True Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis sep 22, 2009 22:08

Det är några andra som haft den känslan, men det blir bättre. Mycket bättre. Sex är fortfarande en del av det hela, men överlag vet jag ingen som inte tycker serien blir starkare efter den punkt som de kommit till på TV nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis sep 22, 2009 22:33

Ja, det blir bättre, det håller jag med om.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » tis sep 22, 2009 23:24

man kan gå på toa när de har sex, skriva på skolarbete, rätta någon eleves glosbok, plocka fram glass, lägga över ny musik till mp3spelaren, det är sånna saker man får gjort, helt värdelösa sexscener i min mening, det blir bättre men är fortfarande kvar i för stor grad.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Catfight » ons sep 23, 2009 9:27

okej... då fortsätter jag kolla så får vi se om det blir bättre... Just nu är jag lite tjurig för jag kan inte kolla på avsnitt 6... jävla megavideo...
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav caffeineaddict » ons sep 23, 2009 18:04

Alltså, nu minns jag inte de tidiga avsnitten så väl eftersom jag sträcksåg dem, men nu för tiden så känns det som om det är... hälften? ...en tredjedel? ...så mycket sex som i Nip/Tuck eller QaF US eller Californication. Det var mer i början, och sex kommer alltid vara en del av serien (vilket IMO inte är något fel), men så mycket är det faktiskt inte. Inte i S2 iaf. Om man inte räknar "sex" som bara de där förbjudna procenten hud som visas utan även hur mycket tid som det diskuteras/skämtas om så var det baske mig mer sex i senaste How I Met Your Mother.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » ons sep 23, 2009 20:15

"Problemet" skulle väl vara att det i början är lite väl omotiverade sexscener, vilket jag absolut inte tycker det är senare i serien, och då stör man sig inte på det heller.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 23, 2009 20:17

Jepp, finns en del totalt omotiverat i början. Men det blir som sagt bättre.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons sep 23, 2009 21:03

Dock så kan man väl diskutera om det var helt omotiverat i början, då de flesta sexscenerna var Jasons och de hjälper till att måla upp honom som karaktär och går sedan in i hans utveckling. I säsong två har ju han försökt gå ifrån den han brukade vara, och alla sexscenerna demonstrerade ju väldigt bra vad han "var för någon", så att säga.

Nej, jag vet inte. Det är en serie om vampyrer och det är HBO och Alan Ball bakom så jag var verkligen inte förvånad över the naughtyness när jag började titta. Det var långt ifrån det jag först hade problem med.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » ons sep 23, 2009 21:22

Nej, jag tycker inte att dom är särskilt omotiverade heller. Men det känns lite onödiga kanske när man inte känner karaktärerna. Nu när jag tittar om serien har jag inte reagerat alls.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » ons sep 23, 2009 21:55

Då är det mycket mer störande till exempel i Dollhouse när Eliza ska vara lättklädd hela tiden. Det kan möjligen ha funnits något i de första avsnitten som inte var jättenödvändigt för berättelsen, men inget jag reagerade negativt på. Och då fanns (och finns, men i lite mindre utsträckning) betydligt större brister.

Catfight skrev:Om jag hade gjort serien skulle jag ha fokuserat på det som är intressant istället, tex. Vampyrerna blir inte accepterade i samhället, vissa vampyrer vill inte vara en del av samhället men vissa vill etc. Det hade kunnat bli en asbra politisk serie om USAs samhällssyn och syn på ras men istället är det typ porr... trist.

Men de där sakerna finns ju där (möjligen kan man ha lite invändningar mot hur bra gjort det är), jag kan inte se hur Jason skulle förstöra det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons sep 23, 2009 22:44

AKS skrev:1.02: Jag gillade avsnitt två också. Samma problem som förut, men jag finner det förbaskat underhållande så jag bryr mig inte riktigt. Däremot så hatar jag ju scener som Sookies brorsa knullandes mörkhåriga bruden. I detta avsnitt fanns det inget syfte alls. I förra avsnittet etablerade de sexvampyren (hrm...) och visade att brorsan var en knullmaskin. Nu vet vi allt det och alltså... Inget syfte alls utom det jag nämnde i ett inlägg för en månad sen eller så: "Look, mommy! No hands!" Suck. Hoppas det inte blir så mycket sånt framöver.

Jag vidhåller att det förekommer omotiverade knullscener. Tycker man inte det så är det bara att gratulera för då uppskattar man kanske serien lite mer i början. (Även om jag älskade den från scen 1, men det hade kanske blivit lite kärlek till. Hur nu det hade varit möjligt.)

Och det var det *enda* problemet jag hade med serien i början. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons sep 23, 2009 22:55

AKS skrev:Jag vidhåller att det förekommer omotiverade knullscener.

Jag håller med, i allra högsta grad. Däremot tycker jag att de omotiverade knullscenerna är motiverade i och med den genre serien leker i och leker med. Vilket jag antar gör dom motiverat omotiverade, eller omotiverat motiverade, men omotiverat likväl.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons sep 23, 2009 23:33

Jag är helt med Fredrik. Omotiverade knullscener i True Blood är som omotiverade humorscener i Friends. De vill inte dra på tok för mycket uppmärksamhet till det, men det hjälper att skapa stämningen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » tor sep 24, 2009 9:39

Knull knull
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Peppe » fre sep 25, 2009 11:49

Matt skrev:Knull knull
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Catfight » fre sep 25, 2009 21:42

Hör och häpna! Ett avsnitt utan en enda sexscen! s1 e 11 - inget sex! Coolt

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav XY » lör sep 26, 2009 9:19

Tydligen ska serien byta namn till den tredje säsongen, till "True Sex'n'Blood, and some Violence".
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Catfight » ons okt 07, 2009 23:28

Jag måste ju säga, nu när jag har sett nästan hela säsong två, att serien blir mycket mycket bättre efter ett tag. Efetr avsnitt 11 s 1 har det inte varit så mycket "oprovocerat" sex och jag känner att s 2 fokuserar mer på slitningarna mellan vampyrvärlden och människovärlden. Nu är det riktigt spännande och bra faktiskt. Har ett avsnitt kvar på s 2...

Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav wyndham » mån nov 09, 2009 1:26

Ursäkta men nu måste jag fråga ...

(spoiler någonstans i s1) Såg första avsnittet och då kunde Sookie läsa tankar. Sen missade jag några avsnitt, och när jag kom in igen så slapp man höra en massa tankar hela tiden men som jag förstod det så kunde hon fortfarande läsa tankar. Och nu efter ytterligare ett par avsnitt visar det sig att killen som äger baren är en hund! Och Sookie är paff. Men borde hon inte fattat det? Jag menar, tänkte han aldrig "Jag är en hund"?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » mån nov 09, 2009 2:19

wyndham skrev:Ursäkta men nu måste jag fråga ...

(spoiler någonstans i s1) Såg första avsnittet och då kunde Sookie läsa tankar. Sen missade jag några avsnitt, och när jag kom in igen så slapp man höra en massa tankar hela tiden men som jag förstod det så kunde hon fortfarande läsa tankar. Och nu efter ytterligare ett par avsnitt visar det sig att killen som äger baren är en hund! Och Sookie är paff. Men borde hon inte fattat det? Jag menar, tänkte han aldrig "Jag är en hund"?

:D
Han är ju inte direkt en hund - utan snarare en shapeshifter. Och min teori skulle vara att det inte direkt är något som han går och tänker på när han talar med Sookie på jobbet, samt att hon försöker att inte läsa sina vänners/familjs tankar av respekt.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » mån nov 09, 2009 8:06

Hon kommenterade väl det någon gång också, att hans tankar är annorlunda än de andras och svårare att få ut meningen av. Har för mig att han tänkte mkt i ... var det kanske dofter eller färger eller något, minns inte. Plus att Sookie, precis som HeY säger, försöker låta bli att lyssna på de närstående.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Nyx » mån nov 09, 2009 9:29

Spuffy skrev:Hon kommenterade väl det någon gång också, att hans tankar är annorlunda än de andras och svårare att få ut meningen av. Har för mig att han tänkte mkt i ... var det kanske dofter eller färger eller något, minns inte. Plus att Sookie, precis som HeY säger, försöker låta bli att lyssna på de närstående.

Jo, just färger. I böckerna är det så att shifters är mycket svårare för henne att läsa och vampyrer helt omöjliga. Dessutom anstränger hon sig medvetet för att undvika att läsa folks tankar, särskilt folk som hon jobbar med, även om det ibland är svårt för henne att sätta upp sina mentala murar.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sjostrand » mån dec 07, 2009 16:39

Efter att ha sett säsong 1 så blir det mest ett jaha...
Serien är snygg (det bästa med serien är introt), men jag bryr mig ju inte om nån i serien. Tja, om säsong 2 visas på nån annan dag en måndagar så kommer jag säkert att fortsätta ge den en chans, men jag är inte speciellt imponerad...
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Spuffy » mån dec 07, 2009 17:05

Sjostrand: Jag tyckte som du efter säsong 1, men tyckte att säsong 2 var riktigt bra. Så jag råder dig att fortsätta titta, nu blir det bara bättre!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » ons dec 23, 2009 0:24

Jag har sett till och med 2x05 nu

Tara-delarna är irriterande, och Bill är lika jobbigt störig som alltid, annars är det mesta riktigt bra nu. Gillar att Sookie hittade en till telepat, tycker att kyrkoarmébitarna är oväntat engagerande, skall bli intressant att se vad de leder till, särskilt nu när Sookie skall dit.
Flashbacken till avslöjandet att Godrick var Erics "maker" var väl rätt trevlig, kul med lite svenska om inte annat. Lite knackigt på sina håll, den ena av Erics kompisar var uppenbart svensk, medan den andra var enligt imdb finne. Att Godrick inte pratade lika bra svenska på grund av ålder köper jag helt, men skall man resonera på det viset så pratade ju snarare Eric och hans kompis "för bra" svenska... Det blir lite överanalyserande att ens fundera på detta, det spelar ingen roll och var ändå klart bättre än det kan vara i amerikansk TV. :) De hade helt klart ansträngt sig iaf. Men, jag tyckte egentligen inte att flashbacken gav jättemycket. Att Godrick var Erics maker hade jag antagit ett tag ändå. Att Eric var en populär och karismatisk kille redan när han levde var inte heller nån överraskning. Möjligen var det för revealen av Godrick överhuvudtaget då, hur han såg ut och vem han var.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån dec 28, 2009 0:41

har sett till och med 2x09 nu, och damn, det var bra skit.

Jag gillar det mesta nu. Tara/MaryAnn/Sam-grejerna är riktigt bra nu. Bill är fortfarande småtrist dock...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » tis feb 09, 2010 20:52

gaspode skrev:Jag har sett till och med 2x05 nu

Flashbacken till avslöjandet att Godrick var Erics "maker" var väl rätt trevlig, kul med lite svenska om inte annat. Lite knackigt på sina håll, den ena av Erics kompisar var uppenbart svensk, medan den andra var enligt imdb finne. Att Godrick inte pratade lika bra svenska på grund av ålder köper jag helt, men skall man resonera på det viset så pratade ju snarare Eric och hans kompis "för bra" svenska... Det blir lite överanalyserande att ens fundera på detta, det spelar ingen roll och var ändå klart bättre än det kan vara i amerikansk TV. :) De hade helt klart ansträngt sig iaf. Men, jag tyckte egentligen inte att flashbacken gav jättemycket. Att Godrick var Erics maker hade jag antagit ett tag ändå. Att Eric var en populär och karismatisk kille redan när han levde var inte heller nån överraskning. Möjligen var det för revealen av Godrick överhuvudtaget då, hur han såg ut och vem han var.

Man får väl tänka sig att de alla pratade skandinaviska med lite olika brytning. Det är väl aldrig sagt heller att Godric är svensk? Jag gillar jättemycket hur han pratar. Och scenen är bra, han är ju ganska het och spännande Godric. Godric! :drool: :lovebunny:

Sjostrand: s2 är mycket bättre än s1. Håll ut.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » tor apr 01, 2010 23:42

Första postern för säsong 3:

Bild

Lite rolig, men inget speciellt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor apr 01, 2010 23:44

Den var ju IRLG! :D Skrattade som fan!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » tor apr 01, 2010 23:48

Haha! Jag var nog mest besviken för att det inte var ngn snygg bild på skådespelarna :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film