Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor okt 04, 2007 7:01

LWes skrev:och HEY, AKS lärde mig ordet manusbaserade för en tid sen som jag haft otroligt mycket nytta utav. [/u]

Ah, det visste jag inte ens om. Trevligt, trevligt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör okt 06, 2007 12:13

Bionic Woman 1x02
Uääärgh. Vilken soppa! Det märks att för många varit och petat på det här. Det var nästan plågamt att se hur mycket de sjabblade bort allt. Hm... nej, allt.
Jag visste dessutom inte om castingförändringen med Mae Whitman och att de tagit bort storyn med att hon, lillasystern, var döv. Dåligt, det var en av de saker jag tyckte var bra med piloten.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör okt 06, 2007 12:21

Nu tycker jag att du är lite väl hård mot dem som trixade med piloten: du vet väl att dövhet smittar genom tv-rutan?
Senast redigerad av AKS lör okt 06, 2007 12:27, redigerad totalt 1 gång.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 12:21

Glorificus skrev:Jag visste dessutom inte om castingförändringen med Mae Whitman och att de tagit bort storyn med att hon, lillasystern, var döv. Dåligt, det var en av de saker jag tyckte var bra med piloten.

Det finns ett nytt första avsnitt ute, med nya lillasystern. Tänkte kolla in det för att se om dom lyckats bättra på det som var fel med piloten. Your opinion makes me think nåt. Så nu skiter jag i den här, har ändå för mycket att följa för att kunna kombinera med jobbet.

Synd på den brittiska huvudtösen, dock. Får väl se om Jekyll istället.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 12:28

Glorificus skrev:Bionic Woman 1x02
Jag visste dessutom inte om castingförändringen med Mae Whitman och att de tagit bort storyn med att hon, lillasystern, var döv. Dåligt, det var en av de saker jag tyckte var bra med piloten.

Samma här, fast jag visste om det och vägrar se resten. När ren dumhet styr utvecklingen av tv-serier måste man säga nej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 22:06

Nu måste jag uttrycka lite ilska mot The CWs "nya" hemsida. Varför har de gjort så att man måste bo i USA för att se veckans trailers och behind scenes och allt de lägger upp? Idiotiskt!! Inte kan de ha lärt sig det från något annat bolag, så vitt jag vet har alla andra det så att endast om man vill se hela avsnitt måste man bo i USA men trailers? Nej! Idioter! Bajs på er :angry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 22:11

HeY skrev:Nu måste jag uttrycka lite ilska mot The CWs "nya" hemsida.

Är väl ingenting. Showtime låser ute icke-USA-bor från hela hemsidan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 22:23

Inte nu längre eller? Jag kommer in på den: http://www.sho.com/site/homepage/index.html

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » lör okt 06, 2007 22:24

HeY skrev:Inte nu längre eller? Jag kommer in på den: http://www.sho.com/site/homepage/index.html

Oj. Yay. :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » lör okt 06, 2007 22:30

Det är tur Showtime har slutat med det, bara dumheter att stänga ute besökare sådär. Och alla videoklipp fungerar. :)
Senast redigerad av Illyria lör okt 06, 2007 22:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör okt 06, 2007 22:31

Which is my point! Inga andra har det, de som har haft det har slutat; what are they thinking?`

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör okt 06, 2007 22:32

Fantastiskt. Utveckling åt rätt håll, det var något nytt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön okt 07, 2007 15:25

Big Shots 1x01
Men. We're the new women!

Well, that was quite unexpected. Tog hem första avsnittet på grund av Joshua Malina och Paul Blackthorne (som inte synts till än), fast serien i övrigt verkade rätt ointressant. Med alldeles för mycket att titta på tänkte jag ta bort BS utan att kolla närmare, mer än kanske dom första minuterna bara för att se hur det verkar, vilket jag gjorde, och plötsligt hade jag fastnat. Det är bra skådespelari från alla inblandade, jag har nog aldrig sett Dylan McDermott med så liten träbocksfaktor, och dom fyra huvudrollsinnehavarna verkar ha oförskämt roligt.

Det som verkligen gör det, dock, är manuset. En riktigt bra blandning av humor - jag skrattade högt flera gånger - och allvar, och jag tror den här serien kan fortsätta gå till oväntade platser.

Än så länge säsongens stora, positiva överraskning.

Intressant att ställa den mot Dirty Sexy Money, som har ungefär samma typ av humor/drama-blandning. Höstens trend?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » sön okt 07, 2007 17:23

Tyckte DSM och Big Shots hade väldigt olika stämning och humor. Big Shots var riktigt dåligt medan DSM ändå hade något litet lovande, möjligen om de tveakar den än mer för att helt kunna fungera. Såg avsnitt två av DSM också, och tänker se det nästa vecka. Big Shots fick ett avsnitt, inte lika helkasst som Lipstick Jungle, men åt det hållet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön okt 07, 2007 18:06

Um... fel tråd. Hm... jag kan säga något om någon serie då.

Life gillar jag. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön okt 07, 2007 18:13

Glorificus skrev:Life gillar jag. :D

Har du sett avsnitt nr 2 också, lika bra som piloten? Jag har bara sett piloten hittills och tänker vänta och se om serien överlever innan jag börjar titta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön okt 07, 2007 18:53

Big Shot 1x02
Hihi. I stort sett lika bra som första avsnittet, plus Paul Blackthorne (vad jag älskar att skriva det namnet). Hade hellre sett honom få fortsätta göra The Dresden Files, fast han hade defintivt kunnat hamna på sämre ställen.

Angående Life är jag nog faktiskt, för en gångs skull, på Illyrias sida. Gillade piloten men har för mycket för att orka bry mig just nu. Lever den kvar, och snacket låter bra, då kanske. Journeyman vettefan hur jag ska göra med. Känns lite som samma sak där.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 21:39

Jesus Christ! Såg amerikanerna inte den skit jag såg?!

The positive news for Moonlight was retention out of the compatible Ghost Whisperer of 95 percent in total viewers and 92 percent among total viewers, and a loss of just 290,000 viewers and 12 percent in the demo from its debut one week earlier (Viewers: 8.54 million; A18-49: 2.5/ 8 on Sept. 28).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön okt 07, 2007 21:41

Jag har inte sett Moonlight än, men det ser lovande ut med tittarsiffrorna för jag tror att jag kommer gilla serien.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 21:44

AKS skrev:Jesus Christ! Såg amerikanerna inte den skit jag såg?!

Klart de stannar kvar, de tittar ju redan på skräp som fucking Ghost Whisperer!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 21:46

Ja, iofs. Två såna serier på raken är nog trevligt om man är sån. (No offense om nån här skulle gilla både GW och Moonlight.) Jag har hört att andra avsnittet av Moonlight är bättre än piloten så det kan nog gå ganska bra för serien framöver.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön okt 07, 2007 21:54

Ghost Whisperer funkar om man tittar ibland något enstaka avsnitt, men jag skulle aldrig streckse den serien. Jag försökte en gång, och det gick inte - alldeles för enformig och det kvittar hur snygg JLH är, hon är inte den mest talangfulla skådespelare som finns. Jag föredrar Medium, helt klart.

Men Moonlight är jag faktiskt väldigt intresserad av. Vampyrer och Jason Dohring i samma serie låter ju som en bra kombination, frågan är om det är något att ha. Jag ska se så fort jag har tid, men detta kommer nog vara en körig vecka så det blir nog fram till helgen. Å andra sidan så känner jag mig ganska krasslig, så jag kanske får vara hemma någon dag. Men nu drar jag iväg way off-topic och intresseklubben antecknar förmodligen :D
Sorry ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 21:58

AKS skrev:Ja, iofs. Två såna serier på raken är nog trevligt om man är sån. (No offense om nån här skulle gilla både GW och Moonlight.) Jag har hört att andra avsnittet av Moonlight är bättre än piloten så det kan nog gå ganska bra för serien framöver.

IRLG! Jag fick in en betoning på "sån" när jag läste det.

(Sedan kom den där parantesen och förstörde allt genom att vara tokigt för snäll, men eftersom jag vet att det finns folk här som tiyttar på GW ska jag inte yttra mig om den serien mer. Alls.)

Big Shots 1.01. Gillar typografin på vinjetten, tveksam till allt annat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön okt 07, 2007 22:01

noike skrev:(Sedan kom den där parantesen och förstörde allt genom att vara tokigt för snäll

Måste ju kompensera för "grumpy AKS" tidigare idag. Men jag kanske överdrev åt andra hållet...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön okt 07, 2007 22:29

Jag fick för mig att se även avsnitt 102 av Moonlight och det var... så dåligt att jag inte kunde sluta skratta i fem minuter efter det slutade.

Vampyren ser väldigt vampyrig ut: Don't look at me!
Den blonda tjejen: *gasp* *gasp* *gasp*
Vampyren förklarar läget: I'm a vampire.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön okt 07, 2007 22:32

Illyria skrev:Jag fick för mig att se även avsnitt 102 av Moonlight och det var... så dåligt att jag inte kunde sluta skratta i fem minuter efter det slutade.

Jag. Måste. Se.

Det där verkar ju för uselt för att vara sant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön okt 07, 2007 22:37

Det var som en parodi, och det är främst hur avsnittet slutade som jag syftar på då, resten är bara riktigt dåligt. Men slutet var verkligen i en klass för sig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » sön okt 07, 2007 23:44

Gossip Girl 1x03 var trevligt.
Det utvecklas stadigt uppåt, och kan kanske bli något?

Lite mer humor efterlyses, och gärna växande karaktärer :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 0:23

Illyria skrev:Det var som en parodi, och det är främst hur avsnittet slutade som jag syftar på då, resten är bara riktigt dåligt. Men slutet var verkligen i en klass för sig.

Det känns verkligen som om de filmat ett första utkast. Stackars David Greenwalt som fick sitt namn på det.

Moonlight 1.02 (jag har inte sett piloten, detta är det första jag ser av serien)
My GOD! Bara på previously on i Moonlight 1.02 men helvete vad dåligt. Jag småfnissar redan.

Haha. Kameran zoomar in på Jasons hand när han häller upp blod från en flaska i ett glas. Och huvudrollsinnehavaren försöker se sammanbiten ut. Med stort DOOL-agerande. (Dohring däremot var inte på DOOL-nivå utan var mer Animal House -- vilket är bättre kvalitativt, men så malplacerat att det blir ännu sämre i kontexten.)

Jag lovar, det här kommer bli en kultserie om 20 år.

Åh! Flashiga blureffekter på kameraåkningarna i flashbackscenerna!

IRLG! Vampyrerna när de grymtar! Det låter som en knarrande dörr!

Och sedan en scen där polisen kommer innan han hinner äta färdigt på en bad guy. Dear in headlight där han tittar åt alla håll tre gånger innan han försvinner mot skuggorna och lämnar halväten skurk.

Voicer-overna! Jag kreverar av skratt! Datorspelsnarration! Sämsta bluescreen-användandet i bil-"åkning"jag sett. Sättet Sophia Myles pekar med hela handflatan i yviga gester! Genialt dockskådespeleri.

Ochh så slutet! ÅH! Så jävla uselt! {Klistra in Illyrias spoilerblock här}

Herre jävlar. Jag har ont i magen, en hel del på grund av skratt men mest för att det var uselt att ge mig ångest över ett tv-landskap där skräp som det här går till produktion medan bra saker lämnas att dö i slaskhögen.
Senast redigerad av noike mån okt 08, 2007 15:20, redigerad totalt 3 gånger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2007 0:37

gaspode skrev:Jag älskade Prästen

Prästen! Han är så bra. Skriker, är aggresiv och taskig mot små barn.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film