Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tis sep 05, 2006 23:41

Oh, nu blir jag också sugen på detta, att sammanställa en lista över bästa någonsin. Jag är ganska säker på att jag har sett betydligt mer serien än sist jag funderade kring detta. Drama serier. Inga Realityserier har funderats över.

1. Buffy
2. Angel
3. Nip/Tuck (hade inte avslutningen på S3 kännts så vilsen, så vette fasiken, om den inte hade kunnat hamna före Angel)
4. Rescue Me
5. Twin Peaks
6. Shield
7. Battlestar Galactica
8. Freaks & Geeks
9. The L Word
10. Weeds
11. 24
12. Queer as Folk (US)

Jag känner att jag har massor av serier att se. Six Feet Under känns som en serie som jag kommer älska. Jag har första säsongen på datorn. Funderar på att se den, och om jag älskar det, köpa den där underbart läckra dvd-boxen som fanns på bild här nånstans.

Homicide skulle jag vilja se i sin helhet. Såg mycket av den för många år sedan när den gick på svt och tyckte om den mycket då. Nu är jag säker på att jag skulle avguda den. Har ett par HBO serier som jag skulle vilja ge en ärlig chans. Entourage, Deadwood och Sopranos främst. Entourage skall ju sändas på Svt nu i höst. Kanske skulle försöka se det då.

Lite lurigt med sånna här listor. Man vill ha med så mycket. Och fan heller att detta känns korrekt....det kändes korrekt....men nu vet jag inte. Typ första och andra placeringen som är säker. Eller nja, första iaf....;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 20:25

Här är mina favoritserier:

1. One Piece
2. Big Brother (US)
3. Survivor
4. Lost
5. Prison Break
6. Veronica Mars
7. Blade
8. 24
9. Rock Star
10. American Idol
11. The Amazing Race
12. Canadian Idol
13. Stargate SG-1/Stargate Atlantis
14. The Office
15. Battlestar Galactica
16. The Apprentice
17. 7th Heaven
18. Gilmore Girls
19. How I Met Your Mother
20. Vanished

21. Australian Idol
22. Degrassi: The Next Generation
23. Supernatural
24. Ghost Hunters
25. NCIS
26. Scrubs
27. South Park
28. Boston Legal
29. The War at Home
30. It's Always Sunny in Philadelphia
31. One Tree Hill
32. Hell’s Kitchen
33. Everybody Hates Chris
34. America's Next Top Model
35. Last Comic Standing
36. The O.C.
37. The Contender
38. What About Brian
39. Project Runway
40. Smallville
41. My Name Is Earl
42. Kyle XY
43. The Shield
44. The Dead Zone
45. House
46. CSI: Miami
47. Las Vegas
48. Beauty and the Geek
49. Two and a Half Men
50. CSI
51. The 4400
52. Desperate Housewives
53. Bones
54. Medium

En del serier känns som dom förtjänar att ligga högre, men det skulle ju betyda att någon annan måste neråt, och det går ju inte, och det är svårt att jämföra manusbaserade serier med icke-manusbaserade serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav wyndham » fre sep 15, 2006 22:56

Jag har börjat fundera på vilka mina favoritserier av det icke-nedlagda slaget är. Om jag skulle göra nån sorts objektiv lista med högsta genomsnittsnivå så skulle nog It's Always Sunny in Philadelphia ligga bra till, men eftersom jag brukar kalla Angel tidernas näst bästa serie så brukar sån logik inte stå högt i kurs för mig.

1. Doctor Who
Om jag skulle räkna ut nåt slags genomsnittsbetyg på avsnitten skulle nog nya DH komma på en förtjänstfull sista plats. Jag kan inte komma på nån serie som kommer i närheten av att vara lika ojämn. Antalet mästerliga avsnitt går att räkna på en hand. Men den helt fantastiska plattformen som Doktorn och Tardis utgör för historieberättande saknar motstycke. Eccleston, Piper och Tennant gör att man inte kan göra annat än att älska serien villkorslöst.

2. House
Jag har fortfarande inte kommit igång med s.3 och det finns ingen av säsongsstarterna som jag är lika sugen på att börja se.

Inte ens i sina bästa stunder har House kommit med avsnitt i absoluta elitklass, men för det mesta kräver jag inte mer än att surgubben sitter och snurrar på sin käpp.

Andra serier jag följer är Nip/Tuck och GG. Kanske kommer dom sen. Serier jag kom av mig tidigt i var L-word, The Shield, Vita huset, Smallville och Boston Legal. Ska ta upp dom nån dag, iaf den första. En serie som jag funderar på att se är The Wire. Weeds och Entourage lär väl dyka upp på TVn snart också.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » fre sep 15, 2006 23:01

wyndham skrev:En serie som jag funderar på att se är The Wire.

Jesus Christ, pojk! Sluta fundera och börja se! Det finns en anledning till att den kallas världens bästa serie överallt i amerikansk media. Seriös media. Börja ladda ner/köpa hem nu!

Omar FTW!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis sep 19, 2006 14:10

Serier som går eller kommer börja gå under hösten, baserad på gut feeling och min uppskattning av de senaste avsnitten (oavsett om vi då talar om de senaste i förra säsongen eller de första i denna):

1. The Wire - Inget annat kommer i närheten för tillfället.
2. Studio 60 on the Sunset Strip - Gut feeling baserad på allt annat Sorkin har gjort och en underbar pilot.
3. Weeds - Största gapskratten på TV förutom IASIP, och en hel del fungerande drama också.
4. Gilmore Girls - Förhoppningarna är inte höga nu när de byter ledare, men min kärlek för casten och karaktärerna består och jag var inte lika negativ under senare delarna av S6 som många andra.
5. Battlestar Galactica - Mmmhmm! *slickar sig om läpparna* De där trailersarna för S3 gör mig knappast mindre peppad.
6. Prison Break - Fr.o.m. 1.20. har den fått en sån jävla kraft och energi att jag mest bara sitter chockad, tänkte ju nästan sluta se den ibland under S1. Nu är det en av de serier jag ser mest fram emot.
7. Nip/Tuck - Verkar hämta upp sig väl från avslutningen på S3.
8. House - Tyckte hela serien och alla karaktärerna hämtade upp sig under andra halvan av S2 och det har inte sjunkit än. I'm starting to get the hype.
9. Extras - Har inte hunnit se 2.01. än, men Gervais ligger så nära mitt hjärta och det skulle förvåna mig om jag inte fortsätter skratta.
10. South Park - Så hit and miss att det är löjligt. Kan gå från stendött till fullkomligt briljant på en vecka. Men de gånger det verkligen funkar är det fortfarande så bra att jag måste lägga det högt.
11. Boston Legal - Ibland känns det lite trött, men Spader/Shatner skapar ofta underverk likväl.
12. Robot Chicken - Ofta väldigt roligt! Utmärkt sjuk nördhumor.
13. How I Met Your Mother - Feeeeeelgood.
14. Family Guy - Tappat något oerhört, fortfarande roligt ibland.
15. ER - Som en gammal vän som har blivit lite trött men fortfarande alltid är trevlig att träffa. Safety blanket. Och S12 var åtminstone den bästa säsongen på ett tag, med en jäkla avslutning.
16. Veronica Mars - Fortfarande väldigt förtjust i mycket av stämningen, karaktärerna, skådespelarna... så om de nu kunde fixa en handling som fungerade också... :rolleyes:
17. Everybody Hates Chris - Charmig och lite underskattad, om än inget särskilt speciellt.
18. My Name is Earl - Småskoj. Varken mer eller mindre.
19. Lost - Verkligen en 50/50-serie. Ungefär hälften av allt (karaktärerna, handlingarna, mysterierna, scenerna...) fungerar. Den andra hälften gör inte det...
20. The Simpsons - ...gammal vana... ibland kan det fortfarande, även om de gångerna är few and far between.
21. American Dad! - Har blivit något bättre, så det och FG är nog jämvärdiga snart...
22. Criminal Minds - Jag måste se hur cliffhangern från S1 löser sig, men om 2.02 sedan inte är bra slutar jag nog titta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ftwtysken » mån sep 25, 2006 16:26

efter att ha sett gårdagens Family Guy och American Dad så måste jag bara säga att jag verkligen älskar dem... och håller med om att American Dad är på väg uppåt, men att FG fortfarande är bättre... älskar alla små instick..
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav wyndham » sön okt 22, 2006 21:33

Har börjat fundera på en ny lista. Har kommit såhär långt:

Bästa signatur ("levande" serier)

1. Doctor Who
Cheezy design och mästerlig musik. En anledning till att jag tycker om även dom dåliga avsnitten.
2. Rescue Me
Så jävla snygg. Har inte sett långt, så det dröjer nog länge innan jag tröttnar på musiken.
3. House
Snygg såklart, men kanske lite överskattad. Kommer nog snart på nåt mer värdigt till prispallen. The Wire lär ju vara ganska okass, men den skjuter jag fortfarande på.

Sämst
1. Nip/Tuck
Come on! Det värsta är att dom är så jävla nöjda med den också. Den första sekunden med sträckandet, titeln och pulsintrot är snyggt, men sen är det riktigt dåligt.
2. Family Guy
För en serie med otaliga musikalnummer i världsklass så finns det ingen ursäkt för det här. Bidrog till att det dröjde länge innan jag kunde inse hur pass mycket bättre den är än nya Simpsons och South Park.
3. Lost
Okej, ingen signatur är bättre än en dålig signatur. Men det är min åsikt att alla serier som använder sig av teaser också tjänar på att ha en bra signatur, så jag sätter dit den som statement. Och dom få sekunder den har är faktiskt dåliga på alla sätt.

Har nog glömt många. Ville bara ha med Rescue Me högt på en lista trots att jag knappt sett nåt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav brat » sön nov 19, 2006 22:58

19/10-06
Ny tv-säsong, ny lista. Känner att det varit ganska stora förändringar. Nåja, förhållandevis stora...
Pågående:
1. Lost
2. Supernatural
3. Battlestar Galactica
4. Prison Break
5. Veronica Mars

Äldre, kopierade från tidigare i tråden:

29/6-06
Pågående:
1. Prison Break 2. Veronica Mars 3. L Word 4. Lost 5. Supernatural

19/4-06
Pågående:
1. The L Word 2. Prison Break 3. Lost 4. Supernatural 5. Hm, kommer inte på någon. Gilmore Girls? Veronica Mars?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » mån nov 20, 2006 20:03

Fem bästa serierna hösten 2006, enligt Illyria:

1. Veronica Mars, fortfarande den serie jag har störst intresse för
2. Dexter, efter de senaste avsnitten har den här serien verkligen växt till en favorit
3. The Office US, jag är fortfarande lite chockad över att jag gillar en komediserie ;)
3. Weeds, för den är så fantastiskt bra (delad trejdeplats)
5. The Black Donnellys, även om den inte ens börjat visas förtjänar den en plats pga den bästa pilot jag sett på... någonsin?

Precis utanför listan: Battlestar Galactica, som när den vill verkligen kan (men sviktar en del också)
Hedersomnämnande: Men in Trees, glöm GG titta på MiT!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån nov 20, 2006 20:19

Illyria: inget The Wire? Som ju krossar allt annat.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån nov 20, 2006 20:22

Säsong 4 av The Wire var verkligen bra, den hade lite fallit bort när jag gjorde listan, men den skulle inte klara topp 5 ändå. Precis utanför listan, som BSG.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån nov 20, 2006 20:28

Hösten 2006: Tror jag. Det är en hel del beslutsångest bakom listan. Allt efter #2 är i stort sett rätt osäkert.

1. The Wire
2. Studio 60 on the Sunset Strip
3. Boston Legal
4. House
5. Dexter

The Wire och the Shield är annars lite som the Stooges' Fun House: bästa skivan varje år efter 1970. Så att svara "Fun House" på frågan "Vilken är den bästa skivan som släpptes 1987?" är inte fel. Det är frågan som är det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån nov 20, 2006 20:51

Jag har väldigt svårt för såna här listor. Därför har jag inte gjort någon som gäller för alla serier genom alla tider. Men en för bara den här hösten ska jag väl klara av...

Hösten -06
1. Prison Break
2. Friday Night Lights
3. One Tree Hill
4. Battlestar Galactica
5. Supernatural

Bubblare: Desperate Housewives (mycket tack vare Kyle MacLachlan den här säsongen).

Gnnh. Det var svårt. Plågsamt att försöka välja vad man gillar bäst. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån nov 20, 2006 21:07

AKS topplista hösten 2006:

1. The Office US
2. Prison Break
3. Battlestar Galactica
4. Heroes
5. Smallville

Det är bara tre serier jag verkligen, verkligen gillar i höst. (Eller kanske två förresten? De senaste BSG-avsnitten har inte varit lika bra som den monumentala inledningen av S3.) Sen tycker jag att Heroes är jättebra, men inte "där uppe". Smallville är helt okej, men miltals från topp 3 och ganska långt från topp 4. Om jag sett fler avsnitt av Medium S3 så skulle den kanske slå ut Smallville? Hm...

Min gamla lista från juni 2006:
1. Prison Break -- T-Bag/Robert Knepper är den karaktär/skådespelare som gör att jag känner passionerat för serien. Utan honom hade jag tyckt väldigt mycket om serien, men knappast tyckt att det var värd en första plats.

2. The Office -- Love it, love it, love it! Sista avsnittet av S2 = Loving

3. Veronica Mars -- Andra säsongen var en besvikelse och då är det svårt att konkurrera med PB/T-Bag och The Office. Jävligt sorgligt med tanke på att jag under S1 antagligen var den som bidrog med mest inlägg om serien på detta forum, S2 kändes alldeles för ofta meh. Fortfarande en mycket bra serie dock och jag hoppas att den ska återta första platsen om jag uppdaterar denna lista i november.

4. Life on Mars -- Högkvalitativ brittisk serie. Vill ha fortsättning nu. N-U!

5. Battlestar Galactica -- Slutet av S2 var Eek . Kan knappt vänta på S3.

6. Weeds

7. Medium

8. Smallville -- kan inte rå för det. Nåt gör att jag gillar den även då jag är som mest avfärdande.

9. My Name Is Earl

10. The Dead Zone -- Hoppet lever fortfarande!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » mån nov 20, 2006 21:33

Glorificus skrev:Bubblare: Desperate Housewives (mycket tack vare Kyle MacLachlan den här säsongen).

Jag måste nog ta upp serien igen. Är den bättre även i övrigt? Om inte skulle du tycka att det är värt att börja se igen bara för Kyles skull?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån nov 20, 2006 21:48

The Buffster skrev:
Glorificus skrev:Bubblare: Desperate Housewives (mycket tack vare Kyle MacLachlan den här säsongen).

Jag måste nog ta upp serien igen. Är den bättre även i övrigt? Om inte skulle du tycka att det är värt att börja se igen bara för Kyles skull?

Svårt att säga... är ju så olika vad man tycker om och inte... själv är jag Desperate-besatt. Om man ser serien så som det är meningen (hyper reality drama) håller det hög kvalitet nu, ja. Definitivt bättre än andra säsongen. 3x07 blev ett omtalat avsnitt. Och Kyle är med rätt mycket och får visa upp sina skådespelartalanger ordentligt. Men det är ju bara att du ser det och ser vad du själv tycker. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån nov 20, 2006 23:43

1. Battlestar Galactica, Weeds och Nip/Tuck.
2. Heroes
3. Veronica Mars
4. Supernatural
5. Prison Break
6. Lost

Kan tänka mig att Dexter kommer hamna antingen bland dem tre översta eller före Heroes. Så känns det nu iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre dec 01, 2006 19:51

Shitshitshit. Jag måste omedelbart göra en korrigering.

Hösten -06
1. One Tree Hill

2. Prison Break
3. Friday Night Lights
4. Battlestar Galactica
5. Supernatural

Bubblare är fortfarande: Desperate Housewives

Tidigare:
Hösten -06

1. Prison Break
2. Friday Night Lights
3. One Tree Hill
4. Battlestar Galactica
5. Supernatural
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön dec 03, 2006 23:05

Top 15-tvserier, en lista ihopsatt på några minuter...

01. One Piece (animen ni alla känner till by now)
02. Beverly Hills 90210
03. Cold Case
04. Buffy
05. Angel
06. The OC
07. Vänner
08. Fastlane
09. Lost
10. Prison Break
11. Major (anime)
12. Smallville
13. Family Guy
14. Desperate Housewives
15. The 4400

Öppen för förslag, på både serier och kommentar :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » sön dec 03, 2006 23:41

Cold Case före Buffy och Angel? Really?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön dec 03, 2006 23:45

LWes skrev:Cold Case före Buffy och Angel? Really?

Faktiskt. Jag blir helt sjukt emotionellt berörd i nästan varenda Cold Case avsnitt, fallen/berättelserna är helt fantastiska.
Det enda som slår dessa är just One Pieces tillbakablickar, och de kommer ju ganska sällan också.
Buffy däremot är antagligen suveränt rakt igenom, likaså Angel, men det är stora arc då, finns ju fortfarande massvis av sånnadär avsnitt i mitten av en säsong som egentligen (om man måste erkänna) inte är något speciellt egentligen. Saker som händer som inte för handlingen framåt... Och det är först mot säsongsfinalerna som de riktigt stora sakerna händer och man blir alldeles trollbunden - det blir man jag av CC & OP.
Förstår du någonting av det jag menar?
Senast redigerad av sp1keout sön dec 03, 2006 23:46, redigerad totalt 1 gång.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Peppe » sön dec 03, 2006 23:46

Beverly Hills? Komigen... :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav sp1keout » sön dec 03, 2006 23:48

Peppe skrev:Beverly Hills? Komigen... :D

Visst är det sjukt? Men ser man på en serie varje dag i 2 år så säger det väl ändå en hel del, och ja, serien är 280 avsnitt, inte varje dag man ser om en sån serie på ett år.
Det är också ett konstigt kort spelat av mig, men... trollbunden var ordet, trollbunden. Den är fantastisk.

Vilket Buffy & Angel också är! Med tanke på att... jag har aldrig gråtit så mycket till en episod som serieavslutningen av Angel. Och Buffy, finns inga ord vilka intryck den gjort.

EDIT: Nu fick jag lust att ändra min lista -.-" Hah, kram på er!
Senast redigerad av sp1keout mån dec 04, 2006 1:14, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån dec 04, 2006 0:55

Nej, nu är det dags för mig att göra en ny list (eller plural?). Jag hittade min gamla/första och den kändes bara helt fel, inte alls jag och den var gramatisk konstig. Det kan inte varit jag som skrivit den, ond man har kommit och snubblat över mitt lösenord!

Still on air:
1. Grey's Anatomy
2. One Tree Hill
3. The O.C.
4. Veronica Mars
5. Supernatural
6. Heroes
7. Smallville
8. Ugly Betty
9. Scrubs / House (kunde inte bestämma mig)
10. How I Met Your Mother
11. Desperate Housewives
12. The New Adventures of Old Christine
13. Weeds
14. ANTM
15. Lost
16. Runaway
17. Everybody Hates Chris
18. The Games

Jag vet att t.ex Lost ligger väldigt långt ner och många tycker om den serien. Men intresseklubben antecknar bara mindre och mindre för denna serien då den är så extremt dryg. Don't give us answers on questions we can't find; give us answers on questions we have!

Not on air:
1. Buffy, the Vampire Slayer / Angel (uncomparable!)
2. Friends
3. Charmed
4. Joey
5. That 70's Show
6. Sex and the City
7. Tru Calling
8. Då jag inte orkar tänka får alla övriga serier jag sett och avslutat ligga här.

Verkar något orimligt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » mån dec 04, 2006 0:58

Går ju inte att göra en rättvis lista egentligen; jag menar exempel på det är din lista

HeY skrev:6. Heroes
7. Smallville

9 avsnitt versus 119, det går liksom inte, därför jag inte hade med Heroes på min lista, och min lista blev helt cp.
Men jag tyckte din var bra, faktiskt. :)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » mån dec 04, 2006 1:03

sp1keout skrev:Går ju inte att göra en rättvis lista egentligen; jag menar exempel på det är din lista

7. Smallville

9 avsnitt versus 119, det går liksom inte, därför jag inte hade med Heroes på min lista, och min lista blev helt cp.

Jag tyckte också det var lite konstigt att lägga Heroes före Smallville först, men jag bestämde mig för att gå på den serien jag ser fram emot mest i veckan.
Men kul att du gillade listan.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån dec 04, 2006 1:39

sp1keout skrev:Går ju inte att göra en rättvis lista egentligen; jag menar exempel på det är din lista

7. Smallville

Min regel för hur jag mäter hur bra en serie är och jämför dom mot varandra för att kunna göra en lista är att bara gå på:
1. Hur underhållande det är att se avnsittet. För en del serier ger jag mitt fulla intresse och uppmärksamhet, medan jag under andra gör grejer på min bärbara dator sammtidigt som jag ser på serien.
2. Hur mycket längtar jag tills nästa avnitt och hur sugen är jag på att se mer. En del serier ligger i flera dagar innan jag ser dom medan det är otänkbart att jag inte skulle se mina favoriter samma dag som jag laddar hem dom.

En bra taktik är att tänka "om jag hade nästa avsnitt av dom här två serierna, vilket skulle jag se först?", för då får man ofta den serie man tycker är bättre som svar.
Ibland känns det orättvist att ha med serier som inte har en aktiv säsong igång, för om dom inte är stora favoriter har dom en tendens att bara glida ner mer och mer när man glömmer bort vad som var bra med dom (t.ex The Shield och Kyle XY på min lista)

Här är min lista:

1. One Piece
2. Heroes
3. Survivor
4. Big Brother (US)
5. Veronica Mars
6. Lost
7. Prison Break
8. 24
9. Traveler
10. Boston Legal
11. Australian Idol
12. American Idol
13. Rock Star
14. Canadian Idol
15. Stargate SG-1/Stargate Atlantis
16. How I Met Your Mother
17. The Office
18. Ghost Hunters
19. The Apprentice
20. The O.C.
21. One Tree Hill
22. South Park
23. Day Break
24. Smallville
25. Supernatural
26. Ugly Betty
27. 7th Heaven
28. Degrassi: The Next Generation
29. Scrubs
30. The Amazing Race
31. NCIS
32. The War at Home
33. Battlestar Galactica
34. It's Always Sunny in Philadelphia
35. America's Next Top Model
36. Gilmore Girls
37. The Dead Zone
38. My Name Is Earl
39. Everybody Hates Chris
40. 30 Rock
41. Two and a Half Men
42. Project Runway
43. Hell’s Kitchen
44. Desperate Housewives
45. Robin Hood
46. Vanished
47. Jericho
48. CSI
49. Last Comic Standing
50. The Contender
51. CSI: Miami
52. Kyle XY
53. House
54. Las Vegas
55. Beauty and the Geek
56. The Shield
57. Medium
58. The 4400
59. What About Brian
60. Bones

Den största ändringen är att Vanished gått från 16:e plats till 46:e. Way to go!

Men det är ofta svårt att jämföra komediserier, dramaserier och realityshows med varandra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån dec 04, 2006 1:47

En tumregel verkar vara att bara köra serier som är pågående. Det är sjukt kul att se din lista LWes! :) Det där med längtandet gjorde saken mycket bättre... Ska göra en bättre lista snart, men det var kul.
Och... Big Brother (US)? Survivor? Vart laddar du ner realityserier liksom...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » mån dec 04, 2006 1:48

Lwes: hur ser du på serier som man vill spara för att kunna maratontitta när säsongen är slut och sitta flera timmar i sträck och njuta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån dec 04, 2006 10:56

noike skrev:Lwes: hur ser du på serier som man vill spara för att kunna maratontitta när säsongen är slut och sitta flera timmar i sträck och njuta?

Om man vill se dom och njuta så gillar man dom nog väldigt mycket...
Jag vet inte, det var en svår en, jag har inga sådanna. Jag skulle inte kunna hålla mig!
Men det är väl en smaksak. Jag vill se varje avsnitt (av mina favoritserier) så fort jag kan. och att spara en serie som inte är en av dom man verkligen gillar (i mitt fall t.ex. Medium, som jag tycker är bra, men inte bra) är det ju ingen mening med.

sp1keout skrev:Vart laddar du ner realityserier liksom...

På samma ställe som jag får (nästan) alla serier.
http://www.eztvefnet.org/
En del icke-amerikanska serier som Australian-, New Zeeland- och Canadian Idol och Degrassi får man hitta andra källor till, men eztv finns det mesta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film