Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör mar 18, 2006 16:56

1.09

Jättebra, och jag kan för bortom min förståelse inte förstå hur serien inte kunde fungera i USA. I princip varje avsnitt känns lika välgjorda som en riktigt bra seriemördar-thriller, varje avsnitt är också i princip lika spännande, lika underhållande som en riktigt bra seriemördarthriller. Sen är jag stundtals ohyggligt förtjust i karaktärerna, och Rachel Nichols trycker in massa stämning i sina scener, Peter Coyote också för den delen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » lör mar 18, 2006 17:07

Tob skrev:1.09

Jättebra, och jag kan för bortom min förståelse inte förstå hur serien inte kunde fungera i USA.

Oh, jag tror säkert att The Inside hade kunnat fungera där om den bara fått en ärlig jävla chans.

Jävla FOX. Jävla!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Peppe » lör mar 18, 2006 17:27

Får The Inside en box? någon som vet? Kommer inte ihåg om jag slutade tanka eller om serien slutade sändas vid typ avsnitt 9, skulle gärna vilja se hela.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav noike » lör mar 18, 2006 17:28

Peppe skrev:Får The Inside en box? någon som vet? Kommer inte ihåg om jag slutade tanka eller om serien slutade sändas vid typ avsnitt 9, skulle gärna vilja se hela.

Ser mörkt ut. Någon R1-box lär i varje fall ta tid, FOX vill knappt ens kännas vid seriens existens.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör mar 18, 2006 18:01

1.09 var okej, men inget som egentligen imponerade.

Men det är intressant med Rebeckas bakgrund.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » lör mar 18, 2006 23:03

1.09"Bring sensible shoes." Blev nåstan tårögd över att få se The Inside igen. Rätt fantastiskt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön mar 19, 2006 19:05

The Inside 1.09 (?), "Little Girl Lost": bra! Kanske mitt favoritavsnitt hittils.

När kan FOX tänkas börja visa Drive? Redan till hösten, eller är den tänkt som en midseason replacement för nästa år?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön mar 19, 2006 22:06

Tyckte att 1.9 var lite halvsegt i tempot. Tyckte bättre om förra avsnittet även om detta iofs kändes annorlunda jämfört med andra The Inside-avsnitt och det är kul att de vågar (vågade) experimentera.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » sön mar 19, 2006 22:39

Alltså det finns 352343 procedurals och The Inside är den som INTE klarade sig?! 1x09 var inte det bästa av avsnitten som gått men slår ändå många serier med hästlängder.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön mar 19, 2006 23:17

Det kan jag heller inte fatta. Satt och tänkte på det under förra avsnittet. Den lägger ju till nåt till procedural-konceptet, nåt bra, nåt som gör den till sin egen serie och inte en klon... och då duger det inte. Fast det kanske var just det där lilla extra som gjorde att inte fler tittade?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån mar 20, 2006 12:03

1.09 var schysst. Men twisten var förbaskat uppenbar och sen pajades en hel del av stämningen av att min skräpdator från helvetet hängde sig inte en, inte två, utan FEM gånger under avsnittets gång...

Samtidigt tycker jag Garret Dillahunt som spelade den trevlige mördarpolisen Carl är en utmärkt skådis (karln var det bästa med den annars klart problematiska andra säsongen av Deadwood) även om det vore kul att för en gångs skull se karln i en roll där han inte är psykotisk eller kriminell...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 20, 2006 12:15

caffeineaddict skrev:1.09 var schysst. Men twisten var förbaskat uppenbar

Jag såg det inte ens som en twist utan bara som ett klargörande för de som var tröga. Hela poängen var ju att få Becky att börja gräva i sitt förfluttna istället för att ignorera det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån mar 20, 2006 12:20

noike:Det har du iofs en poäng i. Men det var ändå uppbyggt efter klassisk twiststruktur, vilket kändes lite tråkigt isf. Om poängen var att man skulle förstå vem flickan var från början (eller åtminstone betydligt tidigare) så kunde slutet ha gjorts lite annorlunda. Nu blev det lite "Det var INTE familjens flicka, det var HON, HON SJÄLV! När hon var UNG OCH KIDNAPPAD!" iom alla closeups på bilderna från förr o.s.v.

Inget jätteproblem, granted, men lite av en sån sak som gör att jag inte är riktigt lika såld på Inside som du och adolvsson. För varje grej som den gör bättre än andra procedurals undrar jag varför den inte bryter ut mer på alla de ställen där den faktiskt ändå följer mallen relativt nära.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 20, 2006 12:30

caffeineaddict skrev:För varje grej som den gör bättre än andra procedurals undrar jag varför den inte bryter ut mer på alla de ställen där den faktiskt ändå följer mallen relativt nära.
För att det är säsong ett, och för att få tittare kan man inte kasta ut allt som tillhör "genren" direkt. Allra minst idag, vilket är jävligt tråkigt.

edit: 1.09Jag håller med till viss del, det var lite upplagt som en Shamalayan-sak tyvärr. "Twisten" syntes redan i teasern när Islgassmannen smekte tarotkortet med Beckys familj.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 3:09

Häpp. Egentligen skulle jag bara kolla efter hur långt TV3 kommit med The Shield, och där i programlistan precis över står det - The Inside. 16/4, kl 22:35, verkar det som om trean drar igång. Ingen i det här huset som får in kanalen, men jag är glad ändå. Respekt! Solidaritet! The Inside åt folket!

Undrar om dom vet var DVD-boxarna ligger gömda..?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 3:13

Från början på Tv3? Jag lyckades ju inte hitta att ladda hem, då ska jag försöka titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre mar 24, 2006 3:16

Illyria: såg ett knippe med avsnitt 1 till 7 på demonoid.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre mar 24, 2006 3:20

Tack. Den var ju rätt nytillkommen, allt jag hittade tidigare var döda torrents. Hoppas det är snabb nerladdning också, det är ju ont om ny tv under mars, skulle vara perfekt med lite The Inside imorgon.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 3:51

Illyria skrev:Tack. Den var ju rätt nytillkommen, allt jag hittade tidigare var döda torrents. Hoppas det är snabb nerladdning också, det är ju ont om ny tv under mars, skulle vara perfekt med lite The Inside imorgon.

Det är alltid perfekt med lite The Inside. Ofta mycket, t o m.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör mar 25, 2006 4:02

1.10 Amber! Edlund! För övrigt kändes det lite som det Angelavsnittet Lonely Hearts i början. Fast här sköts det hela intelligent från huvudpersonernas sida -- tack och lov.

Amber som bad guy var lite... oväntat. Inte det bästa avsnittet, rätt långt ifrån men rätt bisarrt på sitt eget sätt.

"You sunk our battleship!"

Sensmoralen är givetvis att washed up sitcomskådepelare blir seriemördare. Fullständigt logiskt. Web is a cold motherfucker.

Jag hoppas Katie Finneran blir castad i Drive. Hon förtjänar att bli en hattrick.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör mar 25, 2006 4:20

1x10:
Äh, jag är med noike här, rätt mycket på det hela taget. Mycket möjligt det sämsta avsnittet hittils, men samtidigt skamligt underhållande, så det är okej ändå.

Och även om det hade sugit 15 meter elefantavföring, hade det ändå vägts upp av Rachel Nichols i baren i teasern. HOT HOT HOT, damnit. Yeeeeooow.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » lör mar 25, 2006 19:37

Jag såg 1x08 och 1x09 igår kväll (även om jag är lite förvirrad av de olika sändningsordningarna)... För mig var hur som helst Aidan 1x08 och Little Girl Lost 1x09.

1x08
Så fort jag såg dockan kunde jag inte låta bli att skratta på ett skräckmysigt sätt... och hela avsnittet levde upp till den första känslan man fick. Bara tanken på att den här kvinnan går omkring med ett dött barn... brr. Och det var ett bra sätt att knyta ihop veckans fall med en av huvudkaraktärernas egen historia. Plus att både Rebecca och Web tog egna beslut om hur de skulle hantera det. Mycket bra avsnitt!!

1x09
Rebecca som irrar omkring i skogen och är sömnig. Nej, idén var bra, men något blev fel i genomförandet... förutsägbart och frustrerande. Att jag blev så irriterad på Rebecca hänger nog ihop med att jag har lite problem med skådespelerskan, hon är inte alltid helt hundra i mina ögon.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör mar 25, 2006 19:39

Glorificus skrev:Jag såg 1x08 och 1x09 igår kväll (även om jag är lite förvirrad av de olika sändningsordningarna)... För mig var hur som helst Aidan 1x08 och Little Girl Lost 1x09.

Det är så de ska vara. Men Aidan läckte ut makerad som 1.09 i slutet av sommaren -- därav dess underliga numrering ibland.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » lör mar 25, 2006 19:55

Aha, okej, nu är jag med... jag hade hunnit glömma bort vad de tidigare avsnitten hette, så det var nog därför jag blev lite extra förvirrad.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » sön mar 26, 2006 1:25

1x10
Bättre än förra, men kändes som ett medelavsnitt.

Fanns ändå många bra scener - t.ex. när bartendern var under psychoparets kontroll, det var riktigt obehagligt... vet inte om det berodde på att man är mer van vid att se liknande scener då kvinnor är offren.

Amber, yay! Hon har bra ögon för att kunna spela psykopatisk.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 2:57

1.11 - Vilket är avsnittet med namn Point of Origin.
Lite synd att det är out of place, det ska utspela sig redan innan Thief of Hearts och det märks. Becky är lite väl jumpy.

"Webb is love." Hela diskussionen och hur Paul blir retad av Mel och Danny är komiskt guld.

"Bystander inventory."

Vem kunde tro att Dave i "I Robot, You Jane" skulle växa upp och bli... Ehm, glöm vad jag sa. Även om man nu bortser från Daves öde i Buffy. Och sedan det där slutet? JÄVLA FOX!

Hon som skrev avsnittet var visst på Kitchen Confidential också -- bättre på att hantera verklighetsbaserat än Ben Edlund.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör apr 01, 2006 4:07

1x11:
Tokbra. Tokigt bra. Tokigt tokbra. Kort sagt - Jävligt bra.
Mängden intensiva scener... Wow. Vare sig det var mellan Web och Rebecca, eller Web och Paul, eller för den skull Paul och Melody. Eller Rebecca och Louis Salt i förhörsrummet. Allt fungerade så perfekt. Och det var intensivt.

Samtidigt fanns det ovanligt mycket humor, tillsammans med dramat och spänningen i en riktigt bra balans.

Melody, Danny och den där svarte killen, det kändes som om dom ficl lite mer screentime än på länge, med risk för att jag kan ha fel, det var ett tag sedan jag såg dom tidigare avsnitten, men även på den punkten kändes balansen ovanligt bra. Som om serien verkligen började hitta fotfästen med Point of Origin.

Och sedan kom slutet. Så snyggt. Tidigare i avsnittet fick vi veta att mannen som rövade bort Rebecca kanske var död. Långt ifrån övertygad, även om jag nog trodde det var så, och när Rebecca kom till insikt där mot slutet, i scenen mellan henne och Web, då kändes jag mig säker. Okej, han dog där och då.

Snack om att vaggas in i falsk säkerhet, tappade så smått hakan när bortrövaren vände sig om och brännmärket helt undanröjde minsta tvivel man kan ha haft om hans död. Att känna sig så överraskad är sällsynt.

Ja, jävla FOX. Många fula ord. Ett av dom bästa avsnitten hittils, kanske ett av dom bästa, det blir en ordenligt omtitt när serien är slut. Om två avsnitt.

Två avsnitt kvar.

Smärta.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » lör apr 01, 2006 17:55

Vilket tjat det har varit om den här serien dom senaste dagarna..

Är det nån som delar den på hubben? Nån som har dom första avsnitten kvar på hårddisken?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » lör apr 01, 2006 18:13

Kan knappt bärga mig på att tv3 ska börja visa serien (16/4) Vice-guden Timmy Boy är ju aldrig fel :lovebunny:

http://www.tv3.se/index.php?option=com_ ... Itemid=112
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör apr 01, 2006 18:15

eriked skrev:Vice-guden Timmy Boy är ju aldrig fel :lovebunny:

Mer sällan än Joss i varje fall.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film