danneman skrev:Skulle också behöva lite tips. Det känns nästan som man har sett de mest intressanta serierna redan. Fast ifall någon här kanske kan komma på någon serie jag har missat och är ett must-see, så skulle jag bli överlycklig.
La även till de serier jag har testat på fast av någon anledning inte fastnat för, om det är någon av de som ni tycker jag borde se så skriv gärna det.
Karaktärerna å dramat är viktigast för mig samt att serien har något speciellt i den som gör det intressant och spännande. Den serien som är verkligen exakt det jag gillar är Buffy + Angel. Är inte så mycket för helt vanliga komedier eller drama-serier.
De jag har sett:
Buffy, Angel, Farscape, Roswell, Stargate SG-1, Taken, Battlestar Galactica, Alias, Carnivalé, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager, Hex, Charmed, Stargate Atlantis, Lost, Dead Like Me, Oz, Futurama, Firefly, Dexter, Supernatural, Star Trek - Deep Space Nine, Dark Angel, Heroes, Prison Break, Smallville, The 4400, The Dead Zone, Odyssey 5, John Doe, CSI, The Lost Room, DayBreak, Threshold, Space: Above and Beyond, Star Trek - The Next Generation, 5ive days to midnight, Point Pleasant, The Triangle, Naruto, The Simpsons, Kyle XY, Jericho, Justice,
Serier som jag har inte har sett färdigt av någon anledning:
(ReGenesis), (Dune 2000), (Brimstone), (Joan of Arcadia), (Jeremiah), (Jake 2.0), (The X-files), (Millennium), (First Wave), (Charlie Jade), (The Invisible Man), (Andromeda), (7 Days), (Life on Mars), (Medium), ((Invasion), (Nowhere Man), (Veritas The Quest), (Wonderfalls), (Veronica Mars), (Revelations), (The Sopranos), (CSI - Miami), (CSI - New York), (Babylon 5), (Superstorm), (Harsh Realm), (Family Guy), (Doctor Who 2005), (Ghost Whisperer), (Eureka), (Rome), (The Twilight Zone 2001), (Primeval), (Tru Calling), (Blade), (The Outer Limits), (Earth: Final Conflict), (Crusade), (Witchblade), (Birds of Prey), (Vanished)
Det har gått ungefär ett år sedan jag skrev det där och jag behöver nu lite tips igen

Det finns lite serier som jag har tänkt att se näst, men som jag tvekar lite på:
Xena: Många verkar gilla serien men den verkar rätt ytlig och barnslig, men jag hade samma intryck på Buffy innan jag såg den och jag har aldrig haft så fel förut

Nowhere Man: Såg den när jag var liten, fast kommer bara ihåg lite små delar av den. Vet att den är bra, men vet inte om den är tillräckligt bra för motivera än till att se om den
X-files: Har sett ungefär 1/3 av avsnitten samt sista avsnittet, vilket är rätt jobbigt..
Millennium: Har sett en del på TV, men man borde väl se X-files först? Iaf ett antal säsonger?
The Visitor: Vill se serien, men kan inte få tag på den
V: Gammal klassiker, har inte sett hela serien... kanske man borde göra?
De jag har sett:
Buffy, Angel, Farscape, Roswell, Stargate SG-1, Taken, Battlestar Galactica, Alias, Carnivalé, Star Trek - Enterprise, Star Trek - Voyager, Hex, Charmed, Stargate Atlantis, Lost, Dead Like Me, Oz, Futurama, Firefly, Dexter, Supernatural, Star Trek - Deep Space Nine, Dark Angel, Heroes, Prison Break, Smallville, The 4400, The Dead Zone, Odyssey 5, John Doe, CSI, The Lost Room, DayBreak, Threshold, 5ive days to midnight, Point Pleasant, The Triangle, Naruto, The Simpsons, Kyle XY, Jericho, Justice, Ragnarok The Animation, Merlin, Jackass, Death Note, Kenny vs Spenny, Full Metal Alchemist, Traveler, Elfen Lied, Fallen, Naruto Shippuuden, American Gothic, 10th Kingdom, Space: Above and Beyond, Ragnarok: The Animation, The Kill Point, Bleach, Shakugan no Shana, Mythbusters, Babylon 5, Terminator - The Sarah Connor Chronicles, Wonderfalls, Crusade, ReGenesis, Planet Earth, 24, The Andromeda Strain, Berserk, Sliders, Star Trek - The Next Generation, Jekyll, Dark Skies
Serier som jag har inte har sett färdigt av någon anledning:
(Dune 2000), (Brimstone), (Joan of Arcadia), (Jeremiah), (Jake 2.0), (The X-files), (Millennium), (First Wave), (Charlie Jade), (The Invisible Man), (Andromeda), (7 Days), (Life on Mars), (Medium), (Invasion), (Nowhere Man), (Veritas The Quest), (Veronica Mars), (Revelations), (The Sopranos), (CSI - Miami), (CSI - New York), (Superstorm), (Harsh Realm), (Family Guy), (Doctor Who 2005), (Ghost Whisperer), (Eureka), (Rome), (The Twilight Zone 2001), (Primeval), (Tru Calling), (Blade), (The Outer Limits), (Earth: Final Conflict), (Witchblade), (Birds of Prey), (Vanished), (Dresden Files), (Sanctuary), (Bullshit! Penn & Teller), (Journeyman), (Hellsing), (Air)