Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån feb 06, 2006 1:52

AKS: Var hon inte det då? :D Jag måste ha missat lite där, men jag fick för mig att det var så..

2x12, inte lika övertygad som er andra, men bra avsnitt:
Mycket bra grejer, Veronica-tid med Logan och Weevil.

Dock störde jag mig på att jag inte hängde med i svängarna när de fixade mobilen av snubben. Var Jackie med på hela grejen? Annars hade de ju knappast high five-at henne. Men å andra sidan var allt till dess spelat som att hon inte var med, och i efterhand verkar deras handlingar varit styrda av att lura tittarna.. Jag kanske inte hängde med i svängarna helt enkelt..

Stör mig också lite på hur säkerheten på polisstationen är, även om de fått in en liten förklaring till att den är som den är den här säsongen. :)

Ta bort Jackie. Nu.
Hon är hundra ggr tråkigare än Duncan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » mån feb 06, 2006 2:10

gaspode skrev:AKS: Var hon inte det då? :D Jag måste ha missat lite där, men jag fick för mig att det var så..

Dock störde jag mig på att jag inte hängde med i svängarna när de fixade mobilen av snubben. Var Jackie med på hela grejen? Annars hade de ju knappast high five-at henne.

Nej, dottern var ju Trina, Alysons karaktär, och hon var dotter till städerskan!

Jackie var med på att lura iväg Rashard och väl på klubben fick Veronica hjälp av vakten, som hon pratade med i förra avsnittet (han jobbar åt polisen också).

Och Jackie är väldigt hemsk och tråååkig. Jag röstar för en våldsam (läs trevlig) död åt karaktären.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » mån feb 06, 2006 2:37

Illyria skrev:
gaspode skrev:AKS: Var hon inte det då? :D Jag måste ha missat lite där, men jag fick för mig att det var så..

Dock störde jag mig på att jag inte hängde med i svängarna när de fixade mobilen av snubben. Var Jackie med på hela grejen? Annars hade de ju knappast high five-at henne.

Nej, dottern var ju Trina, Alysons karaktär, och hon var dotter till städerskan!

Jackie var med på att lura iväg Rashard och väl på klubben fick Veronica hjälp av vakten, som hon pratade med i förra avsnittet (han jobbar åt polisen också).

Och Jackie är väldigt hemsk och tråååkig. Jag röstar för en våldsam (läs trevlig) död åt karaktären.

ok, jag fick för mig att det var Celestes dotter också, att det ena inte uteslöt det andra. Att Aly var dotter till städerskan, så lång var jag med. Äh, nu när jag täkner efter så var väl själva grejen att det inte var Celestes dotter som Veronica trodde...

Och då förstod jag Jackie-grejen rätt och tycker att de betedde sig onaturligt för att lura tittaren. Dessutom gjordes ju "hon är egentligen med på hela grejen"-twisten i förra avsnittet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Matt » mån feb 06, 2006 22:08

2x12

Wallace är för kort för att vara basketspelare. Konstigt att man inte såg vändningen med Jackie när det var en nästan likadan vändning i förra avsnittet med Veronicas och Duncans breakup. Men det är väl för att Jackie är så tråkig som man inte bryr sig. Annars bra avsnitt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » tor feb 09, 2006 11:49

2x13
Duncan är fortfarande kvar i opening credits, vilket ju säger emot det där med att han är konrakterad för 12 avsnitt och därför var med även i förra, men detta säger ju mer att vi kommer få se honom i ett kommande avsnitt denna säsongen?

Weevil med hår, now that's a first. Och Veronica lät honom stjäla en del av pengarna... Underligt att se Weevil utan sin motorcykel också. Beaver och Mac är så söta ihop. Dick is a dick, som vanligt, och de ger igen med en transvestit, lysande! Och även om nu Jackie är oskyldig så var det ju trevligt att få se henne åka ner i vattnet. Hon är så tråååkig.

Jag undrar om Logan hade något motiv med att träffa Hannah, med tanke på vem hennes pappa är? Logan såg ju inte direkt förvånad ut när vi fick se vem som hämtade Hannah. Det blir allt mer intressant ju fler ledtrådar vi får, Terrence Cook med band till Fitzpatricks och allt verkar leda till busskrashen. Väldigt bra avsnitt. Keith får sin bild av en sportstjärna krossad men tar ändå fallet, typiskt Keith. Bra med honom mer officiellt inblandad i utredningen också, borde ju avslöjas fler detaljer för var avsnitt då.

Veronica: Taadaaa! :D

Ett väldigt bra avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tor feb 09, 2006 12:43

Är bara att hålla med. :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor feb 09, 2006 12:46

2x13. Tokbra.

Jag hade inte ens något emot Jackie i det här avsnittet. Hon är fortfarande inte särskilt rolig, men det gör inte att det var mindre synd om henne. Egentligen kändes det som att alla karaktärerna förutom Wallace fick mycket utrymme att glänsa. Speciellt Logan var helt underbar. Men vem var Hannahs pappa? Har han varit med tidigare?

Antagligen det roligaste VM-avsnittet hittils, kanske säsongens bästa. Lysande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor feb 09, 2006 13:15

CheeseGuy skrev:2x13. Tokbra.
Men vem var Hannahs pappa? Har han varit med tidigare?

Han är "vittnet från bron" när Felix mördades, han som pekat ut Logan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 14:07

2x13:
Jag har inte haft något emot Jackie tidigare, men hon har däremot lidigt av samma problem som fler andra karaktärer: för lite att göra. Man undrar varför Jackie, Dick och Beaver egentligen har att göra i förtexterna när de inte gör mycket i avsnitten, och jag tror Jackie är den karaktär som lidit mest av det. Nu, däremot, med mer att göra och lite jävlighet i sitt liv, blev hon genast en bättre karaktär. Förhoppningsvis kommer dom alla snart får mer meningsfull screen time, avsnittet verkade nästan peka åt det hållet.

Jag kunde heller inte placera tjejens pappa först, men nu när det förklarats, så är jag övertygad om att Logan mycket väl visste vem hon var och att det var enda anledningen till raggandet. Jag tyckte det var något som kändes avigt när Logan försökte stöta på henne, nu vet jag varför.

Riktigt bra avsnitt, ett av säsongens bästa, och det känns allt mer som gamla charmen faktiskt försöker titta fram. Överflödigt att säga det, men jag hoppas verkligen att det fortsätter i den här stilen nu, med såväl charm som ledtrådar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » tor feb 09, 2006 15:13

2x13 Förbannat trevligt...

... att Dick får lite skit från Beaver. Synd bara att ingen drog en boll i plytet på den där gröntröjjade tjejen. Jackie shape-ar upp sig lite i detta avsnittet, kan inte riktigt säga hur, men hon är inte lika tråkig längre. Och även om Logan hade planerat att stöta på vittnets dotter så stöter han rätt för hon var nog det snyggaste de har haft med hittils. Ja jävlar. CotW var ganska engagerande för omväxlings skull. Mest för man ville att den där äckliga tanten skulle få skit. Jaja, ett av de bättre avsnitten denna säsongen iaf.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » tor feb 09, 2006 16:04

2x13: Jävlar vilket överdrivet bra avsnitt. Typ det bästa någonsin!
ALLT VAR SÅ BRA! ALLT! Helt brilliant och smart och allting var så bra. Från att den lilla gulliga flickan hjälpte Weevil stjäla pengarna till att Beaver lurade sin bror på ett fruktansvärt (men roligt) sätt. och hela mysteriet var så bra och ända till sista scenen fortsatte man att bli överaskad.
Logan kan vara enormt gullig när han vill, och det äcklar mig för jag tycker att han är slemmig och snuskig. Visste inte den tjejen vem han var? Att hans pappa är en filstjärna/mördare och att han själv blev arristerad för mord under sommaren.

Det var bra att rektorn uppskattar Veronica.

Underbart avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » tor feb 09, 2006 16:52

2x13 Skumt avsnitt, alla de senaste avsnitten har varit väldigt skumma, på både gott och ont.
Förresten var det ingen voice-over? jag kommer inte ihåg någon iallafall.
Loved the case, VM är ingenting för folk som hatar twistar... kommer hela tiden nuförtiden.
Jackie börjar faktiskt bli lite intressantare nu, jag brukar ju oftast vänja mig om en dålig karaktär kommer in, men hon har ju även blivit bättre på senare tid.
Vet inte om jag gillar Mac speciellt mycket men vad de gjorde mot Dick var klockrent :D
Weevil är fortfarande disney men det går väl an 8)
Tyckte att det var nåt skumt med logan's raggande, såg ingen poäng i det hela men nu när ni säger vem farsan var förstår jag.
Keith var KUNG, som vanligt, skönaste farsan jag sett
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 21:07

Alla verkar gilla avsnittet rejält, nu blir jag ju ännu mer förväntansfull än vanligt. Vill se nu genast men det är fortfarande några minuter kvar av nedladdningen...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » tor feb 09, 2006 21:28

mja, nu var det såhär att jag satt och surfade nyheter *host* helt oskyldigt
och råkade då ramla på den där högupplösta wallpapern :)

Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 22:22

2.13 Loved it! Superbra avsnitt rakt igenom. Älskade alla twistar och hur allting visade sig hänga ihop på slutet.

Logan var om möjligt ännu charmigare än vanligt. Han visste ju helt klart vem tjejens pappa var innan, men det känns nog som att han skulle kunna börja gilla henne på riktigt också. Hon var ju så himla söt. Fast eftersom mitt hjärta fortfarande klappar för Veronica och Logan så gjorde det lite ont i mig när han kysste Hannah. Men, men jag räknar kallt med att jag kommer att få se Veronica och Logan tillsammans igen så småningom.

Weevil var som vanligt också helt underbar, hans och Veronicas scener uppskattas alltid (jag kan övertolka rejält men jag tyckte att det känndes som om det kanske kan bli någonting mellan dom där på slutet). Veronica var självklart också fantastisk. Särskilt när hon sa att hon skulle få den där killen att erkänna vilket han givetvis också gjorde.

Härligt avsnitt, håller med adolvsson om att det var väldigt charmigt vilket kanske till viss del har saknats på senare tid.

Och just ja, Mac gillar jag egentligen inte så mycket men hon och Beaver är onekligen söta som socker tillsammans.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Gordo » tor feb 09, 2006 23:01

2x13

Jag satt och var besviken genom hela avsnittet men i sista delen vände det och gjorde hela avsnittet bra.

Jag hoppas verkligen och tror också att Logan har en baktanke med Hannah annars, fy! Alldeles för sockersött och mesigt.

Veronica var underbar i detta avsnitt. Charmig till tusen!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav AKS » tor feb 09, 2006 23:08

adolvsson skrev:Riktigt bra avsnitt, ett av säsongens bästa, och det känns allt mer som gamla charmen faktiskt försöker titta fram. Överflödigt att säga det, men jag hoppas verkligen att det fortsätter i den här stilen nu, med såväl charm som ledtrådar.

Hear, hear! *Detta* är vad jag saknat. Jag vet att jag klagade på alla CotW under S1, men om enbart tunga arcavsnitt görs på bekostnad av seriens enorma charm så ser jag hellre fler CotW-avsnitt. Tyckte detta avsnitt var lovely. Definitivt ett av de bästa denna säsong. I alla fall efter att påsen knöts ihop mot slutet....

...med t ex avslöjandet att den blonda bruden var dotter till vittnet. transvestitskämtet, Veronicas avslöjande av alla brott osv.

Tyckte inte att de första 20 minuterna eller så var jättebra, men i slutändan så blir avsnittet ändå ett av de bästa avsnitten denna säsong.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor feb 09, 2006 23:26

2.13 Är alldeles uppspelt. Klarar inte av sådan här hög grad av mysighet. Kan inte fokusera då.

Tycker avsnittet påminde mycket om många avsnitt i säsong 1. Jag klagar fan inte. Jag satt och tokmyste under hela avsnittet.

Håller med AKS om allt där. Mer Veronica av denna sorten!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tor feb 09, 2006 23:32

AKS skrev:Jag vet att jag klagade på alla CotW under S1, men om enbart tunga arcavsnitt görs på bekostnad av seriens enorma charm så ser jag hellre fler CotW-avsnitt.

Det hade väldigt s1-känsla över sig med CotW och det lär ju inte jag klaga på som gillar alla små charmiga CotW från s1. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tor feb 09, 2006 23:33

jag gillar inte Cotw. undra om jag vågar se 2x13 nu då.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » tor feb 09, 2006 23:53

Serien bygger ju mycket på CotW, hur har du vågat sett något avsnitt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav freso » fre feb 10, 2006 4:35

2.13
Överlag bra, jupp.
Logan visste vem pappan var, ja. Han gjorde ju sitt typiska leende till honom där i bilen, "the evil over-nice Logan smile". Inbillade jag mig eller hade Logan smått annan frisyr?

Jackie har bara fel personkemi, tycker det var synd att hon fick uppmärksamhet öht. Hon kan tyvärr inte ens spela "synd om flickan" bra... tycker då jag. Det kanske bara är den överspelade "snobbiga svarta flickan"-karaktären hon spelar som jag inte gillar, men ändå, gillas det inte så gillas det inte.

Mac är ju underbar :D Förstår inte hur folk kan klaga på henne! Fy på er. Hon är ju sådär nörd-söt-blyg-smart, härligt härligt. :) Det bådar gott för ett införande av henne i gänget. Kanske att hon och Beaver (som ju verkar vara snäll och ha hjärtat på rätt ställe) kan få lite mer utrymme (med ett utfasande av Jackie, hurra! :D ok, det lär ju inte hända, men men).

Rektorn har ju uppskattat Veronica en längre tid, om än lite mer hemligt. Nu visade han det mer öppet. Mest bara för att smiska läraren, hähä, vilket hon förtjänade. Fy fan vad elak hon var med sina förutfattade meningar. Att såna lärare får hållas... BRA att hon fick pisk på slutet! Grr! Blir arg på henne.

Thumper lär ju inte bli glad över att ha blivit falskt anklagad. Fin touch att pillerna bara var efedrin också, haha. Weevil är helt enkelt för snäll för att handla med knark. Men det lär ju bli lite mer bråk där.

PS. Jag tror inte Weevil och Veronica nånsin blir ihop, sorry. :) De har bara den typiska "tycka synd om samt uppskatta varandra"-relationen, hehe. Och jo, det var lite voice-over (tror det iaf var när de zoomade in på Veronica första gången på "tivolit"), men inte mycket.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Matt » fre feb 10, 2006 10:10

Illyria skrev:Serien bygger ju mycket på CotW, hur har du vågat sett något avsnitt?

för att jag vill se helheten. Och Kristen ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » fre feb 10, 2006 14:31

För alla som ser både VM och Arrested Development: Det kommer vara en VM-referens/shoutout i ett av de sista avsnitten.
And when a romantic George Michael suggests an evening of TV watching with Maeby, he's bleeped. The screen reads, "Reference to off-network high school private eye drama censored by Fox," a reference to UPN's Veronica Mars. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » fre feb 10, 2006 15:21

Ser fram ännu mer mot morgondagens 4 avsnitt av Arrested Development nu :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav LWes » fre feb 10, 2006 16:07

Tomas skrev:Ser fram ännu mer mot morgondagens 4 avsnitt av Arrested Development nu :)

Jag med, helt otroligt mycket för det är så fantastiskt roligt.

Finns Veronica Mars Live Talk Showen att se på nu eller? För den gick väl igår. Förra gången var den riktigt bra (och informativt), hoppas att det här avsnittet också är det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre feb 10, 2006 16:25

Talkshowen har inte dykt upp ännu, jag väntar också på den eftersom sändningen igår krånglade för mig och jag bara fick sett lite i början och slutet. Förra gången fanns den ivarjefall tillgänglig på lördagen, så jag hoppas den dyker upp senast imorgon.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 10, 2006 22:00

2x13 Yay!
Håller med er, det här var charmigt. Jag har också varit lite besviken på charmens frånvaro i s2, men nu var Veronica i högform. Hela den där biten när hon skulle prata med killen ute i korridoren var hur mysigt som helst. Och konversationen med Logan i början fick mitt LoVe-hjärta att börja banka lite snabbare..
Så Logans nya ragg är dotter till tjallaren. Logan såg inte alls förvånad ut så han måste ha vetat. Guud så elakt om han tänker förföra henne för att komma åt pappan. Fast hon var ju hemskt söt, så han lär ju bli kär i henne ändå. Det var lite för gulligt ett tag där, tyckte jag, men sen så försvann den känslan när man fick se pappan.. Jaja, bara det blir Logan och Veronica sen till slut, så blir jag nöjd.
Jag gillar Mac, det har jag alltid gjort, och hon och Beaver är så himla söta ihop. Inte på det där sliskiga sättet, utan på det mysiga sättet.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » fre feb 10, 2006 23:16

2x13 Jovars, riktigt trevligt. Även om den där elaka läraren verkligen var FÖR mycket nu. Hur kul är det med skurkar som står upp och högt deklamerar "JAG ÄR OND OCH NI SKA HATA MIG!"?

Och apropå hata... Jackie... nåja, lite mer uthärdlig var hon.

Logan och Hannah. Fattade inte alls det först, tjöt "WHOOO!" när det visade sig vem hennes far var (jo, jag kände igen honom). Snyggt, Logan. Och apropå snyggt... var det bara jag som tyckte hon såg ut som Christina Applegates lillasyster? Go Logan go.

Dick. Får se sin namne. Tjoho. Frågan är exakt hur hårt han tar det och vad det kan få för konsekvenser för hans lillebror... Dick är fortfarande en endimensionell och urtråkig karaktär, men Beaver är kul och visst, han och Mac är småsöta.

Men stora scenen är väl Keith och Jackies far. Enrico Colantoni är kung över allt. Så han tar sig an det fallet... då kanske det äntligen händer något med arcen. För ärligt talat, den här grejen att alla verkar gå och tänka "Det är XX avsnitt kvar, vi kan inte börja faktiskt undersöka något ÄN" börjar reta mig. Ytterligare ett avsnitt utan omnämnande av kidnappningsfallet... vilket väl ska tolkas som att antingen a) FBI har tagit långledigt, b) de tyckte Veronica var så trevlig att de struntar i hennes inblandning, c) de också går och räknar avsnitt. Vilket bara är dumt. Nåja, det här avsnittet var ju så kort i realtid att jag kan bortse från det. Kul var det, om än inget mästerverk.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav freso » lör feb 11, 2006 6:38

A bear skrev:För ärligt talat, den här grejen att alla verkar gå och tänka "Det är XX avsnitt kvar, vi kan inte börja faktiskt undersöka något ÄN" börjar reta mig. Ytterligare ett avsnitt utan omnämnande av kidnappningsfallet... vilket väl ska tolkas som att antingen a) FBI har tagit långledigt, b) de tyckte Veronica var så trevlig att de struntar i hennes inblandning, c) de också går och räknar avsnitt. Vilket bara är dumt. Nåja, det här avsnittet var ju så kort i realtid att jag kan bortse från det. Kul var det, om än inget mästerverk.

Mmm, jag håller med där. Det är lite för dåligt med kontinuiteteten...
Användarvisningsbild
freso
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film