Deadwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » mån aug 22, 2005 13:32

The Buffster skrev:
Matt skrev:Deadwood säsong 3 kommer inte förräns 2006 :(

För min del kommer det sannerligen att handla om svår Al-abstinens fram till dess.

Du får börja säga cocksucker i varannan mening. ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Buffster » mån aug 22, 2005 13:35

Matt skrev:Du får börja säga cocksucker i varannan mening. ;)

Troligen den bästa lösningen! :)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons aug 31, 2005 9:05

Trevligt cast-tillägg i Deadwood (och nej, tänker inte diskutera det utan spoilerblock här): http://hollywoodreporter.com/thr/televi ... 1001050631

Brian Cox må ha varit med i mycket skit i sina dagar, men han är en fortfarande en skicklig skådis när han får rätt material att jobba med. Känns som han kommer passa in utmärkti Deadwood.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » sön okt 09, 2005 19:31

Har precis sett klart Deadwood s1.. Riktigt sevärd.. Inte i klass med Carnivále och Six Feet Under men helt klart ännu en bra HBO-serie.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » sön okt 09, 2005 21:10

Bender skrev:Har precis sett klart Deadwood s1.. Riktigt sevärd.. Inte i klass med Carnivále och Six Feet Under men helt klart ännu en bra HBO-serie.

Tyvärr tycker jag att den tappar en hel del redan i 2.02 och sedan fortsätter det mer elelr mindra att leva på att manuset består av femhundra "cocksucker" och "cunt".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tis jan 03, 2006 1:39

Har sett Deadwood s2e01-06 under "lovet" och tycker faktiskt det är riktigt bra, på vissa sätt bättre än första säsongen. Det är bra karaktärsutveckling och jag tycker Brad Dourif(Wormtounge i LOTR) är riktigt bra som doktorn. Älskar ledmotivet som med alla andra HBO-serier jag följt.

Trodde inte att det gick att komma på så mycket spännande i westernmiljö men där hade jag fel..(om jag bortser från Firefly då :) )

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Bender » tis mar 14, 2006 0:50

Deadwood s02e08-13
Riktigt bra drama och det finns så många karaktärer att älska. Som jag skrev tidigare trodde jag aldrig att det gick att göra så mycket intressant i en westernmiljö.
Al Swearengen har verkligen växt den här säsongen, från att ha verkat vara bara ond till att han faktiskt visar att han bryr sig lite då och då. Inte minst vid begravningen av pojken.

En annan underbar karaktär är Jewel (den förståndshandikappade hjälpredan hos Al) hon är så himla söt när hon pratar med dom andra.

Sen har vi Wu som bara kan 4 ord men använder dom på ett lika humoristiskt sätt som "South Park"-Timmy.

Det finns hur många fler som helst som är underbara. (Doktorn, Jane, Trixie, EB, Burns, Star)
Jag ser verkligen fram emot s3! Den ska väl komma i år iaf!?

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis mar 14, 2006 1:09

Bender: Jag skulle gissa att Deadwood S3 börjar när Sopranos S6 är slut (och sedan förhoppningsvis The Wire S4 efter det).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » tis mar 14, 2006 11:07

Bender och caffe: enligt epguides.com börjar Deadwood i juni och The Wire i september, men jag vet inte om det stämmer (på HBO:s The Wire-sida står det fortfarande bara "2006").
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Matt » tis jun 13, 2006 15:38

Ah äntligen Deadwood!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Buffster » tis jun 13, 2006 17:46

Matt: Jag vet ÄNTLIGEN! 3.01 var kanske inte det bästa avsnittet i seriens historia men det var så underbart att återse alla igen. Särskilt EB och Al som var fantastiska som vanligt. EB är så sjukt rolig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Bender » ons jun 14, 2006 23:18

Deadwood s03e01.. Helt OK öppningsavsnitt för säsongen..

Det hände inte så mycket utan var nog mest en uppbyggnad för säsongshandlingen... Jewel och Jane är fortfarande underbara! :)

Ser fram emot fortsättningen!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis jun 20, 2006 11:59

Fetbra Deadwood 3.02. S1-klass. Jag väntar mig en återkomst med stormsteg. Tell your God to ready for blood!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 12:12

caffe: Tyckte du s1 var bättre än s2? Jag såg nyligen om s2 av Deadwood och tyckte den var kusligt bra, långt bättre än första gången jag såg den, och jag minns inte riktigt vad jag tyckte om s1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis jun 20, 2006 12:15

Illyria: Vi var rätt överens här om att S2 blev mycket tråkigare än S1 och alldeles för långsam. Men det kan säkert ha något att göra med att jag sträcksåg S1 och såg S2 vecka för vecka. Det kan säkert bli en omtitt vid något tillfälle när hela serien är färdig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis jun 20, 2006 12:47

Säsong 2 fungerade väldigt bra att se som maraton, serien växte väldigt mycket för mig, fick mig tom att fundera på att köpa den på dvd. Det blev mer klart hur alla historier är väldigt sammanvävda och alla detaljer blev mycket mer klara. Jag borde se om säsong 1 nångång, se om jag upplever den på samma sätt då. Engelsk textning var också ett väldigt trevligt tillskott.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tis jun 20, 2006 13:15

caffeineaddict skrev:Fetbra Deadwood 3.02. S1-klass. Jag väntar mig en återkomst med stormsteg. Tell your God to ready for blood!

Åh och jag hinner ju inte titta idag heller. Jävla fotboll.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Bender » tis jun 20, 2006 13:41

Nu ser jag verkligen fram emot avsnitt 2 av Deadwood! :) Hinner inte heller se det ikväll! :?

Jag tycker Deadwood var som bäst under slutet av s1 och delar av s2 var riktigt bra också.

Förtjänar den inte en egen tråd nu när s3 är i gång?

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav The Buffster » tis jun 20, 2006 19:12

Bender skrev:Förtjänar den inte en egen tråd nu när s3 är i gång?

Jo det tycker jag nog.

Gillade också Deadwood 3.02 väldigt mycket. Krig mellan Al och Hearst. I like.

När det gäller säsong 1 vs säsong 2 så såg jag serien på 4:an och dom visade båda säsongerna utan något uppehåll så det var aldrig en så tydlig skillnad för mig. Möjligen att det var ännu bättre i början men jag minns det mest som vissa bra avsnitt och vissa lite sämre men överlag en väldigt, väldigt bra serie.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Matt » mån jun 26, 2006 19:05

Fan kommer man hem med feber och tänker att man ska ta hem det nya Deadwood och sätta sig i soffan under en filt med en whiskey så finns det inte att få tag på
jag lackar ur
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav The Buffster » mån jun 26, 2006 19:32

Matt skrev:Fan kommer man hem med feber och tänker att man ska ta hem det nya Deadwood och sätta sig i soffan under en filt med en whiskey så finns det inte att få tag på
jag lackar ur

Jag vet, det är ju så man blir tokig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis jun 27, 2006 7:51

The Buffster skrev:
Matt skrev:Fan kommer man hem med feber och tänker att man ska ta hem det nya Deadwood och sätta sig i soffan under en filt med en whiskey så finns det inte att få tag på
jag lackar ur

Jag vet, det är ju så man blir tokig.

Vad är det då på den fil som jag laddade ner i går morse men inte hann titta på? :eek:

Fincher-TV! Yay!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Bender » ons jun 28, 2006 22:34

The Buffster skrev:Gillade också Deadwood 3.02 väldigt mycket. Krig mellan Al och Hearst. I like.

Ja det var ett riktigt bra avsnitt..
Det som händer baseras på verkligheten väl? Bäst att inte få för sig att läsa på om vad som hände i "verkligheten" som jag gjorde med Rome(alltså detaljer som jag inte visste något om innan) Hearst är dock ett namn jag tycker mig känna igen sedan tidigare.

Vad är det egentligen som hänt med Cy Tolliver (Powers Boothe)? Jag minns inte varför han är sängliggande...

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Matt » tis jul 04, 2006 13:35

Fan nu lackar jag ur. Tänkte köpa Deadwood på dvd. men på R2 finns det inget extra matrial. på R1 finns det två discar extra stuff. Nu har jag inget emot R1 men i det här fallet hade jag velat ha svensk text.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » tis jul 04, 2006 14:33

Matt skrev:Fan nu lackar jag ur. Tänkte köpa Deadwood på dvd. men på R2 finns det inget extra matrial. på R1 finns det två discar extra stuff. Nu har jag inget emot R1 men i det här fallet hade jag velat ha svensk text.

Det skall väl finnas Engelsk text, visserligen HoH, men likväl text iaf.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 16:57

Matt skrev:Fan nu lackar jag ur. Tänkte köpa Deadwood på dvd. men på R2 finns det inget extra matrial. på R1 finns det två discar extra stuff.

Men, varför gör de så? Deadwood har börjat närma sig min dvd-lista och det är ju äckligt dyrt med HBO R1. Kollade på Dvdcompare nu och tydligen finns det risk att avsnitten är klippta för R2 också.

Jag tycker inte svensk text behövs till Deadwood, men engelsk behövs verkligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Matt » tor jul 06, 2006 11:05

Illyria skrev:
Matt skrev:Fan nu lackar jag ur. Tänkte köpa Deadwood på dvd. men på R2 finns det inget extra matrial. på R1 finns det två discar extra stuff.

Men, varför gör de så? Deadwood har börjat närma sig min dvd-lista och det är ju äckligt dyrt med HBO R1. Kollade på Dvdcompare nu och tydligen finns det risk att avsnitten är klippta för R2 också.

Jag tycker inte svensk text behövs till Deadwood, men engelsk behövs verkligen.

Vafan klippta? Det går ju verkligen bort. Kom också på att svensk text antagligen bara skulle irritera.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » tis jul 18, 2006 21:14

Deadwood 3x06 var bra jävla bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » fre jul 21, 2006 14:11

Jag såg att Deadwood S3 börjar på Tv4 ikväll. Är lite sugen på att titta. Är det acceptabelt att hoppa in utan att ha sett de två första säsongerna. Hur mycket har man missat?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jul 21, 2006 16:48

Tob skrev:Jag såg att Deadwood S3 börjar på Tv4 ikväll. Är lite sugen på att titta. Är det acceptabelt att hoppa in utan att ha sett de två första säsongerna. Hur mycket har man missat?

Oj, är det s3 som börjar? Jag hoppades att det var s2 eftersom jag bara sett den första... Då följer jag upp Tobs fråga med att undra om det går att hoppa över s2? :D Jag var inte överförtjust i första säsongen, men ser fram emot en del gästisar hehe i s3.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film