De mystiskt försvunna tv-serierna

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tor okt 13, 2005 0:12

Ohhhh den kommer jag ihåg. Ja vad tusan hette den för något? Hmmm ska ge mig ut på jakt efter ett namn.

edit: Välkommen!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor okt 13, 2005 0:31

Den lille vampyren?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinder » tor okt 13, 2005 0:34

Borde vara den
http://us.imdb.com/title/tt0179585/
Här är en sida som tar upp serien lite:
http://www.gruft-der-vampire.de/vampirgruft/index_gruft1.htm

Edit: Fanns en till senare serie baserad på samma böcker tydligen:
http://us.imdb.com/title/tt0106048/
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav ladymorganlefay » tor okt 13, 2005 9:59

sfinx skrev:Hade bara MTV...men det var goda tider för en hårdrockare och grungare!

Jag kommer ihåg första gången jag hörde pop på headbangers, det var när sångaren i sepultura, tror jag, fick välja vilken musik som helst för en halvtimme och plötsligt dyker millen collin upp med en låt om kor.

ja och på något sätt var det MITT fel att MC spelades på IN TO THE PIT!!!
HA HA HA
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor okt 13, 2005 10:00

A Bear: Tacks å jättemycket för artikeln om Soffipropp. KÄnns otroligt befriande att fler än jag tycker att hon är et totalt meningslöst och störande inslag i.. ja.. verkligheten. Jag känner mig bekräftad![/b]
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav ladymorganlefay » tor okt 13, 2005 10:03

karykh skrev:
A bear skrev:
Favorit i repris (från djupt saknade feber.se):

För att vara rättvis var väl det där skrivet innan hon visade brösten. Numera har hon varit gift med Orup i två minuter och visat brösten.

ja det har du rätt i, nu är hon ju lite av en interlektuell elit. (morr. jag är såååå trött på soffipropp... :D)
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav Binchy » tor okt 13, 2005 10:34

karykh skrev:
A bear skrev:
Favorit i repris (från djupt saknade feber.se):

För att vara rättvis var väl det där skrivet innan hon visade brösten. Numera har hon varit gift med Orup i två minuter och visat brösten.

Jag tycker innerligt synd om "dagens ungdom" om sånt här, MTV och dockusåpor är allt som finns. Tacka vet jag den gamla goda tiden (dvs åttiotalet), trots att det då bara fanns två kanaler så fanns det många bra program för ungdomar. Bara för det kommer jag inte på särskilt många program, men på Internet kan man hitta allt;

Bagen, Måndagsbörsen, Kryzz, Fame, Nattsudd, Nöjesmaskinen, Nöjesmasakern, Jakobs stege, Casablanca, Hemma Värst (Young Ones), Tutti Frutti...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » tor okt 13, 2005 10:47

...Vilse i pannkakan, Solstollarna, Studio S med Siewert Öholm, och den enda gången det var tecknat var på julafton... nä tack.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » tor okt 13, 2005 11:15

A bear skrev:...Vilse i pannkakan, Solstollarna, Studio S med Siewert Öholm, och den enda gången det var tecknat var på julafton... nä tack.

OK, allt var inte perfekt då heller.

Men liite mer tecknat fanns det allt;

Apkungen, Det var en gång, Alfons Åberg, Doktor Snuggles, Kalles klätterträd, Häxan och Lejonet, Linus på linjen, Professor Baltazar, Scooby Doo, Trolltyg i tomteskogen, Dunderklumpen...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » tor okt 13, 2005 11:19

A bear skrev:...Vilse i pannkakan

Inget fel på Vilse i Pannkakan. Barn behöver psykadelia precis som resten av oss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » tor okt 13, 2005 11:27

Solstollarna däremot, och alla andra program det gänget gjort under åren, är totalt intelligensbefriad tortyr.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » tor okt 13, 2005 11:32

Glöm inte all tjeckisk dockteater, socialrealistiska kortfilmer med titlar som "Pelles morfar dör", och reportage om hur bra barnen har det i Kina. Allt ser bättre ut genom nostalgins glasögon, men jag tror skitkvoten nog varit ungefär lika stor genom alla tider... även om skiten kanske sällan fått så stor uppmärksamhet som just nu.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Ankh » tor okt 13, 2005 11:33

Åh! Kryzz med Arne och Skifs! Det var TV det! Och nöjesmasakern! Och hemma värst! Jäj!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Binchy » tor okt 13, 2005 11:45

A bear skrev:Glöm inte all tjeckisk dockteater, socialrealistiska kortfilmer med titlar som "Pelles morfar dör", och reportage om hur bra barnen har det i Kina. Allt ser bättre ut genom nostalgins glasögon, men jag tror skitkvoten nog varit ungefär lika stor genom alla tider... även om skiten kanske sällan fått så stor uppmärksamhet som just nu.

Du har säkert rätt, men det känns ändå som om ungdomsprogrammen då var lite mindre kommersialiserade än dagens dockusåpor och MTVs brus. Fast om man då (tidigt åttiotal när jag var i början av tonåren) någon gång fick se en "riktig" musikvideo så var man ju överlycklig. Har för mig att det gick något musikvideoprogram sent någon kväll i veckan, då jag egentligen inte fick vara uppe...
Senast redigerad av Binchy tor okt 13, 2005 11:45, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tor okt 13, 2005 11:45

A bear skrev:...socialrealistiska kortfilmer med titlar som "Pelles morfar dör"...

IRLG! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » sön okt 16, 2005 22:46

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:...socialrealistiska kortfilmer med titlar som "Pelles morfar dör"...

IRLG! :D

Eller de som ine ens var filmer, utan bara svart/vita foton i samma stil.
och när man blev matad med kultur och konst utan ha en aning om det i Landet för länge sedan, tror jag att det hette. Enkla teckningar som man tyckte var jättefula, och tråkiga historier som man tittade på ändå, visar vara gjort av en legend inom kultureliten. Stig klaeson? :?

Det var en gång, var däremot en rackarns bra tecknad serie. Teckningar man gjorde medan det gick hade mangaförtecken med VÄLDIGT stora ögon. De historiska avsnitten var bäst, även om rymdäventyren inte gick av för hackor heller.

Vilse i pannkakan, måste jag säga, kommer jag ihåg som spännande, och har fått lite väl överdrivet mycket kritik. Det var fascinerande att se när pannkakan vände på sig.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » mån okt 17, 2005 5:33

ladymorganlefay skrev:
sfinx skrev:Hade bara MTV...men det var goda tider för en hårdrockare och grungare!

Jag kommer ihåg första gången jag hörde pop på headbangers, det var när sångaren i sepultura, tror jag, fick välja vilken musik som helst för en halvtimme och plötsligt dyker millen collin upp med en låt om kor.

ja och på något sätt var det MITT fel att MC spelades på IN TO THE PIT!!!
HA HA HA

Attans jag har glömt att skälla på dig om det i flera år! :D

Och nu när jag kom tillbaka till 90 talet igen tackvare Lady M, ska jag passa på att fråga om någon kommer ihåg "Det ljuva livet i alaska" som gick sent på kvällarna i trean i mitten på nittiotalet?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » mån okt 17, 2005 7:42

sfinx skrev:Och nu när jag kom tillbaka till 90 talet igen tackvare Lady M, ska jag passa på att fråga om någon kommer ihåg "Det ljuva livet i alaska" som gick sent på kvällarna i trean i mitten på nittiotalet?

O ja. Lysande serie. Har börjat släppas på DVD nu.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » mån okt 17, 2005 9:32

A bear skrev:
sfinx skrev:Och nu när jag kom tillbaka till 90 talet igen tackvare Lady M, ska jag passa på att fråga om någon kommer ihåg "Det ljuva livet i alaska" som gick sent på kvällarna i trean i mitten på nittiotalet?

Weeeeeeird... jag började se den i förrgår. Riktigt charmig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sfinx » mån okt 17, 2005 15:00

A bear skrev:

Världen blev genast en bättre plats!
-Happening is throwing a cow!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån okt 17, 2005 17:02

Ljuva livet i Alaska! Vill minnas att den var underbar och lite galen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » sön okt 23, 2005 4:29

Åh, slogs helt plötsligt av minnet av en suverän serie:
En förlorad värld! Imperistisk, kolonial Brittisk serie om hur allt var vackrare förr när england var en stormakt, typ.
Det görs allt för få serier som utspelar sig på början av nittonhundratalet.

http://i13.photobucket.com/albums/a268/ ... advrld.jpg

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » sön okt 23, 2005 9:11

Ljuva livet i Alaska, vilken hemsk svensk titel. Northern Exposure var väldigt bra, ivarjefall de första säsongerna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön okt 23, 2005 9:15

Illyria: Tänkte faktiskt på det häromdagen, det måste varit den gräsligaste svenska "översättning" jag kan tänka mig. Det är lite som om Gilmore Girls hette "De gulliga småstadsflickorna" eller nåt.

De fyra första Northern Exposure-avsnitten har varit riktigt bra faktiskt. Tänker absolut se igenom den. Tyvärr verkar bara de två första säsongerna gå att få tag på i bra kvalitet.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön okt 23, 2005 11:11

Jag laddade hem de två första säsongerna för ett tag sedan och de var i bra kvalitet, har inte hunnit kolla hur bra det går att få tag på resten. Skulle definitivt vilja ha serien på dvd nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön okt 23, 2005 12:46

caffeineaddict skrev:De fyra första Northern Exposure-avsnitten har varit riktigt bra faktiskt. Tänker absolut se igenom den. Tyvärr verkar bara de två första säsongerna gå att få tag på i bra kvalitet.

Det är väl bara de som släppts på DVD än så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön okt 23, 2005 12:53

Säsong 3 finns också släppt, borde ju gå att hitta i bra kvalitet då... I'm going hunting.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » sön okt 23, 2005 16:04

Illyria skrev:Säsong 3 finns också släppt, borde ju gå att hitta i bra kvalitet då... I'm going hunting.

Är det möjligt att leta på nätet tro?
Ja, det är en förfärlig svensk översättning! Kan skrämma iväg vem som helst.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Föregående

Återgå till TV-serier och film