Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » lör okt 06, 2007 2:45

sett 2x01 nu och det var strålande som väntat. Väldigt intressanta utvecklingar och jag kan knappt vänta på 2x02!
(men det tänker jag, inga smutsiga DVD-rippar här!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » ons okt 10, 2007 12:38

Precis vad gaspode sa. 2.02. NU!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » ons okt 10, 2007 22:56

...jag klarade inte av det kan jag avslöja. :chock:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2007 2:30

2x02 sett också, och det börjar verkligen ruskigt bra. Dexter kanske inte är den serien jag först ser när jag laddat ner mina tisdagsserier, men den verkligen osar brahet när man väl ser den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » mån okt 15, 2007 20:33

Dexter 2.03: Ett TV-avsnitt har inte fått mig att totalt tappa hakan på det här sättet sedan...tja, det förra Dexter-avsnittet.

Jag har märkt att jag har svårt att formulera tankarna jag har om Dexter -- det rör sig om en hel armé av tankar och de flesta viskar att Dexter är bättre än de där andra serierna jag älskar -- men jag vill ändå nämna fotot: Dexter är helt enkelt världens sexigaste TV-serie. Jag önskar att jag kunde se serien som den ska ses: i HD och på en vräkig TV istället för en blygsam datorskärm. I HD märks det exakt hur mycket tid, pengar och energi Showtime har lagt ned på Dexters rent estetiska värden: när Dexter glider fram i stekheta Miami i High Definition är varenda svettpärla på hans panna distinkt och uttalad. Det är nästan sublimt.
Senast redigerad av RalfiParpa mån okt 15, 2007 21:16, redigerad totalt 4 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » mån okt 15, 2007 20:52

Sluta, du gör det jävligt svårt att hålla ut till jullovet. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån okt 15, 2007 21:13

RalfiParpa skrev:men jag vill ändå nämna fotot: Dexter är helt enkelt världens sexigaste TV-serie. Jag önskar att jag kunde se serien som den ska ses: i HD och på en vräkig TV istället för en blygsam datorskärm.Mycket tid, pengar, och energi har lagts ned på att Dexter ska se jävligt bra ut och i HD märks det: när Dexter glider fram i stekheta Miami i High Definition är varenda svettpärla på hans panna distinkt och uttalad. Det är nästan sublimt. Rekommenderar det.

Sluta, du gör mig kåt. Nej, allvarligt. Jag har laddat ner det i en HD-rip nu för första gången, inte kollat än, det känns bra det här. Absolut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån okt 15, 2007 22:25

2x03
Phew. Wow.

Riktigt jäkla sexigt i HD, verkligen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » mån okt 15, 2007 22:52

(spoiler 2.03) - I'd kill for a vicodin!
- Lightweight.

Hur jävla vacker är inte Julie Benz osminkad då?

Herregud, det där var värt väntan. Veckans case var väl sisådär fram till själva ärlighetsscenen, men utöver det... fy helvete. Bekännelsen på NA, allt snacket om the Dark Passenger, och så vändningen - Doakes backar undan och Deb är ute efter honom i stället!

Dexter Dexter Dexter Dexter Dexter Dexter Dexter. :sacrificebunny:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eriked » ons okt 17, 2007 13:20

2x03 Jag gillar också!Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att Doakes backar undan. Jag gillade hans glidande strax bakom. Men det kanske är nog nu. Spännande är det hur som helst. Mycket.

Kom på en sak ang. förra avsnittet. Varför sa han att han var missbrukare? Kunde han inte bara sagt nått om att han visste hur man gjorde för att han var polis? Eller var det för att få Darla att sluta fråga? Kommer inte riktigt ihåg. Dexters aa tal var riktigt bra iaf.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav RalfiParpa » fre okt 19, 2007 20:15

Dexter är den bästa TV-serie som visas just nu och halva forumet följer den. Lite diskussion medan vi otåligt väntar på nästa avsnitt kan vara trevligt.

Jag älskar att avsnittstitlarna visas i början av avsnitten, något jag tycker borde vara praxis för TV-serier. Och just Dexters avsnittstitlar är --som så ofta när det gäller bra serier-- dubbelbottnade och valda med omsorg och eftertanke av författarna. Många avsnittstitlar som ser kryptiska ut när de dyker upp i bild för första gången förklarar så småningom sig själva: "Shrink Wrap" (1.08) är ju bara hysteriskt rolig efter att man sett avsnittet; "Born Free" (1.12) blir enormt pregnant när man inser vad hela ITK-arcen egentligen handlar om.

Jag sätter S2-titlarna inom ett spoilerfält:
2.01: "It's Alive!"
2.02: "Waiting to Exhale"
2.03: "An Inconvenient Lie"
2:04: "See-Through"
2.05: "The Dark Defender"
2.06: "Dex, Lies, and Videotape"
2.07: "That Night, A Forest Grew"
2.08: "Morning Comes"
2.09: "Resistance is Futile"
2.10: "There's Something About Harry"
2.11: "Turn Left Ahead"
2.12: "The British Invasion"

Vissa är popkulturella referenser med en Dexter-twist, andra helt egna. Alla är grymma. Spekulera på bara.

För några veckor sedan läste jag en artikel som avslöjade lite mer om S2 än den egentligen borde ha gjort så jag vet vad titeln "The Dark Defender" anspelar på.

Mina spekulationer:
"Dex, Lies, and Videotape"
En referens till en ganska bra film av Steven Soderbergh. Antagligen bara något som har att göra med veckans mord, men kanske inte. Är det här det stora sexavsnittet? Dvs. avsnittet där vi får en närmare titt på Dexters sexualitet? Eh, det låter konstigt att säga men jag har länge undrat exakt hur Dexter förhåller sig till kvinnor och sex. Jag menar, han har levt i 30-någonting år och Rita har bara funnits där i två-tre av dem. Det här är en inblick i en seriemördares psyke så det är nästan ofrånkomligt att ämnet utforskas mer uttömmande. Är Dexter så avskuren från resten av mänskligheten att han helt lyckats förtränga sina grundläggande mänskliga behov? Är Dexter kanske asexuell? Sånt där måste utforskas den här säsongen.
(ovanstående stycke fick jag skriva om 3,555,010 gånger)

"That Night, A Forest Grew"
Tydligen inte en referens till något alls. Något väldigt stort och oväntat händer i Dexters liv som får hans mänsklighet att vakna på riktigt, kanske?

"Resistance is Futile"
En referens till...öh, Star Trek. Osexigt. Men det här är en intressant titel. Jag är nästan helt säker på att det rör sig om Dexters fortsatta motstånd mot sin spirande mänsklighet. Jag har antagligen fel.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » mån okt 22, 2007 14:13

Dexter går från klarhet till klarhet. Var ska det här sluta?
(spoiler Dexter 2.04) Fantastiskt, som vanligt, och de andra karaktärernas arcar tar upp precis lagom mycket plats.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LauraP » mån okt 22, 2007 23:22

Helt enkelt fantastiskt, det där dexter!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån okt 22, 2007 23:24

Ja, nu känns Dexter riktigt jäkla bra. Har ju aldrig varit precis så överförtjust i det som många av er andra, men nu börjar jag nog närma mig. 2.04 var underbart bra och överlag tror jag S2 har alla chanser att toppa S1.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån okt 22, 2007 23:33

Vad Ralf, Maria och Kalle sa. Jag säger samma sak. Själv med tre stämmor.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » tis okt 23, 2007 7:32

Dexter är definitvt den serie som engagerar mig mest nu.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav XY » sön okt 28, 2007 11:31

Sett 4 (eller kanske 5) avsnitt av Dexter nu, och min värdering är att den är... OK. Inte förträfflig eller köpvärd, men förmodligen sevärd om gratis. Kanske 6 av 10.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav sp1keout » mån okt 29, 2007 9:17

Wow. Drömde om Dexter inatt. Var ett fall där mördaren på något sätt var attached till mode typ.

Han hade dödat 3 tjejer, 2 st hade inga armar, sen var det någon som sa att de aldrig haft armar från början? Scary!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 1:40

2.05

Rape, murder, it's just a shot away.

Det där var arc, ja. Tillbaka till Harry, sånt gillar vi. Och Dexter som superhjälte... det kan aldrig vara bra. Men serien är det. Herregud, ja.

"Imagine that. A life with no more secrets."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sjostrand » tis okt 30, 2007 10:37

Jag ser fram emot att börja titta på Dexter. Den verkar bra och nu äntligen ligger säsong ett i min väska...

Hoppas den lever upp till de höga förväntningarna ni gett mig...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav XY » tis okt 30, 2007 17:00

sjostrand skrev:Jag ser fram emot att börja titta på Dexter. Den verkar bra och nu äntligen ligger säsong ett i min väska...

Hoppas den lever upp till de höga förväntningarna ni gett mig...

Inte jag, med nyktra 6/10 (med potential till 7/10). Men för vad det är värt så har de rätt skådis att spela Dexter, och jag tycker om salsamusiken. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis okt 30, 2007 19:48

Bättre och bättre hela tiden. Jag inser att jag börjar bli tjatig men jösses amalia, vilken TV-serie Dexter är. Förmodligen den bästa TV-serien sedan The Wire.

(spoiler Dexter 2.05) Dexter i scenerna med Lila och mannen som mördade hans mor. Wow. Michael C. Hall levererade.

Och bakgrundsgrejen med nörden som mördat en annan nörd pga. ett blogbeef. Herregud, vilken tur att jag inte slutade så.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav eriked » ons okt 31, 2007 0:52

Ja.. riktigt jäkla bra är det nu. :lovebunny:
(spoiler 2x05) Barscenen var verkligen grymt bra.

Ang. slutet. Kameran såg väl bara att Dexter var där. Inte att han rengjorde båten. Det verkade så iaf. Men det så ändå inte särskilt bra ut.

Än så länge tycker jag nog att s2 är rätt mycket bättre en s1. Men s1 var lite halvskakig på några saker första halvan och tog fart ordentligt senare.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav gaspode » ons okt 31, 2007 20:27

eriked skrev:Ja.. riktigt jäkla bra är det nu. :lovebunny:

Ang. slutet. Kameran såg väl bara att Dexter var där. Inte att han rengjorde båten. Det verkade så iaf. Men det så ändå inte särskilt bra ut.

Om kameran funnits där hela tiden kan de ju kanske länka ihop hur Dexter kommer och går precis efter mord-tillfällen. Om de nu sparar banden så länge. Men det känns som det räcker att han är där och smyger på natten för att det skall verka misstänkt
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » ons okt 31, 2007 20:30

gaspode skrev:
eriked skrev:Ja.. riktigt jäkla bra är det nu. :lovebunny:

Om kameran funnits där hela tiden kan de ju kanske länka ihop hur Dexter kommer och går precis efter mord-tillfällen. Om de nu sparar banden så länge. Men det känns som det räcker att han är där och smyger på natten för att det skall verka misstänkt

Men kameran sattes väl dit nu? Det var väl det FBI-killen kom fram till när han satt och åt lunch på bryggan?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » ons okt 31, 2007 20:34

A bear skrev:Men kameran sattes väl dit nu? Det var väl det FBI-killen kom fram till när han satt och åt lunch på bryggan?

jaha! :D det missade jag nog. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » sön nov 04, 2007 22:23

Ruskigt bra är det.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » mån nov 05, 2007 21:49

(spoiler 2.06) Nu händer det mycket. Bästa avsnittet hittils i säsongen. Jag avgudar att Dexter ifrågasätter sig själv genom att han ifrågasätter Harrys metoder, att Dexter resonerar med sig själv kring hurvida det är Harrys fel att han har blivit som han har blivit. Att det på något sätt skulle ge hopp. Att saker och ting är inte satta i sten, saker kan förändras, Dexter kan förändras. Lyla/Dexter/Rita sköttes jäkligt snyggt, Rita må vara perfekt för Dexter i många avseenden....men aldrig som Lila, där han blir accepterad utan att låtsas.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 21:58

Jag tyckte nog att avsnittet förra veckan var det bästa... men oavsett det så är dexter så grymt bra, så det är egentligen onödigt att gnälla på detaljer...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav A bear » tis nov 06, 2007 10:06

(spoiler 206) Jag är faktiskt inte överförtjust i Lila; tycker skådespelerskan är lite För Mycket, och jag undrar om hon vet mer än hon låtsas med - det där telefonsamtalet kändes lite väl övertydligt.

Tob: "...som Lila, där han blir accepterad utan att låtsas." Jo, men är det en BRA sak för en seriemördare?

Men oj: Dexter tar egna beslut! Skiter blankt i Harrys kod och har ihjäl någon för att det gör hans liv lättare. Är det ett sundhetstecken, eller håller han på att ramla av den där vagnen ordentligt?

Stackars Rita, även om jag faktiskt blev glad över att Dexter åtminstone var ärlig. Jävla Ritas morsa; det finns mer än en sociopat i den här serien. Doakes är på väg dit också, vad det verkar - det lär inte sluta väl för honom.

Vad hände med Angels karaktärsutveckling, förresten? Han har mer eller mindre hamnat på sidlinjerna efter att ha haft väldigt mycket att göra i de första avsnitten...

Och så Lundy då; härlig karaktär, man liksom ser hur kugghjulen hakar i varandra varje gång han är på skärmen och pusslar ihop saker och ting. Fast... medan de tar varje chans att påpeka att Deb ser honom som en fadersfigur börjar Dexter gräva upp mer och mer om vem deras far egentligen var. Vad säger det om Lundy?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film