Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis mar 29, 2005 20:37

Tinwiel skrev:Det var det jag menade med att jag förstod vad Virtanen menade. På ett sätt har han rätt men ändå så fel.

Nej, han har fel. Riktigt fel. Det är väldigt lätt att bli elitistisk mot någon som honom för han vill inte behöva tänka när han tittar på tvn. Han vill ha det lättsmält.

Självaste Tony Soprano skulle rodna om han hörde det smutsiga språket i ”Deadwood”. Men värre är att regissör David Milch har valt en dyster, mörk, drömsk inramning till de brutala intrigerna. Kombinerat med ett enormt persongalleri och luddig handling krävs alltför stor koncentration. Jag gav upp efter fyra avsnitt.

Han verkar se det som om att bra tv endast är sådant man kan ligga och slötitta på. Och så kallar han Lost för action-tv. Fucking insulting.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 20:47

Jo, självklart har han fel. Han har fel om AD och troligen om publiken som tittar på den också. Men han kanske har en poäng när han kritiserar dom som inte kan acceptera att andra ibland vill titta på något lättsmält, utan att allt måste vara "svårt" och därmed ser ner på dom som vill ha mera lättsmält underhållning (puh, lång mening, som nu blev ännu längre). Jag tycker bara att det är deras förlust men kanske synd att det är dom som fuckar upp tittarsiffrorna... (damn, är jag expert på att krångla till meningar, eller? :rolleyes:)

Sen så var det väl bara så att han inte tyckte om AD, och var tvungen att komma på en fyndig formulering för att dissa serien.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis mar 29, 2005 21:04

I och för sig, men om man bortser från saker från kabelkanalerna så är 99% av allt som visas redan lättsmält på gränsen till flytande välling. Det är normen. AD och liknande serier tillhör ovanligheterna. Och det är ju snarare så att det är han som ser ner på de som följer AD.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 21:13

noike skrev:I och för sig, men om man bortser från saker från kabelkanalerna så är 99% av allt som visas redan lättsmält på gränsen till flytande välling. Det är normen. AD och liknande serier tillhör ovanligheterna. Och det är ju snarare så att det är han som ser ner på de som följer AD.

Jo, det är sant, han har ju dragit slutsatser om oss som tittar på serien, utan att egentligen ha nån koll på läget.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav poser » sön apr 03, 2005 3:35

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön apr 03, 2005 8:11

Virtanen är en sopa av högsta klass. I just got arrested.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Bender » sön apr 03, 2005 11:28

Köpte precis säsong 1 på DVD efter att ha sett dom 2 första avsnitten. Så jävla skoj! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön apr 03, 2005 23:26

Spoiler s2e15
FBI-snubbarna: This kid's got moves. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav poser » mån apr 04, 2005 7:56

s02e16
Alan Tudyk!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » mån apr 04, 2005 9:45

2.16 "Teach me, George Michael. You must teach me the ways of the secular flesh!" Serien blir bara bättre och bättre, och underligare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav OPIOO » mån apr 04, 2005 19:54

Sjukt bra avsnitt i dag.

"Actually, we just call them sausages." :D
Tobias var ju helt underbar i detta avsnitt, särskilt när han låtsades glömma bort vilken sida av vägen han skulle köra på. ^^
Alan Tudyk var riktigt bra också, garvade som satan när han kastade sig över Michael på slutet.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav LWes » mån apr 04, 2005 21:40

OPIOO skrev:Sjukt bra avsnitt i dag.

"Actually, we just call them sausages." :D
Tobias var ju helt underbar i detta avsnitt, särskilt när han låtsades glömma bort vilken sida av vägen han skulle köra på. ^^
Alan Tudyk var riktigt bra också, garvade som satan när han kastade sig över Michael på slutet.

Jo, det var ett riktigt bra avsnitt!
Helt sjuk serie!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bender » fre apr 08, 2005 18:29

Kristin på Eonline skriver så här om AD:
"The somewhat promising answer is this: According to a reliable Fox insider, former network chief Gail Berman had a little chat with her successor before leaving for Paramount Pictures, and the widespread consensus coming out of that meeting was: "Liguori is 100 percent behind Arrested Development and unless Rupert Murdoch says, 'Over my dead body,' it will come back."

Fler citat från Jason Bateman och andra inblandade finns på:
http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/A ... 0408b.html

Tycker det låter lovande... :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » fre apr 08, 2005 18:53

Bender skrev:Tycker det låter lovande... :)

Jo, men jag är ändå inte övertygad förrän de har sagt rakt ut att den kommer tillbaka och att de faktiskt visar avsnitten. Jag har blivit bränd lite för många gånger nu...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » fre apr 08, 2005 19:04

Noike: sant.. Jag vill ju att "reliable source" har fel om Carnivale till exempel.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav karykh » tis apr 12, 2005 4:16

Att ingen har kommenterat dagens AD-avsnitt. Har ju sällan varit mer lysande än såhär, skrattade så jag höll på att ramla av stolen när
2.17:Tobias är full och försöker sjunga till Busters minst sagt orginella melodi på pianot
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav AKS » tis apr 12, 2005 7:56

Fast det visades väl inget avsnitt på TV4? Eller menar du den amerikanska sändningen?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav karykh » tis apr 12, 2005 9:28

Självklart den amerikanska :)

2x17 tror jag det var för att vara exakt.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav OPIOO » tis apr 12, 2005 11:07

2.17:"It was the first taste of alcohol Buster'd had since he was nursing."
Blir inte mer klockrent än så.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav AKS » tis apr 12, 2005 11:50

karykh skrev:Självklart den amerikanska :)

Fast kanske inte så självklart ändå med tanke på min reaktion. :) Skriv ut 2.17 eller nåt sånt vid era spoilertaggar så vet jag vad jag törs läsa.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön apr 17, 2005 9:45

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19935

Alla går in och röstar på USA Today nu! Hör ni det!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav OPIOO » sön apr 17, 2005 10:01

Har röstat nu, och ska se till att fler gör samma sak. AD måste bara få en till säsong.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 10:15

Jag har också röstat nu. (Och är mkt lättad över att jag inte behöver känna oro för VM längre.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav karykh » sön apr 17, 2005 11:42

Sådär ja, röstat och klart, bara att vänta på säsongsavslutningen av AD då...
IRC

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Tomas » mån apr 18, 2005 9:03

Riktigt kul avsnitt. Hinner inte skriva mer då jag redan är sen till skolan, men hoppas på (minst) en säsong till.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav gaspode » mån apr 18, 2005 13:01

Helt okej avsnitt, med AD-mått mätt (=fullkomligt fantastiskt)

"On the next season of Arrested Development"

ja det får vi verkligen hoppas :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tis apr 19, 2005 18:16

I slutet av gårdagens AD på TV4 så visade de för första gången (jag har inte sett det tidigare i alla fall) de där klippen med "on the next episode of Arrested Development"). Det var kul!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis apr 19, 2005 19:19

AKS skrev:I slutet av gårdagens AD på TV4 så visade de för första gången (jag har inte sett det tidigare i alla fall) de där klippen med "on the next episode of Arrested Development"). Det var kul!

Så dom har börjat med det alltså? Man kan ju undra hur det går till när dom tidigare sa att dom inte hade dom bitarna eller nåt.

2x18
Jag tycker att det var ett fantastiskt avsnitt! Helt fantastiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis apr 19, 2005 20:26

LWes skrev:
AKS skrev:I slutet av gårdagens AD på TV4 så visade de för första gången (jag har inte sett det tidigare i alla fall) de där klippen med "on the next episode of Arrested Development"). Det var kul!

Så dom har börjat med det alltså? Man kan ju undra hur det går till när dom tidigare sa att dom inte hade dom bitarna eller nåt.

Ja, precis vad jag tänkte på. Men jag är tacksam för det man får. Lite underligt är det ju dock.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis apr 19, 2005 20:33

AKS skrev:
LWes skrev:

Ja, precis vad jag tänkte på. Men jag är tacksam för det man får. Lite underligt är det ju dock.

De kanske fick andra kassetter när de bad om dem? Rätt mig gärna om jag ahr fel, men var det inte i fullscreen innan coh nu i wide?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film