Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 18, 2005 16:16

Är lite förvirrad åt vilket håll den här serien vill gå egentligen. Det konstigaste är fortfarande alla "regulars" som man inte ser så ofta. Var har t ex Wallace mamma tagit vägen?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre nov 18, 2005 16:39

2.06: Bästa bilden! http://www.paper-flower.com/kristenbell ... vm0605.jpg Älskar Joss här, vilken jävla min. :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre nov 18, 2005 23:24

Matt Roush på tvguide.com recenserar Veronica Mars:

Roush Review

Mycket trevlig läsning för VM-fans. (Innehåller spoilers för S1 och allmänt om säsongsmysteriet S2.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Noam » lör nov 19, 2005 18:09

2x07

"Saturdays, ofcourse, I'm on the boat by my self if you ever wanna come by, smoke a J and fool around.. we usually do a daytrip about once a month with my boss if you don't mind working on a sunday"

wtf?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » mån nov 21, 2005 18:38

Kristen Bell i Punk'd (6.04): Det var typ en spoof på avsnittet "Hot Dogs", Kristen blir anklagad för att ha stulit en hund... :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tis nov 22, 2005 8:06

Illyria skrev:Kristen Bell i Punk'd (6.04): Det var typ en spoof på avsnittet "Hot Dogs", Kristen blir anklagad för att ha stulit en hund... :)

Ar det vart att se? Gar hon pa det? Hot Dogs ar nog det avsnitt jag tycket minst om i serien och typiskt nog det avsnitt som gick pa TV nar min syster sag serien for forsta gangen for nagra dagar sen.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Glorificus » tis nov 22, 2005 17:56

Det är Kristen Bell, det är klart det är värt att se. ;)
"I'm a huge animal lover!"
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis nov 22, 2005 18:41

Det räcker med att det är KB, det var enda anledningen till att jag såg det. Och det är Punk'd, se hennes medverkan så märker du spoofen på "Hot Dogs", men det har ju inget med det avsnittet att göra egentligen.

Från eonline
How adorable is Kristen Bell? So adorable you can't imagine her throwing any kind of attitude at a perfect stranger, right? Well, hold onto your couch cushions, Veronica Mars fans. Because I hear we'll see a whole 'nother side of our beloved Veronica Mars on MTV's Punk'd. The place where, of course, we should get a rise out of people. Which officially means that not only is K.B. lovely and talented, she's also human. (My love for her knows no bounds.)

Kristen talks about her nightmare courtesy of Mr. Kutcher, in the video clip at right. The scenario actually involves something very near and dear to her heart: an abandoned dog. Word is, after she takes him home (which I hear she has a habit of doing--she's a die-hard pooch lover), a man accuses her of stealing him and she--in good Veronica form--puts him in his place.

The interview in the clip went down in San Diego on the set of Veronica Mars

Länk: Titta på intervjun
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis nov 22, 2005 20:01

också från eonline:

Mastermind (genius, friend) Rob Thomas tells me this week's episode is his favorite ever--now how's that for an endorsement? But adds that the network feels the same about next week's episode. So, we'll just have to see who has the better taste!

Ja, det är ju svårt att ha högre förväntningar än vanligt på VM, men nu blev det nog så... Blev riktigt nyfiken då jag läste detta. Vad kommer att hända i 2.8 och 2.9?!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » tis nov 22, 2005 21:56

AKS skrev:också från eonline:

Mastermind (genius, friend) Rob Thomas tells me this week's episode is his favorite ever--now how's that for an endorsement? But adds that the network feels the same about next week's episode. So, we'll just have to see who has the better taste!

Ja, det är ju svårt att ha högre förväntningar än vanligt på VM, men nu blev det nog så... Blev riktigt nyfiken då jag läste detta. Vad kommer att hända i 2.8 och 2.9?!

huu, trodde inte att jag kunde längta mer, men nu visade sig det vara möjligt i alla fall. bara ett par dagar kvar till nästa avsnitt nu...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav The Buffster » ons nov 23, 2005 1:25

:eek:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tor nov 24, 2005 7:09

Idag vaknade jag tidigt. Någon som sett till 2x08?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Noam » tor nov 24, 2005 7:17

RalfiParpa skrev:Idag vaknade jag tidigt. Någon som sett till 2x08?

inte ute ännu.

edit: nu kom det... Veronica.Mars.S02E08.Ahoy.Mateys.HDTV.XviD-FQM
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Rombat » tor nov 24, 2005 11:16

2x08

Oj, oj, oj. Veronica Mars hjälplös. Rätt hemsk scen faktiskt och det märks hur hårt det tar på henne.
Weevil i skiten ordentligt nu? Ska bli kul att se "kriget" mot Logan &co eskalera lite. Duncan går omkring och är tyst. Han passar tyst och borta från kameran... Och Logan. Hade han inte sett så förbannat harmlös ut så hade kanske folk låtit honom vara.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav RalfiParpa » tor nov 24, 2005 11:54

Veronica Mars 2x08
Åh, Veronica. Ibland måste du få vara lite hjälplös också. Ibland måste Logan få vara lite vettskrämd. Och de två är ju så väldigt fina tillsammans, de får verkligen fram det bästa i varandra.
Och jag struntar i om jag ger monkeyboy kväljningar, jag är tamigtusan ett LoVe-fan nu. Bort med Duncan, för samman Veronica och Logan!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor nov 24, 2005 18:45

Att det ska gå så långsamt... jag väntar och väntar... jaja, jag får väl läsa en bok så länge.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Noam » tor nov 24, 2005 21:10

Jag håller med om att Logan och Veronica har skitbra scener ihop. Intressanta, trovärdiga och djupa... men nu är det fan så mycket bättre än när dom var ihop. Då var det bara too much.. för mkt gulli-gull. LoVe gör sig bäst som "vänner" med ett gemensamt mål.. då kan dom va sådär skönt dryga mot varandra istället! :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor nov 24, 2005 21:57

2.08:
Vem var det som hade antastat den där familjen egentligen, var det pappan själv eller sonens pojkvän?

Äntligen så är det lite "farliga" scener i VM. Jag tycker det har saknats sådant hittills; det känns som att hur våghalsig VM så hamnar hon aldrig i några riskfyllda situationer (förrän nu).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav carre » tor nov 24, 2005 22:04

Yog-Sothoth skrev:2.08:
Vem var det som hade antastat den där familjen egentligen, var det pappan själv eller sonens pojkvän?

både och.

bra avsnitt, roligt med mac, jag gillar henne. hela den där historian och drömscenerna med Duncan är så jävla enerverande. kunde de inte komma på något bättre? och att Logan kom på Weevil, njae alltså. jag vet inte.. (VM-oholics, don't kill me)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » tor nov 24, 2005 22:27

2.08
Aaron Echolls-flashbacks när Veronica råkade illa ut i baren... och Logan har en pistol, I don't like it. Flashbacksen vi fick se om vad som hände på bron, var det bara en version eller sanningen? Bikergänget ljuger ju redan om vissa saker.

CotW hittills den här säsongen har mycket att göra med det stora/små mysterierna, it's nice. Och trevligt att ha Mac med och inte bara en scen heller. Hon och Veronica jobbar bra ihop.

Veronica: Excellent work as usual Q.
Mac: Right back at you Mr Bond.

Hängde inte riktigt med i Logan och Weevil, det var Weevil som testade Logan? Minns Logan verkligen inget?

Snart är det slut på VD! Eller det måste vara det, hung up on Meg much? Duncans dröm säger ju en del om hur han ser Veroinca vs Meg också, väldigt nyfiken på vad som står i brevet. Det var ett brev Meg fått av någon?

Överlag inte så jättebra men det fanns vissa väldigt bra delar, mycket mer Veronica + Logan än vi hittills fått denna säsongen.

Ingen Jackie, ingen Beaver, ingen Dick. Ta bort dem från opening credits already. Wallace saknas väldigt mycket.

Spoilermarkering ovan?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » tor nov 24, 2005 22:43

2x08

Vad står det i brevet, och vem är det från???

Ett bra avsnitt tyckte jag, det var spännande och Logan och Veronicas scener ihop är verkligen bra. Hoppas bara inte Logan flippar ut totalt nu utan att han istället tar hjälp av Veronica. Fan vilken ångest för Logan, rysk rolett, stackarn.

Scenen i baren när Veronica blir uppslängd på biljardbordet var läskig men bra, det behövs lite action i VM!

Jag har egentligen ingenting emot Duncan men nu börjar jag förstå varför många inte tycker om honom. Han är verkligen tråkig.

Längtar som vanligt till nästa vecka :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » fre nov 25, 2005 0:42

2.08 Nej, nej, nej så får det ju inte sluta. Hur spännande som helst. Det är ju väldigt tydligt att Duncan fortfarande kär i Meg. Ännu ett skäl till att han och Veronica borde göra slut. För Veroncia och Logan, oj, oj, oj vilket par. (Håller väl delvis med om att det kanske var lite väl gulligt när dom var tillsammans men jag tänker att det kanske inte blir så den här gången). Så underbart nu när hon hjälper honom så att dom kan tillbringa tid med varandra. Och fantastisk scen givetvis med en hjälplös Veronica (så himla ovanligt att se henne så) och en Logan som räddar henne. Nu börjar saker och ting verkligen bli farliga.

Och dom bygger bara på mer och mer på mysterierna hela tiden. Nu är tydligen The Fighting Fitzpatricks inblandade i Logan-Felix fallet också. Och jag undrar om det som den där killen berättade för Weevil var sant? För i såna fall antar jag att Logan dödade Felix. Men det behöver det ju inte vara. Bra avsnitt också för att Weevil var med. Förhoppningsvis så blir det mer av honom även i framtiden, nu tycks han ju ha problem inom sitt gäng. Sen hängde jag inte riktigt med i turerna mellan Logan och Weevil. Men att Weevil som Illyria skriver testade Logan, för att se vad han vet, känns nog troligt. Fast Logan ringer Weevil som frågar "Is it done?", visst var det så?, nej jag fattar nog inte riktigt ändå. Men, men det klarnar säkert sen.

Veckans fall med Marcos var ganska bra också faktiskt, fast jag gillade avsnittets övriga delar klart bättre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Matt » fre nov 25, 2005 0:44

2x08
Jag tycker cotw den här säsongen har blivit betydligt mer engagerande det bra. Skönt att Veronica iallafall nämner Wallace i varje avsnitt. Mac är skön "I think he really likes me" Men hon är väldigt mycket willow. Hade jag varit Joss hade jag inte hyllat den här serien då hade jag sagt åt dem att hitta på lite egna orginella karaktärer ;)
Kristen i Duncans dröm i första scenen.... drömer mig bort...
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » fre nov 25, 2005 0:48

Buffster:
Logan fick tag på telefonen som killarna som kidnappad honom haft och ringt med. Och han ringde upp det senaste numret och kom till weevil. Så fattade jag det iallafall. Klantskallar som tappar telefonen
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 25, 2005 0:53

Matt skrev:Buffster:
Logan fick tag på telefonen som killarna som kidnappad honom haft och ringt med. Och han ringde upp det senaste numret och kom till weevil. Så fattade jag det iallafall. Klantskallar som tappar telefonen

Ja, så uppfattade jag det också.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre nov 25, 2005 4:08

2x08
Vice-rektorn är för härlig.

Avsnittet började bra med att Veronica råkade illa ut, men andra halvan var mindre bra. Kanske var det veckans fall som blev lite för spretigt, i kombination med att de andra trådarna kändes något framstressade. Mer känsla och mer fokus, tack.

Ser verkligen fram emot nästa veckas avsnitt! ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Noam » fre nov 25, 2005 5:37

Matt skrev:Klantskallar som tappar telefonen

Han tog ju mobilen ur killens ficka när de lyfte honom ur bilen, därför han låtsades vara medvetslös antar jag.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » fre nov 25, 2005 12:03

Matt och CyberAL: Tack, tack! Jag var nog lite väl trött när jag såg avsnittet, hängde inte riktigt med.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre nov 25, 2005 23:04

Har sett trailercapsen för nästa avsnitt av VM och det avsnittet bara *måste* bli det bästa hittills för säsongen. I'm not kidding.

http://neptunesite.com/news.htm (Småspoilrig bild på första sidan för gästskådespelare i avsnittet.)

Mer om avsnittet som får mig att se fram mot det *ännu* mer. Gaaaah! (samma spoiler som ovan.)

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/A ... 51125.html

Från denna intervju om tittarsiffrorna:

On that note, R.T. says of this season's ratings, "We continue to be in limbo, but we're in a better limbo, if that makes any sense. 3.1 million or 3.2 million, or whatever we're doing now, is certainly better than the 2.2 million we were doing last year. But it's still not generally the number that gets networks anxious to pick you back up. But you know, if Lost were just in repeats every week, we would be a home run for UPN."

And so, it seems there is an upside to Lost going into reruns until Jan. 11. "We have new ones until Dec. 10," Rob says, upon hearing th news. "So, that sounds great!"

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre nov 25, 2005 23:19

Ja, Lost är ett problem och UPN borde byta dag = homerun.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film