brat skrev:Innehåll - Jag är fortfarande väldigt tveksam till handlingen i stort. De gjorde många konstiga val i slutet av förra säsongen och de konstiga valen fortsätter nu. Fast det finns goda möjligheter att göra nåogt fantastiskt av det men de får nog börja ge några svar rätt snart för jag har väntat på det fantastiska sedan 101. Just nu känner jag mig bara väldigt skeptisk till att demonen fick Dean tillbaka och att pappan dog. (Or did he?)
HeY skrev:2x02
Brat: Tjejen du nämde, såg du att det var Meg från Veronica Mars, Alona Tal heter skådespelerskan eller? Det var väl henne?
Glorificus skrev:2x02
Och när man fick uppleva från pappans perspektiv att den var i sovrummet den gången! Iiih.
Glorificus skrev:2x02
Sam/Dean-scenen i slutet hamnar på min Topp 10 brödrascener i hela serien.
brat skrev:202
Hur gammal ska Jo föreställa? Tycker att hon ser 17-18 ut. Men med tanke på att Dean är 27 så hoppas jag att hon är liiite äldre. Annars är han lite av ett skabb. Skådespelerskan är ändå född -83.
Glorificus skrev:När jag väl släckte och skulle sova igår natt blev jag alldeles nervös och rädd att jag skulle se en (spoiler 2x02) clown någonstans i min lägenhet. Jag fick förtränga alla såna tankar för att kunna sova. Måste säga att jag gillar när en serie kan ge mig en sån skräckeffekt.
adolvsson skrev:2x02:
Har Supernatural alltid visat avsnittstiteln sådär?
Det var ett bra avsnitt, absolut. Även om den fortfarande är för jäkla touchy-feely. Jag har inget emot män som kan visa känslor för varandra, men kom igen, det här börjar ju likna läsarberättelser från mammas veckotidningar. Inte för att jag läser dom...
Fast serien har forftarande dom allra bästa recapsen. Blir lika impad varje gång.
HeY skrev:Jag tycker verkligen inte serien är alldeles för touchy-feely för att vara män. Så länge som det känns äkta (vilket det gör i SN, väldigt bra kemi mellan grabbarna) så är det inga problem, det känns inte överdrivet eller kliché. Jag förstår inte på vilket sätt detta skulle vara veckotidnings-aktigt, kan du utveckla åsikten?
adolvsson skrev:HeY skrev:Jag tycker verkligen inte serien är alldeles för touchy-feely för att vara män. Så länge som det känns äkta (vilket det gör i SN, väldigt bra kemi mellan grabbarna) så är det inga problem, det känns inte överdrivet eller kliché. Jag förstår inte på vilket sätt detta skulle vara veckotidnings-aktigt, kan du utveckla åsikten?
Jag håller inte med om att det känns äkta. Jag tycker det känns ansträngt, överdrivet och artificiellt skapat för att tilltala... jag vet inte, kanske en målgrupp man varit rädd att inte få med annars, t ex.
Visst har grabbarna bra kemi, jag har fortfarande lite problem med Jared, men det går inte att förneka hur bra de båda fungerar tillsammans. Det får däremot inte, för mig, de gråtmilda ögonblicken mellan dom att kännas mer äkta.
brat skrev:Hur de trots de grymma omständigheterna och trots att det handlar om två bröder med många problem undviker att göra serien för sentimental.
brat skrev:Det är ju inte som att Dean & Sam är som killarna i OTH för sjutton.
Illyria skrev:Haha. Nej, för Supernatural är ingen blödig löjlig såpa. Adolvsson borde se på OTH och sen inse hur fantiskt mycket bättre Supernatural är.
Okej, det finns ett par saker jag håller med dig om. Jag älskade Deans reaktion mot slutet, attacken mot bilen, det var en väldigt stark scen. Det borde jag och hade tänkt skriva. Jag inser också att skillnaden mellan Dean och Sam, och jag tycker om den, att bröderna är så olika men ändå så olika är i mina ögon en av seriens styrkor. Det ger upphov till intressanta konflikter såväl som goda möjligheter till karaktärsutveckling.brat skrev:101-202
Oj, kunde inte vara längre från vad jag tycker. För touchy-feely hade det varit i 202 om Dean mot sin normala stil kramat och tröstat Sam i slutet. Att han istället slår sönder bilen han älskar är perfekt! Vissa män visar mer känslor, andra mindre. Även i verkliga livet. Sam är en sådan som visar mer, Dean är en som visar mindre. Och jag gillar hur de strikt håller sig till det, det gör undantagen så mycket mer värda.
Och nu har just deras pappa dött. Hur kan det inte bli mycket känslor? Både känslor som kommer ut och känslor de försöker gömma.
Hm, vad är det som stör dig egentligen? Att de påstår sig vara tuffa män men att de ofta visar känslor eller att Sam presenteras som en känslig kille? Vad är det som gör att de känslosamma scenerna inte känns äkta för dig? Författandet eller genomförandet?
Det gör inte att det känns mer äkta att man bara säger det. Man måste visa det.
adolvsson skrev:brat skrev:101-202Hm, vad är det som stör dig egentligen? Att de påstår sig vara tuffa män men att de ofta visar känslor eller att Sam presenteras som en känslig kille? Vad är det som gör att de känslosamma scenerna inte känns äkta för dig? Författandet eller genomförandet?
Både författandet och genomförandet. Som jag sagt tidigare, jag har inga problem med män som vågar visa känslor och dom problem jag har med Sam har allt med skådespelaren och inget med karaktären att göra. Vad som stör mig är monologerna, kameran som zoomar in på deras ansikten och hålls kvar alldeles för länge, medans ögonen tåras och ibland rinner en ner på kinden. Det blir påtvingat och onaturligt. Det är inte bara bröderna, och framför allt Sam, utan farsan har också alltid presenterats såhär i känsloscenerna. Jag tycker det känns som om producenterna med alla till buds stående medel verkligen vill trycka ner exakt vad karaktärerna känner i halsen på mig.
Illyria skrev:Supernatural går inte att jämföra med OTH, inte alls, den är i en helt annan dimension där kvalitet och kontinuitet faktiskt existerar. Två termer som inte går ihop med en taskig såpa.
brat skrev:Yay! En diskussion i SPN-tråden. Jag blir alldeles glad.
Långsamma tårfyllda inzoomningar – Jag har dåligt långtidsminne så jag minns bara en sådan scen och den var i 202.Och den var det ingen fel på. Det var pappans begravning. Klart som sjutton att de gråter då. [...] Men jag tycker ändå att det var en fin scen.
Kanske finns det värre exempel på sådana scener, kommer inte på några just nu. Du får gärna ge exempel.
Farsan – Min tur att hålla med dig. MYCKET! Inser nu att det var hela anledingen till att jag inte kunde med honom i [...] en dallerhög.
Men jag håller fortfarande inte med om att det skulle ha varit för många "långsamma tårfyllda inzoomingar"-scener som bara rör bröderna. Ska tänka på det extra noga när jag ser om serien och se vad jag kommer fram till då.
Glorificus skrev:OTH försöker inte vara något annat än vad det är, och de gör det de gör grymt bra - så gillar man the drama x1000 får man det med kvalitetsstämpel.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare