Författarstrejken! UPP TILL KAMP!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » sön nov 11, 2007 12:55

Glorificus skrev:Joss. :lovebunnier:
Hah. Jag visste det. Teddy Spike.
Joss skrev:Time for sleeping. In my sleeping cap, clutching my teddy Spike, I drift into the nether world, where unicorns drink from a river of happy songs, and my eigth grade science teacher is naked AGAIN. Yeesh. ZZZZZZ, -j.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav herdware » sön nov 11, 2007 12:57

eriked skrev:Hah. Jag visste det. Teddy Spike.
Joss skrev:Time for sleeping. In my sleeping cap, clutching my teddy Spike, I drift into the nether world, where unicorns drink from a river of happy songs, and my eigth grade science teacher is naked AGAIN. Yeesh. ZZZZZZ, -j.

/me is not surprised...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 2:43

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tis nov 13, 2007 22:32

Bra sammanfattning på hur strejken påverkar serierna framöver. Samtidigt som jag stödjer strekjen så kan jag inte låta bli att få en klump i magen. Meeh.

http://www.latimes.com/business/la-striketvgrid-html,0,7606966.htmlstory?coll=la-home-center
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis nov 13, 2007 22:39

One Tree Hill
Returning in mid-season; will have 12 out of 13 episodes completed.

BITCH! :eek:
Jag är säker på att Dawn Ostroff har sagt 22 avsnitt, 100% säker, så jävla säker att jag inte skulle tro på Gud ifall han sade att jag hade fel. Vilka jävla hycklare!!!
Är det inte dags för strutsen att bli replaced snart :evil:

Sammanfattningsvis: Ja, jag är arg.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 22:40

Se det som om att du får tid att se ikapp serier du tvingats lägga åt sidan. Att vänta på nya avsnitt av vissa serier kanske redan till nästa höst är något jag gladeligen gör -- kanske inget jag vill, men det är för en god sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis nov 13, 2007 22:41

Tob skrev:Bra sammanfattning på hur strejken påverkar serierna framöver. Samtidigt som jag stödjer strekjen så kan jag inte låta bli att få en klump i magen. Meeh.

http://www.latimes.com/business/la-striketvgrid-html,0,7606966.htmlstory?coll=la-home-center

Heh, blir många repriser framåt...

Hur ska vi kunna överleva? 8) Svenska serier kan man ju glömma. Jag klarar mig, får se vad ni andra hittar på :D
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav HeY » tis nov 13, 2007 22:44

Jag tänker det också. Det jag var arg över var 12/13 avsnitt klara, det bör stå 12/22. Man kan inte gå ut och säga 22 avsnitt och sedan tabort hälften, speciellt inte när det gäller sista säsongen. Först VM som inte fick varken full säsong eller riktigt slut och nu detta, när Smallville och Supernatural är borta så funderar jag strängt på att bojkotta CW. Att de inte ens kan se till att göra nuvurande fans nöjda, när det är ganska tydligt att de inte får några nya!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 22:46

herdware skrev:Hur ska vi kunna överleva? 8) Svenska serier kan man ju glömma. Jag klarar mig, får se vad ni andra hittar på :D

Farscape-omtitt + serier jag missat + filmer = en allt annat än desperat (i den här frågan) noike.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis nov 13, 2007 23:12

noike skrev:
herdware skrev:Hur ska vi kunna överleva? 8) Svenska serier kan man ju glömma. Jag klarar mig, får se vad ni andra hittar på :D

Farscape-omtitt + serier jag missat + filmer = en allt annat än desperat (i den här frågan) noike.

Ja, men grejen är ju att det aldrig blir av ändå :( , förutom Farscape då (Fast jag skulle jättegärna vilja se den med någon som aldrig sett den förut...). Problemet är att jag har ~hur många serier som helst som jag "ska snart" och ändå blir det aldrig av. Borde jag söka hjälp?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 23:14

Nej, inte hjälp men kanske semester. Fast en tv-serietittartränare vore inte helt fel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis nov 13, 2007 23:17

noike skrev:Nej, inte hjälp men kanske semester. Fast en tv-serietittartränare vore inte helt fel.

Låter rimligt.
Semester? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Tränare? Var får man tag i en sån?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav LWes » ons nov 14, 2007 0:11

Jag tycker att det är jättesynd att många serier bara förlorar avsnitt, för jag inser att dom inte kommer kunna göra nya avsnitt av dessa serier förns till nästa höst, antar jag.
Men det får mig att inse att det inte är så många serier som jag verkligen bryr mig om.
Heroes, Prison Break, How I Met Your Mother och Boston Legal. Och The Office.
Och jag blir jätteglad när jag tänker på att andra favoriter som Survivor och The Amazing Race inte kommer påverkas, och att ultrafavoriten Big Brother kanske kommer komma tillbaka redan i vinter p.g.a. strejken. Förra säsongen av Big Brother var så otroligt bra, och den pågående säsongen av Survivor är helt sjukt bra, så jag känner mig ganska lycklig ändå.
och det som ni sagt om att man får tid att se ifatt serier är mycket sant.
Själv ska jag nog ta och se Northern Exposure. och så har jag en del andra serier jag planerat att se.
Så det blir nog bra!

och Jericho kommer ha alla sina 7 avsnitt färdiga, vilket jag är mycket glad över efter allt den serien gått genom för att få en till säsong.

Det är synd på serier som Scrubs, och ännu mer One Tree Hill som är inne på sina sista säsonger och inte kommer få färdigt dom.
Hoppas att det gör att One Tree Hill får en till säsong, det skulle vara bra.

Imponerande att Everybody Hates Chris kommer ha alla sina 22 avsnitt färdiga, hur tusan ser den seriens produktionsupplägg ut jäfört med andra serier, när dom flesta bara får lite mer än en halv säsong färdigt?

Så visst finns det både bra och dåliga saker med det, utöver dom uppenbara (strejken viktig för författarna vs serier förlorar massa avsnitt)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 0:32

LWes skrev:.
Det är synd på serier som Scrubs, och ännu mer One Tree Hill som är inne på sina sista säsonger och inte kommer få färdigt dom.
Hoppas att det gör att One Tree Hill får en till säsong, det skulle vara bra.

Åh! Jaa! Det är det som jag är så arg över. Dels över att båda de serierna betyder så mycket för mig då båda är så otroligt feel-good (plus att OTH ofta står för riktigt bra drama också) och tanken på att ingen av dem får en hel säsong får mig att vilja slå någon hårt. Det andra är som jag nämnde innan, 13 avsnitt av OTH, de har sagt 22! Jag hoppas på att det är felskrivet, men är det inte det så är jag skitarg. Tänk om vi bara hade fått 13 avsnitt av Buffy när de sagt att det skulle vara 22 :eek:
Ja nu är ju inte OTH lika betydelsefullt som BtVS, men mycket mer än det mesta på TV just nu. Grrr Arrrgh!

Nej, plugga var det!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor nov 15, 2007 1:14

Inte-Daily Show inspelat på strejkplats.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 1:26

Hardest not-working writers ever.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 1:26

caffeineaddict skrev:Inte-Daily Show inspelat på strejkplats.

:D

Och Chris Crocker dessutom!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör nov 17, 2007 1:53

Strejkprat: http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800027520

Whatever you think about the writers' strike, ya gotta feel for guys like Lost writer-producer Carlton Cuse. As a writer, he's on strike. But as a producer... mmm, not so much.

Cuse sitter i WGA negotiating committee, är på en serie har jävligt sora chanser att klara sig oskadd oavsett, och han är en av personerna som arbetade för att det skulle bli en strejk och bad folk stödja den. Och han arbetar med att redigera -- vilket IMO även i bildform är slutsteget i skrivandet. Fucker.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » lör nov 17, 2007 1:59

"We would harm our franchise if we didn't do it ourselves."

ehm? strejk? vet han vad det betyder?

Fan vilken jävel :angry:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » lör nov 17, 2007 2:03

Ja. Fucking...

Däremot tror jag att jag ska fortsätta titta på Reaper efter det här: http://www.buffalonews.com/entertainmen ... html?imw=Y
“I feel in a situation like this, this [strike] is more important than my individual show or my individual career. So I’m OK to make the sacrifice. Everybody else is. And there are people who are making much bigger sacrifices than me.”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » lör nov 17, 2007 2:32

Svartfötter :( :angry:
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » lör nov 17, 2007 10:50

De är på gång med nya förhandlingar i alla fall.

Just minutes ago, WGA insiders told me negotiations with the AMPTP are resuming the Monday after Thanksgiving. Halle-freaking-lujah!

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 6a7eea9967

När är Thanksgiving?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör nov 17, 2007 12:27

AKS skrev:När är Thanksgiving?

Nästa helg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör nov 17, 2007 21:24

Mer om att det blir förhandlingar:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-strik ... 4210.story
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör nov 17, 2007 23:40

http://www.youtube.com/watch?v=qndmpyqrwG4
Neal Pollack (if you know who he is, great, if not, you should probably read more) och son förklarar vad strejken verkligen handlar om. Adorkable, och helt jävla underbar. Elijah Pollack for president!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis nov 20, 2007 19:24

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tis nov 20, 2007 19:41

noike skrev:WGA Strike: A Love Story
Catchy!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » ons nov 21, 2007 21:33

Battlestar Galacticafans medstrejkar http://www.youtube.com/watch?v=W-cdaQ_pAFw
Men det är inte allt! Bluegrass! Bästa strejkskylten med the Tick! Harlan Ellison -- cranky och utan någon form av blygsamhet!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis nov 27, 2007 0:07

Strejken... över?

Will the strike negotiators be home for Christmas? A "very reliable source" tells Nikki Finke's Deadline Hollywood Daily blog that there appears to be a deal in place between both sides. "It's already done, basically," says the insider, crediting weeks' worth of back channel note-sharing conducted by Hollywood agents. "I was told not to expect an agreement this week," says Finke, "but my source thought it was possible that the strike could be settled before Christmas."

In other words, maybe, just maybe, TV viewers won't be handed a big lump of coal as this holiday season — at which time the fresh scripted offerings will really start to dry up — rolls around. "I don't want to raise false hope," Finke adds. "But this source has been very accurate in the past."

Källa: TVguide

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » tis nov 27, 2007 10:14

Strejken... över?

hoppas att det är sant,och att det inte är ett trick ifrån media igen.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film