Roswell

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön jan 23, 2005 22:12

You're not wrong ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nicole » mån jan 24, 2005 23:11

haha..ja kan aldrig sluta skratta när xander säger det..sarkasm när det är som roligast :D
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion

Inläggav Glorificus » tis jan 25, 2005 23:30

Cry Your Name

Inatt, 00:45, på T%4!

Underbart avsnitt!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis jul 25, 2006 17:17

(återupplivar en väldigt gammal tråd)

Idag fick jag säsong 2 på dvd, så nu ska jag påbörja min omtitt av Roswell. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jul 25, 2006 17:47

Haha, vilket sammanträffande... Idag fick jag säsong 1 på dvd och ska börja min omtitt..!! Jag hade en R1-box som jag sålde för ca ett år sen, eftersom min tv inte klarar av R1, och nu har jag äntligen eBayat till mig en R2-box istället. 8) Men jag blev galen på brevbäraren när jag hörde hur han tvångsmatade paketet genom brevinkastet... skyndade mig till dörren, men då var det igenom... och trots bubbelplasten fick boxen en del skavda kanter. *grrrrr*

Hur som helst... perfekt att du lyfte upp tråden, Illyria, då kan jag också kommentera här i tråden under min omtitt. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis jul 25, 2006 18:02

Haha, väldigt lustigt sammanträffande, men nu kan vi ju kommentera avsnitten när vi båda ska titta. :)

Brevbärare förstår jag mig inte på, de ska alltid försöka trycka ner saker i brevinkastet som uppenbarligen inte får plats där. Idioter. Eller så bara lämnar de saker utanför dörren så vem som helst kan sno paketen. Men idag fick jag en avi och även om jag måste ta mig till affären föredrar jag det.

Ska bara se klart Almost Famous, sen blir det Roswell ikväll!

(mina boxar är förövrigt R1)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 0:06

För lite mer än ett år sedan fick jag ett tips att ta hem denna serien och titta på den, jag tänkte 'varför inte' och började med att ta hem piloten från DC (detta var innan jag upptäckte torrents och full-säsongs-nerladdningar). Jag gillade den och fortsatte se på den. När jag kommit till avsnitt 14 så började jag ta hem avsnitt 15, när det var ungefär hälften klart så började det vanliga problemet i DC - Utdelaren försvann och avsnittet slutade ladda. Jag försökte då ta hem en ny fil, den ville inte ens starta. När sedan skolan började igen (detta var alltså på sommaren före nionde klass) så hade jag helt enkelt inte tid att fortsätta med den serien och tillslut glömde jag tråkigt nog bort den.

Men nu under American-Sweeps så har jag inte haft något alls att se på och då kom serien tillbaka in i huvudet och lyckligtvis använder jag ju alltid torrents nu och tog hem hela första säsongen. Jag såg mig ikapp, serien var fortfarande väldigt bra (glöde jag nämna att jag gillade den skarpt första gången?), till och med bättre än jag mindes. Sen kom jag då till avsnitt 15 (Sexual Healing?) och gud vad jag ångrar att jag helt enkelt gav upp förra gången. Från det avsnittet blev allt bara mer och mer intensivt, berättandet riktigt spännande och karaktärerna växte skarpt. Jag såg klart på de sista avsnitten under en helg och efter säsongsavslutningen skyndade jag mig snabbt ta hem säsong 2.

Just nu ska jag sätta på 2x12 och serien har nu gått från att vara riktigt bra till fantastisk. Jag älskar verkligen serien, den har en viss "feel-good" känsla i sig, men det är inte allt, den har bra karaktärer (Maria är nog favoriten - men jag gillar alla), riktigt spännande arc och ... ja allt är bra på den. Men sedan nu så kollade jag på epguides.com hur många avsnitt det var i sista säsongen (jag har hela tiden vetat att det var 3 säsonger så det var ingen förvåning) och jag såg att det bara var 18. Varför 18? Gick det så dåligt i säsong 3 att de tillslut bara fick medelandet att serien skulle läggas ner, eller var det bestämt redan från början att detta skulle bli sista säsongen med så få avsnitt? Vad jag är mest oroad över är, får serien ett riktigt slut!?
I vilket fall kommer jag ju självklart se klart på den då jag *verkligen* (kan inte betona det nog) tycker om den, men det känns alltid lugnare att veta om en serie fick ett riktigt slut; katastrof skulle det ju nästan vara om de körde en "Dark Angel" på den.

Aja, det är iaf vad jag undrar mest. Sedan skulle det ju faktiskt vara kul att veta om serien håller hela vägen ut, så att den inte heller kör en "Charmed" och blir sämre för varje säsong ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån feb 12, 2007 0:25

Åh, Roswell! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Jag drömde faktiskt om Roswell-skådespelarna i natt, det var trevligt.

Tredje säsongen fick bara 18 avsnitt eftersom tittarsiffrorna var dåliga på UPN. Ett tag hade de beställt fler avsnitt, men det reducerades till 18 igen. Så teamet bakom serien fick improvisera lite framåt slutet för att knyta ihop allt, ja, tyvärr. Men med sista avsnittet försökte de ändå få saker och ting att gå ihop och framför allt ge fansen ett bra avslut. Och jag tycker de lyckades utmärkt med det! :)

Precis som med Buffy har varje säsong av Roswell en egen ton. Den första säsongen är huvudkaraktärerna unga och oskyldiga, grundhistorien berättas och det är mycket drama. Inför andra säsongen ville tv-bolaget (då The WB) ha mer science fiction-element, så det vägde över då med många experimentella mini-arcar. Skaparna (Jason Katims, Ronald D. Moore, m.fl.) insåg att serien var som bäst när det fanns en bra balans mellan både sci-fi och drama. Sista arcen av andra säsongen är.. åh.. jag måste fortsätta min omtitt snart! :) Hur som helst, när det blev dags för tredje säsongen (på UPN) ändrades tonen igen och de lät karaktärerna bli lite mognare, och historierna riktades mer åt "hur ställer de sig till vuxenlivet?".

Värt att notera är att det gick dåligt för serien tittarsiffrormässigt både i första och andra säsongen, vilket orsakade intensiva, passionerade kampanjer från fansens håll. Det hade inte blivit någon andra eller tredje säsong om det inte vore för fansen. Så 18 avsnitt av säsong 3 var bättre än ingenting. ;)
Roswell... :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 0:41

Ah, tack för svar! Det sparade många timmars googlande ;)

Tråkigt att serien aldrig blev speciellt populär; det hade den förtjänat. Jag har verkligen blivigt förtjust i den! Så denna popularitets grej var alltså också en anledning till att säsong 2 bara fick 21 avsnitt; det är ju också lite avsnitt mot den vanligaste 22.

Att säsong 2 är med sci-fi märks verkligen; men draman får ju iaf tillräckligt med plats för att det ska funka. Jag gillade verkligen avsnittet "The End of the World" (2x05?) och gud vad jag blev förstörd av det avsnittet; bara att se Max's min ...... :(
Menade du förresten att slutarcen i säsong 2 var riktigt bra, eller som typ säsong 4 av Angel; lite av en besvikelse? Visste inte om jag skulle ta ditt "åh" som positivt eller negativt. Men då du efter skrev att du måste skynda på din omtitt så antar (och hoppar jag innerligt) att det var positivt.

Säsong 3 är på nedladdning nu, förhoppningsvis (och samtidigt inte då det är slut sen) så hinner jag se allt på lovet nu innan skolans stress återkommer och läxor tar upp all tid.

Hur kommer det sig förresten att Roswell köptes upp av UPN; var det typ en two-time-deal: tar ni BtVS får ni ta detta också? Eller ville de helt enkelt ge Roswell en chans tack vare fansen. För att de köpte upp BtVS med sin stora popularitet är ju inte så konstigt men varför en serie som aldrig haft en vidare utbredd fanbas? (inte för att jag klagar men ändå :rolleyes: )

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån feb 12, 2007 0:59

Mitt "åh" var definitivt positivt. :D Finns vissa småsaker jag tycker är mindre bra med Roswell, men 99% älskar jag.

Skriv gärna lite då och då när du sett nya avsnitt... är ju inte ofta man får höra nya reaktioner på dem. ;)

Roswell köptes upp av UPN för att fansen vände sin kampanj mot dem efter att The WB lagt ned serien. Man förstod snabbt att chanserna för ännu en säsong var större hos UPN, och det visade sig stämma. Grejen med Roswell var/är att även om tittarsiffrorna inte var höga så är det förmodligen den mest intensiva fanbas som funnits på senare år. Superstark fanbas gjorde att tv-bolagen gav Roswell extra långt liv. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 1:00

2x12 - Svenska uppgifter snälla!

Okej, det dära berget som Alex ska ha åkt snowboard på kändes inte svenskt, men då jag inte varit i fjällen (:cry:) så kan jag tro på att det finns. Men norrsken, inte finns det i Sverige eller är jag helt out of the loop? :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 1:02

Glorificus skrev:Mitt "åh" var definitivt positivt. :D Finns vissa småsaker jag tycker är mindre bra med Roswell, men 99% älskar jag.

Skriv gärna lite då och då när du sett nya avsnitt... är ju inte ofta man får höra nya reaktioner på dem. ;)

Roswell köptes upp av UPN för att fansen vände sin kampanj mot dem efter att The WB lagt ned serien. Man förstod snabbt att chanserna för ännu en säsong var större hos UPN, och det visade sig stämma. Grejen med Roswell var/är att även om tittarsiffrorna inte var höga så är det förmodligen den mest intensiva fanbas som funnits på senare år. Superstark fanbas gjorde att tv-bolagen gav Roswell extra långt liv. 8)

Bra att det var ett positivt "åh"! :D

Jag ska absolut kommentera avsnitten nu, så ofta jag kan!

Tack och lov att UPN lyssnade och gav oss 18 extra avsnitt av denna underbara serie :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån feb 12, 2007 1:13

HeY skrev:2x12 - Svenska uppgifter snälla!

Okej, det dära berget som Alex ska ha åkt snowboard på kändes inte svenskt, men då jag inte varit i fjällen (:cry:) så kan jag tro på att det finns. Men norrsken, inte finns det i Sverige eller är jag helt out of the loop? :?

Um... jo, det är klart att norrsken finns i Sverige. I alla fall här uppe i norr kan man se det rätt ofta. ;)

Kommer inte ihåg exakt hur berget såg ut på Alex bilder, men de lär ha använt nån bild av svenska fjällen. Jag vet inte riktigt hur icke-svenska fjäll ser ut, men de vi har är rätt fantastiska.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 1:42

Glorificus skrev:
HeY skrev:2x12 - Svenska uppgifter snälla!

Um... jo, det är klart att norrsken finns i Sverige. I alla fall här uppe i norr kan man se det rätt ofta. ;)

Kommer inte ihåg exakt hur berget såg ut på Alex bilder, men de lär ha använt nån bild av svenska fjällen. Jag vet inte riktigt hur icke-svenska fjäll ser ut, men de vi har är rätt fantastiska.

Det får helt enkelt vara en grej jag måste göra, åka till svenska fjällen. Då jag levt här i söder hela livet är det svårt att tänka sig att svenska fjällen kan se ut så ;)

Men mer om avsnittet då:

Bra avsnitt! Inte bäst i säsongen men helt klart inte dåligt. Valenti förlorade jobbet, hur ska då detta gå? Sedan så tycker jag helt klart att Future-Max blit dummare och dummare; han har förstört allt! Om de inte vill att Tess ska lämna dem för att de är starkare tillsammans så kan de väl få henne att känna sig som en i gruppen istället. Varför måste de tvinga ihop Max med henne? Hoppas Liz inser detta innan det är försent; Max/Tess är inget mina ögon skulle klara av (just därför kommer det antagligen bli dem två!).

Då Tess och Kyle verkar ha något så hoppas jag verkligen att de blir förälskade innan Max/Tess kan utvecklas; då finns det ju inget som kan säga att Max och Liz inte skulle kunna vara tillsammans. Jag är så rädd för att detta ska bli en annan episk kärlekshistoria som tillslut visar sig vara omöjlig. Jag har redan gått igenom det en gång med Buffy&Angel, tror inte mitt hjärta klarar det igen!

Sen till sist måste jag väl nämna det konstiga fotot på Michael - från 1935!! What's up with that? Inte kan "the aliens in charge" ha varit så dumma att låtat de fyra fått kroppar som ser ut som människor som redan har funnits. Det är ju inte speciellt smart, speciellt då personer från 1935 fortfarande kan leva och känna igen Michael. Hmm, jag undrar hur detta ska sluta!

För att citera dig Glory: Roswell :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » mån feb 12, 2007 20:20

2x17 - Thing's are falling a part in Roswell...

Alex är död. I början av avsnittet kände jag mig tveksam till avsnittet: Är detta allt? Är det så här de hanterar döden till en utav huvudkaraktärerna?
Jag tyckte inte det var starkt alls, speciellt inte när Valenti kom och berättade för Maria; det hade varit mycket bättre om hon verkligen brytit ihop!

Men tack och lov så ändrades stämningen till slut och avsnittet gick från "meh" till väldigt starkt! Skådespelarna ändrade sig och gjorde riktigt starka insatser; speciellt Shiri Appleby! Just nu så har jag inte hunnit ta in hela avsnittet, men jag tror att jag tycker Shiri gjorde det bästa jobbet för att få en att verkligen reagera starkt på Alex död. Även Kat Heigl gjorde ett riktigt bra jobb. Jag undrar hur säsong 3 med endast tre aliens i hemstaden kommer funka. Men nu har de faktiskt gått ifrån anledningen till varför Liz och Max inte kan vara tillsammans. Future-Max sa att Tess stack och därför var de inte lika starka och besegrades. Men om Izzie åker så bryts det igen, och därför finns det inte längre någon anledning till varför Tess ska särbehandlas (ja! särbehandlad är det vad hon blir :evil: ) och få Max tvingad till sig. Hoppas Liz inser det!

Sedan så kommer det bli riktigt intressant att se Liz's utredning av mordet/självmordet. Jag är helt på hennes sida - tror inte det var självmord! Hoppas hon skriker mer på hur dum Max är, av någon anledningen har jag börjat gilla när karaktärerna skriker på Max för han har varit lite för "jag är ledaren; lyd mig!" denna säsongen och han behöver få lite hårda ord kastade mot sig så han kan "vakna upp" lite. Därför gillade jag också scenen då Izzie (så kul att kalla henne det här också :D ) sade åt honom att "It's not our choice it's mine, and I've already made it!".

Aja, nu ska jag se fortsättningen :lovebunny:

EDIT: Jo, när jag skrev "Thing are falling a part in Roswell" syftade jag inte bara på Alex död. Själklart menade jag också Max/Tess! Saker blir bara sämre och sämre i Roswell. Nu är det dags för lite lycka hos karaktärna!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav dansdansdans » lör jun 16, 2007 15:03

jag tyckte att s1 och 2 var jättebra av roswell. och har nu sett säsong 3 med. det var ett tag sedan jag såg 1-2, och jag vet att jag tyckte det verkligen var jättebra. s3 började bra men slutet var inte ett dugg bra!
jag tyckte det mest var löjligt men eftersom det var så att de var tvugna att lägga ner serien så förstår jag känslan av ihophaffsat..
men synd, för det kunde gjorts så mycket mycket bättre.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav HeY » lör jun 16, 2007 15:35

dansdansdans skrev:jag tyckte att s1 och 2 var jättebra av roswell. och har nu sett säsong 3 med. det var ett tag sedan jag såg 1-2, och jag vet att jag tyckte det verkligen var jättebra. s3 började bra men slutet var inte ett dugg bra!
jag tyckte det mest var löjligt men eftersom det var så att de var tvugna att lägga ner serien så förstår jag känslan av ihophaffsat..
men synd, för det kunde gjorts så mycket mycket bättre.

Jag tyckte det var ett riktigt bra slut faktiskt; det fick en att tänka ordentligt över vad som händer sen! Men visst, lite ihophaffsat var det ju, men hellre det än att serien inte fick ett riktigt slut. Jag skulle föredra detta slutet varje gång för alla serier istället för ett Dark Angel S2 slut.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons jan 02, 2008 20:34

Nu har jag sett klart Roswell (Tack för lånet Glory! :) )

I det stora hela skulle jag säga att jag gillade serien, men jag blev aldrig riktigt förälskad. Jag tyckte S1 var helt ok, jag gillade verkligen S2 mycket men S3 var ett riktigt magplask där nästan alla avsnitt var tråkiga Speciellt det där "I married an Alien" avsnittet. Däremot gillade jag sista avsnittet, det knöt ihop allt fint.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 2:46

Jag är rätt nyfken på den här serien och funderar på om det är värt att köpa hela?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons jan 06, 2010 12:43

Mush skrev:Jag är rätt nyfken på den här serien och funderar på om det är värt att köpa hela?

JA! :lovebunnier:

Speciellt säsong 3 har väldigt varierande kvalitet på avsnitten, främst för att de var tvungna att knyta ihop storyn tidigare än planerat, men serien som helhet är ändå fantastiskt bra. Men det är bara min åsikt, och jag är smått Roswell-besatt. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 12:48

Jag får se piloten innan jag köper hem det.

Hm, hur pass mycket går kvaliten ner i Säsong 3?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons jan 06, 2010 13:02

Mush skrev:Jag får se piloten innan jag köper hem det.

Hm, hur pass mycket går kvaliten ner i Säsong 3?

Jag tycker säsong 3 har många jättebra avsnitt. En sak som är bra med serien är att den förnyar sig inför varje säsong. Så i tredje säsongen är de mycket vuxnare (kan jag säga utan att spoila) och seriens ton förändras också. Hela serien blandar hela tiden drama och sci-fi, har en övergripande story, mer fristående avsnitt, och dessutom vissa mer sci-fi-betonade historier på 4-5 avsnitt vardera - och de är de där kortare arcarna som kan vara mindre bra ibland. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 13:06

Nu låter det som om det kan bli något här nu va :D
Återkommer med åsikt efter piloten som jag genast ska se nu!

1.01 - Pilot

Först och främst, Liz är jättesöt. Storyn är ganska simpel men ger ändå en del mystik kring dom tre "aliens" som nu är tonåringar och försöker leva normala liv. Bortsett från dramat med karaktäerna blir väl den spännande arken att det finns fler där ute som inte alls är lika snälla varesler som Max & co och jag hoppas på en del grymma bad guys.
Scener jag gillade: Max healar Liz, Max pekar upp mot skyarna när Liz undrar var han kommer ifrån. "The North?" xD Och slutscenen var lagom sötmatisk :rolleyes:

Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud... 8)

Jag är så glad att jag såg det här. Beställer boxen på momangen eftersom jag vet att det är just en sådan här serie jag fastnar för.
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav HeY » ons jan 06, 2010 20:42

Kul att du gillade! Det blir bara bättre :)

Mush skrev:Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud... 8)

Är Jared Padalecki med i början? Det minns inte jag! Men annars är väl det största ansiktet i serien Katherine Heigl? Hon måste väl vara den som gått längst iaf. Sedan har ju Shiri Appelby en ny serie på CW som tydligen ska vara väldigt The WB-aktig i känslan - vilket låter väldigt positivt! De beskriver den som "Juno meets Gilmore Girls". Lovely! Hoppas det blir ngt stort av den!
Iofs är väl Adam Rodrigez relativt känd också, men jag är inte så "into" hans saker.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons jan 06, 2010 21:15

HeY skrev:
Mush skrev:Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud... 8)

Är Jared Padalecki med i början? Det minns inte jag!

Haha, nä, det är han inte... kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.

HeY skrev:Men annars är väl det största ansiktet i serien Katherine Heigl? Hon måste väl vara den som gått längst iaf.

Av huvudskådespelarna har nog Katherine Heigl blivit mest känd, ja... och Colin Hanks (Alex), men det beror väl en hel del på vems son han är också. ;) Brendan Fehr (Michael) är mer känd i sitt hemland, Kanada. Och så finns det ju en person som inte är med från början av serien som blivit rätt stor tack vare Lost. :) Och det är ju med en hel del riktigt bra återkommande gästskådespelare i Roswell också... Julie Benz, Richard Schiff, David Conrad, m.fl.

HeY skrev:Sedan har ju Shiri Appelby en ny serie på CW som tydligen ska vara väldigt The WB-aktig i känslan - vilket låter väldigt positivt! De beskriver den som "Juno meets Gilmore Girls". Lovely! Hoppas det blir ngt stort av den!

Ja, Life UneXpected, den verkar rätt förutsägbar men jag ser fram emot att se den. Om de gör det bra är det kul att ha en feelgood-serie att följa, och det verkar ju åtminstone vara bra skådespelare med.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Mush » ons jan 06, 2010 21:18

Glorificus skrev:
HeY skrev:

Är Jared Padalecki med i början? Det minns inte jag!

Haha, nä, det är han inte... kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.

Men det är ju en exakt double twin av Jared! Rösten var den jag la märke till först. Jag kan svära på att det var han tills du sa annorlunda :(

Hoppas nu jag får boxen till helgen. Skulle sitta perfekt med ett maraton.
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav HeY » ons jan 06, 2010 21:40

Hmm, nja, jag tycker nog inte Nick Wechsler är så värst lik Jared. Jag tänkte väl att jag borde märkt om han var med, om jag inte tar fel såg jag ju Roswell efter att SPN hade haft premiär och jag följde ju SPN redan från WB dagarna så jag borde ha känt igen honom isf!

Glorificus skrev:
HeY skrev:Men annars är väl det största ansiktet i serien Katherine Heigl? Hon måste väl vara den som gått längst iaf.

Av huvudskådespelarna har nog Katherine Heigl blivit mest känd, ja... och Colin Hanks (Alex), men det beror väl en hel del på vems son han är också. ;) Brendan Fehr (Michael) är mer känd i sitt hemland, Kanada. Och så finns det ju en person som inte är med från början av serien som blivit rätt stor tack vare Lost. :) Och det är ju med en hel del riktigt bra återkommande gästskådespelare i Roswell också... Julie Benz, Richard Schiff, David Conrad, m.fl.

Åh! Ja, hon i Lost glömde jag ju! Var inte förresten även Brendan Fehr med i CSI Miami, precis som Adam?
Synd att Majandra Delfino inte fått så stora roller, I like her! Dock verkar hon ju spela in en film med Katherine nu, Life as we Know It. Vet dock inte hur stor roll hon har där.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons jan 06, 2010 22:07

HeY skrev:Var inte förresten även Brendan Fehr med i CSI Miami, precis som Adam?

Ja, och Brendan är med i Bones också (återkommande karaktär som David Boreanaz bror ;)). Och så hade han en av huvudrollerna i miniserien Samurai Girl som gick på ABC Family häromåret. (Det var förresten en sevärd och underhållande miniserie, på ungefär samma nivå som Kyle XY.)

Mush skrev:
Glorificus skrev:kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.

Men det är ju en exakt double twin av Jared! Rösten var den jag la märke till först. Jag kan svära på att det var han tills du sa annorlunda :(

Har inte tänkt på likheterna tidigare, men båda två är faktiskt med på min "4 kändisar jag kan tänka mig att gifta mig med"-lista. Så på nåt sätt är de väl lika varandra. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tor jan 07, 2010 1:46

Glorificus skrev:
Mush skrev:
Glorificus skrev:kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.

Har inte tänkt på likheterna tidigare, men båda två är faktiskt med på min "4 kändisar jag kan tänka mig att gifta mig med"-lista. Så på nåt sätt är de väl lika varandra. :D

:D
Känns betryggande att man inte är den enda som går och gör såna listor :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mush » fre jan 08, 2010 16:40

Nu har jag sett avsnitt 2!

1.02 - The Morning After

Mycket bra, jag blir helt inne i den här serien från första Previosley (Stavning!?) och Introt! Fan, aldrig har jag sådär lyssnat på Dido. Fin röst men nu blev det hjärtskärande. Awesome intro! Bonus med andra delen är att mer fokuseras på Max, Isabel och framförallt Michael. I piloten var det mest Liz. Sen tyckte jag i piloten att Michael verkade vara en tråkig karaktär som bara kommer gnälla och vilja sticka från allt men här uppstår han som en ensam alien kille som bara vill dra från sin skitiga styvpappa och finna en familj. Fast nu tror jag det är Michael som kommer få dom avslöjade eftersom han är fast besluten att finna spår efter den potentiella släktingen som befann sig där 1959. Det blir bara mer och mer intressant, sheriffen kommer inte ge upp letandet efter sanningen, Problem mellan Liz och Kyle, som jag nu inte alls tycker liknar Jared haha. Julie Benz var med, yay! Bra twist där. Är hon en alien spion eller inte? Inte :D Och roligast var nog snacket om The Eraser room.

Jag Hoppas gänget lär sig grymma krafter framöver. Lite dödligare 8)
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film