caffeineaddict skrev:Nio av tio sedda nu då. Och om Up in the Air tyckte jag och Anna ganska olika. Bra film, några skratt, men i slutändan ganska njaså och med samma lättförtjänta icke-budskap (tydligen är det mer värt att ha familj och vänner än att tjäna pengar och dö ensam... who woulda thunk it?!) som alla Hollywood-folk gör då och då för att lura sig själva att de faktiskt sysslar med något som betyder något. Absolut ett dugligt hantverk, men den här sortens stor-Hollywoodfilmer som försöker lura sig själva att de är indies genom att använda sorgsen gitarr-pop var femte minut känns mer by-the-numbers än Michael Bay-filmerna eller musik-biopicsen nu för tiden.
caffeineaddict skrev:Bra film, några skratt, men i slutändan ganska njaså och med samma lättförtjänta icke-budskap (tydligen är det mer värt att [tänka själv än att följa religiösa regler]... who woulda thunk it?!) som alla Hollywood-folk gör då och då för att lura sig själva att de faktiskt sysslar med något som betyder något. Absolut ett dugligt hantverk, men den här sortens stor-Hollywoodfilmer som försöker lura sig själva att de är indies..
caffeineaddict skrev:Bridges ska nog ha en guldgubbe tycker jag.
Echolls skrev:Jag tänkte faktiskt göra något så galet (vilket det är för mig) som att se alla de som är nominerade för bästa film! Jag som inte ens är så mycket för film egentligen av någon anledning, undrar hur det ska gå.
Echolls skrev:Echolls skrev:Jag tänkte faktiskt göra något så galet (vilket det är för mig) som att se alla de som är nominerade för bästa film! Jag som inte ens är så mycket för film egentligen av någon anledning, undrar hur det ska gå.
Det går inte så bra för mig. Jag började titta på Avatar som första film för säkert en vecka sen men har fortfarande bara sett typ 55 minuter. Får försöka ta tag i det snart.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare