Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » mån sep 04, 2006 21:54

Big Brother 7.26 Var länge sedan jag skrev om BB.

Säga vad man vill om chilltown men det är nästan lite skamligt hur bra det har gått för. Mästerligt spelat från i princip första stund till dit dem är nu. Även om Boogis spel med Erika är så jävla vidrigt vilket gör att jag faktiskt hejar en hel del på Erika nu. Efter det Will.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån sep 04, 2006 22:36

Tob skrev:Big Brother 7.26 Var länge sedan jag skrev om BB.

Säga vad man vill om chilltown men det är nästan lite skamligt hur bra det har gått för. Mästerligt spelat från i princip första stund till dit dem är nu. Även om Boogis spel med Erika är så jävla vidrigt vilket gör att jag faktiskt hejar en hel del på Erika nu. Efter det Will.

Will all the way! Eller Janelle!
Det är så jävla bra!
Hur tusan kom Will så här långt?

Ska dock bli skönt sen med en ny Survivor-säsong som omväxling, men det kommer snabbt bli jobbig väntan på ny Big Brother tror jag!
Big Brother & Survivor är bäst!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons sep 06, 2006 15:07

ROCK STAR!
Väldigt bra avsnitt trots att Ryan inte var med.
Det bästa var att Dilana var sämst :D
Toby rockade loss! Hans båda låtar gjorde han mycket bra!
Jag hoppas på att han eller Magni vinner.
Vart tusan ät gästdomarna? Dom sa innan serien började: "weekly celebrity judges including Moby, Rob Zombie, Macy Gray, Slash and last year's "Rock Star" winner, INXS frontman J.D. Fortune."
Vart har dom tagit vägen? JAG VILLE SE JD!

Jag är glad även för att Dilana var dålig på att skriva låt i den här veckans webisod! Hon måste bort!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor sep 07, 2006 17:08

Rock Star 2.19-2.20
Tobyes låt var helt fantastisk. Dilanas var sämst. Storms kändes mest innoativ. Därför hoppades jag riktigt på att Dilana hade fått åkt. Det var lite synd, för även om jag kanske inte var helt frälst i Storms låt, så kändes den jävligt solid. Kvalite rakt igenom.

Jag hejar nog på Magni nu. Fast jag bryter inte samman om Tobey eller Lukas vinner.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 18:04

Tob skrev:Rock Star 2.19-2.20
Tobyes låt var helt fantastisk. Dilanas var sämst. Storms kändes mest innoativ. Därför hoppades jag riktigt på att Dilana hade fått åkt. Det var lite synd, för även om jag kanske inte var helt frälst i Storms låt, så kändes den jävligt solid. Kvalite rakt igenom.

Jag hejar nog på Magni nu. Fast jag bryter inte samman om Tobey eller Lukas vinner.

Jag hejar helt på Toby nu. Han rockar!
Jag trodde verkligen att dom skulle skicka hem båda tjejerna (det hade varit fantastiskt!) när dom båda stod där, men så blev det icke.
Ser fram emot finalen.
Toby eller Mangi vinner - Jag kommer helt klart ladda hem skivan, kanske t.o.m. köpa den!
Lucas vinner - Jag kommer nog ladda hem skivan i alla fall.
Dilana vinner - Då bryr jag mig nog inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 18:24

GAH! Inget Project Runway än! Varför gör de så här?! :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 18:42

Har också väntat på att det ska dyka upp men inget! Vill ju se.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 18:55

Mm, NU dessutom. Med min tur så kommer den inte att släppas förrän tio i kväll och med tanke på den brakförkylning jag håller på att få så lär jag sussa runt 22.30... :(

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 19:00

Första som ser det kan få skrika till för jag orkar inte reloada torrentsidorna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 19:02

Will do!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 20:51

Nu verkar en torrent ha kommit: http://www.mininova.org/tor/417265

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 21:11

Äntligen. Bara 25 minuter kvar tills jag har det hemma.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 21:13

12 minuter för mig = hinner se! Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 22:13

Project Runway 3.9: ÄNTLIGEN!!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 07, 2006 23:55

Haha. :D

3.09 Skrattade gott åt att Vincent "jag är tränad i couture" åkte ute. Inte för att Lauras sak var något snygg men Vincent had it coming. Stackars Uli får aldrig vinna, men Jefferys klänning var mer couture.

Ingen preview inför nästa vecka? Kändes som det slutade väldigt abrupt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 08, 2006 7:09

Ja, mycket abrupt. Jag fortsatte t.o.m. att kolla några sekunder på "detta har hänt i tidigare avsnitt"-delen innan jag fattade att det inte var previewn.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 14, 2006 14:20

Undra vad AKS kommer tycka om senaste PR. ;)

3.10 Oh no, Vincent och Angela kommer tillbaka! Som tur var fick de inte stanna, och det var rätt uppenbart att Kayne skulle åka ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor sep 14, 2006 16:02

LWes: Var är Rock Star Ep21 för Ep22 som kom idag är väl finalprogrammet, eller? Jag är förvirrad.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor sep 14, 2006 17:06

Den finns på mininova. Kallas någonting med avsnitt 32 och preformance i titeln tror jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor sep 14, 2006 17:11

LWes skrev:Den finns på mininova. Kallas någonting med avsnitt 32 och preformance i titeln tror jag.

Hittade den äntligen.....eftet att ha listat efter datum, varför jag nu inte gjorde det innan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor sep 14, 2006 18:10

Jag har i alla fall nu sett färdigt säsongsfinalerna av Big Brother och Rock Star! Puh! Det var förjävligt bra.
Jag vill verkligen att båda serierna kommer tillbaka nästa sommar, för dom är verkligen två av dom bästa serierna som görs.
Jag funderade på om Rock Star Supernova varit bättre än Rock Star INXS var, och kan inte bestämma mig. Det var inte bättre, men inte sämre heller! Det var lika bra båda säsongerna!
och för Big Brother kan jag bara säga att det blivit bättre och bättre för varje säsong och hur nästa ska bli bättre än denna har jag ingen aning om.

BIG BROTHER ALL-STARS FINALE:Vad kan jag säga? Det var inte så mycket spänning eftersom att man var ganska säker på utkommsten, men det var ett rakt igenom bra och skönt avsnitt. Jag älskar reunions otroligt mycket, och jag önskar att CBS skulle göra Big Brother-, Survivor- och Rock Star-special reunions som är 2 timmar långa där deltagarna bara sitter och pratar och så får man se klipp och sånt.
Bra var det att Mike vann, han förtjänade det helt klart.
Under säsong 2 tyckte jag att det var så fånigt att dom kallade sig för Chill Town, men nu tycker jag att det är häftigt. Detta är Chill Town-smileyn: 8)
Det var en fantastisk säsong.

ROCK STAR SUPERNOVA FINALE:
Okej... Från början:
Ryan inledde med ett fantastiskt uppträdande och berättade att han släppt en ny skiva! (hur många veckor sen var det han åkte ut???)

"Ryan releases a live CD called Dark Horse: A Live Collection, that includes some of his original music and songs that he performed on the show! You can buy the music now on MSN, and it will be available on CD and all other digital carriers in the coming week! Click hereto receive an email with instructions on how to purchase this amazing live music from the Rockstar: Supernova Fan Favorite!!"

Jaha, så det är så det är. Då betyder det att jag fortfarande måste köpa hans riktiga skiva. Det är ju för tusan 20 låtar på den!
http://bandsitebuilder.net/store/item.p ... 94&s=rstar

Sen var det Toby som gjorde två väldigt bra låtar. Throw it Away är fantastisk.
Sen var det Lucas tur och jag tyckte inte han var så bra. Hans låt Headspin är jävligt bra, men den versionen han gjorde där var inte det.
Dilana. Hon gjorde Roxanne väldigt bra, det erkänner jag, men hennes orginella låt? Jag kommer inte ihåg ett ord rfån den. Väldigt glömbar.
Sen Magni. Första låten riktigt bra. Hans orginella låt, bättre! Jag blev arg när Tommy Lee sa att den var glömbar och att dom andras inte var det, för Dilanas är ju verkligen det!!! evs...
Det var det för det avsnittet.
Min ranking var:
Toby
Magni
Lucas
Dilana
Toby borde lätt vinna för han är ju bäst. Så enkelt är det.

Sen började den andra delen...
Bottom two: Toby och Magni? Say whaaaaat?! Jag menar, om man går på den föregående kvällens uppträdanden borde det varit tvärt om!
Men det var då vi visste att Magni skulle åka, vilket han gjorde. EVS! Toby var fortfarande kvar!
Så fick man se dom återstående rockarnas paket där Lucas säger att han kommit så här lång och att trea inte är bra nog. "Tyvärr, Lucas" tänkte jag. "Han är den som vill vinna mest av alla i hela tävlingen, det är synd om honom att han kommer bli besviken"
Så säger dom att Toby är nästa att åka. Jag slog omkring mig i vrede och kunde inte tro mina öron.
Det gick snabbt över till "Evs, vad spelar det för roll, jag kan ju lika gärna stänga av, för jag bryr mig inte längre"
Men det gjorde jag inte. Det skulle jag aldrig göra, trots att jag nästan ville det.
Vid det laget visste jag ju att Dilana skulle vinna. "Jävla feminist-crap" tänkte jag. "Säkert massa folk som röstar på och hejar på henne för att hon är en tjej, och bandet känner att dom måste välja henne för att annars kommer folk säga att dom inte valde henne just för att hon är en tjej."
Så säger dom "vi lyssnar på våra fans, bla bla bla" och jag tänker "Jaha, eftersom Dilana fick flest röster [för att hon var den enda som inte fick stå upp, det var ju så det var med Magni] så är det det dom menar"
och han fortsätter och säger "det är den personen med flest röster" och jag undrar varför dom står och ser så förväntansfulla ut? Låtsas dom inte förstå förns dom säger det rätt ut eller, för vi vet ju redan att Dilana fick flest röster!
"Lucas, you're our boy!"
"Huh? Vad sa han? Vad menar han? Vad betyder det? Varför sa han så om Lucas åker ut?"
Så börjar dom röra på sig och det står ännu inte klart för mig vad som händer tills Dave adresserar Dilana på sitt "det var kul att du var med så här långt och det är tråkigt att du åker ut"-sätt.
Jag blev så glad. Det blev jag verkligen. Jag tycker fortfarande inte att Lucas sjunger så bra med sin monsteraktiga röst. Dom kan hitta bättre sångare i Idol när dom vill! men jag är ändå glad att han vann, så att allt inte slösas bort på Dilana. Puh!
"Be Yourself" är en väldigt bra låt. Jag har tyckt det ända sen den hade premiär (då sjungd av Toby). Lucas gjorde den bra (inte lika bra, men i alla fall...)
Den andra låten, som Magni gjorde förra gången är också bra, men den var mycket bättre när Magni sjöng den.
Jag är fortfarande nöjd. Dom har några bra låtar plus Headspin som väl lär vara med på deras skiva, så skivan kommer nog bli bra, jag ser fram emot att höra den.
Jag ska kolla upp Toby och Magni nu också, se om dom gjort andra bra låtar, för jag tycker båda deras orginella låter dom spelat på Rock Star varit väldigt bra.

och kanske det bästa i avsnittet var när Brooke sa "vi ses nästa sommar!"
Betyder det att Rock Star säkert kommer tillbaka? Förra året var det osäkert, men den här säsongen har nog gått bättre.

Slutsats:
Utkommsten av RS: INXS var mycket bättre än RS: Supernova.
Jag älskar alla låtar på INXS nya skiva. Den är sjukt bra.
Utan top 4's orginella låtar man fick höra förra året på scenen är det två som fortfarande är två av mina favoritlåtar.
Det här året var det ingen som var lika bra som någon av dom, men Toby's, Ryan's, Magni's och Lucas' var alla mycket bra.
Rock Star INXS var nog mer i min smak än Supernova trots allt.
Ryan kanske skulle vunnit om han var med förra året. INXS har bättre (mer lik min) smak är Supernova.

Det är en hel del likheter mellan JD som vann då, och Lucas.
Båda stog ut från början som lite extra vilda och som att dom i sina respektive säsonger var dom som ville vinna mest.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör sep 16, 2006 19:00

Rock Star final
Har alltid haft Lukas som en favorit. Så jag är nöjd. Och lite extra nöjd när Dilana inte vann då jag tyckte hon var sämst av dem 4 som var kvar.

Ryan som inledde. Han skulle vunnit. Så är det.

Roligt att Paula Abdul var i publiken och tittade.

Hoppas det stämmer som Brooke sade, att vi ses nästa sommar, det hoppas jag verkligen. Rock Star har verkligen överumplat mina förväntningar, om jag nu hade några ifs, men bra är det, riktigt jävla bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör sep 16, 2006 23:51

Illyria skrev:Undra vad AKS kommer tycka om senaste PR. ;)

3.10 Oh no, Vincent och Angela kommer tillbaka! Som tur var fick de inte stanna, och det var rätt uppenbart att Kayne skulle åka ut.

Jag njöt eftersom Jeffrey fick plågas ett tag... Hehe. Men det hade varit fruktansvärt om Vincent som genom ett under klarat sig och kommit tillbaks! Då hade jag sett ut så här: :eek:

Topp 3: Michael, Laura och Jeffrey? Uli börjar tråka ut mig rejält. Hon är verkligen one note med sitt tjat om Miami. Hellre Jeffrey även om han inte ens är hälften så bra som han tror.

Jag hoppas innerligt att Michael aka "Save a ho" (hehe) vinner. Han har varit duktig hela vägen och verkar vara en trevlig kille dessutom. Har gillat honom sen i början faktiskt. Förutom avsnitt 1 kanske, där man knappt fick se honom.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön sep 17, 2006 10:13

Det verkar som att vi TAR-fans har nåt att se fram emot denna säsong. Roush på tvguide.com är i det närmaste lyrisk:

By the end of the first episode, which gives us dazzling glimpses of Beijing, the Forbidden City and the Great Wall of China, I was rooting like the South Carolina cheerleaders for many of these teams to overcome one of the most grueling challenges the Race has ever presented.

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700006153

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön sep 17, 2006 11:44

Big Brother Finale
Att Mike skulle vinna kändes rätt givet. Kanske därför det har tagit sån tid för mig att se det. Men jag håller med dig om att det var underhållande rakt igenom avsnittet.

AKS skrev:Det verkar som att vi TAR-fans har nåt att se fram emot denna säsong. Roush på tvguide.com är i det närmaste lyrisk:

By the end of the first episode, which gives us dazzling glimpses of Beijing, the Forbidden City and the Great Wall of China, I was rooting like the South Carolina cheerleaders for many of these teams to overcome one of the most grueling challenges the Race has ever presented.

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700006153

Coolt. Det börjar väl ikväll...så imorgon är det ett nytt TAR avsnitt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 17, 2006 12:14

Jepp. I morgon är det min favorit bland realityserier och en av mina absoluta tv-seriefavoriter nånsin (The Wire). 'Tis a good day Monday is.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön sep 17, 2006 13:45

Ja och det är även final i Canadian Idol ikväll som har varit en fantastisk säsong.
och ikväll även ett nytt avsnitt av Australian Idol som den här säsongen har den bästa top 12 någonsin i Idol, och den bästa mannliga artisten någonsin i idol.
Hans audition
Semifinal
Top 12
Se dom klippen! Ni förtjänar det!

Svenska Idol är ganska bra, men dom har aldrig någon som är speciell som bara är helt fantastisk.

Amazing Race ska bli skönt att ha tillbaka igen, för det är så bra!

Survivor-säsongspremiären älskade jag. Det är sjukt bra gång efter gång efter gång.

Allting är så fantastiskt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön sep 17, 2006 15:40

Jag har tankat hem detta idag: Rockstar Supernova - Complete Song Collections. Fyfan vad bra vissa framförande har varit. Känner på mig att den där playlisten kommer att gå en jäkla massa hos mig ett tag framöver.

LWes skrev:Survivor-säsongspremiären älskade jag. Det är sjukt bra gång efter gång efter gång.

Allting är så fantastiskt!

Jag med. Detta var nog en av de bästa Survivor premiärer jag har sett. Längtar efter nästa avsnitt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre sep 22, 2006 13:27

Survivor 13x02: :o :o :o :o :o :o :o :o :eek:
OMG! Det bästa var inte att min favorit Yul hittade immunitetsidolen eller att hela avsnittet som vanligt var helt fantastiskt.
Det bästa var tribal council med Billys avslöjande! Jeff's reaktion! OVÄRDELIG! och min reaktion var det samma! Jag ser verkligen fram emot Survivor Live nu! Synd bara att det faktiskt var Billy som röstades ut, för då kan inte Dalton och Jenna skämta om det på samma sätt :P
Det var även fantastiskt att Yul hittade den! För han är min favorit! Cao Boi är också hur skön som helst.
Det laget är mitt favoritlag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre sep 22, 2006 16:33

Har precis varit och hämtat ut ett paket med mitt senaste eBay-köp, nämligen en box med första säsongen av Survivor. Ska börja se i kväll, och försöka komma ihåg att kommentera här mellan avsnitten. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film