(TVs Hit) Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » tis apr 17, 2007 23:21

HippieSpellan skrev:
madskellig skrev: (spoiler 1x03) och pappan med tonårsdottern tycker jag faktiskt om. Resten, nja... speciellt soldaten + flickvän är inte så intressanta.

jag gillar honom med. fast han är lite mesig och så, han bryr sig väldigt mkt.

Precis, han är mesig. Men det är det som är så intressant i kontrast med vad han nu är igång med att göra - Underground car race med sin tonårsdotter? Badass :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » tis apr 17, 2007 23:26

Rombat skrev:1.3 Dodge Charger! Svart Dodge Charger! *dregel* GIEF PLIXX!

Challenger! Det är ingen Charger. Ska man köra genom USA så¨ska man ha samma bil som i Vanishing Point. Vilket Minear givetvis har insett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 17, 2007 23:29

madskellig skrev:Precis, han är mesig. Men det är det som är så intressant i kontrast med vad han nu är igång med att göra - Underground car race med sin tonårsdotter? Badass :D

yepp yepp, skulle vart ett komma och inte en punkt=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » tis apr 17, 2007 23:44

noike skrev:
HippieSpellan skrev:s01e03
Mamman och barnstolen,whats up? Jag ser inte riktigt vad som driver mamman och vad hon har för motiv osv.

Du menar förutom att några med de mystiska telefonerna har hennes barn och att det just nu är allt hon har kvar?

Missuppfattade jag den scenen så? Jag fick för mig att hon hade lämnat bort barnet på nåt hemligt ställe, som hon ringde till?

1x03:
Även om avsnittet kanske inte var bättre än de förra så känns det ändå lite mer positivt nu. Tycker det känns som att det kommer igång mer och mer iaf. Gillar fortfarande inte rejsandet, och dessutom känns det väldigt ologiskt hur snabbt de åker. Nathan körde ju in en hel del tid med tanke på vad han måste förlorat på sitt äventyr och när bilen stod stilla.
Antingen är det ett hårt race, och de ligger och kör så jävla fort de kan hela tiden, eller också är de bara på road trip.

Nathan är fortfarande den enda jag verkligen bryr mig om tyvärr.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis apr 17, 2007 23:48

gaspode skrev:Missuppfattade jag den scenen så? Jag fick för mig att hon hade lämnat bort barnet på nåt hemligt ställe, som hon ringde till?

Hon som hade hand om barnet hade en exakt likadan mobiltelefon som de fick av tävlingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis apr 17, 2007 23:50

noike skrev:
gaspode skrev:Missuppfattade jag den scenen så? Jag fick för mig att hon hade lämnat bort barnet på nåt hemligt ställe, som hon ringde till?

Hon som hade hand om barnet hade en exakt likadan mobiltelefon som de fick av tävlingen.

ok. man måste TITTA på avsnittet alltså.. :)
jag antar att det kommer förklaras hur det gick till i framtiden, när vi får avsnitt som fokuserar på henne lite mer.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tis apr 17, 2007 23:52

noike skrev:
Rombat skrev:1.3 Dodge Charger! Svart Dodge Charger! *dregel* GIEF PLIXX!

Challenger! Det är ingen Charger. Ska man köra genom USA så¨ska man ha samma bil som i Vanishing Point. Vilket Minear givetvis har insett.

The laast American HEE-ro!

Tänkte samma sak. Fast det är ju fel färg på bilen. Men då är ju frågan... kommer vem som än sitter i den bilen i slutet att vinna eller
(spoiler den där filmen) explodera i ett eldmoln?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » tis apr 17, 2007 23:53

(spoiler 1.03) Rent karaktärsmässigt så tycker jag det är svagt. Nathan är bra i rollen som Alex och jag gillade förhörsscenariot med honom i detta avsnittet. En obehaglig stämning och det är nog det jag gillar mest med serien, för övrigt, rätt underhållande serie.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 23:56

(spoiler 1.03) Alltså, Michael Bowen är en sån där härligt äcklig skådis i nästan allt han gör. Funkar alltid förbaskat bra i sådana roller.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » tis apr 17, 2007 23:56

gaspode skrev:
noike skrev:

ok. man måste TITTA på avsnittet alltså.. :)
jag antar att det kommer förklaras hur det gick till i framtiden, när vi får avsnitt som fokuserar på henne lite mer.

Bild som tänkte likadant. jag velade mellan hur det var. känner inget definitivt med henne, det är nog det som är mitt problem iallafall. Och mobiltelefonen skulle jag aldrig sett, visst är den blå och fyrkantig?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » ons apr 18, 2007 2:37

gaspode skrev:1.03
Missuppfattade jag den scenen så? Jag fick för mig att hon hade lämnat bort barnet på nåt hemligt ställe, som hon ringde till?

Jag blev så osäker att jag var tvungen att se om scenen. Jag hade visst lite fel och du hade lite rätt. Sry. Hon lämnade barnet någonstns säkert Men hur som helst: Wendy säger "I'm calling on the phone you gave me that you said Richard wouldn't be bable to trace" och telefonen hon håller i ser ut som tävlingstelefonen. Men jag är inte helt säker, hon hade inte så mycket tid på sig att hitta någon annan att ge henne en telefon men hon kan ju ha gjort det på vägen. Men vi får nog se det i en flashback.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » ons apr 18, 2007 6:46

noike skrev:
gaspode skrev:1.03

Jag blev så osäker att jag var tvungen att se om scenen. Jag hade visst lite fel och du hade lite rätt. Sry. Hon lämnade barnet någonstns säkert Men hur som helst: Wendy säger "I'm calling on the phone you gave me that you said Richard wouldn't be bable to trace" och telefonen hon håller i ser ut som tävlingstelefonen. Men jag är inte helt säker, hon hade inte så mycket tid på sig att hitta någon annan att ge henne en telefon men hon kan ju ha gjort det på vägen. Men vi får nog se det i en flashback.

jag hade en teori om att hon hade frivilligt gått med i tävlingen mot att få en ny identitet, men den sprack iom att de andra tävlanden som har sina barn kidnappade (det var ju typ femton barn där) skulle kunna gå ihop och betala henne en massa pengar för att hon ska dra sig ur racet och åka till sitt barn och på så sätt leda de andra till sina barn med. iof kan man ju plocka ut sam till något öde ställe, men det känns ändå som det är något jag missat. måste kolla igenom scenen med richard igen. sen hade jag en teori i duschen men den tappade jag på vägen ut.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav A bear » ons apr 18, 2007 8:01

Jag tycker just det att det är en massa andra bäbisar där verkar tyda på att det är någon form av högsäkerhetskvinnojour. Vi har ju inte sett några som helst tecken på att någon annan i racet fått sina barn kidnappade - många verkar ju ändå vara med av egen fri vilja.

Så jag tror det är möjligt att hon har gett upp barnet frivilligt, men av någon anledning kan hon inte träffa honom igen med mindre än att hon vinner.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HippieSpellan » ons apr 18, 2007 15:56

A bear skrev:Jag tycker just det att det är en massa andra bäbisar där verkar tyda på att det är någon form av högsäkerhetskvinnojour. Vi har ju inte sett några som helst tecken på att någon annan i racet fått sina barn kidnappade - många verkar ju ändå vara med av egen fri vilja.

Så jag tror det är möjligt att hon har gett upp barnet frivilligt, men av någon anledning kan hon inte träffa honom igen med mindre än att hon vinner.

det är ju det som är problemet, att man inte får se vad de andra håller på med, det kanske är massa som har fått sina barn kidnappade, men vi får inte se dem... det är problemet jag har med henne, det är lixom lite oklart vad hon pysslar med from time to time. jag vet inte om jag kanske vill ha lite mer information eller vad det är.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Simon » ons apr 18, 2007 16:02

Var kan man se tittarsiffror till denna serien? Jag vet hur jag ska förbereda mig mentalt först när jag vet hur det går för den.

Hjärtekross på Angel-nivå klarar jag nog inte en gång till, så jag är försiktig med nya kärleksförhållanden.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav A bear » ons apr 18, 2007 16:17

HippieSpellan skrev:det är ju det som är problemet, att man inte får se vad de andra håller på med, det kanske är massa som har fått sina barn kidnappade, men vi får inte se dem...

Visst, och alla kan ha fått sina fruar kidnappade också, eller alla kan ha kompisar i Irak, eller alla kan ha cancer, eller komma från en annan planet, eller vara yxmördare, eller ha en bomb spänd under bilen som gör att den exploderar om de kör under en viss hastighet, eller... poängen är att vi vad jag kan se inte fått se minsta lilla som tyder på att det skulle vara så. Sant att de är lite slarviga med att visa exakt hur många som faktiskt är med i racet och vilka dessa andra är, men samtidigt måste ju serien fokusera på ett hanterbart antal karaktärer...

Och dessutom, verkar inte folket bakom racet vara lite för smarta för att köra exakt samma grepp på alla inblandade? Om alla som deltog i racet rutinmässigt fick sina ungar kidnappade och förvarade på samma ställe skulle de knappast kunnat hålla igång racet i så många år som de tydligen gjort.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Ruccola » ons apr 18, 2007 16:34

Simon skrev:Var kan man se tittarsiffror till denna serien? Jag vet hur jag ska förbereda mig mentalt först när jag vet hur det går för den.

Hjärtekross på Angel-nivå klarar jag nog inte en gång till, så jag är försiktig med nya kärleksförhållanden.

Variety.com brukar ha en ratings flash varje dag.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav HippieSpellan » ons apr 18, 2007 16:39

A bear skrev:Visst, och alla kan ha fått sina fruar kidnappade också, eller alla kan ha kompisar i Irak, eller alla kan ha cancer, eller komma från en annan planet, eller vara yxmördare, eller ha en bomb spänd under bilen som gör att den exploderar om de kör under en viss hastighet, eller... poängen är att vi vad jag kan se inte fått se minsta lilla som tyder på att det skulle vara så. Sant att de är lite slarviga med att visa exakt hur många som faktiskt är med i racet och vilka dessa andra är, men samtidigt måste ju serien fokusera på ett hanterbart antal karaktärer...

jag håller med om att det inte går att punktmarkera alla, men en hint om de andra skulle vara trevligt. eller så har jag missat alla hints om det.
känns lite konstigt om det skulle vara bara en eller två som tvingas vara med,men det var ingen som verkade väldigt arg eller förbannad vid mötet, och varför ska de då kidnappa frun så att han måste vara med, för det är ju inte första gången de har kidnappat någon (blondinen). Varför är det folk som _måste_ vara med?

Och dessutom, verkar inte folket bakom racet vara lite för smarta för att köra exakt samma grepp på alla inblandade? Om alla som deltog i racet rutinmässigt fick sina ungar kidnappade och förvarade på samma ställe skulle de knappast kunnat hålla igång racet i så många år som de tydligen gjort.

det behöver inte vara EXAKT alla, det kan vara hyfsat många bara.
jag vet inte, jag känner att det är lite konstigt, men om det är samma mobiltelefoner som i tävlingen... men hon säger att det är säkert... hur vet hon att det är säkert om hon MÅSTE klara racet för att få träffa barnet igen...

Jag är lite förvirrad över vissa saker, men det är kanske lite trevligt. jo föresten, det är jättetrevligt, gillar inte när man ser saker på samma sätt alla gånger.

nu längtar jag ännu mer efter nästa avsnitt. jag gillar det=)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 18, 2007 17:34

HippieSpellan skrev:känns lite konstigt om det skulle vara bara en eller två som tvingas vara med,men det var ingen som verkade väldigt arg eller förbannad vid mötet, och varför ska de då kidnappa frun så att han måste vara med, för det är ju inte första gången de har kidnappat någon (blondinen). Varför är det folk som _måste_ vara med?

Varför vissa, eller alla tävlande, måste vara med avslöjas förhoppningsvis så småningom och det är okej för mig, jag uppskattar ett bra mysterium.

Varför folk inte är arga... tja, även om de som styr valt ut alla av specifika anledningar, betyder inte att dom är tvingade som Tully. De flesta, av dom vi fått se, verkar ju snarare vara manipulerade. Alla har accepterat helt frivilligt, men av sina egna väldigt specifika anledningar. Tully är något helt annat, det hade inte gått att bara manipulera in honom. Det är den gamla Alex Tully dom vill ha med i racet, någon den nye inte vill veta av, därför krävdes det något mer drastiskt. Som en kidnappning.

Mycket möjligt att något likande hände i fallet med blondinens föräldrar. Jag gissar att folket bakom helst lockar med något dom vet att den blivande tävlaren vill ha eller behöver (vare sig det är pengar, ett nytt liv eller nåt helt annat) och att dom först därefter tar till hot och kidnappningar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » ons apr 18, 2007 17:42

Jag tror att det är så att olika intressenter bakom racet satsar på sina egna förare och motiverar dem på det sätt som de tror är effektivast. Till exempel att kidnappa en fruga.
En bra anledning till att vara så vag över hur många och vilka som är med i racet är ju att författarna får mycket mer frihet om det till exempel behövs lite cannon fodder.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » ons apr 18, 2007 17:53

adolvsson skrev:Varför vissa, eller alla tävlande, måste vara med avslöjas förhoppningsvis så småningom och det är okej för mig, jag uppskattar ett bra mysterium.

yes! det märker vi. jay roligt
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 18, 2007 17:58

Rombat skrev:Jag tror att det är så att olika intressenter bakom racet satsar på sina egna förare och motiverar dem på det sätt som de tror är effektivast. Till exempel att kidnappa en fruga.

Jag gillar hur du tänker. Good brain.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tor apr 19, 2007 4:17

1x03
Jag gillade det här bättre än 1x02! Go Nathan! 8)

Trevligt med scener med Richard Brooks och Katie Finneran tillsammans! Synd bara att de scenerna var så tråkiga med bara exposition, med tanke på deras potential som skådespelare.

Däremot har jag lite svårt för Kristin Lehman... tyvärr... jag vill tycka om henne, men hon känns inte helt hundra.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eriked » tor apr 19, 2007 20:27

Vet inte om jag gillar det mer än 1x02 men jag gillade det! Alla (nästan) karaktärer utvecklades. Tully är mest intressant. Den här twisten kom lite oväntat hoppas det blir bra. Annars blev jag rätt intresserad av bröderna i detta avsnitt.
Än så länge är det mest underhållande. Inte fel det men det kan bli bättre. Jag tror nog att det blir det också.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Off » tor apr 19, 2007 21:05

1x03 fick mig att tycka om det här RIKTIGT mycket. Nu är frågan om jag ska titta vidare...Jag orkar inte med mer Foxande.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons apr 25, 2007 0:31

Under Starter's Orders: Drive's Tim Minear

Timmy!

Och det är inte spoilerigt. Vrooom!!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » ons apr 25, 2007 6:35

vad tyckte ni om fyran egentligen? s01e04mammans grej again, nu är jag a bit confused...

Sen ok om soldaten åker ut, men var de tvungen att stoppa in crazygodlady?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Garim » ons apr 25, 2007 8:09

1x04: Sådär... Svagaste avsnittet hittills, men fortfarande underhållande. Och första dödsfallet i alla fall!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tam » ons apr 25, 2007 8:11

Jodå, 1x04 var bra och spännande.
Läskig scen när de lämnade tillbaka telefonen. Vad var läskigt med den? Jo, alla fåglarna som var där. De jävlarna gjorde mig fasligt illa till mods. Kände verkligen hur de var ute efter mig. Sällan sånt går genom rutan. Skicklig regi.

Soldier boy's medverkan i opening credits gör att jag antar att han inte ska nånstans. Och jag har faktiskt inte mycket emot att ha honom kvar. Saknade mer med pappan, vad han nu heter, i avsnittet. Och att han inte är med i opening credits oroar mig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » ons apr 25, 2007 9:22

Jodå, bättre och bättre dag för dag.

(spoiler 104) Jag tror inte soldier boy och hans missus är borta. De har satts upp som regulars lite för mycket för att bara försvinna - herregud, det är Tim Minear, tror ni han skulle missa en chans att skriva ut någon genom ond bråd död?

Speciellt nu när tävlingsledningen verkligen tagit av handskarna. WHAM. Bigfoot and the muscle machines.

Och våra huvudhjältar gör bort sig rejält. Osäker på vad jag tycker om det. Men säkert är iaf att de nu får se upp för mer än bara fortkörning... en mordefterlysning lär det ju bli.

Och så får vi också - vad det verkar - helt klarlagt att tantens bäbis mycket riktigt inte är kidnappad. I alla fall inte än. "PS: It's a trap."

Och så IRLGade jag åt vad som känns som ett typiskt Minearskämt: just när Winston sitter och planerar bankrånet och är så gangsta han kan bli specialbeställer han en väldigt komplicerad caffe latte. Oooo, tough guy.

Annars sitter jag mest - kalla mig whedonskadad - och letar efter den grundläggande metaforen här. Vi har nu besökt Cape Canaveral, en drive-inbiograf, och så Appomattox - alla amerikanska ikoner från olika tidsåldrar. Jag vill gärna tro att det ligger någon djupare tanke bakom det än bara att få amerikanska turistbyrån att sponsra. Fan, även Vanishing Point handlar ju om jakten på den förlorade amerikanska drömmen...

Paul Simon skrev:Kathy, I'm lost," I said, though I knew she was sleeping
"I'm empty and aching and I don't know why"
Counting the cars on the New Jersey Turnpike
They've all gone to look for America
All gone to look for America...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film