Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » fre dec 30, 2005 13:18

gaspode skrev:Fast om du fortsätter så här kanske jag letar upp en mod som fixar den funktionen.. :D

Det vore alldeles lysande, har saknat en sådan funktion vid många tillfällen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 13:19

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:Fast om du fortsätter så här kanske jag letar upp en mod som fixar den funktionen.. :D

Det vore alldeles lysande, har saknat en sådan funktion vid många tillfällen.

Vad han sa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 13:20

gaspode skrev:AKS: Fixat!
Tyvärr finns det ingen funktion i phpbb för att flytta inlägg till en annan tråd, så jag får göra det manuellt i databasen. Lite meckigt, men det gör jag med glädje, bara för att det är du ;)
Fast om du fortsätter så här kanske jag letar upp en mod som fixar den funktionen.. :D

Tack! Ska försöka skärpa mig framöver. Vet inte varför jag är så himla förvirrad nu... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 14:43

AKS skrev:Nej, men nu har jag sett den. :) De hade verkligen lyckats få med det allra viktigaste på 30 sekunder. Vad tänkte Cameron då han gjorde den tre timmar lång?!

Ja verkligen. Rena amatör-jimmy liksom 8)

Jag kan ju passa på och rekommendera dig att kolla in the andra re-enactsekvenserna från bland annat Jaws och The Shining... Smått underbara. Bland annat när en av de små kaninerna med gäll stämma utbrister "RED RUM! RED RUM!" blir det genast svårt att motstå..

Såg nu att fler re-enacts har tillkommit. Bland annat Star Wars, Pulp Fiction, Highlander, Rocky och War of the Worlds. Damn... det var ju jobba jag skulle ägna mig åt, inte det här. Naughty me.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav RalfiParpa » fre dec 30, 2005 15:22

A.I. - Artificial Intelligence: Det var på tiden att jag såg om det här filmskrället, har trots allt inte sett den sedan jag såg den på bio för en herrans massa år sedan. Då var jag mest uttråkad, nu är jag bara kluven. På det stora hela är filmen ändå ganska slätstruken men då och då går det att vagt urskilja vad som hade kunnat bli ett storverk i rätt händer (dvs. Kubricks).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav qarlsson » fre dec 30, 2005 16:17

Land of the Dead
Allt jag hade hoppats på och lite till. Romero's senaste kickar rumpa och inävlor i mängder. Och som om inte filmen vore nog bjuds vi på When Shaun meets George, en tokigt underhållande liten dokumentär (under extramaterialet på dvd'n) där man får följa Wright & Pegg's resa till Kanada, grabbarnas möte med Romero och förberedelserna inför deras cameoroller som zombies.

Wright, Pegg och Romero. I samma rum. Jag kan inte sluta le. På något underfundigt vis.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör dec 31, 2005 0:19

Bah! Precis som Red Eye faller Spielbergs War of the Worlds ihop efter två mycket starka tredjedelar och blir ändå bara ett "njaså". :( Tyckte den var riktigt bra i lite mer än en timme och om Spielberg bara hade vågat hålla fast vid mörkret han hittar i början filmen igenom hade det fanimig varit en film värd att minnas. Fucking typical. Tre av fem ändå.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » lör dec 31, 2005 1:28

Så tycker jag också. War of the Worlds var en fantastisk film ända fram till...när de lämnar Tim Robbins källare, ungefär. Då blev det smörja av alltihopa. Och slutet, yuck.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » lör dec 31, 2005 15:24

Är det här filmtråden nu då? :)

Har lyssnat på halva cast/crew-kommentarspåret för Titanic och tänkte tipsa om ett kul segment för de som kanske inte orkar lyssna på ett helt kommentarspår. Ca 1h18min-->1h20min in i filmen så får man lyssna på den underhållande historien om då de äntligen hade tid att äta lunch (för en gångs skull ansåg Cameron att de hade tid) och gänget blir drogade pga att nån lagt PCP i maten. :) En minut efter det eller så berätter Kate Winslet om hur hon såg till att få nakenheten ur vägen så snabbt som möjligt då hon och Leo skulle spela in scenen då han ritar bilden av henne. Omöjligt att inte gilla Kate, måste jag få säga.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 31, 2005 18:51

Har nu sett Land of the Dead vilket var en helt okej film, men inte mycket mer. Hade förväntat mig att det skulle vara en skräckfilm, men det var ju en vanlig actionfilm och inget man var ens i närheten av att bli rädd för. Lite mer blod än i en vanlig actionfilm var det ju, men en actionfilm likväl.

En fråga dock till de som sett filmen:
Ca en timme in i filmen har Riley och Asia Argento + samoanen och de andra åkt upp i bergen för att få tillbaks Dead Reckoning. Då Riley gått iväg och ber de andra stanna får samoanen och Asias karaktär Charlie att följa efter honom. Då de är ensamma blinkar soldattjejen åt samoanen som sedan slår henne medvetslös och han och Asia tittar på varandra i samförstånd. Den scenen förklarades väl aldrig? Satt hela filmen igenom och väntade på att Asia och samoanen skulle försöka stjäla Dead Reckoning eller nåt sånt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » lör dec 31, 2005 20:09

The Descent

Don't make caveslayer unhappy.

Jisses. Älskade detta. Klaustrofobisk skräckis som funkar både på hmm-snygg-metafor- och jag-är-fem-år-och-det-är-ett-monster-under-sängen-nivå. OK, monstrena var det kanske lite lågbudgetklass på, och jag vet inte vad jag tycker om slutet även om det är förbannat snyggt. Men ändå... ghiaaaaa. Och showdownen mellan Sarah och Juno är det smått Leone-klass på.
Varför kan inte Hollywood göra sånt här? Ärligt talat, det är inte svårt. Det är ganska enkelt gjort alltihop, bara stäng in dem i en grotta och släng monster på dem. Halva budgeten måste gått till helikopterfilmningen i början. Varför göra det svårare? Varför fåna sig med samma jävla grejer vi sett tusen gånger? The Descent rockar röven av det mesta som kommit från staterna på senare år. Ghaaaa.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Lipton » mån jan 02, 2006 14:38

Har nu skickat efter Devour, en skitfilm kanske vad vet jag. Det var mest skådespelaren som avgjorde köpet. Nån som sett den och vet om den är bra?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Tob » tis jan 03, 2006 1:27

Mycket film har det blivit under julovet.

Hur som helst, efter att ha stått i hyllan bra länge, så var det dags för Jean-Pierre Junet´s En långvarig förlovning. Jean-Pierre gör framförallt väldigt stiliga filmer. En långvarig förlovning är inte ett undantag. Filmen är kollosalt snygg, varje scen, varje klipp, varje sekund skulle enskilt kunna ses som små konstverk. Största felet med filmen är att den i saknar en ordentlig uppbyggnad, uppbyggnaden berättas iform av flashbacks och även om det är bra berättat så förlorar jag lite kontakt med filmen. Jag känner aldrig riktigt med Matilda, jag har svårt för att verkligen ta till mig hennes sökande och det är synd.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » tis jan 03, 2006 2:01

Jag har sett två filmer idag. Det är typ lika många som under hela förra året. Corpse Bride var trååååååkig och A date with Tad Hamilton hade snygga tjejer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tis jan 03, 2006 20:35

The united states of Leland, det var bra. Rejält jävla bra. Spontant så är det nog en av de bästa filmerna jag har sett på väldigt länge. Känns efter en första titt som mer eller mindre perfekt. Bra länge sedan en film engagerande mig på ett personligt plan så pass mycket. Vill se om snart.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » tis jan 03, 2006 21:33

Tob skrev:The united states of Leland, det var bra. Rejält jävla bra. Spontant så är det nog en av de bästa filmerna jag har sett på väldigt länge. Känns efter en första titt som mer eller mindre perfekt. Bra länge sedan en film engagerande mig på ett personligt plan så pass mycket. Vill se om snart.

Jag gillade den också. Jag gillar Jena Malone hon var bra i Donnie Darko också.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tis jan 03, 2006 22:07

Jag såg King Kong. Peter Jackson är tidernas sämsta klippare. En och en halv timme kortare och filmen hade varit mycket bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » ons jan 04, 2006 14:26

Köpte 105 filmer igår. Eller jag köpte 3, beställde 102. Och 100 var i dom här boxarna: 1 & 2. Men ändå, 105 filmer. Det blir kul att berätta för folk.

Speaking of Jena Malone så var Saved! en av filmerna som beställdes.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Matt » ons jan 04, 2006 14:34

Tam skrev:Köpte 105 filmer igår. Eller jag köpte 3, beställde 102. Och 100 var i dom här boxarna: 1 & 2. Men ändå, 105 filmer. Det blir kul att berätta för folk.

Speaking of Jena Malone så var Saved! en av filmerna som beställdes.

Saved är ingen höjdare tyvärr. Men hon är såklart strålande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tam » ons jan 04, 2006 14:40

Jag tycker om Saved.

Såg Dirty Pretty Things med Chiwetel Ejiofor igår också. Bra film, stundtals mycket bra. 7/10 skulle nog vara mitt betyg.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » ons jan 04, 2006 14:42

Tam skrev:Jag tycker om Saved.

Jag också. Inte det bästa jag såg i år, men definitivt värd att köpas om man känner sig på det humöret.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » ons jan 04, 2006 14:44

noike skrev:

Jag också. Inte det bästa jag såg i år, men definitivt värd att köpas om man känner sig på det humöret.

Ok. Jag får se om den. Det Noike säger brukar stämma.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » ons jan 04, 2006 14:49

Någon som sett Pretty Persuasion?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » ons jan 04, 2006 14:51

Matt skrev:
noike skrev:

Ok. Jag får se om den. Det Noike säger brukar stämma.

Coolt. Det där "brukar" känns lite illavarslande, betyder detta att jag har fel om Hudson Hawk (som är en lysande film)?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » ons jan 04, 2006 14:54

Såg 40 year old virgin igår kväll. Helt ok film, men lite tjatig mot slutet. Upprepande och inga riktiga skämt.

3/5 (Tolkning: Sevärd)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » ons jan 04, 2006 14:54

noike skrev:betyder detta att jag har fel om Hudson Hawk

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Matt » ons jan 04, 2006 14:55

adolvsson skrev:

Ja.

Den har jag inga planer på att se.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » ons jan 04, 2006 15:00

adolvsson skrev:

Ja.

Men du gillar inte Zoolander heller, så din åsikt räknas inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » ons jan 04, 2006 19:29

- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jan 06, 2006 2:34

Oscarsgalan är tradition för mig så jag börjar redan se fram emot den. Nytt intressant namn för årets värd: Jon Stewart. Jag har sett några avsnitt av The Daily Show, men jag kommer inte ihåg så mycket. Skönt att det blev ett nytt namn dock även om jag gillat Billy Crystal och Chris Rock.

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film