Marti Noxons Point Pleasant

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån dec 13, 2004 23:04

Off: Du har rätt. Entourage och 6FU var HBO:s sommarserier. Jag hoppas på att samms sak händer denna sommar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån dec 13, 2004 23:07

Ja Enoturage iaf. 6FU under jag inte börjat titta på än då :) .

PP verkar ju vara en lite arcig serie (rena spekulationer) så man undrar om de kommer klämma igång något direkt eller köra någon miniarc de 5-6 sista avsnitten efter att ha haft en standard-inledning med lite mer fristående .
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » mån dec 13, 2004 23:08

Även om klippen inte säger så mycket så ser det bra ut, jag tror fox ger dem 5 avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » mån dec 13, 2004 23:19

Off skrev:HBO brukar väl kunna gilla sommaren förstås. Hela Entourage gick väl på sommaren om jag inte missminner mig?

Alla kabelkanaler gilalr sommaren mer eller minder, men de kör å andra sidan inte med fulla 22-avsnittssäsonger -- vilket var varför jag inte brydde mig om dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör dec 18, 2004 21:34

Adam Busch - 'Buffy' Vet Lands at 'Point Pleasant'

Busch has signed on for at least three episodes of the new supernatural drama "Point Pleasant"
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » lör dec 18, 2004 23:55

Illyria: det låter ju lysande han var så bra i Buffy.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » sön dec 19, 2004 0:15

VelocityBoy skrev:Illyria: det låter ju lysande han var så bra i Buffy.

och i The Jury :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » sön dec 19, 2004 0:20

LWes skrev:och i The Jury :(

Den har jag tyvärr inte sett men han var säkert bra.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » sön dec 19, 2004 0:39

VelocityBoy skrev:
LWes skrev:och i The Jury :(

Den har jag tyvärr inte sett men han var säkert bra.

Den lades ner efter bara några avsnitt så du missade inte direkt så mycket. Men det var en ganska bra serie.
Adam var det bästa med serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön dec 19, 2004 4:59

LWes: Jag gillade också The Jury, även om den var ett misslyckande i jämförelse med de andra serier jag har sett av samma team (Homicide och OZ). Adam var bra, men serien var så standalone av naturen. OZ-reunionavsnittet var nog det bästa, även om det fanns ett eller två till som också var riktigt bra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor jan 06, 2005 2:58

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_main/1,1002,271|92452|1|,00.html

Trevligt, två avsnitt av PP två kvällar på raken. Och kul att serien får American Idol som lead in första kvällen. Iofs... har den inte en relativt stor publik efter det så skulle det ju inte vara bra alls.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 15:13

Okej, nu är det snart dags. Ser fram emot det faktiskt. Marti Noxon nöjer sig dock inte med Adam Busch, hon vill även ha med James Marsters i serien.

http://www.scifi.com/scifiwire2005/index.php?category=0&id=30201

Vet inte vad jag tycker (inget är ju bestämt, men ändå...). Jag älskar JM, men mer än nån annan Buffyverseskådespelare så är han förknippad med sin roll. Har ex inget emot om Aly dyker upp i Veronica Mars, men JM är så himla... Spike. Fast han skulle säkert vara jättebra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor jan 20, 2005 16:23

Marti Noxon. One disturbing lady.

Jag tyckte om det. Lite creepy, mycket nyfiken på vad det här ska ta vägen. Starka vibbar av Twin Peaks, på ett bra sätt utan att kännas det minsta gammalt. Bara nytt och fräscht. Och så lite sex, men det är ju Marti Noxon.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 16:43

Me likes. Helt klart bästa nya serien än så länge, utan tvekan. Det kan bli bra. Det fanns lite saker som kändes övertydligt här och var, men i och med de mörka gråskalorna i karaktärerna och hur serien är filmad så gör det inte så mycket.

Avsnittet i sig är bättre än vad Buffys pilot är.

Och introt. Så snyggt. Det är så där gör man ett bara serienamns-intro och inte som Losts fruktansvärt fula helvetica-sudd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor jan 20, 2005 16:58

Me likes, me likes alot. Det känns bra att vi verkar vara påväg in i en period av bra serier.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav CheeseGuy » tor jan 20, 2005 17:02

Så den var så bra? De flesta recensioner jag har sett har inte varit särskilt positiva (jag har visserligen mest skummat igenom dem). Men om ni säger att den är bra så får det bli en tankning snart. :D

Och det vore förstås kul om JM kommer att vara med senare.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 17:04

CheeseGuy skrev:Och det vore förstås kul om JM kommer att vara med senare.

Eh, jag vill inte ha med JM. Serien bör och kan stå på sina egna ben utan The Cult Of The Peroxide Blond Man.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor jan 20, 2005 17:09

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Och det vore förstås kul om JM kommer att vara med senare.

Eh, jag vill inte ha med JM. Serien bör och kan stå på sina egna ben utan The Cult Of The Peroxide Blond Man.

Sant. Men det vore kul. Dessutom förtjänar JM lite bättre roller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jan 20, 2005 17:48

Jag vill heller inte se JM.

Gillade konceptet/grunden med serien men inte helt övertygad om karaktärer och skådespelare ännu. Speciellt vissa kändes fel och hur gamla ska de föreställa? Det hade gärna fått vara ännu mer "mystiskt" och mörkare presenterat också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor jan 20, 2005 18:02

noike skrev:Eh, jag vill inte ha med JM. Serien bör och kan stå på sina egna ben utan The Cult Of The Peroxide Blond Man.

Om han får en bra roll så varför inte...? annars skulle ju det betyda att gör man en bra roll och får ett starkt följe så kan man inte spela något efter det.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 18:08

VelocityBoy skrev:
noike skrev:Eh, jag vill inte ha med JM. Serien bör och kan stå på sina egna ben utan The Cult Of The Peroxide Blond Man.

Om han får en bra roll så varför inte...? annars skulle ju det betyda att gör man en bra roll och får ett starkt följe så kan man inte spela något efter det.

Jo, men jag tycker inte han hade passat in i serien så som den förefaller se ut. Och om han är en återkommande karaktär så finns risken att den får för ojämna tittarsiffror och då läggs den ner på grund av det. (Det har hänt förr: Odyssey 5) Folk såg bara hans avsnitt av the Mountain eftersom han var med i det, annars sket de fullständigt i serien. (Kanske dåligt exempel eftersom serien inte var så vidare bra.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 18:17

Jodå en bra pilot. Är nog bara House pilot som varit bättre i år. Tyckte nämligen att

1x01
Det var lite för lätt för henne att komma in i familjen. Det kunde lösts på ett trovärdigare sätt. Helt plötsligt var det bara så att hon kunde stanna hur länge hon ville. Gillade allt det övernaturliga skarpt förutom bina men där måste budgeten ha tagit slut eller något. Att de slänger ut redan i första avsnittet att hon är Djävulens dotter känns bra. Känns som att serien börjar springandes då.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor jan 20, 2005 18:55

Off skrev:1x01
Det var lite för lätt för henne att komma in i familjen. Det kunde lösts på ett trovärdigare sätt. Helt plötsligt var det bara så att hon kunde stanna hur länge hon ville.

Tvärtom, käre Off. Jag tänker komma här och påstå att du har fel fel fel:
Det gjordes ju mycket tydligt att en av Christinas krafter är hur hon såväl medvetet som omedvetet påverkar dom omkring sig. Framför allt är det tydligt hur att mamman mår mycket bättre med Christina i huset. Naturligtvis fick hon stanna hur länge hon ville, därför att hon trivdes där och det i sin tur fick familjen att vilja ha henne där. Hade Christina mått dåligt i huset hade säkert familjen inte kunnat vänta tills hon stack, tack vare vad det nu är hon antagligen omedvetet gör.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 19:04

(spoiler 1x1)
adolvsson skrev:Tvärtom, käre Off. Jag tänker komma här och påstå att du har fel fel fel:
Det gjordes ju mycket tydligt att en av Christinas krafter är hur hon såväl medvetet som omedvetet påverkar dom omkring sig. Framför allt är det tydligt hur att mamman mår mycket bättre med Christina i huset. Naturligtvis fick hon stanna hur länge hon ville, därför att hon trivdes där och det i sin tur fick familjen att vilja ha henne där.

Kanske det, men hennes krafter skulle precis ha börjat göra sig påminda så det känns som om de inte skulle fungera riktigt så bra ännu. Alltås så har Off rätt, det gick lite för enkelt och snabbt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor jan 20, 2005 19:12

noike skrev:(spoiler 1x1)Kanske det, men hennes krafter skulle precis ha börjat göra sig påminda så det känns som om de inte skulle fungera riktigt så bra ännu. Alltås så har Off rätt, det gick lite för enkelt och snabbt.

I agree.Det kunde gjorts svårare och mer mystiskt, eller mer tydligt för den delen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor jan 20, 2005 20:12

http://www.mediaweek.com/mediaweek/columns/prog_insider.jsp?vnu_content_id=1000768514

In series-premiere news, although no one expected Fox’s Point Pleasant to maintain American Idol lead-in levels, not only did the drama dip to an 8.0/11 in the overnights (#3), 11.68 million viewers (#3) and a 5.3/12 among adults 18-49 (#2), it was off considerably in the second-half hour. At 9:30 p.m., Point Pleasant was down by 21 percent in the overnights, 2.56 million viewers and 19 percent among adults 18-49. Don’t expect much of the audience to return tonight when Point Pleasant debuts in its regularly scheduled Thursday 9 p.m. time period out of The O.C.

Enligt det där så verkar ju inte serien hålla för förväntningarna. Skall hur som helst försöka få sett avsnittet under kvällen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 21:02

Tob skrev:http://www.mediaweek.com/mediaweek/columns/prog_insider.jsp?vnu_content_id=1000768514

At 9:30 p.m., Point Pleasant was down by 21 percent in the overnights, 2.56 million viewers and 19 percent among adults 18-49. Don’t expect much of the audience to return tonight when Point Pleasant debuts in its regularly scheduled Thursday 9 p.m. time period out of The O.C.

Enligt det där så verkar ju inte serien hålla för förväntningarna. Skall hur som helst försöka få sett avsnittet under kvällen.

Eh va? Den är ju bara intresserad av tittarsiffrorna. Tittarsiffror är bra för en series fortlevnad men det har ingenting med det egentliga innehållet att göra. De förlorade 21% av tittarna under piloten vilket känns helt bisarrt. Visst, serien har lite småfel här och var men i det här fallet är jag nog mer beredd på att skylla på att tittarna är underliga -- inte programmet i sig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor jan 20, 2005 21:06

Definitivt inte den sortens pilot/avsnitt jag ens hade en tanke på att stänga av eller sluta titta på trots de där småfelen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor jan 20, 2005 21:07

noike skrev:
Tob skrev:http://www.mediaweek.com/mediaweek/columns/prog_insider.jsp?vnu_content_id=1000768514

At 9:30 p.m., Point Pleasant was down by 21 percent in the overnights, 2.56 million viewers and 19 percent among adults 18-49. Don’t expect much of the audience to return tonight when Point Pleasant debuts in its regularly scheduled Thursday 9 p.m. time period out of The O.C.

Eh va? Den är ju bara intresserad av tittarsiffrorna. Tittarsiffror är bra för en series fortlevnad men det har ingenting med det egentliga innehållet att göra. De förlorade 21% av tittarna under piloten vilket känns helt bisarrt. Visst, serien har lite småfel här och var men i det här fallet är jag nog mer beredd på att skylla på att tittarna är underliga -- inte programmet i sig.

Nu missförstod jag det hela och trodde det var mycket värre än det var egentligen. Visst, jag ser inget direkt samband mellan kvalite och tittarsiffror men att folk slutar att titta det är ju inte bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor jan 20, 2005 21:08

noike skrev:(spoiler 1x1)
adolvsson skrev:Tvärtom, käre Off. Jag tänker komma här och påstå att du har fel fel fel:
Det gjordes ju mycket tydligt att en av Christinas krafter är hur hon såväl medvetet som omedvetet påverkar dom omkring sig. Framför allt är det tydligt hur att mamman mår mycket bättre med Christina i huset. Naturligtvis fick hon stanna hur länge hon ville, därför att hon trivdes där och det i sin tur fick familjen att vilja ha henne där.

Kanske det, men hennes krafter skulle precis ha börjat göra sig påminda så det känns som om de inte skulle fungera riktigt så bra ännu. Alltås så har Off rätt, det gick lite för enkelt och snabbt.

Again with the disagreeing.
Nog för att hennes krafter är nyvakna, men det råder väl ändå ingen större tvekan om att dom finns där. Eller tror du inte att hon ligger bakom mammans välmående som ledde till bortslängandet av piller, eller händelserna som ledde till exploderandet av bensinmacken? I ljuset av dom händelserna tycker jag en känslomanipulation av det slag vi pratar om borde vara en smal sak. Vad Christina framför allt inte kan, är att kontrollera sina krafter, men dom finns ändå där. På så sätt tror jag inte hon koncentrerade sig och medvetet manipulerade familjen, utan att hon trivdes hos dom, mådde bra, ville stanna och det var tillräckligt för att ge effekten. Som sagt, med tanke på vad hon gjorde innan dess känns det inte som en speciellt svår grej

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film