Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » ons aug 01, 2007 20:45

gaspode skrev:
Eisa skrev:Synd bara att den är så kort.

Det var alltför längesen sist nu tycker jag:

That's what she said!!

:D
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 13:13

Must see tv i bokstavsordning:
1. Dexter
2. Friday Night Lights
3. It's Always Sunny in Philadelphia
4. The Office
5. the Shield (trots att det inte börjar förrän jag-har-ingen-aning)
6 Weeds
7. the Wire (trots att det inte börjar förrän i februari)

Allt annat är antingen alldeles för nytt eller så är det sådant jag kan vänta en vecka eller två med om det behövs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons okt 10, 2007 18:17

Ta bort Office (och då förmodligen bara för att jag inte sett det än) och jag kan inte göra annat än att hålla med. Förutom att Californication ju kommer ganska nära och jag hoppas Pushing Daisies snart ska joina listan.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons okt 10, 2007 18:32

Jag känner för att göra lite listor också.

Topp 5 serier just nu:

1. Weeds
2. Dexter
3. Boston Legal
4. Greys Anatomy
5. Friday Night Lights

Jag tror det är något sånt iaf.

Bästa nya serierna i år:

1. Californication
2. Gossip Girl
3. Dirty Sexy Money
4. Chuck
5. Private Practice
6. Reaper
7. Pushing Daisies
8. Moonlight

Jag trodde aldrig att listan skulle se ut så, men typ GoG har jag verkligen blivigt barnsligt förtjust i. PD tyckte jag var riktigt bra direkt efter jag hade sett det, men när jag han reflektera över det och se om avsnittet så gled den ner en aning. Nu har jag inte sett 1x02 än så den kan säkert gå om Reaper om det är riktigt bra.

Serier som hamnade utanför (men inte är sämre för det):
Heroes, Desperate Housewives, Prison Break, How I Met Your Mother, It's Always Sunny In Philadelphia, Ugly Betty, Smallville, Supernatural.

Jag har inte sett Bionic Woman än, jag har tänkt att vänta ordentligt med den. Om den blir en riktigt stor hit och inte lägs ner, då kommer jag vara tillräckligt intresserad för att se den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » mån dec 03, 2007 20:30

De fem bästa serierna, december 2007. En TV-serie får vara med så länge den inte visats färdigt eller är nedlagd.

I fallande ordning:
    The Wire
    Brotherhood
    Dexter
    Heroes
    The Shield
Sen har The Office US en egen lista där den styr och ställer som den vill.

HeY: Wow, vilket frosseri. Vad är du, typ 12? Lugna dig lite. Ha inte så bråttom med allt. Dramaserier, som allt annat, blir mycket bättre när man har lite livserfarenheter och de kommer finnas där när du är äldre också. Med fler säsonger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Peppe » mån dec 03, 2007 20:54

Att synda tillhör vardagen....Det är härligt. Dramaserier kanske inte är lika intressanta eller film/tv i allmänhet när man blir äldre, bättre att titta nu när man väl är intresserad. Och det kommer förhoppningsvis att ösa på med härliga dramaserier i framtiden ändå, om man skulle ha ett fortsatt intresse genom hela livet... =)

Jaja, en lista också:

Mina favoriter i år:

1. Friday Night Lights (Klart överlägset. Jag längtar hela tiden.)
2. Dexter (Klarar mig utan, men det är riktigt underhållande ändå)
3. Nip/Tuck, Scrubs, Californication, Weeds, Family Guy, It's Always Sunny in Philadelphia, Entourage, Rescue Me
4. Serier som ej börjat: The Shield, The Wire, Lost (Långt ner för det var så längesen...Lost borde inte vara med, men jag gillade slutet på säsong 3 så det får det vara)

Tror det är det jag kollar på...Och Gossip Girl...Försökt mig på Pushing Daisies men det får bli nån annan gång. Inte på det humöret i höst.
Senast redigerad av Peppe mån dec 03, 2007 21:01, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav CheeseGuy » mån dec 03, 2007 20:57

Åh, det var nog rätt länge sedan jag gjorde en lista.

Fem bästa, samma kriterier som Ralfi:

1. The Wire
2. The Shield
3. Dexter
3. Friday Night Lights
5. Battlestar Galactica

Brotherhood ska definitivt ses senare och Mad Men börjar jag med ikväll.

Edit: kan noike ha delade placeringar kan jag också.
Senast redigerad av CheeseGuy mån dec 03, 2007 21:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » mån dec 03, 2007 21:03

RalfiParpa: Vad exakt vill du ha sagt?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån dec 03, 2007 21:03

Min ser ut så här:
1. The Wire
2. Friday Night Lights
3. Dexter
3. The Shield
5. Damages (tror jag, osäker men jag säger den ändå)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån dec 03, 2007 21:25

1. The Wire
2. Dexter (för tre avsnitt sedan hade FNL legat före, men inte nu...)
3. Friday Night Lights
4. The Shield
5. Mad Men
6. Weeds
7. It's Always Sunny in Philadelphia
8. Californication
9. Scrubs
10. Nip/Tuck

Sen hade jag banne mig nog med bubblare för att utveckla till en Top 15, men nej, orka...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån dec 03, 2007 21:53

Jag vet knappt vilka serier jag följer... Hm. En topp 5.

(OBS! Weeds, The Wire och Dexter är inte med på listan för de nya säsongerna har jag inte sett än.)

Endast serier där jag sett nya avsnitt i *höst* är med på listan. Det blir en topp 6 eftersom det tydligen bara blev sex serier sammanlagt. :eek:

1. Doc Martin
2. The Office
3. Chuck
4. Smallville
5. Aliens in America
6. My Name Is Earl

MNIE hamnade sist eftersom det är den enda serie där jag har ett par avsnitt eller tre liggandes på hög för att jag inte kommit mig för att se mer.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » mån dec 03, 2007 22:14

HeY skrev:RalfiParpa: Vad exakt vill du ha sagt?

Äh, ingenting. Fortsätt frossa bara, om du älskar det.

Jag är rätt ensam om att älska Heroes, märker jag. Jag menar, serien är kantig. Kantig som bara fan. Skådespelet är komiskt ojämnt; ibland är det bara trams alltihopa. Den funkar på något märkligt vis ändå. The Shield hade nog hamnat högre upp om inte sjätte säsongen vore så svag. Det var visserligen bara en övergångssäsong™ (en väldigt bra sådan, ungefär som The Shields King of Rock) och The Shield kommer nog klättra förbi Heroes när sjunde säsongen drar igång...någon gång i framtiden.

Mad Men ska ses nu till jullovet. Friday Night Lights ser på pappret ut som något som inte tilltalar mig överhuvudtaget men bara baserat på hur hyllad serien är av såväl kritiker som er forummedlemmar får jag väl ge den en chans.

Och efter att ha sett klart andra säsongen av Brotherhood vågar jag väl skriva under på att det är ett mästerverk. Så ta en titt på det.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån dec 03, 2007 22:19

Heroes är så tossigt ojämn, men när jag älskar den (BENNETT!) så älskar jag den ganska ordentligt. Den har dessutom vunnit massor på att jag har kunnat sträckse den för det mesta. Men nej, ojämnheten gör ändå att den "bara" landar bland de där bubblarna som jag talade om. Men jag ser fram emot varje avsnitt och känner rätt ofta att här finns potential att övergå till att bli något riktigt överjävligt bra, bara de inte slarvade så dant ibland.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 0:18

RalfiParpa skrev:
HeY skrev:RalfiParpa: Vad exakt vill du ha sagt?

Äh, ingenting. Fortsätt frossa bara, om du älskar det.

"Äh, ingenting." och sedan lägga till med en kommentar. Tydligen så är det ju något. Ifall du kallar mitt TV-tittande för frosseri så vet du tydligen inte någonting om mig. Jag må följa en mängd serier men har du kanske någon som helst idé över hur jag fördelar mitt tittande? Har du någon aning om min fysik, min hälsa, ifall jag skulle "frossa" mig över TV att det är skadligt för mig själv? Har du heller någon aning över mitt sociala liv eller mitt akademiska, ifall de ligger illa till? Jag tycker att din kommentar är helt besynnerlig för mig, och på tala om hur många här som ser på mer / har sett mer så tycker jag att det är helt otroligt över att du skulle kalla mig för frossare. Men jag är ju iofs typ 12, så det förklarar väl allt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis dec 04, 2007 0:23

Jag såg hans kommentar bara som "Man får ut mer utav sånna serier om man är äldre så du borde vänta 20 år att se dom istället för att se dom på en gång"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tis dec 04, 2007 0:29

Jag tolkade det som ett vist ord från en gammal gubbe. Fast gubben är bara typ 25 så ja... :? Jag tog åt mig lika mycket som HeY, vi är trots allt samma ålder...men bryr mig inte speciellt mycket. :)

Och jag ska börja kalla mig själv för "typ 12" varje gång någon frågar min ålder. Det var ett härligt svar.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 0:33

Det hade jag med kunnat göra, om han inte hade fortsätt att kalla mig för frossare. Men ifall det endast var det han syftade på så tycker jag att det träffar nästan exakt där gamla hederliga Lestat en gång hamnade. Lestat kallade folk här för obildade och dumma och de har absolut inte någon aning om vad de pratar om eftersom han har fler högskolepoäng än de. Att kalla någon för dum och oerfaren eftersom de inte är 40 år tycker jag är nästan exakt samma sak - och lika fel. TV / Filmer / Böcker skrivs inte för 40+ människor, utan för alla de kan tänkas underhålla.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tis dec 04, 2007 0:36

Men jag tror inte det stämmer varken att man kan uppskatta dramaserier bättre när man är äldre eller att man tappar intresset för tv/film när man blir äldre. Sånt där är personlighetsbaserat, det hänger inte på åldern. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tis dec 04, 2007 0:44

Haha, en schism! Ta det inte så personligt. Du är ung och man, då vill man visa hur mycket man går för och det är helt lugnt med mig. Jag menar, vem har inte varit där? Ha bara i åtanke att om du överanstränger dig tar det roliga slut väldigt snabbt. Så tolka det inte som en pik eller något alls. Dessutom är lite gammeldags småaktighet och oförstående mellan generationerna rätt så trevligt ibland.

Så när jag sa "äh, ingenting" försökte jag bara avfärda det som det spontana trams det var. Det var nog bara jag som projicerade min avundsjuka över att jag inte visste lika mycket om TV-serier när jag var i din ålder. Eller mitt undertryckta behov av att få känna mig som en gubbe (går bara inte här med alla 35+:are).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Peppe » tis dec 04, 2007 0:47

"Dramaserier kanske inte är lika intressanta eller film/tv i allmänhet när man blir äldre, bättre att titta nu när man väl är intresserad"

"om man skulle ha ett fortsatt intresse genom hela livet... =) "

Jag menar självklart jag istället för man, men det tror jag folk förstod :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 0:49

Jag bryr mig och har inte läst någonting om någonting... men oavsett ålder tycker jag det är lite overkill att följa minst 8 nya serier den här hösten + följa alla andra sedan tidigare + se ikapp andra serier osv.

Det är helt enkelt ett faktum, sen bryr jag mig inte mycket mer än så.

Edit: Kanske därför han ville att du skulle vänta tills du blivit vuxen!? xD
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 1:05

RalfiParpa: Ursäkt godtas.

sp1keout: Ska alla ha ngt negativt att säga om mig idag. Det var över och ändå måste du starta upp något som du måste veta att jag kommer att reagera på. Jag tycker bara det är onödigt men jag tänker ändå svara.
Jag ser inte på åtta nya serier i år. Jag har kollat in vilka som är något och sedan rangordnat dem i den ordningen jag tyckte om dem. Sedan har jag inte fortsätt se på alla, utan förmodligen de som hamnade längst upp på listan. Chuck, Gossip Girl, Dirty Sexy Money och Private Practice. Om jag inte räknar fel så är det fyra + alla från förra året? Det stämmer inte heller. Förra året lades många utav mina favoritserier ner, Gilmore Girls, Veronica Mars, The O.C - alltså ser jag på en mer serie. Men det kan man inte heller säga då Dexter tittar jag inte på nu, One Tree Hill går inte som det brukar och inte heller Lost. När man nu kollar på det sättet följer jag mindre i år, vilket har gett mig lite tid att se ikapp 1 serie - Queer As Folk. Den såg jag dessutom att jag hade tid att se nu, när nästan inga serier kommer i veckan längre. Jag tycker att det är kul att ha något att se på.

Men om vi ska kasta stenar så tycker jag inte att du är den som har rätt att kasta. Är det inte lite overkill att följa hundratals anime + massor av tv-serier + se om alla serier från förra året?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 1:26

Du är en bra pojke, oavsett vad du har att säga - och det är vad jag tycker. :)

Jag är grymt overkill... har inte börjat se på nya säsongen av varken Smallville, Dexter, FNL, Weeds, Despan eller Supernatural. Har sett 3 avsnitt av Heroes, och följt Prison Break. En serie, svettigt. ^^

Men jag är overkill på boredom-sidan (samt att jag är sjukt efter), och det suger ju också. För jag kan inte vara med i era diskussioner om serie på forumet längre :emo:

Edit: Nu läste jag faktiskt.. haha, juste, det var CSI också. Det har du faktiskt väldigt rätt i.

Edit2: Och FYI, med mitt inlägg så försökte jag inte kasta sten, utan jag försökte defenda dig... se hur bra det gick.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » tis dec 04, 2007 1:30

Vilken grej det blev av att HeY hade några serier på sin lista.
Nån borde dra fram LWes gamla lista från häromåret. DEN var imponerande.

Förstår inte ens vad vi diskuterar här och varför. För många serier? Det är väl upp till var och en :D För UNG för att uppskatta? ja, om han nu vore 12, så visst. Men att sitta och spara serier tills man blir "gammal nog att uppskatta dem"? Vem gör det?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 1:32

gaspode, hahaha juste, lwes rankade 1-50 eller ngt? det var ganska fantastiskt. då kände jag mig ganska dålig faktiskt - vad lite jag har sett då - tänkte jag =(

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis dec 04, 2007 1:44

HeY: Du överreagerar och läser för mycket in i det som skrivs, verkar det som utifrån att läsa det med en objektiv syn. Du tar det för personligt helt enkelt.
Jag såg ingenting i det sp1keout skrev som en negativ pik mot dig, men i ditt svar så verkar det som om han rakt ut kritiserat dig på ett provocerande vis.

Min lista har ca 60 serier, jag har inte uppdaterat den på några månader.
Kankse kan göra det imorgon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tis dec 04, 2007 1:58

LWes skrev:HeY: Du överreagerar och läser för mycket in i det som skrivs, verkar det som utifrån att läsa det med en objektiv syn. Du tar det för personligt helt enkelt.
Jag såg ingenting i det sp1keout skrev som en negativ pik mot dig, men i ditt svar så verkar det som om han rakt ut kritiserat dig på ett provocerande vis.

Min lista har ca 60 serier, jag har inte uppdaterat den på några månader.
Kankse kan göra det imorgon.

Inte i bokstavsordning eller något sånt trams!! Dom ska rankas med ett noga uträknat system 8)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 2:15

Hur LWes-kun vet vilken som kommer 32 och vilken som kommer 33 plats är bara ett helt fantastiskt faktum som... öh, nu vet jag inte hur man säger, det bortgår?? övergår? utgår? går bortom?--- mitt förstående, i alla fall! Ja ni förstår!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LauraP » tis dec 04, 2007 2:45

DEXTER!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis dec 04, 2007 14:19

Listor! Jag vill också! (Särskilt när jag egentligen har annat att göra.)

Samma kriterier som Ralfi.

1. The Wire
2. The Shield
3. Friday Night Lights
4. Dexter
5. IASIP? Nip/Tuck? Mad Men? BSG? Weeds? The Office? Nej, jag kan inte bestämma mig.

Brotherhood sätts upp på "måste se"-listan, helt klart.

(Och alla ni som helt plötsligt anser att Dexter är bättre än The Shield, alltså alla förutom CheeseGuy, är galna.)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film