Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » fre dec 16, 2005 21:03

noike skrev:
CheeseGuy skrev:Hot Fuzz Gets The Green Light!

Kände inte till det här innan. Grymt!

ÄNTLIGEN!

noike får en utmärkelse av mig för att vara roligast på länge med sina "ÄNTLIGEN!"
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » fre dec 16, 2005 21:41

Zaxx skrev:
noike skrev:
CheeseGuy skrev:Hot Fuzz Gets The Green Light!

Kände inte till det här innan. Grymt!

ÄNTLIGEN!

noike får en utmärkelse av mig för att vara roligast på länge med sina "ÄNTLIGEN!"

Men det är ett allvarligt menat "äntligen". De har pratat om Hot Fuzz sedan Shaun kom ut och jag är en sådan Pegg/Wright-bitch att jag nästan tuggat sönder tånaglarna av förväntan medan allt varit tyst om den. Nästan eftersom jag inte tuggar på tånaglarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » lör dec 17, 2005 0:48

Tittade på Mysterious Skin tidigare. Roligt att se Michelle Trachtenberg i något annat. Filmen i sig var inte roligt, däremot var den väldigt bra. Gregg Araki har gjort ett effektivt berättat drama om två pojkar vars liv har en hel del gemensamt. Svaret på den frågan driver hela filmen, och även om filmen till slut inte lyckas överaska mig fullständigt så lämnar den mig inte helt oberörd. Rejält bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » lör dec 17, 2005 1:36

A History Of Violence (småspoilers)
Oj oj oj. Vill nog se den ett par gånger till innan jag inordnar den på sin rätta plats i Cronenberghierarkin, men... den var då sannerligen fan så mycket bättre än "Spider". Inga knepiga teknologier eller alternativa verkligheter, men ändå så tydligt en Cronenbergfilm - sättet att försöka sätta fingret på vad en människa egentligen är, vad våra drifter är etc.

Ed Harris (härliga) biroll är en ren Cronenbergskapelse. Han kunde nästan hetat MacGuffin. En roll som bara finns där för att sätta bollen i rullning - men som han gör det.

Visst, Viggo Mortensen är ingen favoritskådis. Men här fungerar hans träighet rätt bra.

På sätt och vis känns det som om Cronenberg hittat tillbaka till debuten "Shivers". Ta den perfekta drömmen (då kanadensisk socialdemokrati, nu amerikanskt småstadsliv) och låt människornas mest undertryckta drifter bubbla upp och förstöra. Då var det sex; nu är det våld. Möjligen är slutsatsen annorlunda. Vad det innebär vet jag inte riktigt än. Men
David Cronenberg, shalalalala.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav dizzy » lör dec 17, 2005 2:24

caffeine skrev:Primer. Holy mindfuck, Batman. Långt ifrån en hel-lyckad film, men tillräcklig skicklig och fascinerande för att sätta hjärnan på hyperdrive (eller möjligen stänga ner den helt). Tre av fem.

Underbar liten film. Älskar när det dyker upp nya filmmakare som gör något annorlunda. Kommer absolut se om den minst en gång till snart.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav carre » lör dec 17, 2005 4:29

dizzy skrev:
caffeine skrev:Primer. Holy mindfuck, Batman. Långt ifrån en hel-lyckad film, men tillräcklig skicklig och fascinerande för att sätta hjärnan på hyperdrive (eller möjligen stänga ner den helt). Tre av fem.

Underbar liten film. Älskar när det dyker upp nya filmmakare som gör något annorlunda. Kommer absolut se om den minst en gång till snart.

ETT TORP ETT HUS, EBN FLADDERMUS!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » lör dec 17, 2005 10:57

:D För några timmar sen verkar ey verkligen ha varit på G...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » lör dec 17, 2005 11:15

AKS skrev::D För några timmar sen verkar ey verkligen ha varit på G...
Tror det är lite lugnare nu. Lite.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav carre » lör dec 17, 2005 13:37

AKS skrev::D För några timmar sen verkar ey verkligen ha varit på G...

jag har inget att säga till mitt försvar. nu ska jag dricka kaffe och väcka min kompis som ligger och pratar i sömnen i min säng.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » lör dec 17, 2005 14:16

Här behöver man inte ursäkta sig eller försvara sig för att man postar i onyktert tillstånd. Det har hänt alla här tror jag (jo, även jag har råkat postat nåt nån gång). :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör dec 17, 2005 14:19

AKS skrev:Här behöver man inte ursäkta sig eller försvara sig för att man postar i onyktert tillstånd. Det har hänt alla här tror jag (jo, även jag har råkat postat nåt nån gång). :)

Precis. Att vara en oansvarig vuxen har ingenting med ålder att göra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » lör dec 17, 2005 21:53

Mirrormask -- bra film fast med ett svagt manus. Riktigt svagt. Det känns som om det saknas bitar igenom allt, något som binder ihop alla scenerna. Jag önskar att Dean McKean hade haft modet att vara inblandad i manusförfattandet och inte bara i att komma på historien, jag tror han hade gjort ett bra mycket bättre jobb än Neil Gaiman.

(Att sedan Stephanie Leonidas påminde en hel del om Laura Fraser i Neverwhere... well, för mig är det ett jävla stort plus.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön dec 18, 2005 0:24

noike skrev:(Att sedan Stephanie Leonidas påminde en hel del om Laura Fraser i Neverwhere... well, för mig är det ett jävla stort plus.)

Konstigt hur jag aldrig hört talas om henne innan i går (då hon var med i en engelsk tv-film som SVT visade: Wall of Silence) och nu nämns hon här på forumet i dag. Sånt är lite underligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » sön dec 18, 2005 0:31

noike skrev:Mirrormask -- bra film fast med ett svagt manus. Riktigt svagt. Det känns som om det saknas bitar igenom allt, något som binder ihop alla scenerna. Jag önskar att Dean McKean hade haft modet att vara inblandad i manusförfattandet och inte bara i att komma på historien, jag tror han hade gjort ett bra mycket bättre jobb än Neil Gaiman.

(Att sedan Stephanie Leonidas påminde en hel del om Laura Fraser i Neverwhere... well, för mig är det ett jävla stort plus.)

Måste se Mirrormask, damn it.

Såg förövrigt Primer igår. Intressant grundstory men en tafflig berättarstruktur och klippning gjorde att jag till slut inte orkade hålla engagemanget uppe. Ikväll blir det Band of Brothers-maraton för sisådär femte gången. Kopiöst jäkla asbra hbo-skapelse.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » sön dec 18, 2005 1:00

I Mirrormask såg jag vissa kopplingar till McKeans Cages -- och då inte bara det visuella. Musiken borde jag nog nämna också -- det kändes väldigt mycket som "Massive Attack spelar Louge Jazz". Riktigt coolt. Synd bara att det jag såg inte var en widescreen. Jag vill ha dvdn trots filmens brister.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tis dec 20, 2005 9:26

Broken Flowers: Det här gillade jag. En underfundig och tvetydig film - ibland på gränsen till förvirrande - med en drös trevliga ingredienser såsom Bill Murray som håglös playboy, Sharon Stone, färgen rosa, Frances Conroy, Jeffrey Wright som entusiastisk amatördetektiv, bra musik och det sexigaste foto jag har sett på länge. Ibland räcker det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tis dec 20, 2005 11:56

RP: jag håller med. När det gäller tvetydig minimalism så är Jim Jarmusch fortfarande mästaren.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis dec 20, 2005 23:03

noike skrev:
caffeineaddict skrev:The Aristocrats. [...]
En intressant idé, en hel del skratt, vissa intressanta tankar kring vad som gör något roligt och om det är materialet eller framförandet som gör konst och humor till vad det är. 3 av 5.

Jag håller med om allt caffe säger om filmen. Möjligt blev den lite väl tjatig och repeterande i första halvan när alla bara skulle repetera historien bakom och grunsskämtet hela tiden medan de tittade in i tre olika kameror.

Jag förstår att caffe använde ordet "intressant" två gånger på åtta ord där. Av och till oerhört kul (Sarah Silverman!) men framför allt sevärt som en dokumentär om hur och varför humor, och speciellt då sjuk humor, fungerar. Kunde kanske varit lite kortare (inte minst då den där låååååånga avslutningen) och Bob Saget visar än en gång att han helt enkelt inte är det minsta rolig... det enda skälet till att folk gillar hans del av filmen måste vara att det för fans av "Huset fullt" är chockerande att höra Bob Saget säga "fuck". Hade den varit 60 minuter och innehållit ett arkiverat klipp med Bill Hicks hade jag älskat den; nu tyckte jag mest den var riktigt... intressant.

Inte minst kommer man ju att fundera på vad de INTE gjorde. Oniongänget var ju inne på det, men mer hädelse. Mer rasism. Mer politik. Eller är det kanske - hupp - för osmakligt rentav för den här filmen?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » tis dec 20, 2005 23:41

a bear: Bob Saget kan faktiskt vara rolig. Se Entourage s02 för bevis.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » tis dec 20, 2005 23:41

Off skrev:a bear: Bob Saget kan faktiskt vara rolig. Se Entourage s02 för bevis.

OK, bredvid Marky Mark kanske han framstår som rolig.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Off » tis dec 20, 2005 23:43

A bear skrev:
Off skrev:a bear: Bob Saget kan faktiskt vara rolig. Se Entourage s02 för bevis.

Hmm ja jag tar det som ett bevis på att du inte sett Entourage. Marky Mark är med i ungefär 4 sekunder av första avsnittet i serien. Aja du behöver ju inte tro mig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis dec 20, 2005 23:52

Entourage är utan tvekan det bästa HBO har för närvarande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis dec 20, 2005 23:58

Off skrev:
A bear skrev:

Hmm ja jag tar det som ett bevis på att du inte sett Entourage. Marky Mark är med i ungefär 4 sekunder av första avsnittet i serien. Aja du behöver ju inte tro mig.

You got me. Erkänner, och ber om ursäkt om jag lät väl snorkig. Jag har då och då funderat på om jag borde ge Entourage en chans... men varenda gång kommer jag fram till en slutsats: något som har Marky Mark som executive producer och Bob Saget och Ralph Macchio i gästroller MÅSTE vara ont. Och om jag låter mig frestas av det kan jag lika gärna sälja själen direkt till Satan, han betalar bättre. Och gör bättre musik. Möjligt att jag missar något, men det kan jag leva med.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » ons dec 21, 2005 0:01

noike skrev:Entourage är utan tvekan det bästa HBO har för närvarande.

Ja det är jäkligt bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » ons dec 21, 2005 0:29

Bättre än The Wire? Verkligen?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons dec 21, 2005 0:34

caffeineaddict skrev:

...nej... Men att det skulle komma en s4 av the Wire var en överraskning jag ännu inte har hämtat mig från.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons dec 21, 2005 0:36

caffeineaddict skrev:

Jag hatar att jämföra drama med komedi när det gäller vad som är bäst men jag längtar mer efter en ny Entouragesäsong än en ny säsong av the Wire.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » ons dec 21, 2005 1:08

För egen del står The Wire s4 högst på listan över serier vars nya säsonger jag helt enkelt bara trånar efter. Därefter tätt följt av nya säsonger av TS och RM.

Men surrar vi out of the box wet dreams - Carnivalé s3. Över allt annat. Vilket jag säger med en viss irritation gentemot mig själv, över faktumet att jag inte kan sluta plåga mig själv. Let it go qarlsson. let. it. go.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav poser » ons dec 21, 2005 2:00

Entourage, utan tvekan. Cow creamers call it the king.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Matt » ons dec 21, 2005 10:04

Jag tycker det är den bästa aktuella serien på någon kanal faktiskt.
Nu har jag visserligen inte sett The Shield eller The Wire.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film