Glorificus skrev:Mitt "åh" var definitivt positivt.Finns vissa småsaker jag tycker är mindre bra med Roswell, men 99% älskar jag.
Skriv gärna lite då och då när du sett nya avsnitt... är ju inte ofta man får höra nya reaktioner på dem.
Roswell köptes upp av UPN för att fansen vände sin kampanj mot dem efter att The WB lagt ned serien. Man förstod snabbt att chanserna för ännu en säsong var större hos UPN, och det visade sig stämma. Grejen med Roswell var/är att även om tittarsiffrorna inte var höga så är det förmodligen den mest intensiva fanbas som funnits på senare år. Superstark fanbas gjorde att tv-bolagen gav Roswell extra långt liv.
HeY skrev:2x12 - Svenska uppgifter snälla!
Okej, det dära berget som Alex ska ha åkt snowboard på kändes inte svenskt, men då jag inte varit i fjällen (:cry:) så kan jag tro på att det finns. Men norrsken, inte finns det i Sverige eller är jag helt out of the loop?
Glorificus skrev:HeY skrev:2x12 - Svenska uppgifter snälla!
Okej, det dära berget som Alex ska ha åkt snowboard på kändes inte svenskt, men då jag inte varit i fjällen (:cry:) så kan jag tro på att det finns. Men norrsken, inte finns det i Sverige eller är jag helt out of the loop?
Um... jo, det är klart att norrsken finns i Sverige. I alla fall här uppe i norr kan man se det rätt ofta.
Kommer inte ihåg exakt hur berget såg ut på Alex bilder, men de lär ha använt nån bild av svenska fjällen. Jag vet inte riktigt hur icke-svenska fjäll ser ut, men de vi har är rätt fantastiska.
dansdansdans skrev:jag tyckte att s1 och 2 var jättebra av roswell. och har nu sett säsong 3 med. det var ett tag sedan jag såg 1-2, och jag vet att jag tyckte det verkligen var jättebra. s3 började bra men slutet var inte ett dugg bra!
jag tyckte det mest var löjligt men eftersom det var så att de var tvugna att lägga ner serien så förstår jag känslan av ihophaffsat..
men synd, för det kunde gjorts så mycket mycket bättre.
Mush skrev:Jag är rätt nyfken på den här serien och funderar på om det är värt att köpa hela?
Mush skrev:Jag får se piloten innan jag köper hem det.
Hm, hur pass mycket går kvaliten ner i Säsong 3?
Mush skrev:Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud...![]()
HeY skrev:Mush skrev:Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud...![]()
Är Jared Padalecki med i början? Det minns inte jag!
HeY skrev:Men annars är väl det största ansiktet i serien Katherine Heigl? Hon måste väl vara den som gått längst iaf.
HeY skrev:Sedan har ju Shiri Appelby en ny serie på CW som tydligen ska vara väldigt The WB-aktig i känslan - vilket låter väldigt positivt! De beskriver den som "Juno meets Gilmore Girls". Lovely! Hoppas det blir ngt stort av den!
Glorificus skrev:HeY skrev:Mush skrev:Lite ansikten man kände igen, Hah Marshall från Alias, Hawks från Twin peaks och var det där verkligen Sam (Jared) från SPN?! haha Herregud...![]()
Är Jared Padalecki med i början? Det minns inte jag!
Haha, nä, det är han inte... kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.
Glorificus skrev:HeY skrev:Men annars är väl det största ansiktet i serien Katherine Heigl? Hon måste väl vara den som gått längst iaf.
Av huvudskådespelarna har nog Katherine Heigl blivit mest känd, ja... och Colin Hanks (Alex), men det beror väl en hel del på vems son han är också.Brendan Fehr (Michael) är mer känd i sitt hemland, Kanada. Och så finns det ju en person som inte är med från början av serien som blivit rätt stor tack vare Lost.
Och det är ju med en hel del riktigt bra återkommande gästskådespelare i Roswell också... Julie Benz, Richard Schiff, David Conrad, m.fl.
HeY skrev:Var inte förresten även Brendan Fehr med i CSI Miami, precis som Adam?
Mush skrev:Glorificus skrev:kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.
Men det är ju en exakt double twin av Jared! Rösten var den jag la märke till först. Jag kan svära på att det var han tills du sa annorlunda![]()
Glorificus skrev:Mush skrev:Glorificus skrev:kanske var Nick Wechsler som spelar Kyle (sheriffens son) som Mush tyckte liknade Jared? Det är den enda jag kan tänka mig, med tanke på håret.
Men det är ju en exakt double twin av Jared! Rösten var den jag la märke till först. Jag kan svära på att det var han tills du sa annorlunda![]()
Har inte tänkt på likheterna tidigare, men båda två är faktiskt med på min "4 kändisar jag kan tänka mig att gifta mig med"-lista. Så på nåt sätt är de väl lika varandra.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare