Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 12:17

Björn! Håller med om allt du sa! Speciellt de första sakerna!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 18:53

Dexter är precis underbart för tillfället. Jag var aldrig så här engagerad under första säsongen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 19:23

caffeineaddict skrev:Dexter är precis underbart för tillfället. Jag var aldrig så här engagerad under första säsongen.

Vad caffe sa. Förutom den sista meningen, jag älskade Dexter under första säsongen också, i alla fall efter några avsnitt. Shit det är ju bra skådespeleri, bra manus, intressanta karaktärer som man bryr sig om, det är spännande. Dexter äger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » tis nov 06, 2007 19:59

(spoiler Dexter 2.06) Jag älskar hur subtil Dexter är som serie. Det är lite som att se The Lives of Others, en hel drös emotionella texturer hela tiden. Finns massor att dissekera.

Ritas morsa, som sagt. Hisklig kvinna. Och Rita. adolvsson nämnde det tidigare men efter det här avsnittet måste jag ta det igen: Julie Benz rockar. Hon spelar sådana där emotionellt ömtåliga, starka, men samtidigt lite frivilligt undergivna kvinnor med enorm fingertoppskänsla. Det var rysligt när Rita försvann där mot slutet av avsnittet och byttes ut mot sin mor. Kanske seriens mest skrämmande scen.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Matt » tis nov 06, 2007 22:50

En tv-serie med både Darla och Wild Bill Hickock det kan ju bara bli kanon.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 23:54

Matt skrev:En tv-serie med både Darla och Wild Bill Hickock det kan ju bara bli kanon.

Borde kanske ha stryk för att jag inte ens har tänkt på att det är Keith Carradine förrän nu. Han är ju totalt olik Wild Bill! My brain, where has it been?!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav XY » fre nov 09, 2007 2:57

Sett hela säsong 1 nu, och den har växt till 7/10. Den har en speciell charm som man blir beroende av efter ett tag.

Den är inte frekvent humoristisk, men vissa saker är enormt kul, som när han av "misstag" slår ner Darlas exman med en stekpanna. Haha, den minen han gör. : ) Och den sista minuten av säsongen när han ser inom sig hur alla egentligen hyllar honom. Way to go taking out the trash! Thank you for protecting our children! Etc. Enormt kul, av någon anledning. :)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav AKS » fre nov 09, 2007 21:39

Eftersom jag inte kommer att läsa tråden i detalj förrän till jul då jag ser Dexter S2 vet jag inte om detta är old news:

When the Bad Thing Ends, Dexter Season Three Is a Go!

When the panel moderator, Us Weekly critic and friend of WWK John Griffiths, asked the assembled actors and producers about the likelihood of a pickup for season three, they immediately turned to the crowd and punted the question to one particularly influential audience member: Showtime president Robert Greenblatt. Greenblatt, bless him, immediately shouted his response with absolutely no hesitation and lots of enthusiasm: "Yes!" Woo-hoo!

Jag har inte läst mer än det eftersom jag är rädd för att bli spoilad så jag vet inte om det finns andra eventuella spoilers i artikeln.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör nov 10, 2007 3:50

e110: Vilket avsnitt. Jag är antagligen en mycket sjuk människa men det måste vara en de snyggaste brottsplatserna på tv(dator) på länge. Blod på brottplatser har man sett men det tilltalade någon bisarr estet inom mig. :oops: Skyller på den som hittade på det. Känner att jag inte har rätt egentligen att gilla Rudy, men kan inte låta bli, han är så underbart sneaky. Dexter, hur kan man låta bli?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » sön nov 11, 2007 1:25

Nu har jag sett tom. e206, som är det senaste avsnittet om jag uppfattat rätt.

Den har nog faktiskt förtjänat ytterligare ett poäng, till 8/10. Det största hindret för ytterligare poäng är nog karaktärerna, förutom Dexter själv och kanske ett par andra (som Darla). Folket på kontoret känns inte så meningsfulla, så allt som händer där med kontorspolitik och förhållanden etc är mestadels tråkigt. Hans fostersyster är oftast rätt jobbig (både på kontoret och utanför).

Men lyckligtvis så är den bristen inte förödande eftersom serien fokuserar så tungt på Dexter själv. Och i övrigt är den nästan tip-top, i sin stil och soundtrack och allt sånt.

Dexters karaktärsarc är lyckad. I början av serien var jag rädd att den skulle ha ett "veckans mördare att bli mördad"-format. Det hade snabbt ha blivit tråkigt.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav sp1keout » sön nov 11, 2007 18:40

Hur många avsnitt kommer andra säsongen bli? 12?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Noam » sön nov 11, 2007 20:09

sp1keout skrev:Hur många avsnitt kommer andra säsongen bli? 12?
såhär säger boten på hubben..

Kod: Markera allt
[sö] [19:08:45] <#TvGeek#>
## Season 2 of Dexter ##
2e01 - aired 43 days ago (2007-09-30) - "It's Alive!"
2e02 - aired 36 days ago (2007-10-07) - "Waiting To Exhale"
2e03 - aired 29 days ago (2007-10-14) - "An Inconvenient Lie"
2e04 - aired 22 days ago (2007-10-21) - "See-Through"
2e05 - aired 15 days ago (2007-10-28) - "The Dark Defender"
2e06 - aired 7 days ago (2007-11-04) - "Dex, Lies & Videotape"
#
2e07 - airs today (2007-11-11) - "That Night a Forest Grew"
2e08 - airs in 7 days (2007-11-18) - "Morning Comes"
2e09 - airs in 14 days (2007-11-25) - "Resistance Is Futile"
2e10 - airs in 21 days (2007-12-02) - "There's Something About Harry"
2e11 - airs in 28 days (2007-12-09) - "Turn Left Ahead"
2e12 - airs in 35 days (2007-12-16) - "British Invasion"
##
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav sp1keout » sön nov 11, 2007 21:14

Jag var rädd att kolla ifall någon av episodtitlarna skulle vara spoilerish... men thanks!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » tis nov 13, 2007 2:04

Dexter 2x07 då

Det är så bra nu!
Lite trist lösning kanske att Lila blir tokig plötsligt, men jag har inte gillat henne precis ändå, ut med'na ur serien bara! Henne och hennes bröst!

Jäklar vad det händer grejer ändå. Doakes utmanövrerad, men hur länge?
Deb och gammelpolisen får ihop det och sen knäcker de Dexters bluff och får en ledtråd på köpet. (Borde de inte snart upptäcka att det saknas en timmes surveillance från marinan också?)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » tis nov 13, 2007 3:43

Håller med gaspode.207:
Lila ska bort och även om jag gillar gammelpolisen är det väl inte någon relation som jag tror kan vara nyttig i längden. Vad döljer han då?
Doaks kommer bara att trappa upp (angermanagementkurs?)och det blir spännande eftersom som han dödar av samma orsak som Dexter men tror att han verkligen är en hjälte. Mamman åkte hem. Jäj.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav XY » ons nov 14, 2007 0:47

e207, jag har också sett den! Jag har också sett den! Nu är jag med er grabbar här i frontlinjen. Och jag har kommentarer, precis som ni. Woo!

Intressant upptrappning av Dexter Vs Doakes. Väldigt tillfredsställande att Dexter sätter honom på plats så där. Go Dexter. Fast nästa rond går nog till Doakes. En möjlig utveckling är att Dexter tvingas döda Doakes senare, och sedan behöver hantera den situation som uppkommer av att ha dödat någon som egentligen inte (vad vi vet) uppfyller hans dödskrav och vars mördande dessutom kan fungera som ytterligare en ledtråd mot Dexter. Han kanske lyckas få Doakes att bli misstänkt som the Bay Harbor Butcher, och ditsatt. Det skulle lösa både problemet med Doakes och med polisjakten. Hm, det är väl inte spoilers att gissa händelsetutvecklingen och ha rätt? :P

Jag köper inte riktigt Debs "andliga uppvaknande", det känns som en såpoperavändning. Men så köper jag knappt henne alls.

Darla är mycket bättre än Lila. Ta Darla, för böveln. Fast avslöja allt för Lila först. Jag ser fram emot den stund när han avslöjar allt för någon (som han inte dödar direkt efter). Sedan kan han få Lila galenförklarad och inspärrad så att hon inte kan sätta dit honom.
Senast redigerad av XY ons nov 14, 2007 0:54, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav adolvsson » ons nov 14, 2007 0:53

XY skrev:och sedan behöver hantera den situation som uppkommer av att ha dödat någon som egentligen inte (vad vi vet) uppfyller hans dödskrav

Ah, men som vi såg för några (ett, ett par? Jag saknar tidsuppfattning) avsnitt sedan ser det ut som Dexters dödskrav inte längre är vad dom en gång var. Eller alls. Vilket nog gör att Doakes leker bra mycket mer med döden än han kan ana.

Och 2x07 var verkligen mästerligt. Jag ville bara ha det tillagt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav XY » ons nov 14, 2007 1:01

adolvsson skrev:
XY skrev:och sedan behöver hantera den situation som uppkommer av att ha dödat någon som egentligen inte (vad vi vet) uppfyller hans dödskrav

Ah, men som vi såg för några (ett, ett par? Jag saknar tidsuppfattning) avsnitt sedan ser det ut som Dexters dödskrav inte längre är vad dom en gång var. Eller alls. Vilket nog gör att Doakes leker bra mycket mer med döden än han kan ana.

Jag minns inte exakt vad han sa eller gjorde, men min tolkning var att han gjorde Harrys kod sin egen. Samma kod fast av egen övertygelse snarare än lydnad. Iofs så hade han väl vissa tvivel också, och det är naturligt att låta honom genomgå tvivel och undersöka det.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav The Buffster » ons nov 14, 2007 14:54

Lundy! :lovebunny:

Jag är nog lite småkär i honom.

Hade jag inte varit så jävla trött hela tiden hade jag säkert haft mer att säga om Dexter, för det är fantastiskt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons nov 14, 2007 21:51

Jag vill inte skapa en kontrovers men jag håller med om allt som alla andra säger. Dexter är bäst-ish.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån nov 19, 2007 11:49

2.08. Ett av de mest spännande TV-avsnitt jag sett i hela mitt liv. Jag kunde inte sitta stilla. Mycket möjligt seriens bästa hittills, jag har aldrig någonsin känt mig så engagerad i Dexter tidigare.

Alltså... jag DÖÖÖÖÖR! Doakes i Dexters lägenhet! Lundy som kommer allt närmare Dexter! Och Dexter som hotar Lila! Jag får fan inte fram ord när jag tänker på det, ansiktet krampar ihop i chock över hur jävla bra det är just nu.

Och, på humorfronten, scenen i köket med Lundy och Deb! WTF!?! :D

:lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » mån nov 19, 2007 12:50

caffeineaddict skrev:2.08. Ett av de mest spännande TV-avsnitt jag sett i hela mitt liv.

Nästan lika spännande som 1.11-1.12.

Sen är ju frågan om Lundy misstänker Dexter på allvar. Jag har svårt att se det, Dexter har tagit sitt skådespel till fulländning och Lundys omdöme är lite ur spel. Det där med Dexters syrra, ni vet. Doakes i Dexters lägenhet, å andra sidan, OH MEIN GOTT.

Jag sparar resten av avsnitten nu.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav eriked » mån nov 19, 2007 21:16

:eek: (spoiler 2.08.) Holy! Jag som var rädd att Dexter skulle sega till sig lite. Det hade inte gjort det ännu men jag var lite närvös. Det höll jag fast i första kvarten...Men sen. Satan. Oj. Det börjar se riktigt risigt ut för Dexter. Grym scen med Lundy och co som förstod att deras idé var riktig. Att Doakes faktiskt hitta Dexters hemlighet var riktigt oväntat. Slutscen. Satan vad intensiv den var.
Senast redigerad av eriked mån nov 19, 2007 22:10, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav A bear » mån nov 19, 2007 21:51

2.08 Håller med vad alla andra sagt. Fy jävlar vilket jävla avsnitt. Har varit lite småmeh mot de två senaste, men detta... herregud. HERREGUD.

Belker!

Hur ska de hålla igång detta i fyra avsnitt till då? Dexter håller på att falla i bitar, Doakes har hittat blodet DOAKES HAR HITTAT BLODET Lundy och Deb och Angel (ANGEL! äntligen!) är honom på spåren...

Fan var orolig jag blev för Rita där. Lila är verkligen knäpp.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » mån nov 19, 2007 22:51

Med risk för upprepning....fyfan!

(spoiler 2.08) ...I can finally breath!...Jo, jag tackar ja.

Doakes som genomsöker Dexters lägenhet. Lyndy, Deb och Angel som gör ett genombrott. Lila har spårat ur och har brytit sig in hos Rita. Mitt i allt detta har Dexter precis styckat en man med motorsåg. Sista 10 minutrarna var verkligen olidligt spännande. Humorfronten, utöver Deb hemma hos Lundy, så när Deb berättar för Dexter om Lundh med efterföljande dialoger :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån nov 19, 2007 23:10

208
:eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » mån nov 19, 2007 23:22

Bara jag som satt och skrek "NEJ NEJ NEJ TYST MED DIG" åt TVn i scenen där Deb glatt talar om för Lila att Dexter ljugit för henne? Jag får en viss känsla av att Lila inte kommer att låta sig nöjas med lite tomma hot... speciellt som hon sagt en liten stund tidigare att inget Dexter gör skulle skrämma henne.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis nov 20, 2007 0:28

208.
Jag håller med alla. Jag vill ha ett nytt avsnitt nu.
Det är för mycket farligt som hänger löst. Doakes(omg, omg!), Lundy, Lila, Rita, den där kroppen som inte är...borta och som kan spåras till honom genom massor av kopplingar. Han har inte råd att döda Lila i nuläget, men hon är farlig för fler än Dexter och kan uppenbarligen inte hålla tyst. Lömska Lundy, nu tycker jag illa om honom igen.
Humor definitivt, speciellt Deb. Vilket avsnitt.

Vem skrev manus? Vart skickar jag blommor? Eller nåt? :lovebunny:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » tis nov 20, 2007 1:12

Preview 2.09. Spoilers, förstås.

Och :chock:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » tis nov 20, 2007 1:17

A bear skrev:Preview 2.09. Spoilers, förstås.

Och :chock:

:chock:

Måndag nu....snälla. :emo:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film