Yog-Sothoth skrev:Hehe, de har redan bestämt sig för att göra en uppföljare: Son of Kong
Yog-Sothoth skrev:Inte nog med att det kommer en uppföljare - det kommer en andra uppföljare också! Den tredje filmen kommer att heta Into The Wolf's Lair, då Son of Kong åker med Carl Denham till Europa och besegrar Hitler.
Allt i god 1:a april-anda.
noike skrev:Jag tycker det känns som om det gått på tok för långt och jävligt tragiskt när de satt ut releasedatum för en sketen trailer. (Det har ingenting med just den här filmen att göra .)
Skall man göra någon skillnad på "film" och "storfilm" så är King Kong med lätthet den storfilm jag har sett framemot mest i snart 1 år. Och nu är den sedd.
Första intryck: Helvete vilken film!
Peter Jackson leverar. Han pumpar in så mycket stämning och atmosfär i de allra flesta scenerna att jag blir alldeles omtumlad. Redan under de första scenerna i New York har han fångat mig, jag tittar inte på en film som utspelar sig på trettiotalet i New York, jag befinner mig där, jag är med. Inledningen och uppladdaning är lång, men det känns motiverad och filmen tappar aldrig fokus. Väl på ön ångas det på. Den ena scenen bättre än den andra. Ruggiga actionsekvenser blandas med lugna och känslosamma scener. Det är skickligt ihopflätat och filmen resulterar i något ohyggligt engagerande.
Naomi Watts, hon är så jävla bra, att jag inte finner ord. Adrian Brody är bra som den kärleksökande författaren Driscoll, och Jack Black spelar den tragiska regissören Carl på ett effektivt sätt. Filmen förlorar mig för några sekunder här och där när man vräker på lite väl mycket med actionscenerna, men Hey, skaparglädje!
Näfan, bara att bocka och buga och langa upp högsta betyg! Näfan, nu skall jag försöka sova på det hela också.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare