sfinx skrev:Ok. Jag får inte vara med. För jag kommer inte att kunna uppföra mig.
Må bästa film vinna.
caffeineaddict skrev:Det kommer så mycket baggage med att älska Borta med vinden. Man måste älska den där sortens jävla överdramatiska såpoperor med toner av white superiority som sedan blev Dynastin men ändå på den tiden var filmade så jävla mycket snyggare. Det är som att älska Douglas Sirk. Yes, the stories on their own are horrible. But GODDAMN it looks good. Och vad händer egentligen om inte ytan är slutet? Samma sak gäller Borta med vinden. Snygg var den jämt, men syd-ursäktande eller inte, rasistisk eller inte, feministisk eller inte... varje omtitt gör den bättre och det känns så jävla konstigt att hävda världens mest sedda film som "underskattad" men jo. I stand by it.
meleth skrev:(och btw. vem är snyggare än Gable liksom....?huh?)
meleth skrev:Och ja, bror...jag vet att du också gillar den, och försöker försvara den.....men varför?
A bear skrev:Nu undrar jag, Kalle, hur pass medvetna hopparningarna är? Alltså, här har vi två mer eller mindre animerade filmer om barndomens slut och stora håriga snälla monster...
Svårt att välja. Jag säger Where The Wild Things Are för att den någonstans känns mer nu än då, och för den där fantastiska höststämningen i filmen, men Totoro var ju faktiskt riktigt bra också när jag nu äntligen såg den. Men det går fler Miyazakitåg. Vildingarna.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare