Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%

Antal röster : 49

Inläggav AKS » lör dec 11, 2004 0:05

Chosen: Vad trevligt att se dig posta. Äntligen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 0:06

Om jag ska vara ärlig så gillar jag serien.
Ja vissa saker i serien bör ändras men jag har sett på dom första avsnitten utav Säsong 7 och C.C gör ett fantastiskt bra jobb.
En sak om att Angel hade lägre siffror kunde ju vara att människor inte hade samma känsla för serien som dom hade för Buffy (tur att jag är inte sån). Men om jag skulle vara writer så skulle jag föra in små ändringar så att det syns vis slutet av en säsong. Men som sagt jag gillar Charmed och den är vard att se på, men det är upp till er.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav AKS » lör dec 11, 2004 0:08

Och nu har du postat två gånger! Synd att det var samma sak bara.

;) :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör dec 11, 2004 0:35

HeY skrev:Okej, tycker du det har varit spännande än?

Nej, inte speciellt ännu, men det är ju bara början på säsongen och de bygger upp nån story ju. Tycker dock inte det är lika bra som t ex s6 var (efter detta antalet avsnitt), den säsongen var ett litet uppswing med Chris.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 0:44

Hittills har jag fått reda på att den här säsongen, säsong 7, har dom förlorat 14.59% av tittarna från förra säsongen. Vilket inte är så bra...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 1:02

Det är inte bra
Men men.. Alla serier går upp och ned om avsnitten inte har en bra story.. det har ju varit ganska tråkiga avsnitt under S5 och 6
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Off » lör dec 11, 2004 1:04

Jag har försökt gilla serien och tittat en del på den när den sänds på tv3 men jag kan faktiskt inte med den. De går rundor och hittar på trollformler som rimmar och pratar med varandra på ett sätt som får mig att undra om det är tonåringar som skriver dialogen. Sen är det väl en inofficiell tävling i att visa så mycket hud som möjligt på de tre, inget jag klagar på men ändå det kan ju ses som ett desperat försök att få tittarsiffror.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 1:08

Det håller jag med om, bra sagt Chosen!

Inte meningen att låta upprörd, man kan ju aldrig veta när någon skriver, man kan ju inte direkt betona texten så att folk hör hur man pratar men jag är verkligen inte upprörd" Det vara bara en jämförelse för att jag tycker att effekterna är bra, till och med bättre än Buffy ibland och ibland Buffy bättre. Men jag kan j usäga att Buffy har haft fler höjdar avsnitt än vad Charmed har haft än så länge.
Här är några avsnitt som jag tycker är bra av Charmed som du kan se på och kanske fastna för seren :P

Säsong 1
Something wicca This Way Comes (first ever)
The Wendigo (inte så märkvärdig men jag gillar det)
Is there a Woogy in the House? (spännande för att vara säsong1)
Deja Vu All Ovet Again (säsongavslutning alltid bra, nästan)

Säsong 2
Morality Bites (the future)
Pardon My Past (the past)
Click Flick (vad skulle hända om skräck-filmer blev verklighet?)
Apocalypse, not (spännande)

Säsong 3
The Honeymoon's Over (Cole)
Sight Unseen (More Cole)
Primrose Path (Paranoid)
Sleuthing With The Enemy (Cole's sanning)
Blinded By The Whitelighter (regler)
Bridge And Gloom (Good turns Evil)
The Demon Who Came In From The Cold (Where is he?)
Exit Strateguy (typ fortsättning på förra)
Look Who'sn Barking (kul, bra, spännande)
All Hell Breaks Loose (Prue)

Säsong 4
Charmed Again Part1 & Part2 (That girl, is our sister?)
Charmed And Dangerous (Our Destiny)
The Three Faces Of Phoebe (Yeah)
Marry Go Around (Neej)
The Fifth Halliwell (you evil basturd)
Bite Me (Vampires)
We're Og To See The Wizard (A New Source)
Long Live The Queen (You're like the queen of all evil)
Womb Raider (The Seer)
Witch Way Now? (Destiny Performed)

säsong 5
A Witch's Tail Part1 & Part2 (I'm pregnant)
Siren Song (Walk a mile in eachothers shoes)
Sympathy For The Demon (I'm Scared)
A Witch In Time (They're dead)
The Importance Of Being Phobe (I am Light....)
Centennial Charmed (Cole again:P)
The Day The Magic Died (It's a boy)
Sense & Sense Ability (The Crone)
Oh My Godsess Part1 & Part2 (Chris?)

Säsong 6
Valhalley Of The Dolls Part1 & Part 2 (Can you blow things up too?)
Forget Me Not (The Cleaners)
Sword And The City (King)
Chris-Crossed (Bianca)
The Legend Of Sleepy Halliwell (Are you Wyatt's little brother?)
The Courtship Of Wyatt's Father (Must be conceived)
Spin City (spider-woman)
Crimes And Witch Demeanors (kan inte skriva för det har inte gått än)
Witch Wars (kan inte skriva)
Bad Bad World Part 1 & Part 2 (kan inte skriva)

Säsong 7 (av de jag sett)
A Call To Arms
The Bare Witch Project
Cheaper By The Coven
Charrrmed!
Styx Feet Under
Once In A Blue Moon
Someone To Witch Over Me
Charmed Noir
There's Something About Leo
Witchness Protection
(det var alla de 10 första, tycker alla varit bra)

Det fnns många fler bra, men detta är väll topp-avsnitten!
Hoppas någon blir sugen på serein, jag lovar att den är bra!
Men det är upp til er och tycker ni det är skit får nu tycka det, eran åsikt!

The Power Of Three.....

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 1:12

P:S Tog hur lång tid som helst att skriva:P

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:14

Den enda anledningen jag för ett ögonblick var lite sugen på att se serien var polisen, Andy. men han är ju bara med i första säsongen...

Vem vet. Om jag hittar några torrents med kompletta säsonger kanske jag tar på mig det som ett projekt att se i sommar...

För det blir nog en åttonde säsong. Skådespelarna har kontrakt för åtta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 1:17

Hoppas det blir säsong 8 och mer och mer och mer.... :P

Färresten, är det du på bild LWes?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:20

HeY skrev:Färresten, är det du på bild LWes?

Det kan du lita på! Om du menar min avatar i alla fall. Annars vet jag inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 1:24

Jaa, det var den jag menade..

:?: Har du aldrig tyckt om något avsnitt, där inte Cole var med :?:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:33

HeY skrev: :?: Har du aldrig tyckt om något avsnitt, där inte Cole var med :?:

Jag såg innan han kom. och jag gillade serien då, men jag tyckte även då att det var fånigt med deras trollformler och att dom tre systrarna var så fåniga när dom pratar med varanndra.
Men även om jag skulle följa serien och gilla den skulle det aldrig kunna vara en av dom serierna jag längtar efter att se varje vecka. För den är ju knappast Survivor-spännande!
Så det är ju inte bara Cole som är bra med serien. Daryl, Leo, Drew Fuller är också coola. Systrarna gilalr jag inte speciellt mycket...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 1:35

LWes: Liten fråga bara, det slog mig just precis nu faktist: men brukar du nånsin gilla nån kvinnlig karaktär? Jag har för mig att du oftast lyfter fram uteslutande manliga i serier jag läst som du skrivit om. Eller jag kanske har missat nåt? En liten fundering bara. :)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:52

Ai skrev:LWes: Liten fråga bara, det slog mig just precis nu faktist: men brukar du nånsin gilla nån kvinnlig karaktär? Jag har för mig att du oftast lyfter fram uteslutande manliga i serier jag läst som du skrivit om. Eller jag kanske har missat nåt? En liten fundering bara. :)

Jag tänkte just samma sak! och jag tänkte efter om det inte var någon annan tjej i Charmed men det är bara systrarna och dom gillar jag inte.
men det finns kvinnliga karaktärer jag gillar. Se bara på Lost. Där älskar jag alla karaktärerna! Varenda en! (förutom Shannon, henne måste jag lära känna lite bättre först innan jag ens kan gilla henne...)
Alias! i Alias gillar jag också ALLA! Alla som varit huvudpersoner under seriens gång.
Firefly! Angel!
I 24 kan jag inte påstå att jag har haft en bra erfarenhet av kvinnorna. Kim och Michelle är nog dom enda jag kan komma på att jag gillat där... och Kate.

Smallville också gillar jag tjejer i! och Veronica Mars. Hur kan man inte älska henne?
och i alla andra serier när jag tänker efter finns det kvinnliga karaktärer jag gillar.

Det som blir svårt är att komma på en serie där en tjej är min FAVORIT!
Låt mig tänka...

-----flera minuter senare------

Jag kan inte komma på någon serie där en tjej är min favorit... Så fort jag kommer på en där jag gillar en tjej väldigt mycket så komemr jag sen på någon kille i serien som jag gillar mer!

-----flera minuter senare------

Jag har det! I Las Vegas är Sam min favorit! (dom som följer den vet att Sam är en tjej...)
Ja det var nog den enda jag kan komma på...
Fast i Firefly är det möjligt att Inara är min favorit... Fast eftersom jag älskar dom alla så mycket är det svårt att avgöra...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 2:02

Vad säger jag?! I Smallville är min favorit en tjej!! Spoiler Smallville säsong 4 (namn på en karaktär) LOIS! HENNE ÄLSKAR JAG! Fast om man går efter bara 'regulars' är det Lionel som är min favorit. Men han är inte riktigt lika snygg...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 2:09

LWes: :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sharatec » lör dec 11, 2004 2:53

Varning: lång post med illa underbyggt, personligt tyckande

Personligen var jag väldigt förtjust i Charmed när jag såg de första säsongerna, och jag gillade serien innan jag blev ett Buffy-fan; ett tag tyckte jag rentav att Charmed var den bättre serien av de båda.

Det jag då såg som seriens höjdpunkt var intrigerna runt Cole i säsong 3, då jag verkligen gillade den karaktären (och skådisen, för den delen). Tyvärr medförde också säsong 3 ett bottennapp som serien aldrig riktigt hämtat sig från: Shannen Doherty hoppade av, och någon person med för mycket makt och för lite omdöme fick för sig att Prue skulle ersättas av en annan karaktär.

(Missförstå mig rätt nu; jag är inget större fan av att casta en ny skådis till en roll, men i det här fallet anser jag att det hade varit oerhört mycket bättre än att introducera den misslyckade karaktären Paige. Heck, de kunde ha valt Rose McGowan att spela Prue - ingen perfekt likhet, men det hade fungerat [även om det borde gå att hitta en bättre skådespelerska, men den kritiken gäller ju rollen som Paige också].)

Nå, Shannen Doherty hoppade av, och en halvkasst avsnitt skrevs ihop för att bli av med karaktären. Därefter försökte man övertyga tittarna om att det var en bra idé att skaffa fram en ny syster som inte förekommit tidigare, och därmed göra klart att det där med att vara en Charmed One knappast är så unikt som man försökt trumma in under tre säsonger. Detta gick så pass bra att serien förnyades, vilket jag först nu (vid treans sändningar av s6, alltså) börjar bli tacksam för.

Paige etablerades, och nästa metod för att förstöra serien infördes: Vi-vet-inte-vad-fan-vi-ska-göra-av-Cole-syndromet. Ett tragiskt velande och karaktärsskändande vidtog, tills Julian McMahon slutligen skrevs ut ur serien och Cole fick förintas. (Dock inte förrän miffot som skrev avsnittet på fullt allvar försökt hävda att det inte var sann kärlek mellan Phoebe och Cole... Är de verkligen så patetiskt allergiska mot olyckliga slut att de måste skända deras tragiska och vackra kärlekssaga för att Phoebe snart ska kunna vara munter igen?)

(Här är det en period i mitt tittande där jag inte riktigt orkade följa serien, så jag såg bara spridda avsnitt.)

Situationen nu - fortfarande enligt min egen åsikt, givetvis - är att serien äntligen har börjat rycka upp sig, så till vida att jag faktiskt ser fram emot nya avsnitt. Däremot känns det nästan lite tragiskt att denna uppryckning, i en serie som i grunden handlar om mäktiga kvinnor, helt beror på förekomsten av en man: Chris, spelad av Drew Fuller, mitt näst starkaste argument för att bli gay. Från att ha tyckt att han mest var ett störande moment har jag kommit att älska den här karaktären, som lyser upp varje scen han är med i, med sina obetalbara kommentarer, sitt tragiska öde, och sin vilja att göra någonting rätt.

Summa summarum (nå, jag tar nog upp en del här som jag inte nämnt tidigare):

Bra saker i Charmed
    Chris, Chris, Chris!
    Leo
    Prue - RIP!
    Den Cole som en gång fanns
    Generellt välgjorda effekter
    Vissa intressanta storylines, som Wyatts framtid

Mindre bra saker i Charmed
    Osammanhängande och dåligt genomtänkt mytologi
    Trista huvudpersoner (Piper, Paige och Phoebe, that is)
    Den Cole som blev när manusförfattarna tappade stinget
    Stundtals - rätt ofta, faktiskt - tråkiga magi-lösningar på problem
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Noggster » lör dec 11, 2004 5:05

Phoebe dominerar serien.. ooh i luv her ! Och nu syftar jag mer på skådespelaren än något annat.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav JRT » lör dec 11, 2004 9:15

Följer de avsnitt som får på tv i omgångar, mer eller mindre sporadiskt. Jag gillar Cole, vet inte riktigt om intresset kommer finnas kvar när han försvinner för gott. De avsnitt som går på söndagar (säsong 6?) tycker jag inte har varit lika bra (även om det fortfarande är helt ok tv). Med Cole borta och Leo med väldigt lite är det mest systrarna det fokuserar kring och de har aldrig varit några stora favoriter... Tycker ofta att lösningarna på olika problem är för enkla - oftast tycks antingen deras krafter eller någon nifty liten formel utplåna i princip vad som helst.

Givetvis gillar jag också de många likheter som finns i Phoebe/Cole-relationen och Buffy/Angel. Hon får reda på att han är demon, de försöker leva lyckliga, han blir ond, hon skickar honom till en helvetesdimension, han kommer tillbaka... författarna har ingen aning om vad att göra och låter relationen står och stampar... Fast TACK OCH LOV löste de problemet med Angel på ett mycket bättre sätt än detsamma med Cole.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 11:48

Du tyckte att det fokuserade sig för mycket på systrarna och at t.ex Leo är med för lite, jag kan säga att

Nästan hela säsong 7 fokucerar sig på Leo-Piper

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » lör dec 11, 2004 11:48

caffeineaddict skrev:Jag har aldrig sett ett helt avsnitt av serien, och tänker därför inte heller döma den. Av vad jag har sett verkar den dock inte falla mig i smaken. Men onekligen har den en precis fantastisk titellåt.

allvarligt? orginallåten är ju underbar, men den här covern.. :eek: den lägger sig på top tio: dåliga covers hos mig.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav VelocityBoy » lör dec 11, 2004 11:55

ey skrev:allvarligt? orginallåten är ju underbar, men den här covern.. :eek: den lägger sig på top tio: dåliga covers hos mig.

OT: Jag tycker också att covern är dålig men jag måste säga att jag tycker att "How soon is now" är överskattad även i original den där extremt distade wah-wah gitarren lägger liksom en dimma över hela låten vilket jag inte gillar dessutom är den låååång och utan ha en alltför uttalad melodi vilket gör att den för The Smiths känns ganska seg och okaraktäristiskt 'wankery'... de bästa The Smiths låtarna är enligt mig; "Panic", "Jane" och "Cemetary gates".
Senast redigerad av VelocityBoy lör dec 11, 2004 11:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 11:56

nää, jag tycker också att den är otroligt bra:

I am the Son, I'm the heir
I am Human and I need to be Loved,
Just like everybody else does
See I've already waited too long
and all my hope is gone...

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 11:58

HeY: Prova att lyssna på den i orginal. Underbar.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:02

Jag har hela låten med The Smiths och den är väll bra också! 8)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav VelocityBoy » lör dec 11, 2004 12:02

HeY: Har de verkligen klippt bort andra raden den blir ju helt oförståelig på det här sättet...

I am the son, I am the heir
of a shyness that is criminally vulgar

...ska det ju vara, vad annars är en han the son and the heir av?

Det känns märkligt att någon som har god nog smak att gilla the Smiths är knäpp nog att använda sig av en cover och sedan klippa i texten på ett sätt som får Buffy på femmans tidiga sändning att se sammanhängande ut.
Senast redigerad av VelocityBoy lör dec 11, 2004 12:07, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:02

Bild

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör dec 11, 2004 12:03

Bild
:P :P :P :P :P :P :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film