Gissa FOX-nerläggning 2005

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vilken läggs ner tidigast?

Bones
4
24%
Free Birds
2
12%
The gate
2
12%
Head Cases
1
6%
Kitchen Confidential
7
41%
The Loop
0
Inga röster
Prison Break
0
Inga röster
Reunion
1
6%
The War at Home
0
Inga röster

Antal röster : 17

Inläggav adolvsson » tor aug 04, 2005 17:07

Tooms skrev:Vänta här? Vilken lista?

The. List. Dude, get with the program! Geeet with iiit...

Ge mig gärna några argument för hur The Inside skiljer sig från mängden.

För tillfället nöjer jag mig med länkar till några inlägg i The Insides egen tråd, alla från efter att jag sett första avsnittet:
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=114321#114321
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=114358#114358
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=114755#114755

Efter det? Min kärlek till serien befästes onekligen riktigt kvickt. Jag hade som sagt svårt för Rachel i början, men i slutet av tredje avsnittet (Pre-filer) när hon utför en profilering... då ägde hon mig och efter det har jag inte kollat tillbaka.

Generellt gäller fortfarande mycket av det som står i länkarna. Jag har inte haft något emot fallen, de har varit okej men inte mycket mer än så, men det gör inget för det är inte de som är viktiga. De existerar för att driva karaktärerna. Att få se vad som driver Rebecca, försöka luska ut hur hon fungerar. Att se Webbs manipulerande och undra vad fan han egentligen håller på med. Att se Paul utvecklas, han gick effektivt från att vara den karaktären jag minst gillade, till en intressant och givande karaktär inom bara några få avsnitt. Danny och Melody har kanske inte hunnit få så mycket djup ännu, men har ändå haft ett gäng sköna stunder.

Hur skiljer sig The Inside från mängden? Det är ett becksvart karaktärsdrama. Den är varken L&O eller CSI, därför att i The Inside är inte Case of the Week det viktiga. Den är också, vågar jag påstå (åtminstone tills någon nämner nåt jag glömt eller inte sett), det mörkaste som gått på TV på ett tag.

The Inside skiljer sig från mängden för att den är en unik liten skapelse.

Jag är inte direkt förvånad över att serien lades ner. Det är ju inte precis vanligt att serier som frångår mallar får en riktigt chans, speciellt inte hos FOX.

Jo, jag hade tänkt nöja mig med länkarna. Det gick inte så bra. Vaddå, jag ett fantatiskt fan?

Hoppas du är nöjd med svaret. Och kanske, kanske, känner dig manad att se mer än bara ett enda litet ynka avsnitt.

And you are still on The List, bub.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tor aug 04, 2005 17:15

adolvsson skrev:And you are still on The List, bub.

Märk väl att det är stort T och stort L. You don't wanna mess with that kinda' shit.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 17:42

Tooms: Du är väl medveten om att det finns ett sorts program som kan skydda dig? Ungefär som ett "witness protection program". Hör av dig till mig om du vill ha mer information. Jag har haft att göra med grabbarna sen 2001 och vet precis vad de är kapabla att göra. Därför ska du också veta att det finns många som känner som du inför The Inside, men ingen törs säga nåt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » lör sep 24, 2005 10:18

Head Cases vann om jag inte har tokfel årets tävling om vem som rök först hos Fox.. Efter hela 2 avsnitt! Programmet ersätts av Nanny 911! :twisted:

http://tv.yahoo.com/news/ap/20050923/112751478000.html

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Föregående

Återgå till TV-serier och film