The Shield

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 16:37

AKS skrev:
adolvsson skrev:Det är kosmos som straffar dig för att du dissade The Shield. Jajamänsan, sanna mina ord, hallelujah och... uhm... va'heter'e... amen!

Hehe, men den var inte bra för min hälsa. Den fick mig ju verkligen att känna nåt = bra, men min puls var konstant på raserinivå = halvjobbigt. Men jag ska nog ge den en chans till sommaren för nu vet jag ju vad som komma skall. Om det faktum att jag blev spoilad gör att jag får en chans att älska ännu en serie så gör det inte så mycket.

Samtidigt känns det som om du hade lite rätt inställning från början. Många hejjar på Strike Team och hoppas dom ska klara sig, och jag är onekligen själv lite på stängslet med hur tusan jag egentligen ska känna, men även om dom emellanåt gör bra grejer, får bus från gatorna, så rådet det inget tvivel - dom är inga good guys, dom är korrupta snutar, och att känna som du gjorde låter egentligen mest bara hälsosamt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 16:41

Det var skönt att höra att jag inte var helt fel ute...

noike: Att det inte är comfort-TV det vet jag och det var inte vad jag förväntade mig då jag började titta, men att jag skulle kunna känna sånt raseri... det trodde jag aldrig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre mar 24, 2006 17:32

AKS skrev:noike: Att det inte är comfort-TV det vet jag och det var inte vad jag förväntade mig då jag började titta, men att jag skulle kunna känna sånt raseri... det trodde jag aldrig.

Precis sett avsnitt 1. Gillade det mycket. Blir lite nyfiken på vad det är som du irriterade dig på så mycket, eller i klarspråk, gjorde dig rasande.
twisten......*myser*
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » fre mar 24, 2006 18:07

Ausiello: Is January still the expected return date?
Ryan: It's possible that they could air in the 2006 calendar year, but I think the most likely scenario is that we will come back in January.

Smärta!

AKS: Roligt och höra att du tagit dig en stark funderare över att ge The Shield en andra chans. Jag vet ju att du gillar The Wire och även om serierna skiljer sig åt ganska grand canyon'skt så går det att finna samma gråskale-tänk i båda serierna. Ingenting är statiskt eller förutsägbart och karaktärerna ägnar sig åt precis så galet inkonsekventa och irrationella handlingar (på gott och ont) som kan återses i verkligheten. I The Shield får vi från första början möta karaktärerna från deras sämsta sidor (kanske man kan säga) men det är också såå mycket mer än det man sen får se under resans gång som gör att man mer eller mindre ständigt omreviderar synen på karaktärerna. 'Morally conflicted' eller moraliskt ambivent, är en känsla som ständigt ligger närvarande och lurar när man tittar.. Top notch stuff girl! =)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre mar 24, 2006 21:21

Jag blir tvungen att ge mig på The Shield igen känner jag nu. Men det måste bli till sommaren. Alldeles för mycket nu.

Tob: Det var inget som irriterade mig med första avsnitten.

Spoiler avsnitt 1-3 (såg första tre avsnitten, men vet inte när det hände, troligtvis är det dock flrsta)
Vic tar väl ihjäl en annan polis vad jag vill minnas? Det gjorde mig rasande att han -- som polis -- gjorde det. Fy fan...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre mar 24, 2006 21:47

AKS skrev:Jag blir tvungen att ge mig på The Shield igen känner jag nu. Men det måste bli till sommaren. Alldeles för mycket nu.

Tob: Det var inget som irriterade mig med första avsnitten.

Spoiler avsnitt 1-3 (såg första tre avsnitten, men vet inte när det hände, troligtvis är det dock flrsta)
Vic tar väl ihjäl en annan polis vad jag vill minnas? Det gjorde mig rasande att han -- som polis -- gjorde det. Fy fan...

Det är det som är twisten som Tob pratar om. Antar jag, kan inte vara så mycket annat. Och även om det inte fick mitt blod att koka poå samma sätt som mitt, så var jag övertygad om att serien inte skulle hålla efter att Vic satt kulan i Terry Crowleys huvud. För hur tusan gör du en polismördare sympatisk? Svaret, visade det sig, var väldigt naturligt - det gör du inte. Du gör honom till en människa, med starka och svaga sidor som alla andra, men som jag sa så är Vic i allra högsta grad en bad guy. Att inte be om ursäkt, att inte försöka försvara utan bara visa, det var vad som räddade serien. Jag hade tokfel då, och såhär efter avsnitt 5x11 har jag aldrig varit gladare över att ha fel.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » lör mar 25, 2006 3:03

Ah jag minns när när såg Shield-piloten och var oerhört road att Scali blivit en different kind of cop. Good times.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Buffster » lör mar 25, 2006 20:48

adolvsson skrev:Bild

Måste definitivt kollas in. Frågan är bara när jag ska ha tid. Men det är antagligen bara en tidsfråga innan min Michael Chiklis abstinens blir så stor att serien hamnar högst på min prioriteringslista.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tam » lör mar 25, 2006 21:25

5x11
1x12
LEM: For once, can't we just do what where supposed to and then stop?

Lem...
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Ankh » mån mar 27, 2006 21:51

Nu har jag sett piloten, så det tar ett tag innan jag kommer våga gå in här, men jag vill bara meddela att jag snart är på banan.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 21:52

The Ankh skrev:Nu har jag sett piloten, så det tar ett tag innan jag kommer våga gå in här, men jag vill bara meddela att jag snart är på banan.

Nej, givetvis ska du kommentera här under tiden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » mån mar 27, 2006 21:56

noike skrev:
The Ankh skrev:Nu har jag sett piloten, så det tar ett tag innan jag kommer våga gå in här, men jag vill bara meddela att jag snart är på banan.

Nej, givetvis ska du kommentera här under tiden.

jA DE KAN JAG JU GÖRA. jAG ÄR BARA SÅ VANSINNIGT RÄDD FÖR SPOILERS!

äN SÅ LÄNGE VET JAG INTE RIKTIGT OM JAG VILL DÖDA DEN DÄR TJOCKA GUBBENM SOM JAG INTE LÄRT MIG NAMNET PÅ ÄN, ELLER OM JAG KANSKE TYCKER ATT HAN MEST ÄR EN KRAMBJÖRN I ETT HÅRT SKAL.

Ok, jag orkar inte ändra bort mitt capslockande, förlåt...
Fattade inte riktigt va de höll på med i slutet när de hade typ uniformer och bröt sig in i ett hus och tjcokisen dödade sin kompis. Har inte heller riktigt fattat kompisens roll i det hela. Men det visar sig kanske. Vi ska se nästa avsnitt nu.. så jag hoppas på lite svar.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 22:01

Ankh: 1.1
De sprang in där för att slå ner på ett knarknäste. Och de skjöt den nye i gänget för de visste att han var en infiltratör från Interna Affärer. De i Strike Teamet är lite korrupta på sina ställen.

Och vi har varit väldigt bra på spoilermarkeringarna här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån mar 27, 2006 22:33

Här spoilertaggas ju allt juh !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav The Ankh » mån mar 27, 2006 22:51

Sorry jag glömde.

Nu har jag sett avsnitt två
Hade inte ens fattat att killen tjockisen sköt var polis.. men nu vet jag. Jag har ingen koncetrations förmpga these days
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav LWes » tor mar 30, 2006 21:51

1x01-1x08
Jag tycker att serien är riktigt bra. Jag märkte på bara dom två avsnitten jag såg igår att min uppskattning för serien ökade, så det kommer nog fortsätta ju längre man ser.
Jag tycker att den påminner en del om Third Watch, som blev en helt otroligt bra serie med tiden.
Jag har inget större hat mot Vic. Han har liksom två sidor. En snäll då han är en familjeman och bra polis som bryr sig om offren, men så är det hans andra sida som är våldsam, otrogen och som bryter mot lagen. Han är en bra karaktär, men jag gillar mina poliser så goda som det går, så jag vill ständigt att saker ska gå dåligt för onda Vic, men snälla Vic gillar jag.
Han kompis Shane vet jag inte heller riktigt vad jag tycker om. Han är ganska rolig och så, men han har också en sida där han överdriver för mycket (som när han slog ner och pissade på en kille i 1x08 tror jag). Nej, honom har jag inte allt för stora tankar om.
Hon den svarta kvinnliga kommisarien (är det kommisarie som är den svenska benämningen för "detective"?) är min favorit. Hon är snäll och bra.
Hennes partner, den långa smala mannen gillar jag också oftast.
Och chefen är cool. Han är bra.
Den homosexuella killen gillar jag också. Han är snäll och bra.
Vad frustrerande det var att Vic och Shane kom undan när dom nästan åkte fast för att ha stulit droger.
Jag hoppas att alla dumma poliserna får vad dom förtjänar förr eller senare. Jag antar att Vic inte kommer försvinna förns kanske i slutet (det kanske är det som gjorde att ni tycker 5x11 är så bra, vad vet jag) men jag har ingen aning om hur länge någon av karaktärerna kommer vara med, jag är helt ospoilad och det känns bra. Dom kan dö när som helst, eller så är alla kvar genom hela serien, det har jag ingen aning om! Och det gör det spännande.
och serien har bra kontinuetet också, med saker som fortsätter från avsnitt till avsnitt utöver dom mer fristående fallen. Det är mycket bra.
och Sticky Fingaz (fånigaste namnen någonsin?) som är nya BLADE har varit med också. Det var kul att se honom, för jag har aldrig sett honom förutom i Blade-trailern, och jag hoppas att han är en bra skådespelare och inte spelar Blade likadant som den där gangster-rappar-karaktären.
För en Hip-Hop-Blade är inget jag någonsin vill träffa på.

Hur som helst, jag ser fram emot att fortsätta se serien och att komma till det eftertraktade 5x11!!!!!
Hoppas bara jag lyckas se tillräckligt fort för att inte råka bli spoilad på något sätt (Om någon skådespelare från serien kommer vara med på Jay Leno nu snart varna mig i förväg tack, för jag ser alltid Jay Leno och där pratar dom vilt om saker som spoilar dom som inte sett avsnitten i fråga!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » fre mar 31, 2006 23:38

3x14
Lem: You guys...You guys are the only family I got!

Sett om 3x12-3x15 ikväll och fuck! Lem har så många bra och gripande scener här och något slog mig mer påtagligt än vad det gjort tidigare - Lem har aldrig gjort all den skit de har gjort för pengarnas skull. Lem gör det han gör uteslutet av kärlek till sin familj. Sina bröder.

5x11
Det, plus hans sammandrabbningar med Shane i slutet av s03 är desto mer hjärteskärande när man håller det här avsnittet i åtanke. Speciellt när Lem droppar följande mening i s03's säsongsavslutning precis innan de splittas upp - I will never let any of you guys go to jail.

Smääärta!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav LWes » mån apr 03, 2006 23:01

Idag har jag sett 2x01-2x06 och serien är verkligen SUGOI!
Det jag är mest nyfiken på är vem som är CCH Pounder. Ingen av huvudpersonerna ser ut att heta så. Det är ett väldigt konstigt namn.
Jag tycker att Vic har blivit ganska snäll. Han gör inte allt för överdrivna saker nu.
Så nu gillar jag alla karaktärer. Förutom hon den jobbiga blonda kvinnan som följer efter alla och ser vad dom håller på med.
Det bästa är kontinuiteten. Den är mycket bra. och storyn med arcskurken Armadillo eller vad han nu heter. Bältdjur är as häftiga. Sånna måste man ju kunna ha som husdjur? Det skulle jag vilja ha.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån apr 03, 2006 23:03

Lwes:

CCH -> Bild
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » mån apr 03, 2006 23:07

Off skrev:Lwes:

CCH -> Bild

NO WAY! Hon ser verkligen inte ut att heta så! Det låter mer som en gorilla-liknande Hulk-fiende eller något.
Men jaha, så kan det gå...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 23:10

LWes skrev:NO WAY! Hon ser verkligen inte ut att heta så! Det låter mer som en gorilla-liknande Hulk-fiende eller något.

CC kan krossa Hulk.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis apr 04, 2006 0:08

noike skrev:
LWes skrev:NO WAY! Hon ser verkligen inte ut att heta så! Det låter mer som en gorilla-liknande Hulk-fiende eller något.

CC kan krossa Hulk.

GET some new material!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis apr 04, 2006 0:11

adolvsson skrev:
noike skrev:

CC kan krossa Hulk.

GET some new material!

Hulk: ooookey ma'am.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons apr 05, 2006 22:35

Nu har jag sett hela andra säsongen på bara 3 dagar, vilket för mig är väldigt snabbt.
Det är alltså riktigt bra!
Väldig tur att jag kunnat ladda hem av Noam på buffyhubben, det går riktigt snabbt och lätt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons apr 05, 2006 22:37

LWes skrev:Nu har jag sett hela andra säsongen på bara 3 dagar, vilket för mig är väldigt snabbt.
Det är alltså riktigt bra!
Väldig tur att jag kunnat ladda hem av Noam på buffyhubben, det går riktigt snabbt och lätt.

Härligt att du gillar serien LWes. Jag tror du kommer älska kommande säsonger lika mycket om inte mer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav tapeworm » lör apr 08, 2006 17:07

Har precis börjat på säsong 4. Börjar ju riktigt bra.

Woman: That's when I heard someone screaming.
Wyms: Did you call for help?
Woman: No.
Wyms: Why not?
Woman: I had a mouthful of dick at the time.
Wyms: Lovely.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav LWes » sön apr 16, 2006 23:44

Jag har sett till 3x11:
Det är så svårt att fortsätta härifrån. Varje gång jag tänker se nästa avsnitt kommer jag ihåg hur förra slutade och då tappar jag helt lusten att se en fortsättning på det.
Att skada små snälla djur är så tabu det kan bli. I mina berättelser kan det förekomma ätande av hjärnsubstans och slaktande av oskylldiga människor och det verkligen behövs, men aldrig någonsin skulle ett litet djur skadas eller dödas. Never ever. Tanken att komma på "Ja, vi låter karaktären döda ett snällt litet djur" tycker jag är helt sjukt i sig, och att sen genomföra det och låta en av huvudpersonerna döda en stackars katt bara för att döda den är helt otänkbart. Jag kan inte relatera till det på något sätt.
När en hund dödades i första säsongen så accepterade jag det, för det var någon karaktär som jag inte ens visste vem det var som gjorde det, och man fick inte se det ske, och i andra säsongen när någon av grabbarna skjöt en hund så accepterade jag det för att det var en sån där elak hund som skällde en massa anföll dom (det är ändå hemskt, dock).

När den sjuka tant-våldtagaren berättade hur han strypit en hundvalp när han var liten så tyckte jag att det var helt överdrivet sjukt, men sen när Dutch dödade katten flippade jag ut! Är han helt sjuk i huvudet? JA DET ÄR HAN! Jag kan inte komma på senast jag ville att en karaktär skulle dö så mycket som jag nu hoppas att han kommer dö. Han är en sån äcklig sjuk jävel. Tidigare hade man fått se att han inte var helt normal, men att han var en sån störd individ hade jag aldrig trott.

Det största problemet jag har är att jag tycker att det måste vara svårt och säkert dyrt att konstruera en artificiell död katt/hund, så jag undrar om dom faktiskt inte dödar djuren på riktigt? - FÖR DET ÄR SJUKT. Som jag fick veta i skolan att Stefan Jarl i filmen "Jag är din krigare" när en karaktär skjuter en liten räv så bestämmde han att dom skulle göra det på riktigt för att det skulle bli mer realistiskt eller något sånt. Helt jävla sjukt var det i alla fall. Det är så att man önskar att han skickades till en dimension där rävarna kunnde skjuta honom för att det var kul för dom.
Avslöja inte om Dutch dör, för det skulle bli den gladaste överraskningen någonsin.

Så är det någon som vet hur dom gör? Jag tänkte att man kanske får veta i någon Behind the Scenes-feture eller att det står i eftertexterna att "inga djur skadades under inspelningen" eller nåt.
Vare sig dom gör det på riktigt eller inte är detr sjukt. Det bara varierar mellan "Helt sjukt" och "exträmt otänkbart".
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån apr 17, 2006 2:11

LWes (3.11):Det finns lagar mot att döda/skada djur i filmiskt syfte, så alldeles säkert fejkade de på något vis. Hur vet jag dock inte, men djur fejkskadas ju i ett flertal andra filmer/serier så säkerligen finns det "död katt"-dockor att hyra i Hollywood.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån apr 17, 2006 3:44

Jag är ett popcorn för helvete!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » mån apr 17, 2006 12:08

caffeineaddict skrev:LWes (3.11):Det finns lagar mot att döda/skada djur i filmiskt syfte, så alldeles säkert fejkade de på något vis. Hur vet jag dock inte, men djur fejkskadas ju i ett flertal andra filmer/serier så säkerligen finns det "död katt"-dockor att hyra i Hollywood.

Okej, vad bra! Nu kan jag se nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film