caffeineaddict skrev:Nu hoppas jag att nästa vecka är Sayid-avsnittet.
Illyria skrev:Bita i gräset, bite the dust?
Nea skrev:Illyria skrev:Bita i gräset, bite the dust?
Erm, ja. Jag kände för att göra en liten variation av den gamla hederliga "vem dör först" - frågan.
Jag tippar på... Jin. Eller Claire. Fast jag vill inte att Claire ska dö. Hon och Charlie är så förbaskat söta i sina scener.
Illyria skrev:Jag tror inte någon av huvud-casten kommer dö på rätt länge, isåfall mot slutet av säsongen.
Mönsterstudenten Thomas skrev:Nea skrev:Illyria skrev:Bita i gräset, bite the dust?
Erm, ja. Jag kände för att göra en liten variation av den gamla hederliga "vem dör först" - frågan.
Jag tippar på... Jin. Eller Claire. Fast jag vill inte att Claire ska dö. Hon och Charlie är så förbaskat söta i sina scener.
Jag misstänker att tjejen med astman kommer att totalomvändas och bli "schyssta och förstående tjejen" och sen när alla älskar henne kommer hon dö av ett astmaanfall.
caffeineaddict skrev:Thomas, det är en bra idé att skriva för vilket avsnitt du spoilar, eller om du bara spekulerar så skriv det. Nu vet jag inte om det är en spoiler för 1.08 (som jag har sett) eller framtida avsnitt och du är en sådan som fuskar och vet sådant i förväg.
Tinder skrev:Spolier 1x08:
Gillar verkligen vad de gjorde med Sawyer i detta avsnittet då bland det värsta jag vet i bra serier är karaktärer som visas upp som elakingar utan nått som hellst djup i deras karaktärer eller historia.
Sedan så tycker jag Claire är riktigt söt och hoppas att hon får överleva hela gravitditeten. Förresten minns inte riktigt hur det var i avsnittet då Sayid blev nedslagen, håller verkligen Lockes alibi? Kan annars inte se det som en omöjlighet att han är den som ville förstöra, tror han trivs ganska bra i den situation han befinner sig i just nu.
Han var även ganska snabb att rikta Sayids misstankar någon annanstanns smatidigt som han beväpnade honom. Fast troligtvis har han väll inget med det hela att göra men om hans alibi nu inte håller så kommer jag i alla fall inte utesluta honom.
Nä denna serie är riktigt bra, det enda som är lite synd är att de på senare tid inte har haft med så mycket mystiska/övernaturliga inslag då det var ganska stämningsfyllt när de hade små antydningar om sådant i nån gång då och då i de första avsnitten.
Tinder skrev:Spolier 1x08:
Förresten minns inte riktigt hur det var i avsnittet då Sayid blev nedslagen, håller verkligen Lockes alibi? Kan annars inte se det som en omöjlighet att han är den som ville förstöra, tror han trivs ganska bra i den situation han befinner sig i just nu.
Tinder skrev:Han var även ganska snabb att rikta Sayids misstankar någon annanstanns smatidigt som han beväpnade honom. Fast troligtvis har han väll inget med det hela att göra men om hans alibi nu inte håller så kommer jag i alla fall inte utesluta honom.
Tinder skrev:Nä denna serie är riktigt bra, det enda som är lite synd är att de på senare tid inte har haft med så mycket mystiska/övernaturliga inslag då det var ganska stämningsfyllt när de hade små antydningar om sådant i nån gång då och då i de första avsnitten.
Mönsterstudenten Thomas skrev:Spoiler 1.04:
Ja, Locke har ju verkligen anledning till att vilja stanna kvar på ön. Vad har han att åka tillbaka till egentligen? Han verkar trivas med vildmarken och allt det där, han får genomleva sin fantasivärld på riktigt efter det man fick veta i 1.04.
Jag har läst vissa teorier om att ön uppfyller folks rädslor/önskningar. Tänk om hela ön är en manifestation av Lockes önskningar?
Nea skrev:Tinder skrev:Han var även ganska snabb att rikta Sayids misstankar någon annanstanns smatidigt som han beväpnade honom. Fast troligtvis har han väll inget med det hela att göra men om hans alibi nu inte håller så kommer jag i alla fall inte utesluta honom.
Locke är ett mysterium. Jag har lekt lite med tanken på att hans namn är så pass likt Loki, som jag har för mig var någon slags gud av missämja och liknande upptåg i... nordiska mytologin?
micke_finland skrev:Jag har för mig att jag läst någonstans att allt som sker har en "naturlig" förklaring. Inget sci-fi alltså. Jag minns att jag blev grymt besviken när jag läste det(före serien började), men det har ju fungerat väldigt bra hittills i alla fall.
gaspode skrev:Jag är framförallt nyfiken på varför hon säger "it" och inte bestämt "he/she"
Det är väl så att man säger på samma sätt om han och det på franska
Illyria skrev:Men det andra var ju intressant:
Undra vad den svarta stenen är? Något som kommer få betydelse?
Illyria skrev:Det där med en svart och en vit sten, även backgammon, har det inte att göra med ont vs gott och/eller en bra balans som ying yang?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare