Serier som går eller kommer börja gå under hösten, baserad på gut feeling och min uppskattning av de senaste avsnitten (oavsett om vi då talar om de senaste i förra säsongen eller de första i denna):
1. The Wire - Inget annat kommer i närheten för tillfället.
2. Studio 60 on the Sunset Strip - Gut feeling baserad på allt annat Sorkin har gjort och en underbar pilot.
3. Weeds - Största gapskratten på TV förutom IASIP, och en hel del fungerande drama också.
4. Gilmore Girls - Förhoppningarna är inte höga nu när de byter ledare, men min kärlek för casten och karaktärerna består och jag var inte lika negativ under senare delarna av S6 som många andra.
5. Battlestar Galactica - Mmmhmm! *slickar sig om läpparna* De där trailersarna för S3 gör mig knappast mindre peppad.
6. Prison Break - Fr.o.m. 1.20. har den fått en sån jävla kraft och energi att jag mest bara sitter chockad, tänkte ju nästan sluta se den ibland under S1. Nu är det en av de serier jag ser mest fram emot.
7. Nip/Tuck - Verkar hämta upp sig väl från avslutningen på S3.
8. House - Tyckte hela serien och alla karaktärerna hämtade upp sig under andra halvan av S2 och det har inte sjunkit än. I'm starting to get the hype.
9. Extras - Har inte hunnit se 2.01. än, men Gervais ligger så nära mitt hjärta och det skulle förvåna mig om jag inte fortsätter skratta.
10. South Park - Så hit and miss att det är löjligt. Kan gå från stendött till fullkomligt briljant på en vecka. Men de gånger det verkligen funkar är det fortfarande så bra att jag måste lägga det högt.
11. Boston Legal - Ibland känns det lite trött, men Spader/Shatner skapar ofta underverk likväl.
12. Robot Chicken - Ofta väldigt roligt! Utmärkt sjuk nördhumor.
13. How I Met Your Mother - Feeeeeelgood.
14. Family Guy - Tappat något oerhört, fortfarande roligt ibland.
15. ER - Som en gammal vän som har blivit lite trött men fortfarande alltid är trevlig att träffa. Safety blanket. Och S12 var åtminstone den bästa säsongen på ett tag, med en jäkla avslutning.
16. Veronica Mars - Fortfarande väldigt förtjust i mycket av stämningen, karaktärerna, skådespelarna... så om de nu kunde fixa en handling som fungerade också...
17. Everybody Hates Chris - Charmig och lite underskattad, om än inget särskilt speciellt.
18. My Name is Earl - Småskoj. Varken mer eller mindre.
19. Lost - Verkligen en 50/50-serie. Ungefär hälften av allt (karaktärerna, handlingarna, mysterierna, scenerna...) fungerar. Den andra hälften gör inte det...
20. The Simpsons - ...gammal vana... ibland kan det fortfarande, även om de gångerna är few and far between.
21. American Dad! - Har blivit något bättre, så det och FG är nog jämvärdiga snart...
22. Criminal Minds - Jag måste se hur cliffhangern från S1 löser sig, men om 2.02 sedan inte är bra slutar jag nog titta.