av The Buffster » fre sep 09, 2005 11:33
Känns kanske lite onödigt att skriva om den här serien då jag egentligen inte tycker att det är speciellt bra och den redan är nedlagd o s v, men jag tyckte verkligen att det avsnitt som gick på 4:an igår, 2.4 var det hittills bästa avsnittet, möjligen tillsammans med 1.20. Det är först nu som jag verkligen börjar känna att serien åtminstone borde ha fått en hel säsong 2 och kanske t o m en säsong 3.
2.4 Det var väldigt många saker som gjorde att jag gillade det här avsnittet. Början när Tru och Jack går igenom exakt samma rutiner gillade jag. Davis var väldigt rolig och Trus nya kille är betydligt mer intressant och charmig än Luke som egentligen inte var någonting annat än väldigt, väldigt snygg. Och givetvis blev det intressant när tjejen som dog bad Jack om hjälp istället för Tru. Sen att Jack faktiskt blev väldigt fäst vid tjejen som bad om hjälp. Plus att jag ända sen Jack kom med i serien har efterfrågat avsitt där han och inte Tru vinner. Det känns mycket intressantare. Och i det här avsnittet var det ju ännu jobbigare än vanligt då Jack faktiskt inte bara lät saker hända utan ingrep. Så man kan väl på ett sätt säga att han mördade henne. Det var ju också väldigt tydligt att det inte var någonting som Jack njöt av vilket jag tycker är bra. Ju mer positiva drag Jack har ju mer intressant blir serien. Om han var helt igenom ond och Tru god så skulle det ju inte finnas någon tvekan om vad som var rätt att göra. Jag skulle vilja att Tru kände mer och mer sympati med Jack, vilket hon inte alls tycks känna nu. Det känns onekligen som om det hade funnit många saker att bygga vidare på om serien hade fått fortsätta. Synd, som sagt, att den inte fick det.
"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)
"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)|
musik |