av LWes » tis mar 04, 2008 23:09
Ikväll har jag sett TERMINATOR 2 och första avsnittet av denna serie.
1x01
Gillade inte början som var en dröm. Det kändes väldigt oinspirerande, gjorts massvis av gånger och är oftast dåligt. Dom viss börja med full action med en gång men utan att behöva ta konsikvenserna som dom lägger in en dröm som ser helt verklig ut, så som drömmar inte alls brukar vara.
Positiv till hennes ex-festman, jag trodde med en gång att han skulle dö i piloten när man fick reda på att hon var förlovad, men det var bra att han inte dog. Agenten gillar jag också.
Pojken får också mitt godkännande, han funkar bra, och Summer Glau passar i sin roll. Hon är ingen Arnold, men ändå duglig, jag gillar att dom valde en tjej-terminator för annars skulle den alltid jämföras med Arnold. På tal om honom, jag tyckte han var jättebra i filmen. Han är duktig som robot.
Den i serien jag inte gillar är tyvärr (och jag menar det verkligen för jag hade velat tycka om henne) Sarah Connor själv.
Hon ser först och främst yngre ut än Linda Hamilton gjorde i T2 som utspelar sig 5 år tidigare, och hennes utseende överhuvudtaget tycker jag är för icke-tufft och det känns som om dom velat göra henne vacker istället för att låta henne vara vältränad och bad-ass som i T2, vilket gör henne mycket tråkigare. Hon känns som en jobbig mamma som kommer vara störande och i vägen för sin son hjälten för att hon är så överskyddande. I T2 kunde hon backa upp det med att hon sjäv var så tuff som hon var, men här saknar hon det.
Onda Terminatorn gillade jag. Det var ju han från Kitchen Confidential, det såg jag inte först. Han passade verkligen i rollen, men jag hoppas få se fler olika terminatorer.
En del saker tyckte jag var dåliga, som när dom hoppat i tiden och stod nakna och stirrade på bilarna, det var dumt, speciellt Sarah borde vetat bättre än att göra så och nu hände det som hon inte borde låtat hända, att det visades på tv t.o.m.
och massa saker som jag undrar över angående filmerna och hur saker hänger samman, som varför inte Robert Patrick-modellen av Terminator används här när den är mycket starkare. och har framtiden ändrats alltså eftersom Dyson inte skapate SkyNet längre, kan det ha att göra med att Robert Patrick inte finns i den här framtiden. och John's pappa borde vara 5 år gammal i 2007, intressant. Förresten är det helt ologiskt hela grejen för om John var den som skickade sin pappa tillbaka i tiden borde han själv inte finnas, för innan han fanns kan han inte gjort det. Det är nog det svagaste som jag ogillade mest i Terminator filmen.
Men det var bra och eftersom den här slags serier bara blir bättre och bättre får jag väl se nästa avsnitt nu...