caffeineaddict skrev: (spoiler The Prestige) Fråga som jag kom på innan jag somnade i natt: Ifall Angier dränkte alla kopiorna och varje gång steg den "nya" Angier upp på balkongen, hur visste han att det var just denna gång som Borden skulle vara under scen? Varför dök inte en ny Angier upp på balkongen och avslutade tricket precis som vanligt utan att vara medveten om att det här var gången då Borden fanns under scen och kunde beskyllas för mordet? Kopieringen sker ju innan den Angier som drunknar föll ner i vattentanken.
gaspode skrev:Ok, Varför sparade han alla döda kopior och skaffade en ny tank för varje föreställning, istället för att göra sig av med liken och återanvända tanken? borde inte tank-tillverkarna höja på ögonbrynen? :) Jag tyckte det var lite märkligt beteende.
gaspode skrev:caffeineaddict skrev: (spoiler The Prestige) Fråga som jag kom på innan jag somnade i natt: Ifall Angier dränkte alla kopiorna och varje gång steg den "nya" Angier upp på balkongen, hur visste han att det var just denna gång som Borden skulle vara under scen? Varför dök inte en ny Angier upp på balkongen och avslutade tricket precis som vanligt utan att vara medveten om att det här var gången då Borden fanns under scen och kunde beskyllas för mordet? Kopieringen sker ju innan den Angier som drunknar föll ner i vattentanken.
Var det inte så att det var sista föreställningen?
Eller så såg han Borden när han var uppe på scen och kollade grejerna?
HippieSpellan skrev:the prestige så sa ju han... som jag inte kommer ihåg vad han heter, i en interjvu att publiken kommer tro att det är på ett sätt men vi kommer bli lurade allihopa. frågan är om vi har kommit på det eller om vi överanalyserat eller om vi inte fattat något alls.
gaspode skrev:Jag är inte så säker som noike på att twisterna inte är tänkta att ha WOW-faktor. Det känns som att filmen är av typen som vill ha en twist som skall överraska.
RalfiParpa skrev:att det riktiga tricket inte är det som avslöjas i slutet. Hela filmen är ett enda stort trolleritrick och i verkligheten fungerar inte maskinen. Katterna och hattarna i slutet.
HippieSpellan skrev:RalfiParpa skrev:att det riktiga tricket inte är det som avslöjas i slutet. Hela filmen är ett enda stort trolleritrick och i verkligheten fungerar inte maskinen. Katterna och hattarna i slutet.
jo fast det kan vara tvärt om också. att ingen tror att den fungerar så därför fungerar den. eller så är det ett tredje alterntiv
HippieSpellan skrev:prestige han dök väl upp på balkonen varje gång ändå. jag förstår inte vad ni pratar om=) och de gjorde väl tankarna själv.
caffeineaddict skrev:HippieSpellan skrev:prestige han dök väl upp på balkonen varje gång ändå. jag förstår inte vad ni pratar om=) och de gjorde väl tankarna själv.
Menar du att han dök upp på balkongen samtidigt som Borden försökte slå sönder glaset och få ut den drunknande Angier? Man tycker att någon borde ha märkt och påpekat det isf, ifall Angier stod på balkongen och gjorde sin stora finish samtidigt som han enligt domstol och rapporter drunknade. Han drunknade såklart samtidigt varje gång, men den här gången fanns det ju vittnen till det.
noike skrev: (spoiler the prestige) De menar att den teleporterade Angier borde dykt upp bakom publiken även vid sista föreställningen eftersom han inte har en aning om att Borden tagit sig backstage.
Vilket är en förståelig kritik på sitt sätt. Men Angier borde kunnat räkna ut att Borden skulle ta sig backstage på sista föreställningen -- sista chansen att förstå tricket, ett "trick" som driver Borden till vansinne eftersom han itne kan klura ut det i publiken.
Och även om Borden skulle släppa det och inte bry sig om det, vad bättre sätt att skapa en legend än genom att försvinna från scenen och aldrig ses igen?
HippieSpellan skrev:jag kom nog ihåg helt fel helt enkelt=)jag hade för mig han dyker upp på balkongen sista föreställningen med...
caffeineaddict skrev:Secretary. Holy fuck. MAGGIE! 4,5 / 5
noike skrev: (spoiler the prestige) Men Angier borde kunnat räkna ut att Borden skulle ta sig backstage på sista föreställningen -- sista chansen att förstå tricket, ett "trick" som driver Borden till vansinne eftersom han itne kan klura ut det i publiken.
adolvsson skrev:Och jag som till vardags är skitdålig på att se twistar i förväg, hur utannonserade dom än är, såg ingenting i The Prestige komma.
caffeineaddict skrev:Shortbus. Mysig feelgood-film. Me likey ordentligt.
Nominerar Star Spangled Banner-scenen som den bästa sexscenen någonsin på film. Sååå gulligt och roligt.
Tob skrev:caffeineaddict skrev:Shortbus. Mysig feelgood-film. Me likey ordentligt.
Nominerar Star Spangled Banner-scenen som den bästa sexscenen någonsin på film. Sååå gulligt och roligt.
Jag har också sett på Shortbus idag. Feelgood film, nja, tycker filmen är rätt mörk och tragisk om människor som försöker hitta sig själva. Bra film, hade förmodligen blivit ännu bättre med nertonade sexscener, nu känns det mest som effektsökeri.
AKS skrev:Stranger Than Fiction
Jag gillade denna film rejält mycket. Den är riktigt charmig och trevlig och originell och vilket cast! Ju mer jag ser av Maggie Gyllenhaal, desto mer gillar jag henne. Sen Emma Thompson, Dustin Hoffman och Will Ferrell. Queen Latifah passar också bra i en mer nedtonad roll. Hon hade nog inte, i början av sin rapkarriär, kunnat tänka sig att hon skulle vara med i samma film som Dustin Hoffman.
Helmysig film detta. 8/10 eller 4/5
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare