lätt förstautröstning, så det var riktigt dumt.
Man måste bortse från sina personliga åsikter om andra personer i det läget.
Det kan mycket väl skada dom längre fram.

Nej, du har rätt om att Survivor och Big Brother inte är så väldigt lika, men faktum är att första säsongen av Big Brother som var i stil med andra länders Big Brother totalsög, så dom bestämmde sig för att helt göra om serien och p.g.a. Survivor's popularitet så gjorde dom Big Brother till "Survivor in a house".
Självklart är det stor skillnad på att bo i ett skönt hus och att bo på en öde ö, men grunderna i strategispelet med att bilda allianser började i Survivor 1 - så har det i alla fall sagts i efterhand, och det är sant, om man ser på Robinson där alla är helt emot att bilda "pakter" och spela ett strategiskt spel mot varanndra, och jag kan garantera att om dom sett Survivor som vi har skulle dom se på det på ett annat sätt.

Men jag skulle vilja påstå att Survivor och Big Brother är samma spel under olika omständigheter.
Om dom inte skulle vara indelade i lag i Survivor i början skulle dom två vara mycket mer lika varandra, eftersom i Survior har hela lag-grejen en stor betydelse.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön sep 24, 2006 14:19

Jag håller med dig. Strategi tänkandet i BB liknar det i Survivor mycket, även om det i Survivor hålls tillbaka och i Big Brother lyfts fram, men grunden är densamma.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » fre sep 29, 2006 1:46

Project Runway 3.11
Nu hade jag ju kollat i förväg på vem som kom till Olympus Fashion Week och visste det var alla fyra, så det blev inte så spännande, men det var ändå kul att se avsnittet. Nästa avsnitt verkar intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 29, 2006 7:23

PR 3.11: Jag visste inte det så för mig blev det va?! Så det var kul. Men jag kände då alla fyra stod där att ingen förtjänar att komma till Olympus FW mer än nån annan. Uli gjorde en snygg klänning, men har tidigare varit repetitiv. Jeffrey och Michael gjorde inte bra ifrån sig nu, men har gjort det (mer eller mindre) tidigare. Det är väl typ tråk-Laura möjligtvis som de kunnat vara utan så då Jeffrey och Michael stod där på slutet kändes det konstigt, faktiskt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 0:41

PR 3.13 Jag har sett kläderna på Olympus fashionweek så det här var inte så spännande, men kul att se ändå. Vet inte alls vem som kommer vinna, känns som det kan vara vem som. Michael kändes lite mer skakig än tidigare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 16:15

Projekt Runaway, flera avsnitt i rad på tv3. Jag har inte följt serien tidigare men nu tycker jag att det är rätt så underhållande. Tokigt att jag inte har tittat tidigare. :rolleyes: :) Perfekt bakissöndag! (om jag hade varit bakis, det är jag inte men känner mig lite småkrasslig, så det funkar ändå.. )
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » sön okt 15, 2006 19:18

Tinwiel skrev:Projekt Runaway, flera avsnitt i rad på tv3. Jag har inte följt serien tidigare men nu tycker jag att det är rätt så underhållande. Tokigt att jag inte har tittat tidigare. :rolleyes: :) Perfekt bakissöndag! (om jag hade varit bakis, det är jag inte men känner mig lite småkrasslig, så det funkar ändå.. )

Oh det fastnade jag framför igår. Visste inte det var idag också. Vem vann?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 19:20

Tam skrev:
Tinwiel skrev:Projekt Runaway, flera avsnitt i rad på tv3. Jag har inte följt serien tidigare men nu tycker jag att det är rätt så underhållande. Tokigt att jag inte har tittat tidigare. :rolleyes: :) Perfekt bakissöndag! (om jag hade varit bakis, det är jag inte men känner mig lite småkrasslig, så det funkar ändå.. )

Oh det fastnade jag framför igår. Visste inte det var idag också. Vem vann?

Jay! Hans kollektion var hur cool som helst, jag ville ha massor av dom kläderna. Fina tjockade tröjor och coola kjolar till. Jag höll på honom, så jag blev nöjd. Med dom andra två var det bara catfight hela tiden..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 19:20

Ooopsie
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » sön okt 15, 2006 20:41

Project Runway är antagligen min favorit-reality. Till veckan sänds det sista avsnittet av S3 i USA. S2 har en eller två *riktigt* intressanta deltagare.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 21:12

Jag har ingen aning vilken säsong dagens program var ifrån. Jag har aldrig sett serien tidigare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » sön okt 15, 2006 21:20

Tinwiel skrev:Jag har ingen aning vilken säsong dagens program var ifrån. Jag har aldrig sett serien tidigare..

Baserat på det du skrev om vem som vann vet jag att det var säsong 1
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor okt 19, 2006 15:36

Project Runway säsong 3 final
Efter att ha sett alla kläder på runwayen trodde jag det skulle stå mellan Jeffery och Uli, gillade Jefferys kollektion bäst, utom den där blå som domarna också klagade på, och jag tyckte han var rätt vinnare baserat på finalkollektionen. Uli kommer klara sig väldigt bra också. Hade rätt om att Michaels kollektion var skakig. Laura kan göra väldigt fina klänningar, men som helhet tyckte jag inte hon gjorde ett bra intryck.
Är väldigt nöjd med vinnaren.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor okt 19, 2006 18:32

Project Runway S3 final

Jeffrey öppnade verkligen starkt, men ta mig tusan om inte Uli, som tråkat ut mig rejält under säsongen, kommer och slår honom på fingrarna! laura och Michael... mil ifrån. Michael är underbar, men här var han inte ens i närheten och Laura tråkade på som vanligt.

Så, för mig stod det också mellan Uli och Jeffrey och i slutändan spelade det ingen roll vem som vann för mig. Båda förtjänade det. men Jeffrey har ju överlag varit mer spännande än Uli så kanske förtjänade han det mer ändå. Ulis kläder tyckte jag var riktigt fina och många v de kläderna hade jag gärna haft på mig själv om jag haft tillfällen då det passade och en kropp som skulle rocka dem. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån nov 06, 2006 20:19

Jag hittade en ny serie: Sci-Fi Investigates, som gått några avsnitt. Dom utforskar övernaturliga och oförklarade saker o.s.v. vilket jag tycker är intressant, och gissa om jag blev förvånad när jag hörde en bekant röst... "ROB MARIANO?!?! Vad gör Boston Rob där?" sa jag till mig själv.
Gruppen består av ett par forskare, en CSI (en riktig, inte från tv-serien med samma namn) och Rob Mariano... Hur fantastiskt är inte det?!
Ska bli kul att se om serien är bra. Ghost Hunters är nog den enda bra seriösa serien i genren.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön nov 26, 2006 19:20

Survivor fortsätter vara hur fantastiskt som helst...

Men The Amazing Race har jag tyckt varit lite segt ett par säsonger nu.
Räddningen: THE AMAZING RACE: ALL-STARS

Rob & Amber? Jag blir så glad... Det kommer helt klart att få mig att följa den med stor glädje ch spänning!
Fan Rob, han har sån tur! Två säsonger av Survivor, två säsonger av The Amazing Race, ett betalt stort bröllop i TV och så är han med i SciFi Investigates - bara fantastiska saker som jag vill göra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön nov 26, 2006 23:34

Vad roligt. :)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre dec 08, 2006 18:21

(spoiler 13.13) Längesedan jag sade något om Survivor. Tycker denna säsongen är väldigt bra. En av de bästa. Mina favoriter är helt klart Yul, Ozzy och ev. Becky. Den trion hejar jag på i alla fall. Sen var ju detta ett återföreningsavsnitt, och som alltid slutar det med att jag snyftar i kapp med deltagarna.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre dec 08, 2006 23:36

Tob skrev: (spoiler 13.13) Längesedan jag sade något om Survivor. Tycker denna säsongen är väldigt bra. En av de bästa. Mina favoriter är helt klart Yul, Ozzy och ev. Becky. Den trion hejar jag på i alla fall. Sen var ju detta ett återföreningsavsnitt, och som alltid slutar det med att jag snyftar i kapp med deltagarna.

Samma här med brahet av säsongen, favoriter och snyftande ikapp med deltagarna!
Galet bra tycker jag att det är. Man skulle kunna tro att jag skulle tröttna förr eller senare, men jag tror inte att det kan hända.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör dec 16, 2006 17:42

Tv6 skall visa Rockstar Supernova, premiär imorgon, söndag.

Länk
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 16, 2006 17:58

Ja, min brorsa har snackat om det. Alla som inte sett det borde verkligen se det. Verkligen. Det var faktiskt riktigt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tis dec 19, 2006 23:23

Survivor säsong 13 har nog varit den bästa säsongen av Survivor jag har sett. Fantastsikt underhållande rakt igenom, grupper av etnisk utsprung har kryddat till det lite, bra personligheter osv.

Jag vek mig dessutom i skratt under sista tribal council.....När ingen lyckades få eld, och juryn, Jeff, Yuul och Ozzy började gäspa, sen efter 1 h avbryter Jeff och "We are goint to matches" och sen.....Chandra..."Iam out of matches". Hysteriskt :D

Hursom. Jag är jätte nöjd med att Yuul vann. Han var väldigt värd och jag gillade han skarpt. Riktigt skarpt, mycket värdig vinnare.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis dec 19, 2006 23:31

Håller med. Denna säsong är den bästa av de tre-fyra jag sett. Underhållande nästan rakt igenom och jag brukar alltid bli less runt avsnitt 8-9 av Survivor.

Håller med om vinnaren också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis dec 19, 2006 23:56

Jag tycker också att det var en fantastisk säsong
Jag är också glad att Yul vann, men jag kännde precis som Jeff när han sa att han tyckte att båda förtjänade att vinna. Ozzy var ju en fantastisk fisk-ap-man!!!

Promon för nästa säsong var äckligt bra. Det tycker jag iofs alltid (och jag tycker alltid att varje säsong är bra!!) men den här verkar riktigt speciell!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis jan 16, 2007 23:01

Visst kommer nya American Idol-avsnitt snart? Om det sänds idag så borde det dyka upp imorrn. Yay! :) Undra hur det blir med Paula, hur mycket diss kommer hon att få? Fast dom som sänds nu är väl förinspelade avsnitt, så dissen kommer kanske först senare då, under direktsändningarna. Jag har ju tidigare sagt att jag har tyckt att hon har sett hög ut (eller full eller nåt.. påverkad i alla fall) under direktsändningar, men vi tänkte väl att det var så hon var? Jaja, kanske kanske..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » ons jan 17, 2007 0:55

Jag förväntar mig att kunna ladda hem det imorgon! Annars blir jag arg som en varg.

Idag såg jag för övrigt första avsnittet av Grease: You're The One That I Want, som är typ som en blanding mellan American Idol och So You Think You Can Dance, då dom letar efter dom två huvudpersonerna i en Broadwayuppsättning av Grease.
Det var ganska bra och roligt.

American Idol är så galet bra. Längtar!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons jan 17, 2007 19:45

Så Chris Daughtry har släppt en skiva... Lwes, har du den?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film