"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav danneman » tis aug 05, 2008 17:42

danneman skrev:Skulle också behöva lite tips. Det känns nästan som man har sett de mest intressanta serierna redan. Fast ifall någon här kanske kan komma på någon serie jag har missat och är ett must-see, så skulle jag bli överlycklig. :)
La även till de serier jag har testat på fast av någon anledning inte fastnat för, om det är någon av de som ni tycker jag borde se så skriv gärna det.

Karaktärerna å dramat är viktigast för mig samt att serien har något speciellt i den som gör det intressant och spännande. Den serien som är verkligen exakt det jag gillar är Buffy + Angel. Är inte så mycket för helt vanliga komedier eller drama-serier.

De jag har sett:
Buffy, Angel, Farscape, Roswell, Stargate SG-1, Taken, Battlestar Galactica, Alias, Carnivalé, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager, Hex, Charmed, Stargate Atlantis, Lost, Dead Like Me, Oz, Futurama, Firefly, Dexter, Supernatural, Star Trek - Deep Space Nine, Dark Angel, Heroes, Prison Break, Smallville, The 4400, The Dead Zone, Odyssey 5, John Doe, CSI, The Lost Room, DayBreak, Threshold, Space: Above and Beyond, Star Trek - The Next Generation, 5ive days to midnight, Point Pleasant, The Triangle, Naruto, The Simpsons, Kyle XY, Jericho, Justice,

Serier som jag har inte har sett färdigt av någon anledning:
(ReGenesis), (Dune 2000), (Brimstone), (Joan of Arcadia), (Jeremiah), (Jake 2.0), (The X-files), (Millennium), (First Wave), (Charlie Jade), (The Invisible Man), (Andromeda), (7 Days), (Life on Mars), (Medium), ((Invasion), (Nowhere Man), (Veritas The Quest), (Wonderfalls), (Veronica Mars), (Revelations), (The Sopranos), (CSI - Miami), (CSI - New York), (Babylon 5), (Superstorm), (Harsh Realm), (Family Guy), (Doctor Who 2005), (Ghost Whisperer), (Eureka), (Rome), (The Twilight Zone 2001), (Primeval), (Tru Calling), (Blade), (The Outer Limits), (Earth: Final Conflict), (Crusade), (Witchblade), (Birds of Prey), (Vanished)

Det har gått ungefär ett år sedan jag skrev det där och jag behöver nu lite tips igen :) Det jag skrev i min förra tråd stämmer fortfarande rätt bra, men det vore väldigt bra om man kunde få en jättekort text om varför man borde se serien.

Det finns lite serier som jag har tänkt att se näst, men som jag tvekar lite på:
Xena: Många verkar gilla serien men den verkar rätt ytlig och barnslig, men jag hade samma intryck på Buffy innan jag såg den och jag har aldrig haft så fel förut :)
Nowhere Man: Såg den när jag var liten, fast kommer bara ihåg lite små delar av den. Vet att den är bra, men vet inte om den är tillräckligt bra för motivera än till att se om den
X-files: Har sett ungefär 1/3 av avsnitten samt sista avsnittet, vilket är rätt jobbigt..
Millennium: Har sett en del på TV, men man borde väl se X-files först? Iaf ett antal säsonger?
The Visitor: Vill se serien, men kan inte få tag på den
V: Gammal klassiker, har inte sett hela serien... kanske man borde göra?

De jag har sett:
Buffy, Angel, Farscape, Roswell, Stargate SG-1, Taken, Battlestar Galactica, Alias, Carnivalé, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager, Hex, Charmed, Stargate Atlantis, Lost, Dead Like Me, Oz, Futurama, Firefly, Dexter, Supernatural, Star Trek - Deep Space Nine, Dark Angel, Heroes, Prison Break, Smallville, The 4400, The Dead Zone, Odyssey 5, John Doe, CSI, The Lost Room, DayBreak, Threshold, 5ive days to midnight, Point Pleasant, The Triangle, Naruto, The Simpsons, Kyle XY, Jericho, Justice, Ragnarok The Animation, Merlin, Jackass, Death Note, Kenny vs Spenny, Full Metal Alchemist, Traveler, Elfen Lied, Fallen, Naruto Shippuuden, American Gothic, 10th Kingdom, Space: Above and Beyond, Ragnarok: The Animation, The Kill Point, Bleach, Shakugan no Shana, Mythbusters, Babylon 5, Terminator - The Sarah Connor Chronicles, Wonderfalls, Crusade, ReGenesis, Planet Earth, 24, The Andromeda Strain, Berserk, Sliders, Star Trek - The Next Generation, Jekyll, Dark Skies

Serier som jag har inte har sett färdigt av någon anledning:
(Dune 2000), (Brimstone), (Joan of Arcadia), (Jeremiah), (Jake 2.0), (The X-files), (Millennium), (First Wave), (Charlie Jade), (The Invisible Man), (Andromeda), (7 Days), (Life on Mars), (Medium), (Invasion), (Nowhere Man), (Veritas The Quest), (Veronica Mars), (Revelations), (The Sopranos), (CSI - Miami), (CSI - New York), (Superstorm), (Harsh Realm), (Family Guy), (Doctor Who 2005), (Ghost Whisperer), (Eureka), (Rome), (The Twilight Zone 2001), (Primeval), (Tru Calling), (Blade), (The Outer Limits), (Earth: Final Conflict), (Witchblade), (Birds of Prey), (Vanished), (Dresden Files), (Sanctuary), (Bullshit! Penn & Teller), (Journeyman), (Hellsing), (Air)
danneman
Demon Fodder

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis aug 05, 2008 18:32

alla ska se Trailer Park Boys, för de e världens skönaste serie

alla ska se Flight of the conchords, för de e oxå världens skönaste serie, men på ett annat sätt...

och alla ska se corner gas, för den e skoj
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav HeY » tis aug 05, 2008 19:13

danneman skrev:Xena: Många verkar gilla serien men den verkar rätt ytlig och barnslig, men jag hade samma intryck på Buffy innan jag såg den och jag har aldrig haft så fel förut :)

Jag gillar Xena. Den är lite ytlig och barnslig ibland men det är en del av charmen. Oftast lyckas de kombinera allt bra men alla kan bottennappa (Married With Fishsticks :? ) - men den är helt klart sevärd, IMHO.
Den har action, komedi, löjlig komedi, charm och kan också ha bra drama. Även B kan vara A - eller nåt....

(edit) Serien börjar ganska svagt men blir mycket bättre. Säsong 1 är nog den säsongen jag gillat minst utav alla än så länge (har inte sett säsong 6 än). (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » tis aug 05, 2008 22:58

danneman skrev:(Joan of Arcadia)

Ska jag börja se snart.

Har inte heller sett det mesta på din "inte sett"-lista (eller på din settlista), men Veronica Mars och Dr. Who är förstås Yay, och Family Guy är förmodligen roligare än något annat.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » tis aug 05, 2008 23:53

Veronica Mars och Doctor Who är absolut de viktigaste i hans lista att se klart. Andra serier jag ser att du inte sett: One Tree Hill, The O.C., Twin Peaks och Six Feet Under. I love them all! Men mest SFU.

Åh, SFU, vad jag saknar dig :lovebunny:

(edit) Du har inte sett My So-Called Life heller. Den är också :lovebunny: (/edit)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tam » fre aug 08, 2008 18:38

The Mighty Boosh borde fler se. Skrattfest.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » fre aug 08, 2008 20:05

Tam skrev:The Mighty Boosh borde fler se. Skrattfest.

Medhåll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre aug 08, 2008 22:52

Jag har varit nyfiken på den jättelänge eftersom den nämnts här och där i SFX ganska länge nu känns det som. Senast nu på insändarsidan i senaste numret. Jag är nyfiken, men hinner alltid glömma bort den mellan de gånger jag läser om den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre aug 08, 2008 22:53

Skriv ner det på anteckningsblocket då. Eller börja ladda ner direkt. :D Båda bör fungera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » sön aug 10, 2008 22:24

Nu ska jag välja serie igen
Är Six Feet Under en brittisk serie??
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » sön aug 10, 2008 22:25

Nej. Amerikansk.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » sön aug 10, 2008 22:33

Hmm. så de har tatt efter britterna och gjort en serie med 13-avsnitts-säsonger? Skumt!

Har iaf första Verinbica Mars och första Supernatural på väg ner. De e dem jag ska välja mellan tänker jag. Såg de 4-5 första VM för 3 år sen... minns att jag gillade, men jag vet inte om det passar mitt ghumör just nu.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » sön aug 10, 2008 22:40

The Ankh skrev:Hmm. så de har tatt efter britterna och gjort en serie med 13-avsnitts-säsonger? Skumt!

Kabelkanaler brukar hålla sig runt 13 avsnitt per säsong också, budgetskäl.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön aug 10, 2008 23:23

Välj Six Feet Under istället.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sfinx » sön aug 10, 2008 23:27

Tob skrev:Välj Six Feet Under istället.

Håller med.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » sön aug 10, 2008 23:40

sfinx skrev:

Håller med.

Det fanns så några avsnitt och så verkar det helt o-övernaturligt. Jag är inne på det extraordinära nu =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » sön aug 10, 2008 23:41

sfinx skrev:

Håller med.

Det fanns så några avsnitt och så verkar det helt o-övernaturligt. Jag är inne på det extraordinära nu =) Dessutom verkade de vara fula i den serien. och fula människor kan jag se när jag vill, när jagf har verklighetsflykt vill jag se fina människor.

... eh...

Bild
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 10, 2008 23:52

The Ankh skrev:första Supernatural på väg ner

Aj lööv you. Jag blir alltid lika patetiskt glad när någon börjar titta på Supernatural. Yes. Patetiskt glad.

(edit) And ooh ooh! Inga ugly personer i huvudrollerna så långt ögat når i SN. (/edit)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav The Ankh » sön aug 10, 2008 23:55

MissKittyFantastico skrev:

Aj lööv you. Jag blir alltid lika patetiskt glad när någon börjar titta på Supernatural. Yes. Patetiskt glad.

(edit) And ooh ooh! Inga ugly personer i huvudrollerna så långt ögat når i SN. (/edit)

Jo Dean =) Men jag kanske kan komma över det =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav MissKittyFantastico » sön aug 10, 2008 23:57

The Ankh skrev:
MissKittyFantastico skrev:

Jo Dean =) Men jag kanske kan komma över det =)

Ok I´m taking it back. No love for you today missy!

Fast det förstås, om du inte vill ha Dean så kan ju jag ta honom. Synd om han ska ligga och drälla i något hörn så folk snubblar över honom och så... :rolleyes:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » mån aug 11, 2008 0:12

Psst, Emelie, jag tror att hon menar Dean som i Sam. FAst du kan ju bli sur ändå. Han är inte ful. Fast han är inte snygg heller. Han är inte Jensen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » mån aug 11, 2008 0:33

Men Rachel Griffiths ful? Nej, köper inte, protest!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » mån aug 11, 2008 1:31

Tob skrev:Men Rachel Griffiths ful? Nej, köper inte, protest!

Inte jag heller. Och Lauren Ambrose tycker jag är en av de sötaste tjejerna jag vet! Och ser inte Ankh på Dexter, tycker du att Michael C. Hall är sååååå ful. Sedan har jag för mig att du såg på Dirty Sexy Money också, tycker du att Peter Krause är så hemsk?
Och Frances Conroy tycker jag också är fin - älskar Ruth :lovebunny:

Måste dock medge att den bilden Ankh lade upp (från epguides om jag inte tar fel) inte var den mest charmiga man kan hitta på dem.

Bild

Jag kan inte säga med ord hur mycket jag älskar SFU och vad serien betyder för mig :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » mån aug 11, 2008 9:29

Ja, Ankhan hade verkligen lyckats hitta den fulaste möjliga bilden på de annars ganska vackra huvudpersonerna i 6FU. HeY:s bild visade dem ganska mycket bättre. Rachel Griffiths och Krause är TEH HOTNESS!

Och 6FU är fortfarande Topp Fem serier för mig. :lovebunny:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » mån aug 11, 2008 14:39

Plus att SFU gör snyggaste säsongspromos!

Säsong 2

Säsong 3

Säsong 4

Säsong 5

:lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån aug 11, 2008 14:45

Nu fick jag lust att se om det ordentlig. Jag har allt annat att titta på också, så sluta förföra mig med en massa vackra bilder! :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » mån aug 11, 2008 14:49

Jag vet! Jag förför mig själv också! Varför är jag så duuuuum :roadkill:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » mån aug 11, 2008 15:11

Å S2-trailern hade jag aldrig sett förut! Resten har jag sett... tokigt många gånger. Fan så bra! :lovebunnier:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav XY » tis aug 12, 2008 6:11

Välj VM.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » tis aug 12, 2008 11:54

XY skrev:Välj VM.

Före SFU!? Never!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film