Tru Calling

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tor jul 28, 2005 15:14

Illyria skrev:
Chosen skrev:en stor del av säsongen är ju som att se på samma avsnitt om och om igen.

Hela serien är så egentligen så, hade velat se mer av arcen än alla RotW (eller vad kom vi fram till att det skulle kallas?).

Med andra ord, om man sett de två senaste avsnitten TV4 visat och inte blivit speciellt imponerad finns det inga skäl att kolla in hela serien? Eller?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 15:14

huuuh??
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav eynosh » tor jul 28, 2005 15:21

Chosen skrev:huuuh??

Tycker att det var en väldigt massa liknande uttryck i ditt inlägg som man hittar i gästboksinläggen på lunarstorm.
Men det är väl en fråga om vana.

Edit: Min vana, inte Chosens.
Senast redigerad av eynosh tor jul 28, 2005 15:32, redigerad totalt 2 gånger.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Chosen » tor jul 28, 2005 15:25

hahahah!!
Nej nej, jag är inte någon lunarstormare (var det förut)
Men men jag har plockat upp ett par uttryck från vissa här inne och på access
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Illyria » tor jul 28, 2005 15:27

A bear skrev:Med andra ord, om man sett de två senaste avsnitten TV4 visat och inte blivit speciellt imponerad finns det inga skäl att kolla in hela serien? Eller?

Well, det är inte en helt dålig serie, den har sina poänger och är okej att titta på, men att förvänta sig mer av den går tyvärr inte. Fungerar bra att slötitta på typ.. Jag ångrar inte att jag sett serien, och den blir mer intressant mot slutet av s1, men det är ingen serie jag rekommenderar ändå, just för den inte levererar något speciellt. It's up to you.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » tor jul 28, 2005 15:32

Illyria skrev:
A bear skrev:Med andra ord, om man sett de två senaste avsnitten TV4 visat och inte blivit speciellt imponerad finns det inga skäl att kolla in hela serien? Eller?

Well, det är inte en helt dålig serie, den har sina poänger och är okej att titta på, men att förvänta sig mer av den går tyvärr inte. Fungerar bra att slötitta på typ.. Jag ångrar inte att jag sett serien, och den blir mer intressant mot slutet av s1, men det är ingen serie jag rekommenderar ändå, just för den inte levererar något speciellt. It's up to you.

OK, det är ungefär det intrycket jag fick. Jag stänger inte av om jag råkar ha TVn på när den börjar, typ. Det jag funderade på var om de någonsin gör något mer med storyn än bara Tru-lever-om-en-dag-och-stoppar-ett-dödsfall, och om man i så fall skulle göra ett krafttag och glo igen från början, men jag tror jag låter bli det... tror Dead Zone lockar mer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » tor jul 28, 2005 16:23

A bear skrev:
Illyria skrev:

OK, det är ungefär det intrycket jag fick. Jag stänger inte av om jag råkar ha TVn på när den börjar, typ. Det jag funderade på var om de någonsin gör något mer med storyn än bara Tru-lever-om-en-dag-och-stoppar-ett-dödsfall, och om man i så fall skulle göra ett krafttag och glo igen från början, men jag tror jag låter bli det... tror Dead Zone lockar mer.

Från avsnitt 13-14 någongång tycker jag faktiskt serien är lite mer än bara Tru-lever-om-en-dag-och-stoppar-ett-dödsfall. Överlag så slutar hela säsongen väldigt spännande tycker jag och man försöker faktiskt driva ett resonemang i serien om hurvida Tru har rätt att styra över ödet. Dessvärre tycker jag man hamnar i samma fälla i säsong 2, det är svårt att veta vad författarna hade tänkts sig resterande del av säsongen, men överlag så känns det som i början av säsong 1 fast det är lite mer komplext.

Har nog liknande åsikter som Illyria angående serien, skulle jag tro.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Lipton » tor jul 28, 2005 16:51

Det som är lite trist är ju att det nästan inte handlar om karaktärerna och deras privatliv. Det blir lite opersonligt. och det här sättet som liken ber om hjälp på blir tjatigt och man undrar i bland varför de bad om hjälp för när hon räddar dem så verkar de inte alltid så nöjda. Man förstår inte alltid syftet med att just en viss person ska bli räddad.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 15:37

Jag tycker helt klart att säsong 2 blev mycket bättre än vad säsong 1 var. Men den bästa serien jag har sett kan jag verkligen säga att den inte blev. Men det jag läste hur arcen hade tänkt vara i säsong 2 tycker jag lät spännande, men det får jag väl aldrig veta...

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » tor aug 11, 2005 15:02

jag föll direkt för Tru Calling! Skitbra serie tycker jag! Tycker mycket mer om karaktären Tru än Faith oxå.. skumt men sant! Däremot är jag ensam i kretsen med att titta på Tru så döm om min glädje när min kära mor kläcker ur sig att hon tittar på Tru Calling! Äntligen en alliead :-9

Hon har förresten lyckats snöa in på Buffy oxå :-) jäj! Spread it!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » tor aug 11, 2005 23:41

Sista avsnittet av S1 var förvånansvärt bra. Nu är det ju inte säkert att de hann bygga vidare på de nya händelserna i S2 iom att det bara blev sex avsnitt, men jag tror att det hade kunnat bli riktigt intressant. I alla fall arcavsnitten. Nice.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre aug 12, 2005 9:30

Håller helt klart med AKS, avsittet igår var förvånansvärt bra. Troligen det bästa avsnittet hittills, även om jag tycker att serien faktiskt har varit bra ända sedan Jack kom in i handligen och det äntligen blev lite spännande. Ska verkligen bli intressant att se vart dom tar handlingen i säsong 2, fast det är ju synd att det blev så få avsnitt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » fre aug 12, 2005 11:27

Ja.. vilken säsongsavslutning! Får tårna att krulla sig!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tompa » fre aug 12, 2005 17:17

Trodde aldrig att Jason Priestley skulle borga för en njutsam TV-upplevelse men jag hade fel. Tru Calling har blivit riktigt underhållande.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav The Ankh » lör aug 13, 2005 1:09

Tompa skrev:Trodde aldrig att Jason Priestley skulle borga för en njutsam TV-upplevelse men jag hade fel. Tru Calling har blivit riktigt underhållande.

Eller hur!?! Jag en jäkligt imponerad!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Magga » lör aug 13, 2005 13:35

Sista avsnittet var riktigt bra! Synd att de aldrig gjorde klart säsong 2...

Nån som vet hur många avsnitt det blev i säsong 2?
Användarvisningsbild
Magga
Minion

Inläggav Tob » lör aug 13, 2005 13:53

Magga skrev:Sista avsnittet var riktigt bra! Synd att de aldrig gjorde klart säsong 2...

6 stycken blev det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Magga » sön aug 14, 2005 0:07

Tob skrev:
Magga skrev:Sista avsnittet var riktigt bra! Synd att de aldrig gjorde klart säsong 2...

6 stycken blev det.

Det är synd att det blev så nåra. Nu antar jag väl att serien inte kommer få ett rättvist slut iaf... :(
Användarvisningsbild
Magga
Minion

Inläggav Illyria » sön aug 14, 2005 0:20

Den slutade mitt i allt typ.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » sön aug 14, 2005 14:01

Illyria skrev:Den slutade mitt i allt typ.

Det känns onekligen synd, hade fattat om dom ville lägga ner den under säsong 1 som inte var speciellt bra i början. Men när serien äntligen börjar bli lite intressant, då hade den åtminstone förtjänat att få ett värdigt slut.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » mån aug 15, 2005 15:54

Jag tycker serien varit bra från början. Fattar inte att de lägger ner den men låter texd Glamour pågå i evigheters evigheter.. Sjukt...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tompa » tor aug 18, 2005 22:43

Och S2 är i Pan&Scan nu när man blivit bortskämd med 16:9 hela S1. Tack fyran...
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav The Buffster » fre sep 09, 2005 11:33

Känns kanske lite onödigt att skriva om den här serien då jag egentligen inte tycker att det är speciellt bra och den redan är nedlagd o s v, men jag tyckte verkligen att det avsnitt som gick på 4:an igår, 2.4 var det hittills bästa avsnittet, möjligen tillsammans med 1.20. Det är först nu som jag verkligen börjar känna att serien åtminstone borde ha fått en hel säsong 2 och kanske t o m en säsong 3.

2.4 Det var väldigt många saker som gjorde att jag gillade det här avsnittet. Början när Tru och Jack går igenom exakt samma rutiner gillade jag. Davis var väldigt rolig och Trus nya kille är betydligt mer intressant och charmig än Luke som egentligen inte var någonting annat än väldigt, väldigt snygg. Och givetvis blev det intressant när tjejen som dog bad Jack om hjälp istället för Tru. Sen att Jack faktiskt blev väldigt fäst vid tjejen som bad om hjälp. Plus att jag ända sen Jack kom med i serien har efterfrågat avsitt där han och inte Tru vinner. Det känns mycket intressantare. Och i det här avsnittet var det ju ännu jobbigare än vanligt då Jack faktiskt inte bara lät saker hända utan ingrep. Så man kan väl på ett sätt säga att han mördade henne. Det var ju också väldigt tydligt att det inte var någonting som Jack njöt av vilket jag tycker är bra. Ju mer positiva drag Jack har ju mer intressant blir serien. Om han var helt igenom ond och Tru god så skulle det ju inte finnas någon tvekan om vad som var rätt att göra. Jag skulle vilja att Tru kände mer och mer sympati med Jack, vilket hon inte alls tycks känna nu. Det känns onekligen som om det hade funnit många saker att bygga vidare på om serien hade fått fortsätta. Synd, som sagt, att den inte fick det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav latarmig » fre sep 09, 2005 13:08

Håller med ovanstående talare. Gårdagens avsnitt var det bästa hittills. Jag tycker Tru Calling har blivit aningen bättre hela tiden (avsnitt för avsnitt). Serien började svagt men har tagit sig efterhand, och de tre, fyra senaste avsnitten har varit riktigt bra. Tyvärr har man inte gjort något åt seriens avgörande brister - karaktärsutvecklingen är fortfarande om inte obefintlig så åtminstone inte premierad, och den avgörande idén (tidsresan och möjligheten att rätta till det förflutna) har visserligen problematiserats något (stökar man till i det som hänt så får det konsekvenser), men fortfarande hänger det mesta i luften.

I vilket fall har serien utvecklats så mycket i rätt riktning att det vore synd om den tog slut.
latarmig
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre sep 09, 2005 13:41

latarmig: Du har helt rätt i att karaktärsutvecklingen är nästan obefintlig, och det är givetvis ett stort problem då just karaktärsutveckling brukar vara det mest intressanta i en riktigt bra serie. Jag känner speciellt att Tru, som trots allt har gått igenom rätt mycket borde ändras endel. Och som jag skrev i mitt inlägg så känner jag att det vore intressant om hon sympatiserade lite mer med Jack, eller i alla fall tänkte lite mer på det han säger. Alltså att man inte kan hålla på och ändra saker hur som helst.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Lipton » fre sep 09, 2005 14:02

Det man undrar över är ju var de här krafterna kommer i från, vad/vem är det som vill att hon ska rädda folk. Är det hon som gör fel eftersom att hon fått en motpart som ska hindra henne eller är det människor som av någon anledning inte skulle dö just nu. Vem/vad är hennes uppdragsgivare. Det måste ju finnas en anledning för det hela.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre sep 09, 2005 14:14

Lipton skrev:Det man undrar över är ju var de här krafterna kommer i från, vad/vem är det som vill att hon ska rädda folk. Är det hon som gör fel eftersom att hon fått en motpart som ska hindra henne eller är det människor som av någon anledning inte skulle dö just nu. Vem/vad är hennes uppdragsgivare. Det måste ju finnas en anledning för det hela.

Håller med. Det finns som sagt många saker som hade kunnat utvecklas i olika intressanta riktningar om serien bara hade fått fortsätta.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » tor sep 29, 2005 15:28

Nu såg jag precis sista avsnittet. Gud vad ledsen jag blir att det inte finns mer! Varföpr lägger man ner en serie som är så pass bra? Grrr.........
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Prue » ons jan 23, 2008 20:14

Har just börjat se serien, är inne på säsong 1 än
serien är okej och är fast i den just nu *plöjer igenom den just nu*
Man hoppar till då liken öppnar ögon & pratar.
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion

Inläggav sp1keout » tor jan 24, 2008 9:12

Men åh, ge mig!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Föregående

Återgå till TV-serier och film