Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav JRT » tor mar 03, 2005 21:57

Nu har jag sett de första 18 avsnitten på ett par dagar, mycket bra måste jag säga. Överlag intressanta karaktärer, spännande och intressant utformat.

Allmän spoilerDet är ju en hel del lösa trådar, som jag hoppas att de lyckas knyta ihop på ett bra sätt. Det vore synd om hela säsongen skulle få sammanfattas med ett "huh?" Nu har vi "monstret i skogen", Walt som verkar framkalla isbjörnar mitt i djungeln, den förbannade sifferkombinationen, hela storyn med Danielle, Claires mystiska barn med mera - och förutom det alla karaktärsutvecklingar. Eller kanske man ska säga utvecklingen i relationen mellan karaktärerna, och uppbyggnaden av dem med alla tillbakablickar.

Hittils tycker jag inte några avsnitt varit tråkiga även om det inte hänt lika mycket i alla förstås. Däremot kan jag kanske tycka att handlingen går ganska sakta framåt. Nu känns det inte så eftersom jag sett alla avsnitten på så kort tid, men hade man sett lika mycket under 18 veckor eller mer så hade man nog tyckt att det var hög tid för saker och ting att börja utvecklas fortare.

Fler avsnitt, nu! :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 03, 2005 22:40

1.18
Definitivt ett bra avsnitt. Ett av de bättre på senaste tiden. Men jag tyckte det var alldeles för långsamt. Scenerna med Locke och Clare(sp?) var nedtyngande för tempot, men samtidigt var det väldigt fint att det var en vagga han höll på med.

Hurleys historia känns som en av de bättre hittills. Ganska kul var det också (cue comedy music). Men fler och fler frågor och inga svar alls. Usch, det är oerhört irriterande. Ungefär som en åsna och en morot det här... om det inte kommer ca tjugo svar innan säsongen är slut så blir jag helless.

Lost är helt klart en bra serie, men den kunde vara mycket bättre om de gjorde något åt tempot.

Ang. Hurley och TV:n... Har bara sett TV-scenen i förra avsnittet en gång, men jag antog då jag såg 1.18 att det den koreanska flickan kollade på var intervjun med Hurley då hans morfar dör. Men som sagt... har bara sett scenen i 1.17 en gång så jag vet inte om det finns några likheter.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor mar 03, 2005 22:49

AKS skrev:1.18Men fler och fler frågor och inga svar alls. Usch, det är oerhört irriterande.

Det stör mig inte alls. Jag tycker det är fantastiskt! Helt fantastiskt!
Helt klart föredrar jag det före sånna serier där det inte finns några mysterier/serier där dom löser allt i samma avsnitt som det började.
Det får ta hur lång tid som helst för mig del.
och jag tycker itne att tempot är långsammt, jag tycker att hela avsnitten igenom är spännande och bra, men dom flesta andra serier tycker jag är långsamma. Väldigt få serier håller mig så ockuperad genom hela avsnittet som Lost, jag kollar inte på klockan en enda gång.

AKS skrev:Ang. Hurley och TV:n... Har bara sett TV-scenen i förra avsnittet en gång, men jag antog då jag såg 1.18 att det den koreanska flickan kollade på var intervjun med Hurley då hans morfar dör. Men som sagt... har bara sett scenen i 1.17 en gång så jag vet inte om det finns några likheter.

Nej jag tror itne att det är det hon såg.
I den biten man fick se från tv:n öppnade Hurley en bildörr, och jag har för mig att han ska gå in i bilen och jag tror inte att det är samma.
Han verkar ju dock varit rik ett tag, så han har säkert gjort många intervjuer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor mar 03, 2005 22:54

LWes skrev:Det stör mig inte alls. Jag tycker det är fantastiskt! Helt fantastiskt!
Helt klart föredrar jag det före sånna serier där det inte finns några mysterier/serier där dom löser allt i samma avsnitt som det började.

Liten spoiler 1.18
Well, har du läst några av mina kommentarer då jag förklarar vilka sorters serier jag gillar så vet du att jag inte alls kan med serier där *allt* löses i ett avsnitt. T ex CSI, Brottskod försvunne, Cold Case osv osv. Men det betyder ändå inte att jag vill att det ska slå över *helt* åt andra hållet. Det tycker jag att Lost gör. Det bästa är serier som BtVS och VM som har lite av varje och där det verkligen känns som att saker rör sig *framåt*. Detta är det första avsnittet på läääänge i Lost där jag känner att det rört sig i alla fall en millimeter framåt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor mar 03, 2005 23:21

AKS skrev:
LWes skrev:Det stör mig inte alls. Jag tycker det är fantastiskt! Helt fantastiskt!

Liten spoiler 1.18
Well, har du läst några av mina kommentarer då jag förklarar vilka sorters serier jag gillar så vet du att jag inte alls kan med serier där *allt* löses i ett avsnitt. T ex CSI, Brottskod försvunne, Cold Case osv osv. Men det betyder ändå inte att jag vill att det ska slå över *helt* åt andra hållet. Det tycker jag att Lost gör. Det bästa är serier som BtVS och VM som har lite av varje och där det verkligen känns som att saker rör sig *framåt*. Detta är det första avsnittet på läääänge i Lost där jag känner att det rört sig i alla fall en millimeter framåt.

Jag tycker att Lost rör sig framåt hela tiden, för saker utvecklas hela tiden på ett stort arc-aktigt sätt, även om man inte får reda på svar så får man ständigt information om alla möjliga saker.
I t.ex. Veronica Mars tycker jag istället att det går långsammt (förutom dom allra senaste avsnitten) då det är väldigt fristående avsnitte och det händer saker, men inte saker jag vill se. jag vill se det som har att göra med seriens större mysterium, som man i många avsnitt fått väldigt lite tid åt.
Det är därför CSI-serierna för mig är ganska saktfärdiga, för det händer väldigt lite saker på den stora skalan så att säga.
One Piece (typ ingen här som sett, men i alla fall...) skulle nog du tycka är väldigt långsammt, för där fortsätter så gott som alla avsnitt där föregående slutade och det var ett tag som det var typ 5-6 avsnitt som utspelade sig under 30 minuter (och varje avsnitt är 20 minuter!!!!!!).
Det kan vara strider som pågår i avsnitt efter avsnitt efter avsnitt, men jag tycker inte att det är några problem, för dom lämnar aldrig sin huvudhandling.
Veronica Mars, lämnar ofta sin huvudhanling för små en-episods-sidospår vilket jag tycker saktar ner allt.
Lost tycker jag känns ganska högt tempo för man får hela tiden veta saker och även i scener som Locke/Clair fick man saker som hör till huvudhandlingen.
I CSI får man nästan ingen info alls som är för huvudhandlingen (kanske inte kan kallas så där, men...) utan allt man får veta där är en-episods-handlings-information, men CSI Miami har en del huvudhandlingsinfo ibland och det är det bästa i serien.

Så det är väl helt enkelt så att det beror på vad man tycker ger serier tempo eller inte.
24 kan ingen dock säga emot att den har högt tempo rakt igenom hela säsongerna, eller hur? Där får man info, info, info och allt handlar om den stora bilden (om det är lösningar på problem eller eller fler gåtor, så är det fortfarande information om den stora bilden.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor mar 03, 2005 23:38

1x17 - ytterliggare ett utmärkt avsnitt.
Jag är löjligt nöjd för att jag såg Hurley på TV:n :) Nu undrar jag bara om det bara var en kul grej eller om det verkligen har med handlingen att göra. Jag får väl reda på det i nästa avsnitt...

Och jag älskade slutet. Underbart.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 0:06

1x18 Numbers: "The numbers are cursed!"

Tyckte det här avsnittet var superbra.

Hurley var på ett mentalsjukhus och fick nummer från en annan patient och så vann han miljoners på lotto? Och samma nummer "öppnar en låda", aka bad luck? Samma som för personen patienten fått dem ifrån och det leder Hurley till Australien där han får reda att nummerna sändes ut från ön? Och nummerna ledde också Danielles grupp till ön. Allt fungerar i Lost, det är förvirrande men det fungerar :)
Men vad betyder det? Vad betyder det att samma nummer står på den där tank-saken Locke och Boone hittat och grävt fram? Att 815 finns med bland dem måste också betyda något.

Hurley äger (ägde) aktier i ett box company i Houston? Aka där Locke arbetade? Det verkar ju inte bättre. Men vi fick inte reda på vad Hurley gjorde i Koreansk tv? Verkade vara för något helt annat.
Och stackars Hurley när Charlie tror han skämtar, ingen tar honom på allvar. Ibland kan Charlie ha något dåligt temprament, inte tänka på vad han säger.

Varför vill alla följa linan inåt land, varför verkar ingen nyfiken på vart ut i havet den går?

Claire tror Locke gör en djurfälla och så har han gjort en liten säng till barnet! Det är både "aww" och samtidigt blir jag lite misstänksam... Hur visste han att det var Claires födelsedag och hur ska/kan han hjälpa Claire att minnas? Vet han något redan?

Hoppas det kommer med om det där radiotornet och svarta klippan snart också, väldigt intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre mar 04, 2005 1:23

1.18 - Numbers

Detta var ett förbannat bra avsnitt. Varför? Därför att avsnittet verkligen exemplifierar hur en flashback kan arbeta FÖR att driva fram huvudarcet på ett naturligt och flytande vis - något som många andra avsnitt med sina FotW misslyckats med (i min mening).

Hurley är en av de allra mest intressanta karaktärerna och likt en dessert serveras vi hans historia mot slutet av säsongen. Det hade varit en skön twist att framöver få se en FotW över Rousseau. Numbers avmystifierar henne en hel del och just därför tror jag en flashback om henne hade engagerat, snarare än "förstört". Låt mig bara för guds skull slippa repetitiva flashbacks av Michael, Walt, Kate, Shannon och Boone. Dessa karaktärer är var för sig ungefär lika intressanta som en tallrik frukostflingor på bakfyllan.

Siffrorna är onekligen viktiga och tillför en ny dimension av mystik.. om det är irriterande eller inte, har jag inte riktigt bestämt mig för än. Men det är i princip första gången som vi får en icke slumpmässig förklaring till att två olika grupper befinner sig på samma plätt till ö - Rousseaus gäng och Flightgänget.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Noam » fre mar 04, 2005 14:33

1x18 KUNGLIGT AVSNITT!

Så jäkla coolt.. Hurely kopplas ihop med flera av de andra passagerarna. Kan det vara så att han (och numrena) är hela anledningen till att dom är där? Och vad i HELA frinde är det i den där bunker-saken med luckan?? åååhåhhh *vill veta*
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Glorificus » lör mar 05, 2005 22:48

LWes skrev:I CSI får man nästan ingen info alls som är för huvudhandlingen (kanske inte kan kallas så där, men...)

Det ord jag tror du letar efter är "ramhandling". ;) Den stora arcen för serien, i motsats till episodhandlingen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör mar 05, 2005 23:11

Glorificus skrev:
LWes skrev:I CSI får man nästan ingen info alls som är för huvudhandlingen (kanske inte kan kallas så där, men...)

Det ord jag tror du letar efter är "ramhandling". ;) Den stora arcen för serien, i motsats till episodhandlingen.

Ja precis.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » sön mar 06, 2005 1:00

1x18:
Mycket skönt att de tar tag i lite saker, de letar upp Rosseau, om än bara för att sticka ifrån henne igen... Hurley tar upp det som vi tittare reagerar på när han säger att det är "a little weird" att de inte letar upp det där monstret i skogen.. Ja, What's up with that?

Tyckte dock att det överlag i det här avsnittet var förvånansvärt dålig dialog och skådespel.. Hurleys flashbackscener, med hans familj och med den där Leonard.. Charlies reaktion på Hurleys avslöjande.. Fanns säkert fler grejer..

Gillade Locke/Claire-delen. Tror inte att Locke visste att det var Claires födelsedag, han passade nog bara på att göra det till en födelsedagspresent när han ändå gjort vaggan åt henne.

Jag hoppas att det här avsnittet var ett avstamp mot en avslutning där de nystar upp lite trådar allt eftersom..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 20:08

Jag är faktiskt benägen att hålla med gaspode.

Spoiler 1x18
Avsnittet var helt ok, men kändes lite avslaget, både i dialog och skådespeleri. Synd, för jag gillar verkligen Hurley, och tyckte om att vi äntligen fick en flashback med honom. Det som var bra var att vi äntligen fick något hum om vad som kan ligga bakom mysteriet som är ön, samtidigt som man egentligen blev ännu mer förvirrad. Jag hoppas verkligen att dom ger oss något svar på alla frågorna innan säsongen är slut. Annars blir jag irriterad.
Men ändå, ett helt ok avsnitt, som förde handlingen vidare mer än många av dom andra avsnitten har gjort. Sen tror jag att Hurley har mer intressant känslomässigt "bagage" med sig som kan utgöra bra flashbacks. Varför har han suttit på mentalsjukhus?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 20:35

Tinwiel skrev:Spoiler 1x18
Jag hoppas verkligen att dom ger oss något svar på alla frågorna innan säsongen är slut.

Stor chans...... Det lär ju t.o.m. sluta med en enorm cliffhanger skulle jag gissa på...

Varför har han suttit på mentalsjukhus?

Varför tror ni att han suttit på mentalsjukhus? Sa dom det?
Jag trodde bara att han kännde den där mannen sen innan han hamnat där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön mar 06, 2005 20:41

LWes skrev:Varför tror ni att han suttit på mentalsjukhus? Sa dom det?

1x18:Han kände mannen på sjukhuset från att själv ha varit patient där, det framgick i avsnittet.

Och hurvida alla frågor kommer få svar - fat chance. Det lär ju inte hända på långa vägar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 20:44

LWes skrev:
Jag hoppas verkligen att dom ger oss något svar på alla frågorna innan säsongen är slut.

Stor chans...... Det lär ju t.o.m. sluta med en enorm cliffhanger skulle jag gissa på...

Varför har han suttit på mentalsjukhus?

Varför tror ni att han suttit på mentalsjukhus? Sa dom det?

Spoiler
Haha, jag menade såklart att jag vill att dom ska ge svar på nån av frågorna, inte ALLA, (grammatisk klantighet kallas det :rolleyes: ) det är ju orealistiskt.. Och då blir ju frågan hur den 2a säsongen ska utformas.

Hmm, nä Hurley kanske inte hade suttit på mentalsjukhuset, men jag fick den känslan eftersom han verkade känna en av läkarna där. Sen kan ju det förklaras på andra sätt, som att han varit där ofta och hälsat på, men visst blir man lite nyfiken på om han faktiskt varit intagen själv.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön mar 06, 2005 22:54

Jo Hurley hade ju suttit på mentalsjukhus, det var helt klart. Minns inte hur de sa det just nu men att det var så är jag säker på.
Jag läste följande på nån Lost-site idag:
"Lost's head writers, co-creator Damon Lindelof and Carlton Cuse, say the structure they, along with co-creator J.J. Abrams, have devised can sustain tension and suspense for however long the series ultimately runs."
Så det är ingen idé att hoppas på att de ska avsluta nåt den här säsongen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » sön mar 06, 2005 23:53

De IRC-beroende spånar om seriens framtid (spoiler fram till 1.18, "spekulationer" om framtiden):
De på IRC skrev:(22:34:10) (caffe|BL) Det verkar oroväckande att döpa nästa Lost till Deus Ex Machina...
(22:34:27) (caffe|BL) Är allt bara en masshypnos?
(22:34:53) (noike|draw) fast med tanke på vad gaspode citerade innan idag så lär det inte spela någon roll
(22:35:14) (caffe|BL) Vad citerade gaspode?
(22:35:16) (caffe|BL) Var?
(22:35:25) (@gaspode) Jag klippte in det i lost-tråden också
(22:35:40) (@gaspode) "Lost's head writers, co-creator Damon Lindelof and Carlton Cuse, say the structure they, along with co-creator J.J. Abrams, have devised can sustain tension and suspense for however long the series ultimately runs."
(22:36:06) (noike|draw) dvs svar kommer när serien riskerar läggas ner
(22:36:29) (@gaspode) femte säsongen: Locke berättar att han såg monstret i skogen, men dör innan han kan förklara vad det är
(22:36:50) (@gaspode) 9:e säsongen: Hurley går ner tre kilo
(22:36:59) (caffe|BL) tionde säsongen: walt får barn med isbjörnen efter att ha haft en sexdröm.
(22:37:45) (@gaspode) hmm, intressant
(22:37:45) (noike|draw) 11:e säsongen vi får en flashback där vi ser hur clairs barn adopteras av en tysk familj som semestrat på ön
(22:38:07) (caffe|BL) 14:e säsongen: De hittar Tom Hanks badboll. Intrigen tätnar.
(22:38:38) (@poserdonut) haha
(22:38:39) (@poserdonut) det är sant
(22:38:41) (@poserdonut) det som är värst
(22:38:58) (caffe|BL) 16:e säsongen. Luckan öppnas. Ingenting är där.
(22:39:06) (noike|draw) 15:e säsongen, tom hanks boll visar sig vara en manifestation av gud, men han får en punktering och ingen får reda på varför de är där
(22:40:35) (caffe|BL) 17:e säsongen. Flashbacks till den första säsongen. En s.k. arc helt bestående av clipshows och gammalt bortklippt material till när de var unga och vackra och Evangeline Lilly inte hade silikonbröst och Liz Taylors använda diamantsmycken och botox-beroende.
(22:41:29) (noike|draw) 18:e säsongen alias och lost crossover, alla tittare förstår plötsligt ännu mindre
(22:42:28) (noike|draw) 19:e säsongen alla avsnitt har minst två stora skådespelargästroller
(22:42:31) (caffe|BL) 19:e säsongen. Boone visar sig ha varit ett hjärnspöke hela tiden när skådespelaren går bort River Phoenix-style.
(22:42:58) (@gaspode) 20:e säsongen: Lost / Baywatch crossover. David Hasselhoff förklarar hur det ligger till.
(22:43:14) (noike|draw) serien läggs ner
(22:43:24) (noike|draw) men det kommer en baywatch lost spinoff
(22:43:48) (@gaspode) 21:e säsongen Serien återuppstår. allar har fått oförklarlig amnesi och börjar om från början. med David Hasselhoff i huvudrollen
(22:44:05) (caffe|BL) Säsong 47. Jack vaknar från mardrömmen och planet landar i Los Angeles. David Duchovny väntar på flygplatsen och de kysser varandra.
(22:44:35) (@gaspode) Fårgan är då, är Jack Mulders syster?
(22:44:45) (noike|draw) givetvis
(22:44:53) (caffe|BL) It all makes sense now.
(22:45:09) (noike|draw) det fick man reda på i en flashback i säsong 24
(22:45:34) (noike|draw) där han genomgick en könsoperation ledd av en extraknäckande locke
(22:45:52) (caffe|BL) Cancer Man var gift med fransyskan och hade flera disgusting love childs som Sayid tar hand om med sin hembyggda shotgun.
(22:47:02) (@gaspode) Så Jacks pappa är också Mulders Pappa.. That actually makes sense..
(22:47:06) (caffe|BL) Det kanske inte är stor konst, men serien skulle vara mer underhållande i våra händer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån mar 07, 2005 0:01

Caffe: Jag är helt säker på att serien skulle vara mer underhållande i era händer. :D

Damn, man kanske skulle försöka ge sig in i IRC-grejen igen. Jag har varit där två ggr, och då tog det så lång tid för mig att luska ut hur programmet fungerade och hur jag skulle ta mig in, så när jag väl lyckats så var jag så less på datorn att jag gick ur direkt... :rolleyes: Nästa gång ska jag stanna längre. Och inte använda några love-bunnies (för smileys finns ju inte ens där va? Lovar att jag inte ska använda dom i vilket fall som helst. Bara här på forumet. ;) )
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav CheeseGuy » tis mar 08, 2005 17:31

1x18: Hur bra som helst! Ett av de bästa avsnitten hittils.

Handlingen utvecklas i allmänhet för långsamt, men i det här avsnittet fungerade det utmärkt. Och även om serien får en till säsong så borde ju i alla fall några frågor besvaras under de resterande avsnitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav sus@n » tis mar 08, 2005 21:07

Jag vet inte hur pass intresserade ni är av Lost men vill ändå passa på att tipsa om mitt Alias forum med en Lost avdelning http://www.5wwwww5.com/forum/index.php?mforum=sydney :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 4:14

Tvshowsondvd har en bild på den kommande dvd-boxen nu (R1), nästan lite väl trist utseendemässigt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » fre mar 11, 2005 9:33

Illyria skrev:Tvshowsondvd har en bild på den kommande dvd-boxen nu (R1), nästan lite väl trist utseendemässigt?

Tycker tvärtom om, tycker den var riktigt förbaskat snygg. En nästan farligt snygg box som man bara kan tänka sig att ha för att den just är snygg.

Stilrent var ordet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre mar 11, 2005 12:10

Det är definitivt en av de snyggare boxarna jag har sett (den slår ju lätt alla Buffyverseboxar i alla fall).

F.ö. har jag sett alla avsnitt som har visats i sverige igen, och jag tycker att serien helt klart håller för en omtitt. Men jag kommer nog inte köpa boxen ändå. Det återstår förstås att se vad som händer i de sista avsnitten. Om de lyckas knyta ihop allt extremt snyggt så kommer hela säsongen att växa, men jag vågar inte hoppas på det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » fre mar 11, 2005 12:35

CheeseGuy skrev:Det är definitivt en av de snyggare boxarna jag har sett (den slår ju lätt alla Buffyverseboxar i alla fall).

Detta håller jag inte alls med om. (Fast jag tycker också att Lost-boxen är fin.) Ex R1 av BtVS S4 är ju fantastisk! Och jag tycker att alla R2UK: or är snygga också. Finare än Lost-boxen i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 13:41

Illyria skrev:Tvshowsondvd har en bild på den kommande dvd-boxen nu (R1), nästan lite väl trist utseendemässigt?

Håller med. Känns ganska standardtråkig. Bilden i mitten är dock helt ok men jag hade nog hellre sett att dom anspelat på den simpla lostloggan och varit mer återhållsamma med färgmönstren omkring bilden som löper runtom boxen. Förövrigt lite väl eyecandy-plugin över den där loggan..
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 14:09

Qarlsson skrev:Bilden i mitten är dock helt ok men jag hade nog hellre sett att dom anspelat på den simpla lostloggan och varit mer återhållsamma med färgmönstren omkring bilden som löper runtom boxen.

Jag skule tro att de som gjorde boxen har mer kunskap om vad som är bra design än de kloparna som gjorde lostloggan i serien. Den. Är. Ful. Objektivt sett till och med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre mar 11, 2005 14:23

Qarlsson skrev:Förövrigt lite väl eyecandy-plugin över den där loggan..

Väldigt eyecandy, väldigt 96! Det hade jag verkligen inte velat se på boxen heller... Hade gått att göra mycket snyggare.

Angående utseendet, det silvriga grå får mig att tänka på (spoilers tom 1x18) maskiner. Flygplanskroppen, den där tanken som vi inte vet något om ännu. Undra om det en slags hint eller bara gjort så. Inte speciellt snyggt med "penseldragen" heller.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » fre mar 11, 2005 14:41

Noike: yep, det håller jag med om, den är inte vacker. Jag tänkte mest för enhetlighetens skull. Den som är nu på DVD-boxen, känns som helt tagen ur tomma intet och precis som Illyria säger - väldigt '96.

Men.. jag har lekt lite med tanken och jag tycker ändå att introloggan har viss potential i rätt bildkomposition. Jag tror mycket som bidrar till att man upplever den som tacky är hur den rör sig a'la sunkig gif-animation.

Illyria: Penseldragen får mig att tänka på tapeterna i min gamla lägenhets sovrum. Vilket i sig gör det lite halvkomiskt.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 15:08

Qarlsson skrev:Noike: yep, det håller jag med om, den är inte vacker. Jag tänkte mest för enhetlighetens skull. Den som är nu på DVD-boxen, känns som helt tagen ur tomma intet och precis som Illyria säger - väldigt '96.

Tropiktema hade varit mycket bättre än den fusk-metaliska design de valt. Men något som har med serien att gör i vilket fall som helst. Den känns lite mall-stöpt.

Qarlsson skrev:Men.. jag har lekt lite med tanken och jag tycker ändå att introloggan har viss potential i rätt bildkomposition. Jag tror mycket som bidrar till att man upplever den som tacky är hur den rör sig a'la sunkig gif-animation.

För min del kommer obehaget direkt. Att bara skriva "lost" i dåligt kernad Helvetica är idioti och inte respektingivande. Speciellt inte när resten kostat vad det har kostat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film