av A bear » fre feb 10, 2006 23:16
2x13 Jovars, riktigt trevligt. Även om den där elaka läraren verkligen var FÖR mycket nu. Hur kul är det med skurkar som står upp och högt deklamerar "JAG ÄR OND OCH NI SKA HATA MIG!"?
Och apropå hata... Jackie... nåja, lite mer uthärdlig var hon.
Logan och Hannah. Fattade inte alls det först, tjöt "WHOOO!" när det visade sig vem hennes far var (jo, jag kände igen honom). Snyggt, Logan. Och apropå snyggt... var det bara jag som tyckte hon såg ut som Christina Applegates lillasyster? Go Logan go.
Dick. Får se sin namne. Tjoho. Frågan är exakt hur hårt han tar det och vad det kan få för konsekvenser för hans lillebror... Dick är fortfarande en endimensionell och urtråkig karaktär, men Beaver är kul och visst, han och Mac är småsöta.
Men stora scenen är väl Keith och Jackies far. Enrico Colantoni är kung över allt. Så han tar sig an det fallet... då kanske det äntligen händer något med arcen. För ärligt talat, den här grejen att alla verkar gå och tänka "Det är XX avsnitt kvar, vi kan inte börja faktiskt undersöka något ÄN" börjar reta mig. Ytterligare ett avsnitt utan omnämnande av kidnappningsfallet... vilket väl ska tolkas som att antingen a) FBI har tagit långledigt, b) de tyckte Veronica var så trevlig att de struntar i hennes inblandning, c) de också går och räknar avsnitt. Vilket bara är dumt. Nåja, det här avsnittet var ju så kort i realtid att jag kan bortse från det. Kul var det, om än inget mästerverk.
"There's been a contamination."
"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."
"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01