dizzy skrev:Från tråden om B5 på dvdforum:
"Om man är mycket petig ska man se Thirdspace mellan åttonde och nionde avsnittet på fjärde säsongen. Och sen ska man se The River of Souls innan man ser sista avsnittet av femte säsongen. "
Har inte sett de här själv än så kan inte garantera det helt.
Men jag tycker inte man bör se In the Beginning när som helst som noike skriver, utan efter S4, eftersom den är gjord som en återblick och tar upp en del som blir lite spoilers i förhållande till serien.
M-1 TNTCF2 04-Jan-1998 In The Beginning
M-2 TNTCF1 19-Jul-1998 Thirdspace
M-3 TNTCF3 08-Nov-1998 River of Souls
M-4 TNTCF4 03-Jan-1999 A Call to Arms
latarmig skrev:Inatt visar Kanal 5 Babylon 5: The Legend of the Rangers. Är den värd att ses, eller bör man skippa den och se själva serien istället?
noike skrev:Långfilmspiloten the Gathering. Sedan serien. Filmerna ser man efteråt (det är lättast så). Och allra sist är det spinoffserien Crusade.
Börja absolut inte med "In the beginning" som är en prequel som spoilar en massa.
XY skrev:Jag slog till och köpte säsong 2 och 3 eftersom de var billiga, så nu är det bara att som en spindel vänta på att säsong 1 och The Gathering ska falla ner i reanätet. Mouhawa. (Det slog mig att det är ganska vågat att storhandla på det här sättet utan att ha sett ett enda avsnitt, men jag vet en person med god smak som tycker om Babylon 5. Han ligger risigt till om serien är dålig.![]()
)
Off skrev:
Dissa den inte efter s01 bara. s01<<<<<<<<<
Ingen risk nu när jag har säsong 2 och 3. Dessutom vet jag ju att tv-serier ofta inte är lika bra första säsongen. (Fast samtidigt är en del serier så uppenbart fel redan från början att inget skulle kunna rädda dem.)[tomt]
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare