av LWes » tor mar 30, 2006 21:51
1x01-1x08
Jag tycker att serien är riktigt bra. Jag märkte på bara dom två avsnitten jag såg igår att min uppskattning för serien ökade, så det kommer nog fortsätta ju längre man ser.
Jag tycker att den påminner en del om Third Watch, som blev en helt otroligt bra serie med tiden.
Jag har inget större hat mot Vic. Han har liksom två sidor. En snäll då han är en familjeman och bra polis som bryr sig om offren, men så är det hans andra sida som är våldsam, otrogen och som bryter mot lagen. Han är en bra karaktär, men jag gillar mina poliser så goda som det går, så jag vill ständigt att saker ska gå dåligt för onda Vic, men snälla Vic gillar jag.
Han kompis Shane vet jag inte heller riktigt vad jag tycker om. Han är ganska rolig och så, men han har också en sida där han överdriver för mycket (som när han slog ner och pissade på en kille i 1x08 tror jag). Nej, honom har jag inte allt för stora tankar om.
Hon den svarta kvinnliga kommisarien (är det kommisarie som är den svenska benämningen för "detective"?) är min favorit. Hon är snäll och bra.
Hennes partner, den långa smala mannen gillar jag också oftast.
Och chefen är cool. Han är bra.
Den homosexuella killen gillar jag också. Han är snäll och bra.
Vad frustrerande det var att Vic och Shane kom undan när dom nästan åkte fast för att ha stulit droger.
Jag hoppas att alla dumma poliserna får vad dom förtjänar förr eller senare. Jag antar att Vic inte kommer försvinna förns kanske i slutet (det kanske är det som gjorde att ni tycker 5x11 är så bra, vad vet jag) men jag har ingen aning om hur länge någon av karaktärerna kommer vara med, jag är helt ospoilad och det känns bra. Dom kan dö när som helst, eller så är alla kvar genom hela serien, det har jag ingen aning om! Och det gör det spännande.
och serien har bra kontinuetet också, med saker som fortsätter från avsnitt till avsnitt utöver dom mer fristående fallen. Det är mycket bra.
och Sticky Fingaz (fånigaste namnen någonsin?) som är nya BLADE har varit med också. Det var kul att se honom, för jag har aldrig sett honom förutom i Blade-trailern, och jag hoppas att han är en bra skådespelare och inte spelar Blade likadant som den där gangster-rappar-karaktären.
För en Hip-Hop-Blade är inget jag någonsin vill träffa på.
Hur som helst, jag ser fram emot att fortsätta se serien och att komma till det eftertraktade 5x11!!!!!
Hoppas bara jag lyckas se tillräckligt fort för att inte råka bli spoilad på något sätt (Om någon skådespelare från serien kommer vara med på Jay Leno nu snart varna mig i förväg tack, för jag ser alltid Jay Leno och där pratar dom vilt om saker som spoilar dom som inte sett avsnitten i fråga!)