Catfight skrev:Om jag hade gjort serien skulle jag ha fokuserat på det som är intressant istället, tex. Vampyrerna blir inte accepterade i samhället, vissa vampyrer vill inte vara en del av samhället men vissa vill etc. Det hade kunnat bli en asbra politisk serie om USAs samhällssyn och syn på ras men istället är det typ porr... trist.
AKS skrev:1.02: Jag gillade avsnitt två också. Samma problem som förut, men jag finner det förbaskat underhållande så jag bryr mig inte riktigt. Däremot så hatar jag ju scener som Sookies brorsa knullandes mörkhåriga bruden. I detta avsnitt fanns det inget syfte alls. I förra avsnittet etablerade de sexvampyren (hrm...) och visade att brorsan var en knullmaskin. Nu vet vi allt det och alltså... Inget syfte alls utom det jag nämnde i ett inlägg för en månad sen eller så: "Look, mommy! No hands!" Suck. Hoppas det inte blir så mycket sånt framöver.
AKS skrev:Jag vidhåller att det förekommer omotiverade knullscener.
wyndham skrev:Ursäkta men nu måste jag fråga ...
(spoiler någonstans i s1) Såg första avsnittet och då kunde Sookie läsa tankar. Sen missade jag några avsnitt, och när jag kom in igen så slapp man höra en massa tankar hela tiden men som jag förstod det så kunde hon fortfarande läsa tankar. Och nu efter ytterligare ett par avsnitt visar det sig att killen som äger baren är en hund! Och Sookie är paff. Men borde hon inte fattat det? Jag menar, tänkte han aldrig "Jag är en hund"?
Spuffy skrev:Hon kommenterade väl det någon gång också, att hans tankar är annorlunda än de andras och svårare att få ut meningen av. Har för mig att han tänkte mkt i ... var det kanske dofter eller färger eller något, minns inte. Plus att Sookie, precis som HeY säger, försöker låta bli att lyssna på de närstående.
gaspode skrev:Jag har sett till och med 2x05 nu
Flashbacken till avslöjandet att Godrick var Erics "maker" var väl rätt trevlig, kul med lite svenska om inte annat. Lite knackigt på sina håll, den ena av Erics kompisar var uppenbart svensk, medan den andra var enligt imdb finne. Att Godrick inte pratade lika bra svenska på grund av ålder köper jag helt, men skall man resonera på det viset så pratade ju snarare Eric och hans kompis "för bra" svenska... Det blir lite överanalyserande att ens fundera på detta, det spelar ingen roll och var ändå klart bättre än det kan vara i amerikansk TV.De hade helt klart ansträngt sig iaf. Men, jag tyckte egentligen inte att flashbacken gav jättemycket. Att Godrick var Erics maker hade jag antagit ett tag ändå. Att Eric var en populär och karismatisk kille redan när han levde var inte heller nån överraskning. Möjligen var det för revealen av Godrick överhuvudtaget då, hur han såg ut och vem han var.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare