300 The movie

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 13:11

Finns det någon anledning att se den här filmen om man känner sig lite likgiltig inför tanken på att spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar?

Ring mig när 300 II - a league of their own har premiär.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 13:13

yey!

men jag antar att det är nog inte lika farligt att se den nu.

Som när jag sa till än vännina att filmen Johnny Mnemonic är jättehäftig... låt oss säga den var inte så häftig specialeffektmässigt efters att ha se matrix... men den var cool när den kom ut.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 13:14

Murnau skrev:Finns det någon anledning att se den här filmen om man känner sig lite likgiltig inför tanken på att spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar?

Betyder det att jag måste först se filmen ala "spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar" för att återkomma till dig?

Hmmm, what's in it for me? (förutom det jag just nämnde) :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 13:15

Murnau skrev:om man känner sig lite likgiltig inför tanken på att spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar?

Hah, två timmar! Mes! Jag har precis tittat igenom hela QaF US, varenda Babylon-scen kan ju beskrivas så. Det måste bli.... dussintals timmar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 13:18

caffeineaddict skrev:
Murnau skrev:om man känner sig lite likgiltig inför tanken på att spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar?

Hah, två timmar! Mes! Jag har precis tittat igenom hela QaF US, varenda Babylon-scen kan ju beskrivas så. Det måste bli.... dussintals timmar.

:D
Jag hintade snarast åt att 300 inte verkar vara så mycket mer än en orgie i svettiga manskroppar. Finns det en historia också så kan jag gärna konsumera lite gaylove.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 13:31

Murnau skrev:konsumera lite gaylove.

Munter kärlek?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 13:38

caffeineaddict skrev:Hah, två timmar! Mes! Jag har precis tittat igenom hela QaF US, varenda Babylon-scen kan ju beskrivas så. Det måste bli.... dussintals timmar.

Skillnaden är rätt stor i fråga om förlaga. Den ena bygger på en underbar serie av Russell T Davis och den andra bygger på en totalt humorlös bok av Frank Miller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » tis apr 10, 2007 14:00

Murnau skrev:Finns det någon anledning att se den här filmen om man känner sig lite likgiltig inför tanken på att spendera två timmar med 300 svettiga, nakna, supermuskulösa manskroppar?

Så 300 svettiga, nakna, supermuskulösa kvinnokroppar skulle vara lite mindre likgiltigt, utan handling...

Man får se ett och annat naket kvinnobröst och ett par sexscener också. Men handling, hrm, nej det är värre. 300 you-know-what håller stången mot en gigantisk persisk arme ledd av en queen-halvgud. That's about it, really, lite konspirerande i senaten på hemmaplan och ett besök hos ett orakel hinns med också.
Senast redigerad av Binchy tis apr 10, 2007 14:06, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 14:02

iiih... kanske ska reconsider my movie plans... :eek:

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 14:06

Binchy skrev:

Så 300 svettiga, nakna, supermuskulösa kvinnokroppar skulle vara lite mindre likgiltigt, utan handling...

Det är ju intressant att du säger det just eftersom en sådan film aldrig hade blivit gjord. I alla fall inte som en sån här mainstreamproduktion. Objektifiering av män, utan att det har någon funktion för handlingen, uppmärksammas dock inte speciellt.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Binchy » tis apr 10, 2007 14:12

Murnau skrev:
Binchy skrev:

Det är ju intressant att du säger det just eftersom en sådan film aldrig hade blivit gjord. I alla fall inte som en sån här mainstreamproduktion. Objektifiering av män, utan att det har någon funktion för handlingen, uppmärksammas dock inte speciellt.

Precis vad jag tänkte när jag skrev det; hm, detta görs ju varje dag, men då kallas det porr. (Åkej, kanske inte 300 i en och samma film, men sammanlagt 300 nakna tjejer filmas säkert varje dag.)
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » tis apr 10, 2007 18:00

Binchy skrev:men sammanlagt 300 nakna tjejer filmas säkert varje dag

Åh, män också, det är jag säker på. Bögporrindustrin är ju inte pytteliten heller.

Har jag hört.

Men jo, uppmärksamhetsmässigt är det ju en annan sak.

Egentligen vet jag inte vad jag ville ha sagt med det här inlägget, mer än att få tillfälle till ett har jag hört där ovanför.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Capt. Peroxide » tis apr 10, 2007 18:21

Om de bögat hade det åtminstone funnits ett underhållningsvärde.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 18:25

Capt. Peroxide skrev:Om de bögat hade det åtminstone funnits ett underhållningsvärde.

kan tittarna roa sig med?=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » tis apr 10, 2007 21:06

Underhållningsvärde! Blod som skvätter till stämningsfull musik, samtidigt som någon skriker floskler! Allt jag behöver!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 21:46

bara att somliga e lättroade

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 22:06

Rombat skrev:Underhållningsvärde! Blod som skvätter till stämningsfull musik, samtidigt som någon skriker floskler!

Nattvardsgudstjänst!
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 22:14

Rombat skrev:Underhållningsvärde! Blod som skvätter till stämningsfull musik, samtidigt som någon skriker floskler! Allt jag behöver!

Vafan, det kan jag spela upp för dig med en gardinstång och soundtracket till Conan på nästa träff. "FRAMÅT MÄN! MAN VAR JU NYKTER I MORSE MEN NU BÖRJAR DET ORDNA UPP SIG!" *swoooosh*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 22:26

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:Underhållningsvärde! Blod som skvätter till stämningsfull musik, samtidigt som någon skriker floskler! Allt jag behöver!

Vafan, det kan jag spela upp för dig med en gardinstång och soundtracket till Conan på nästa träff. "FRAMÅT MÄN! MAN VAR JU NYKTER I MORSE MEN NU BÖRJAR DET ORDNA UPP SIG!" *swoooosh*

Om du gör det LOVAR jag att vara med på nästa BFträff. Påminn mig bara att hämta en kamera så jag kan dokumentera och föreviga denna underbara ögonblick :D

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Zaxx » tis apr 10, 2007 23:45

Man får alltså göra män halvnaka i actionfilmer. Där idealet för hur en manskropp skall se ut är väldigt vridet.

Skulle man göra samma film men kvinnor, med vackra slanka kroppar störa nakna bröst (eller vad nu idealet skulle vara i det fallet) skulle det bli ett himla liv. Typ en film om massa Amazoner som springer runt med spjut o grejor o djungeln eller ngt...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HeY » ons apr 11, 2007 0:45

Zaxx skrev:Man får alltså göra män halvnaka i actionfilmer. Där idealet för hur en manskropp skall se ut är väldigt vridet.

Skulle man göra samma film men kvinnor, med vackra slanka kroppar störa nakna bröst (eller vad nu idealet skulle vara i det fallet) skulle det bli ett himla liv. Typ en film om massa Amazoner som springer runt med spjut o grejor o djungeln eller ngt...

Beror det på för många feminister eller för få machoister i världen?

Personligen har jag aldrig reagerat på sånt och kommer inte göra det heller. När media klagar på sånt har jag alltid rullat ögonen, om en skådesdpelare vill visa kroppen i tv så är det väl inget att klaga på :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 10:43

HeY skrev:om en skådesdpelare vill visa kroppen i tv så är det väl inget att klaga på :rolleyes:

Förutsatt att det sker av egen vilja...

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 10:45

Asså vad krävs det att övertyga ngn att följa med och se 300?
Har charmat, fladdrat med ögonfransarna, mutat men inget funkar... :?

E alla gbg:are anti-300?!?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Binchy » ons apr 11, 2007 10:47

Crashdummie skrev:Asså vad krävs det att övertyga ngn att följa med och se 300?
Har charmat, fladdrat med ögonfransarna, mutat men inget funkar... :?

E alla gbg:are anti-300?!?

Det lät ju som om Murnau ville hänga med...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 10:56

Binchy skrev:Det lät ju som om Murnau ville hänga med...

Nå, Murnau dissade filmen & mig - letade bara efter ursäkter att slippa cykeltanten med ögon brinnade av åtrå för honom...

Just gotto love that karma ;)

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Rombat » ons apr 11, 2007 11:06

caffeineaddict skrev:

Gör det! Conan-Soundtracket äger för övrigt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » ons apr 11, 2007 11:14

Rombat skrev:Conan-Soundtracket äger för övrigt.

Såklart det gör. Gissa varför jag valde just det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons apr 11, 2007 18:26

Jag! Gärna!

Hoppsan, fel stad...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » ons apr 11, 2007 18:34

adolvsson skrev:

Jag! Gärna!

Hoppsan, fel stad...

Mm, min tanke också.

Men jag och storkamp ska gå och se den i morgon här i Umeå. Det blir kul... jag minns inte senast jag hade tid att gå på bio... aah, just det, Pan's Labyrinth och det var... längesen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 22:50

adolvsson skrev:

Jag! Gärna!

Hoppsan, fel stad...

Awwww tack sötis!
Men om jag lovar att köpa popcorn till dig, will you reconsider?

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film