Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » lör jul 08, 2006 17:15

Rock Star var riktigt bra, mycket pga. att musiken passar mig väldigt bra, det var inte en enda låt från första omgången som jag tyckte var riktigt tråkig eller dålig.

2.1 - 2-2 (Eller räknas internetprogrammet med i avsnittsbeteckningen 2.1?, detta kan bli väldigt förvirrande framöver känner jag)

Tråkigt att Matt fick åka, imo, så var han överlägsen Chris. Jag tycker ifs Chris var bättre nu än i första programmet men ändå inte alls så bra.

Har tre stycken favoriter hittils, baserat på deras framföranden.

Zayra - Jag är ett Evanscens fan och när hon framförde Bring me to life så jäkla bra så kunde jag inte annat att falla för det. Jag rös mig igenom halva uppträdandet.
Dilana - Känns jäkligt egen och udda. Det gillar jag. Sen gillar jag hennes apokalyptiska närvaro under första delen, sen gillar jag andra halvan också när hon ballar ur.
Lukas - Känns helt galen. Skall bli grymt roligt att se hans framträdande framöver.

AKS: om du är online på DC under kvällen kan du säga till. Jag kommer vara inne på hubben under kvällen så kan jag börja tanka Amazing Race.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör jul 08, 2006 19:00

Tob: Ah! You found me. :) Då tar jag bort de avsnitt som du tankat hem. Det går jävligt fort måste jag säga...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jul 08, 2006 20:03

Japp jag hittade dig :)

Det är så härligt när man ser att man faktiskt utnyttjar sin hastighet ordentligt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön jul 09, 2006 0:42

Kul att du gillar Rock Star! (jag tror AKS också skulle göra det! kom igen AKS!)
Jag tror inte att internetavsnitten räknas i nummerordningen, men det är svårt att veta hur olika personer tolkar det...

Abstinens... Behöver Big Brother...
Tack Gud att någon laddat upp live feeds.
Heter det "live feeds" för att dom matar (feeds) mig med liv (live)? Jag tror bestämmt det.
Varit upptagen hela dagen, men imorgon skall jag se det. och uppspelt över det är jag så att det räckr och blir över!

Vet inte om du är lika besatt som jag Tob, men i fall om att:
http://www.mininova.org/tor/360667
http://www.mininova.org/tor/361171
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 1:35

LWes skrev:(jag tror AKS också skulle göra det! kom igen AKS!)

:) Jag klarar inte av fler serier nu. Får se om jag ser den i efterhand. Den låter lovande i alla fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jul 09, 2006 17:13

Med all säkerhet så är jag inte lika besatt som dig, men fortsätt du och posta länkar hej vilt, för då lär jag se det säkert...... :rolleyes:

Fast hur är det med spoilerande och sånt. För jag vill ju inte veta hur det går i tävlingar och liknande innan det visas i programmet, men är det taktik snack och bara allmänt prat som inte förstör något så är det ju ingen fara. Jag vågar nog inte se det innan du har sett det, eller så kanske det är lika bra att inte bry sig om det, jag har ju faktiskt inte stort intresser av det.

AKS skrev:
LWes skrev:(jag tror AKS också skulle göra det! kom igen AKS!)

:) Jag klarar inte av fler serier nu. Får se om jag ser den i efterhand. Den låter lovande i alla fall.

Jo, jag kan verkligen rekommendera det, det är inte lika pampigt och storslaget som American Idol kan vara ibland, men musiken passar som sagt mig bättre och det gör det riktigt mäktigt.

Jag vill att du ser det. Roligt om fler kommenterar och har åsikter. Passande smiley med hundögon vore fint nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 20:22

Men jag har ju redan saker liggande på hög... Har inte börjat se The Dead Zone än. Känns svårt. Kanske i efterhand som sagt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jul 10, 2006 11:54

TAR 4.12 (näst sista)

Måste få säga att även om TAR alltid är underhållande så är nog detta den sämsta säsong jag sett hittills. Problemet är att jag nu, då bara tre lag återstår, inte bryr mig ett dugg om vilka som vinner. Inget av lagen som är kvar har varit så hemska och elaka eller jobbiga att de inte förtjänar att vinna, inget lag har var så duktigt eller underhållande att de absolut borde få vinna. Och jag känner mig likgiltig inför alla tre lagen. Lite trist... Som sagt, det är fortfarande TAR, men helt klart den sämsta säsongen hittills av de jags ett. Det är nu man märker vad viktig castingen är.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jul 11, 2006 1:39

LWes: Nu är allt nere av S5 också. Tack så mycket!

Tob: Hur mycket hade du laddat hem av mig nu igen? Bara så att jag inte kastar nåt som du inte har. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jul 11, 2006 10:51

AKS skrev:LWes: Nu är allt nere av S5 också. Tack så mycket!

Tob: Hur mycket hade du laddat hem av mig nu igen? Bara så att jag inte kastar nåt som du inte har. :)

Till och med 5.7 har jag laddat. Skall försöka ladda hem det så fort som möjligt. Jag ser att du är online du så om du vill kan du gå in på dc nu för jag är där någon timma till.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 12, 2006 20:31

På ett dygn såg jag typ 10 timmar Live Feeds-klipp :eek:
En del saker man inte fått se, men som har hänt:
Howie har gjort Nakomis till den nya "Busto". Han har inte sagt något till henne, men han har inför andra slitit henne i stycken genom att säga hur mycket han hatar henne.
Anledningen är typ att hon sa till Jase(?) att han inte skulle göra en immitation mer, som Howie gillade.
Så Howie är arg för att hon inte vill att dom andra ska ha kul, och hon har massa tatueringar och piercings och är konstig.
Det är kul. Speciellt när Kaysar som är helt lugn försöker lugna ner honom.
Will vill åka ut innan juryn, för han vill inte bli instängd där.
Alla vill ha ut Säsong 6arna, och det fort.
Allas mardröm är att Chicken George skulle sitta där i finalen, för han gör ingenting och kan bara slippra förbi obemärkt.
"Amber" är uttrycket dom använder (Som i Rob & Amber - från Survivor, när hon bara flöt till slutet utan att göra någonting (Rob gjorde allt))

Will och Mike Boogie vill väldigt gärna göra The Amazing Race. Jag hoppas att dom får det!

Kaysar spelar väldigt passivt och gör typ ingenting. Mycket bra!

Jag hoppas någon från BB6 vinner nästa HoH!!! Marcellas verkar vara lojal mot dom också. Erica tror jag också är det.
Jase är nog inte det - men han kan ju inte tävla :)

Howie vill kalla deras allians för "The Jedi Council". hehe.

Will vet massvis av saker, han berättar alltid om allt möjligt.

Avsnittet (7x03) var himmla bra och roligt. Jag skrattade flera gånger.
Tävlingen var skabbig!

Jag hoppas att Alison åker ut, hon är farligast!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jul 13, 2006 23:22

Har nu sett klart S5 av TAR och tyckte överlag att säsongen var mycket underhållande med bättre casting än S4. S4 är antagligen den sämsta TAR-säsong jag sett hittills vilket inte säger så mycket eftersom jag inte ens vet hur många säsonger jag sett. :)

Tob: Råkade slänga avsnitt 5.11 tydligen så du får nog ladda hem det avsnittet via torrents-länken som LWes bidrog med.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre jul 14, 2006 13:11

BB 7.4
Det var nog bra för season 6 alliansen att Daniella blev kvar. Så jag tycker det var bra. Annars finns inte så mycket mer att säga än:

GO KAYSAR, GO KAYSAR, GO KAYSAR, GO KAYSAR osv.

AKS skrev:Tob: Råkade slänga avsnitt 5.11 tydligen så du får nog ladda hem det avsnittet via torrents-länken som LWes bidrog med.

Ok, men du har kvar avsnitt 8,9,10 och 12? För isf kan jag ta dem iaf.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 15:00

Jepp, jag har de avsnitten. Såg inte 5.11 hemma utan förde över den till USB-minnet och sen var det borta. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 22:35

Artikel om kommande säsong av The Amazing race:

http://www.zap2it.com/tv/zap-amazingrac ... inheadline

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jul 15, 2006 22:42

låter mycket bra
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 22:48

Mm, håller med. Det enda jag saknar är ett äldre par. Nu har vi en pappa med end otter, men jag hade gärna sett ett par (man-hustru eller kompisar) där båda var över 50 år. Gärna utan vitt ursprung. Det hade varit suveränt. Synd att det tycks vara så att minoriteter inte söker till realityprogram i lika stor grad som vita peeps. Jag har läst artiklar om det och det är ju alltid roligare med ett riktigt brett spektrum, men S10 låter bra vad gäller bredden på castingen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör jul 15, 2006 22:53

AKS skrev:Nu har vi en pappa med end otter

:D Pappan och hans utter ska bli kul att se. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 22:55

Vad petig du är!! :):D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jul 19, 2006 18:02

Rockstar 2.5

Det går inte att inte jämföra med American Idol. Hade det inte varit för juryn, Ryan Seacrest samt att utförandet känns så jäkla proffsigt så hade American Idol inte varit ett skit i jämföresle. Så tycker jag. Största skillnaden är att nu är alla uppträdande mer eller mindre skitbra. En del framföranden är helt sinnes. Jag är ett fan. Defintivt.

Lukas är nog min favorit. Han har en jäva närvaro på scen och en jävla utstrålning. Bland tjejerna så är min favorit Zayre, var nervös till max i förra avsnittet när hon riskerade att åka ut. Jag tyckte givetvis hon var skitbra, och nu idag tyckte jag likaså men förberedde mig på att dem skulle såga henne. Men jag hade fel. Dilana är rejält bra också, hon är lite som Lukas, ruggig närvaro på scen och utstrålning till max även om jag tycker Lukas gör det mer trovärdigt.

Woho. 4000 inlägg, inte illa.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » lör jul 22, 2006 10:59

AKS: Jag har börjat se mina Survivor säsonger jag har på datorn. Amazon och Vanuatu, säsong 6 och jag tror Vanuata är säsong 8 vilket är en All star. Skulle precis ta bort första avsnittet av säsong 6 som jag precis har sett, men kom på att du kanske är intresserad av det, så säg till om du är intresserad så väntar jag med att ta bort det.

Nåja. Survivor i Amazonerna kan nog bli ganska bra.
Gillar män vs kvinnor upplägget. Verkar dock inte vara någon riktigt färgstark personlighet. Gillade dock att Roger blev kvar, hoppas han blir kvar länge, han verkar cool.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör jul 22, 2006 13:25

All-Stars är säsong 8
Vanuatu är säsong 9

Amazon är en av dom bästa säsongerna tycker jag.

Big Brother är otroligt bra :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jul 22, 2006 21:29

Tob skrev:AKS: Jag har börjat se mina Survivor säsonger jag har på datorn. Amazon och Vanuatu, säsong 6 och jag tror Vanuata är säsong 8 vilket är en All star. Skulle precis ta bort första avsnittet av säsong 6 som jag precis har sett, men kom på att du kanske är intresserad av det, så säg till om du är intresserad så väntar jag med att ta bort det.

Tackf ör att du tänkte på mig, men jag är inte så intresserad av Survivor. Funderar ju på att skippa kommande säsong, men jag kan ju tänka mig hur det blir med det... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jul 22, 2006 22:04

LWes skrev:Amazon är en av dom bästa säsongerna tycker jag.

Sett de fyra första. Och jag håller nog med. Inte lika bra som Pearl Island (S7) än, det är nog min favorit säsong.

AKS skrev:Tackf ör att du tänkte på mig, men jag är inte så intresserad av Survivor. Funderar ju på att skippa kommande säsong, men jag kan ju tänka mig hur det blir med det...

Då plockar jag bort det efterhand jag ser det. Kan behöva HD utrymmet. Det vore roligt om du såg på det. Fler ev. kommentarer och det gillar vi.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tis jul 25, 2006 22:12

Big Brother 7x07:
Hur klockrent är det inte att James vann HOH? Utmärkt. Nästa avsnitt kommer vara fantastiskt (live feeders vet).
Det är så jävla bra när Will satt i diary room och sa "every kid wants their cool kid club card *blink*" (med blink-ljudeffekt och allt). Helt utmärkt.
Jag tycker det är skönt att kunna se några timmar Big Brother om dan...

Hell's Kitchen 2x07:
Jag hejar lätt på Keith eller vad han heter. Jag förstår inte att Sarah inte åkt ut, hon är dum!

Rock Star reality episode 4:
Jag tycker att det funkar mycket bra med internetavsnitten. Serien är så himmla bra!

The Contender 1x01-1x02:
The Contender är tillbaka! Man blir så rörd av hut bra det är. Ingen serie (manusbaserad eller ej) lyckas fånga passion och "själ" på samma sätt.

New Zealand Idol 1x01:
Yeah! Mycket bättre än förra året från vad jag kan komma ihåg. och ny domare: sångerskan Megan Alatini - som även spelade Java i THE TRIBE.
The Tribe... "Ingen serie (manusbaserad eller ej) lyckas fånga passion och "själ" på samma sätt." The Tribe gjorde det. The Contender är ingeting i jämförelse. Det var en så otrolig serie...
Jag saknar The Tribe..... :( :cry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jul 25, 2006 22:43

Hell's Kitchen 2.7: jag vet inte vem jag hejar på. Tycker ingen förtjänar en vinst egentligen, men Keith har på slutet visat sig vara den bäste så jo, det får nog bli han ändå.

Bästa "replik" i dag (parafras): "What were you doing over there? Trying to lose your virginity?" Muahaha!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jul 25, 2006 23:24

LWes: Premunerar du på Live feeds nu, eller tankar du hem så mycket som ett par timmar varje dag? Jag känner inget behov av att se någon live feeds faktiskt, tycker varje nytt avsnitt är en högtidstund, men utöver det får det vara.

Hells Kitchen 2.7
Jag hejar också på Keith. Skönt att Garret åkte ut, han verkar ju totalt galen, nu var det säkert vinklat i programmet men ändå. Tycker också det är konstigt att Keith nominerade Virgina och inte Sarah, för Sarah är bara hemsk.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 26, 2006 1:02

Tob skrev:LWes: Premunerar du på Live feeds nu, eller tankar du hem så mycket som ett par timmar varje dag? Jag känner inget behov av att se någon live feeds faktiskt, tycker varje nytt avsnitt är en högtidstund, men utöver det får det vara.

Nej jag klarar mig med det som x2000x lägger ut. Det är allt det intressanta i stor sätt, och det är oftast lagom mycket.
Jag har typ 4 timmar eller nåt som utspelar sig direkt efter veto-cermonin i kvällens avsnitt, så jag tänkte jag kunnde vänta med att se det tills efter.
Jag älskar när dom bara ligger i HOH-rummet och pratar strategi och sånt i typ 40 minuter. Men det är kul när dom pratar om andra saker också.
Tro dock inte en sekund att jag ligger och ser det exlusivt. Med min bärbara dator gör jag nyttiga saker sammtidigt som jag har det på. Vilket gäller för många serier där ens uppmärksamhet inte helt behövs (eller där mitt intresse inte är så högt)
Reality-Shows dock brukar jag inte bli rastlös under, vilket bevisar hur bra dom är.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons jul 26, 2006 20:05

Rockstar 2.7: Så jävla bra.

Big Brother 7.9: Så jävla bra.
Wills tal var ju helt sinnes. Är det taktik så är det jäkligt intressant. Har du koll på det LWes, som kikar på livefeeds en del, om Will verkligen vill åka hem eller om det bara är ren och skär taktik.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons jul 26, 2006 20:55

Tob skrev:Rockstar 2.7: Så jävla bra.

Big Brother 7.9: Så jävla bra.
Wills tal var ju helt sinnes. Är det taktik så är det jäkligt intressant. Har du koll på det LWes, som kikar på livefeeds en del, om Will verkligen vill åka hem eller om det bara är ren och skär taktik.

Han har tjatat hur länge som helst om att han vill måste åka ut innan jury (som ju blir satta i ett annat hus utan kontakt med omvärlden i flera veckor) för han har en flickvän och sitt jobb o.s.v.
Jag vet inte om han verkligen verkligen vill hem dock. Jag tror itne att han själv ens vet.
Jag tror dom (s6 i all fall) kommer försöka få ut Jase, för han är mycket farligare och dom har ingenting att frukta från Will om han ändå kommer kasta HoH-tävlingen. Det har han sagt att han gjort hela tiden, så vad är skillnaden?
Jag vet dock inte om det var så smart av James att sätta upp Jase, för Jase blev väldigt upprörd och han säger att han själv skulle ha gått efter Marcellas om han vunnit nästa HoH. Men nu säger Jase att han också vill åka hem till sin flickvän och hennes dotter, för han vill inte missa tid med dom o.s.v. och så säger han att sånna som han och James skulle passa mycket bättre i Survivor (det skulle jag vilja se! :) )
James var hur arg som helst för att Big Brother "fixade" veto-tävlingen. Han menar att dom räknade med att CG skulle göra vad som helst för att vinna den, som dom gjorde en tävling som han kunnde vinna med hjälp av viljestyrka. Och jag håller väl med om det... Men jag är inte arg över det.
Stackars Kaysar som fick raka huvudet. :(
Men jag tror att S6 ligger bra till nästa vecka, för antingen som vinner dom, eller så vinner en "floater" (sånna som bara flyter med utan att göra någonting (fast dom försöker förstås inte vinna sånna tävlingar... Jo, Erica och Danielle gör det i alla fall)) och dom skulle nominera Chill Town (alltid gå efter den lilla alliansen som inte kan komma efter dom).
Boogie säger dock att han vill ta kål på någons drömmar innan han åker ut, så han kommer nog försöka vinna.
Chicken Geaorge är också farlig och han vinner, för då åker James och förmodligen Janelle garanterat upp på nomineringen.
Är Diane verkligen kvar? Hon märks aldrig hon är så tyst och passiv och flyter förbi...

Scenen mellan CG och Howie var väldigt fin.

Avsnittet överhuvudtaget var helt otroligt bra. Bättre än man kunnde bereda sig på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film