Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 0:55

Tara och Wallace är långt mer spektakulära (they have personality!) än Vaughn och Lana. Duncan är också vanlig, lite tråkig, men jag tycker inte alla karaktärer behöver sticka ut på något speciellt sätt men ändå ha en viss roll. Ingen av ovanstående karaktärer är så tråkiga och värdelösa att de borde försvinna, dock med Lana på gränsen.
s4-5 spoiler för Alias Dessutom verkar det ju vara mer med Vaughn än vi hittills sett...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 1:01

Jag förstår fortfarande inte din fråga om den var riktad till mig: "Måste alla karaktärer vara spektakulära?" Mitt svar på den frågan var nej med ex Wallace som exempel, men jag vet fortfarande inte vad du menade med frågan om det var mig du ställde den till. Eller rättar *varför* du ställde frågan om det nu var mig du frågade (jag har ju som sagt aldrig påstått att en karaktär måste vara spektakulär för att få vara med i en serie).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 1:22

Ja, den var väl riktad till dig eftersom du pratade om tråkiga/vanliga karaktärer som förstör serier. Men du tycker t ex inte Wallace eller Tara är speciellt spektakulära heller, vilket jag tycker, långt mer än t ex Vaughn, och du verkade vara inne på att tråkiga/vanliga karaktärer inte hade i serier att göra. Jag däremot tycker de kan få vara en del av blandningen utan att det stör serien, bara så länge de inte är totalt meningslösa. Lana hade t ex i början av serien en roll, numera känns den rätt utspelad, Vaughn däremot är en stor del av Sydneys liv, därför långt ifrån meningslös även om han är rätt tråkig. Whatever :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jul 27, 2005 1:47

Alias S1 var grym underhållning. Numera är det hyfsad underhållning som tror det är mycket bättre än vad det är. Garner är i bästa fall en halvdan skådis. Jag kommer fortsätta titta, främst för att jag diggar de flesta skådisar/karaktärer som inte är Syd eller Vaughn.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 2:01

Om det går utför efter s01 är det ännu värre :) . Jag kom ju inte ens förbi den.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons jul 27, 2005 6:52

Jag tycker att Alias är en ganska trevlig serie, som (fortfarande) kan vara riktigt bra ibland. När jag såg igenom slutet av S2 till S4 (för första gången) för ett tag sedan så slog det mig att jag faktiskt uppskattade den mer än Lost, framförallt p.g.a. bättre karaktärer (förutom de två största, tyvärr) och en handling som faktiskt förs framåt. Och Garner är väl okej, men det finns ett antal riktigt duktiga skådespelare i mindre roller.

Det i alla fall kul för Nichols. Det finns ju betydligt sämre serier.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 19:00

Illyria skrev:Ja, den var väl riktad till dig eftersom du pratade om tråkiga/vanliga karaktärer som förstör serier. Men du tycker t ex inte Wallace eller Tara är speciellt spektakulära heller, vilket jag tycker, långt mer än t ex Vaughn, och du verkade vara inne på att tråkiga/vanliga karaktärer inte hade i serier att göra. Jag däremot tycker de kan få vara en del av blandningen utan att det stör serien, bara så länge de inte är totalt meningslösa. Lana hade t ex i början av serien en roll, numera känns den rätt utspelad, Vaughn däremot är en stor del av Sydneys liv, därför långt ifrån meningslös även om han är rätt tråkig. Whatever :)

Men Illyria... Det är du som har lagt ordet "vanlig" i min mun. Jag har aldrig tagit det i min mun utan det är du som får för dig att jag sagt det. Vanliga karaktärer får gärna vara med i serier (ex Wallace eller Alicia för den delen), men tråkiga karaktärer som Duncan, Lana och Vaughn får gärna dö. Jag pratade om två karaktärer då (Lana och Vaughn) som jag tyckte var tråkiga och utifrån det drar du slutsatsen att jag inte tycker att vanliga karaktärer har ett existensberättigande. Du kanske tycker att vanlig och tråkig är samma sak, jag tycker det inte. Hoppas jag nu lyckats förtydliga vad jag menar för jag vill verkligen inte att nån annan här ska tro att jag har nåt emot vanliga karaktärer.

Detta var mitt första inlägg:

Nej, Alias... Tyckte första säsongen var okej, sen under S2 så försvann jag bara. vet inte ens hur många avsnitt jag sett. Kan ha mycket att göra med Lana Langs manliga motsvarighet: Vaughn. Jag ville bara att han skulle dö, dö, dö (!!) då jag såg Alias S1.

Hur du utifrån det drar slutsatsen att jag inte tycker att vanliga karaktärer ska få vara "en del av blandningen" vet jag inte. Måste återigen betona att vanlig och tråkig inte är samma sak.

EDIT: Inser precis att vi har denna diskussion i The Inside-tråden!! Hrm... Lika bra att lägga ner då innan detta blir "skillnaden mellan vanliga och tråkiga karaktärer"-tråden. OBS! Det var ingen uppmaning till en moderator att skapa en dylik tråd! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » ons jul 27, 2005 20:49

Tim om nedläggningen. (Men nej, den är ju fortfarande inte officiell.) Snyft.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 20:54

Tänkte precis posta den där ju. Argh när han pratar om hur serien kunde utvecklas låter det så fruktansvärt bra. VARFÖR plockar inte ett annat bolag upp serien. Får dom inte? Jävla dansande jävla dumma jävla amerikaner med deras dumma jävla tänkade....jävla.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons jul 27, 2005 20:58

AKS skrev:Måste återigen betona att vanlig och tråkig inte är samma sak.

Sant. Och vi ser olika på karaktärerna helt enkelt, plus att jag även kan tycka lite tråkiga karaktärer kan platsa ibland. One tiny step and there confusion was, typ.

Tillbaka till The Inside, iom nyheten om Rachel Nichols, borde inte nerläggningsbeslutet bli officiellt snart då? Känns som serien är helt död nu :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jul 27, 2005 22:14

Off: Heh, dansande? Brought a smile to my face, it did. :D

Sorgligt annars...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons jul 27, 2005 22:20

caffe: Ja det är ju två serier om dans som fått serien på fall. Slutsat: Jävla dansande amerikaner.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jul 27, 2005 22:26

Ja, herregud. Jag älskade verkligen inte serien, men den lyckades få till två bra avsnitt som jag fann intressanta, sen ett bra som kanske inte var intressant på samma vis (= Jane Espensons) så det fanns definitivt potential. Jag hade i alla fall velat se alla 13 avsnitt. Men att den nu dödas av två realityshower, varav en av showerna enligt Fox skulle rädda The Inside, gör en ju rent ut sagt less och förbannad. Ingen stor förlust för mig personligen, men jag tycker synd om Tim Minear. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tor jul 28, 2005 6:37

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » fre jul 29, 2005 2:11

Enligt Kristin på eonline kommer resten av avsnitten att sändas och Fox-snubben medger att han är en idiot som förtjänar att spärras in i Emerald City. Eller nåt sånt... ;)

http://www.eonline.com/Insider/Boards/ann.jspa?annID=48

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jul 29, 2005 2:16

Vänta nu här. Om han på riktigt sagt att han gjorde fel med hur han planerade visandet och sen ändå lagt ner det är alla mina tankar om fox infriade med bevis.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre jul 29, 2005 2:27

Ja, det borde ju vara hans vink om att det är dags (eller var dags) att beställa 13 nya avsnitt och slänga in som mid-season replacement till våren eller nåt sånt. Funkar inte serien då heller: fine.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jul 29, 2005 2:33

Är det den riktiga Kristin?

En riktig idiot är han ivarjefall. I say fire him!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jul 29, 2005 2:37

Jepp, så som jag förstått det så är det Kristin-Kristin.

Om du läser exempelvis No Angel-grejen i denna lista så framgår det att det är hon (om man läser mellan raderna).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jul 29, 2005 2:41

Men intervjun med Tim stämmer inte riktigt då, han påstod att alla avsnitten inte kommer visas, ju mer uppehåll desso mindre avsnitt? Men enligt detta ska alla avsnitt visas? Jag hoppas såklart att de ska det, vill inte vänta på nån dvdrelease, men det är motsägande uppgifter.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre jul 29, 2005 2:47

Bra länk, tack för den, det verkar vara Kristin-Kristin ja. Hittade lite intressant läsning också. Varför ska det vara så svårt att låta bli spoilers, måste skärpa mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jul 29, 2005 19:41

Illyria skrev:Men intervjun med Tim stämmer inte riktigt då, han påstod att alla avsnitten inte kommer visas, ju mer uppehåll desso mindre avsnitt?

Nu har jag inte läst den senast postade Timmyntervjun (yey, nytt ord!), men intycket jag fått innan är att det inte finns några klara besked. Tims uttalanden har berott på kunskap och gammal elak erfarenhet.

Det känns fortfarande osäkert hur det blir. Helt säker kommer jag inte bli förrän alla är visade. Eller inte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » lör jul 30, 2005 0:59

Fuck fuck damn it to fuck hell fuck motherfucking fuckness of the fucking fuck fuck. Fuck.
The network just informed me that the dance show is going to be expanded and that no more episodes of "The Inside" will now air.

Tim, på buffistas.

Fan i helvete. Jag vill skrika, och kanske gråta lite.

Nej, jag vet, borde inte bli besviken, men det var ju så satans bra och nu måste man vänta och nog känner man sig lite lurad.

Satan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jul 30, 2005 1:01

Jag behöver en öl.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jul 30, 2005 1:03

noike: Jag med. Faktiskt. Och mer kakor.

En sablans danshallabaloo också.

Jag har väl aldrig varit särskilt positiv till reality-TV, men jag ska banne mig hata av ren princip. Sablans avskräde. Hör hemma i närmaste potta, varenda en.

Meh.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jul 30, 2005 1:08

Jag kan inte äta kakor nu. Kakor och glass äter man när man mår bra och är glad. Jag gör inget just nu. I will never love again.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör jul 30, 2005 1:23

Baaahhhh. Jag mår dåligt. Ingen vidare avslutning på denna redan miserabla dag, som alla andra visserligen, men nu sjönk den långt ner på listan. Fan, dubbelcrap och allmänt fanskap. Jag mår dåligt. Whiskey och alvedon nu!

Nu känns det dock förbaskat givet att köpa dvd boxen iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » lör jul 30, 2005 1:37

Ja några öl har man fått i sig. Damnitfuckdamnit!

Ännu en DVD i hyllan med en serie som kunnat bli skitbra.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » lör jul 30, 2005 2:49

:cry:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons aug 03, 2005 23:40

Från TM-intervju:

iF MAGAZINE: Was there a tug of war creatively to deliver a show that could be repeated without asking the audience to be familiar with the rich mythology and character arcs going on in previous episodes?

There are sort of two tugs of war. Yeah, the networks have these weird demands. In fact, that’s what killed the first incarnation of THE INSIDE. The guys who brought that to the network were really pitching a season-long arc of a girl undercover in a high school, so it was like WISEGUY. As soon as the network wanted a close-ended procedural with this concept, the original writers were put into a box they couldn’t get out of. I don’t think that particular concept works as a standalone show, because she’s going undercover every week. You have to set up the new place she’s going, not that it can’t be done, but it’s basically taking the idea for an entire season and stretching it to work in every episode.

Jag tycker att originalkonceptet låter bra eftersom det tar den bra idén från 21 Jump Street (unga poliser, undercover, high school) och gör nåt ännu bättre av den... Dvs polisen är på samma skola under en hel säsong. Den showen hade jag velat se!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film