Kong 2005

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » lör apr 02, 2005 13:37

Hehe, de har redan bestämt sig för att göra en uppföljare: Son of Kong

Det pratar PJ mfl. om i denna production diary: http://www.kongisking.net/perl/newsview/15/1112366238
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör apr 02, 2005 13:48

Yog-Sothoth skrev:Hehe, de har redan bestämt sig för att göra en uppföljare: Son of Kong

Ska Naomi Watts karaktär klämma ut den? Låter lite som haj-hoppande i mitt tycke -- fast intressant sådant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » lör apr 02, 2005 16:33

Inte nog med att det kommer en uppföljare - det kommer en andra uppföljare också! Den tredje filmen kommer att heta Into The Wolf's Lair, då Son of Kong åker med Carl Denham till Europa och besegrar Hitler.

Allt i god 1:a april-anda. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » lör apr 02, 2005 17:36

Yog-Sothoth skrev:Inte nog med att det kommer en uppföljare - det kommer en andra uppföljare också! Den tredje filmen kommer att heta Into The Wolf's Lair, då Son of Kong åker med Carl Denham till Europa och besegrar Hitler.

Allt i god 1:a april-anda. :)

Det är den andra idag. Man får inte luras HELA april.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tob » tor jun 23, 2005 11:53

Det börjar snart bli dags för premiären av trailern till filmen. 28 juni är det om jag inte missminner mig helt och tydligen skall den visas för War of the Worlds. Men hur som helst, en Teaser för trailern.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 3:08

- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » tis jun 28, 2005 4:27

Jodå det där kan nog bli något.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jun 28, 2005 10:06

Jag tycker det känns som om det gått på tok för långt och jävligt tragiskt när de satt ut releasedatum för en sketen trailer. (Det har ingenting med just den här filmen att göra .)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 11:10

noike skrev:Jag tycker det känns som om det gått på tok för långt och jävligt tragiskt när de satt ut releasedatum för en sketen trailer. (Det har ingenting med just den här filmen att göra .)

Att man släpper releasedatum för en trailer känns väl ganska ok, när man tänker på att man faktiskt släpper en teaser trailer för trailern. Hur absurt känns inte det, helt åt helvete absurt, det känns fel och tragiskt och jag vet inte allt.....

men annars, Naomi Watts ;)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Simon » lör jul 02, 2005 12:41

Denna kommer bli helt vansinnigt bra, bara så alla vet. :)
Adrien Brody i en äventyrsfilm är redan det receptet på framgång. Denna har en jätteapa, dinosaurier, Naomi Watts och Jack Black utöver det.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor jul 21, 2005 20:48

So say we all!

Jag tyckte inte dinosaurierna var tillräckligt snygga i trailern, men det fixar de väl förhoppningsvis till. New York-scenerna, dock... herrejävlar...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » lör nov 05, 2005 16:45

Ny trailer!

http://www.apple.com/trailers/universal/king_kong/medium.html

Är ruggigt sugen på King Kong nu. Det här kan bli så jävla sanslöst bra. Satan vad bra detta kan bli.

EDIT: Postar med "A look inside" klippet.

http://www.apple.com/trailers/universal/king_kong/inside_med.html
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör nov 05, 2005 17:12

Gah, varför går det inte att installera QuickTime? ("Felkod: -3")

Edit: det ordnade sig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tor dec 15, 2005 0:57

King Kong har ju haft premiär idag ju. Trots trötthet, apati och en hiskelig seghet i huvudet efter 3-4 timmar tenta med massa tankeverksamhet så slog jag på stort och gick och såg filmen ikväll.

Postar vad jag skrev på dvdforum om den.

Skall man göra någon skillnad på "film" och "storfilm" så är King Kong med lätthet den storfilm jag har sett framemot mest i snart 1 år. Och nu är den sedd.

Första intryck: Helvete vilken film!

Peter Jackson leverar. Han pumpar in så mycket stämning och atmosfär i de allra flesta scenerna att jag blir alldeles omtumlad. Redan under de första scenerna i New York har han fångat mig, jag tittar inte på en film som utspelar sig på trettiotalet i New York, jag befinner mig där, jag är med. Inledningen och uppladdaning är lång, men det känns motiverad och filmen tappar aldrig fokus. Väl på ön ångas det på. Den ena scenen bättre än den andra. Ruggiga actionsekvenser blandas med lugna och känslosamma scener. Det är skickligt ihopflätat och filmen resulterar i något ohyggligt engagerande.

Naomi Watts, hon är så jävla bra, att jag inte finner ord. Adrian Brody är bra som den kärleksökande författaren Driscoll, och Jack Black spelar den tragiska regissören Carl på ett effektivt sätt. Filmen förlorar mig för några sekunder här och där när man vräker på lite väl mycket med actionscenerna, men Hey, skaparglädje!

Näfan, bara att bocka och buga och langa upp högsta betyg! Näfan, nu skall jag försöka sova på det hela också.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » fre dec 16, 2005 3:07

Kong sedd.

Helst av allt så önskar jag att PJ får ett nostalgiskt ryck och går tillbaka till att göra myspysiga filmer som Bad Taste, Braindead och Meet the Feebles, men hey, bara att gilla läget. Med detta sagt så innebär det inte en riktad kritik mot King Kong (eller kanske lite) utan mer att jag ville damma av några av mina våta drömmar offentligt för en sekund.

Det var på tok för länge sen jag såg originalet så en jämförelse blir bara. hm. fel. Och när det kommer till Kong 2005 är jag lite kluven i mina känslor till filmen även fast jag någonstans rent övergripande anser att det är en bra film som både är spännande och griper tag. Små, lågmälda scener mellan watts/kong fungerar engagerande likväl som intensiteten i de mer actionbetonade scenerna. Men här har jag också en personlig invändning och det är; för mycket action. Det är skitbra gjort, absolut. Intensiteten finns hela tiden där. Men det tenderar också att bli lite för mycket. Måhända att jag var på ett pluttinuttigt humör men jag vill se mer relationsdrama a'la Dimhöljda bergens gorillor och mindre Jurassic Park-präglad action. Inte en primathårig variant av Lost in Translation (även om tanken nu lockade en aning) men åtminstone mer skiftning åt det relationella. De bitarna funkar nämligen så jäkla bra med tanke på att jag köper Kong som karaktär fullt ut. Men.. (..and now to the obligatory cgi-bitchin part) WetaDigital! för bövelen! Varför sådan kolossal ojämnhet i animationerna! Å ena sidan så finns det här animationer med sådan skicklighet inblandad att man inte kan känna annat än vördnad och respekt inför den kompetens som ligger bakom. Samtidigt som andra CG-sekvenser i filmen är så dåliga att de drar uppmärksamheten till sig. Det förtar tyvärr en del av stämningen. Men för att återknyta till början av inlägget, kong är överlag en bra film. Jag gillar den. Jag gillar dess stämning, den eftersträvade retrokänslan i form av bland annat foto och musik, den traditionella romantiska tonen, till och med dess fåniga solnedgångsscener. Ja.. för mig är det mycket "både och.." med kong. Som sagt. Kluvenhet.

Kong måste bli sedd igen helt enkelt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre dec 16, 2005 3:15

Får man önska? I sådana fall vill jag att Andy Serkis ska göra riktiga roller -- för han är en jävla bra skådespelare -- och inte bara vara Peter Jacksons buttmonkey.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre dec 16, 2005 3:24

Jag backar den önskan. Serkis är grym.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson