Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör jan 07, 2006 16:53

2.11: är det tillräckligt bra kvalitet på den som finns att ladda hem? Var inte ju inte vanliga 350 mb utan mindre...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Buffster » lör jan 07, 2006 16:55

Illyria: Jo nog är det okej kvalitet. Går helt klart att se, jag störde mig knappt på det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » lör jan 07, 2006 18:29

Var inte helt laddad för BSG:s återkomst då jag tappade intresset lite på slutet förra året. Det här avsnittet fick mig dock att vilja ha mer och jag vill ha det nu!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » mån jan 09, 2006 15:47

Jag tycker att 2x11 var riktigt bra, nu är serien verkligen igång igen, och efter min svacka i intresset för serien mot slutet av förra säsongshalvan gillar jag den nog mer nu än jag gjort tidigare. Slutet på avsnittet var så bra och spännande!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör jan 14, 2006 20:50

2.12 Återigen ett bra avsnitt.

Måste erkänna att jag blev riktigt, riktigt rörd av sista scenen med Adama och presidenten. Med tanke på att jag inte gillar presidenten så mycket så var det extra bra jobbat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » lör jan 14, 2006 22:02

2.12 var riktigt jäkla bra. Kändes som det hände massor. Kändes också betydligt tightare än avsnitt 11.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » sön jan 15, 2006 2:23

2x12.. holy frakk!
Det var bra men samtidigt tycker jag det står lite still ändå. Det får gärna var hot på flera fronter. Det känns det som om dom behöver starta upp lite fler trådar så som det var under s1 och delvis s2. Det var också länge sen man såg röken av dom civila skeppen!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » sön jan 15, 2006 10:56

Bender skrev:2x12.. holy frakk!
Det var bra men samtidigt tycker jag det står lite still ändå. Det får gärna var hot på flera fronter. Det känns det som om dom behöver starta upp lite fler trådar så som det var under s1 och delvis s2. Det var också länge sen man såg röken av dom civila skeppen!

2.12

Nu då Cain-arcen är avslutad så borde vi ju gå vidare på nåt helt nytt i nästa avsnitt. Ska bli kul att få följa två battlestars.

Vad händer nu med Helo och mekanikern? Trots allt dödade de en människa (det var vidrigt det de gjorde med cylonen, men han gjorde knappst något olagligt eftersom det var just en maskin -- jag menar inte att det är moraliskt rätt, men jag menar enligt deras lagar så borde det inte vara olagligt). Om de blir helt frikända så blir jag förbannad. De borde i alla fall få fängelse i några månader.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön jan 15, 2006 17:43

2.12 Riktigt bra avsnitt. Ännu bättre än förra tycker jag nog. Spännande, jag satt på helspänn genom hela avsnittet. Inte för att jag direkt trodde att Apollo eller Adama skulle dö, men ändå. Det hela löste sig bra tycker jag. Cain är borta utan att Starbuck behövde döda henne.

Jag tycker alltid väldigt mycket om Adama och Roslyns scener och i det här avsnittet så var dom extra fina.

Håller med AKS om att det ska bli kul att se vart dom tar handlingen nu när Cain-arcen är avslutad.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » sön jan 15, 2006 19:44

AKS skrev:2.12
Vad händer nu med Helo och mekanikern? Trots allt dödade de en människa (det var vidrigt det de gjorde med cylonen, men han gjorde knappst något olagligt eftersom det var just en maskin -- jag menar inte att det är moraliskt rätt, men jag menar enligt deras lagar så borde det inte vara olagligt). Om de blir helt frikända så blir jag förbannad. De borde i alla fall få fängelse i några månader.

Jag håller inte med. Jag tycker att dom borde bli helt frisläppta.

Jag skulle vilja att någonting händer så att dom måste göra någonting på en planet, för att det är inte så kul när dom bara är i rymden hela tiden.

Jag gillar han som typ blev kapten för Pegasus nu, han verkar ganska bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » sön jan 15, 2006 20:58

LWes skrev:

Jag skulle vilja att någonting händer så att dom måste göra någonting på en planet, för att det är inte så kul när dom bara är i rymden hela tiden.

Frisläppta? Varför skulle mord vara tillåtet i det här fallet? :?
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » sön jan 15, 2006 21:01

Peppe skrev:
LWes skrev:

Frisläppta? Varför skulle mord vara tillåtet i det här fallet? :?

För att han dom dödade var dum, och dom inte dödade honom med flit, och det var mekanikern som dödade honom och inte Helo.
Om han inte hade dött hade det typ inte hänt något med dom, och att han dog var ju inte meningen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 15, 2006 23:27

Det är dock fortfarande dråp eller grovt vållande till annans död. För att rädda en maskin som för allt vad de vet kan vara programmerad att döda Helo då barnet är fött... De borde *inte* bli helt frisläppta.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » mån jan 16, 2006 0:20

Jaha... Folk som är dumma mot maskiner kan bli dödade av misstag och ingen bryr sig? Den regeln borde finnas i vår värld också :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Bender » lör jan 21, 2006 14:41

2x13 - Riktigt riktigt bra!
Trodde verkligen presidenten skulle dö nu, skönt att hon överlevde speciellt eftersom hon vet att Gaius och Six träffats på Caprica. Men jag gillar karaktären, svårt att tänka sig serien utan henne, precis som med Adama.

Undrar vad som händer med presidenten nu när hon fått i sig "cylon-människoblod" hon kanske blir en tredjedel snällare mot cylons eller helt enkelt tar deras sida?!
Riktigt jobbigt att terroristerna fick tag på atombomben, nu är Gaius verkligen "ond" svårt att se något gott i det han gör nu(ur ett mänskligt perspektiv).
Och Boomer fick återigen spela en viktig roll för handlingen. Det var riktigt starka scener kring hela tvångsabortbiten. Undrar vilka egenskaper barnet kommer ha? Jag har inte riktigt förstått hur det kan vara Gaius och Six barn som Six påstår.

Ser verkligen fram emot nästa vecka, nu känns det som serien är riktigt igång igen efter uppehållet.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » lör jan 21, 2006 19:39

2.13 Mycket bra avsnitt.

Jag tyckte om att vi, från att ha haft många avsnitt som handlar om "stora" saker, kom ner på karaktärsnivå igen. Presidenten, vicepreisdenten, Helos smärta då han inser att de ska "döda" hans barn... Blev lite mer personligt igen tycker jag. Och slutet var bara... wow!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör jan 21, 2006 20:47

2.13 Håller helt med. Riktigt bra avsnitt. Gillar presidenten skarpt. Trodde ett tag att hon faktiskt skulle dö men det var verkligen skönt att hon inte gjorde det. Gillar också hur dom löste det hela. Intressant att se hur/om det påverkar henne.

Och jag undrar hur det kommer att gå för Gauis. Han är verkligen farlig nu.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » lör jan 28, 2006 22:05

2z14

Kändes som en fillerepisod som inte var intressant förrän de sista minuterna. Apollo är nog den karaktär jag känner mest för just nu. Vid en första anblick är han en ganska ytligt skriven men imho finns det en hel del djup i honom.

Gillar skådisen som var bad guy i det här avsnittet. Nu kommer jag såklart inte på vad han heter bara för det men han brukar göra bra gästspel var han än hoppar in.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » lör jan 28, 2006 22:11

2.14 Bra avsnitt (som vanligt)

Men jag har alltid haft lite svårt för Apollo, och avsnittet var väldigt mycket Apollo, men det fungerade bra ändå tycker jag. Sen gillade jag sista scenerna väldigt mycket.

Lite allmänt om S2 hittils.
Jag tycker Bsg är utomordentligt bra. Men jag tycker jag har förlorat lite närheten i serien. Den har väl kanske aldrig varit så otroligt personligt engagerande, men mig har dem förlorat allt mer under säsongen på det planet.

Sen skulle jag gärna se att man gjorde lite miljöombyten. Gillade upplägget under större delen av S1, man varvade scener från Caprica med scener från skeppen osv.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Buffster » sön jan 29, 2006 13:19

2.14 Håller med Off om att det lite grann kändes som ett filleravsnitt. Men jag gillar Apollo och tyckte därför ändå att det var riktigt bra.

Hela grejen mellan Dee och Apollo har jag dock inte riktigt fattat. Först hade dom knappt haft en scen tillsammans och sen så var det i ett avsnitt värsta spänningen mellan dom och sen så har det inte nämnts någonting (jag kan i och för sig minnas fel) förrän nu. Och då verkar det vara en rätt stor grej. Nej, jag vet inte, men det känns som om man kanske hade behövt ha lite fler scener mellan dom för att det skulle kännas som någonting viktigt.

I övrigt så håller jag med om Tobs kommentarer kring s2 i allmänhet.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Bender » sön jan 29, 2006 14:03

2.14
Inte ett av de bättre avsnitten. Apollo är verkligen inte någon favorit. Jag hade lite problem att förstå vad som var nutid och dåtid ibland. Det tog ett tag innan jag fattade att Apollo träffade den där kvinnan i nutid. Jag var nog för trött för att hänga med helt enkelt.
Förövrigt så är podcasten till BSG alltid intressant med Ron Moore som kommentator. Där får man en hel del förklaringar till händelser som kanske gått en hel förbi.

edit:
Enligt TV.com från senaste podcasten:
The creator of the show Ron Moore has publically expressed he does not like this episode. So mush so that he spend most of his podcast commentary talking about why its bad and blaming himself for its quality.

Ska bli intressant att lyssna på..

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tob » lör feb 04, 2006 14:29

2.15 Bra som vanligt, men jag tycker serien står lite stilla och har gjort det ett bra tag.

Jag har gillar Starbuck från första avsnitten, så att ha ett Starbuck centrerat avsnitt var postivt.

Sen vill jag ha mer rymdaction i serien, liknande slutstriden i avsnittet. Tycker dem är väldigt underhållande. Bsg är mästare på att göra rymdaction.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » lör feb 04, 2006 16:50

2x15

Hur många tidshopp kan man egentligen klara av? Är det tre avsnitt i rad nu då det använts? Ett sådär avsnitt annars. Jag gillar fortfarande den stora bilden mer än jag gillar karaktärsavsnitten.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav freso » sön feb 05, 2006 7:12

Till alla som gillar presidenten vill jag bara säga att jag tycker hon känns överspelad på något vis och inte alls är speciellt bra. :P
Hon beter sig dessutom precis som i Donnie Darko...

2.15
Mmm, jag ogillar tidshopp. Har aldrig förstått vad de ska vara bra för. De rör bara om och förskingrar bort värdefull tid (i form av samma scener igen). Onödigt!
Serien är definitivt inte lika bra längre. Men men, känns som det kommer några sammanhängande avsnitt nu snart mot säsongsavslutningen, så kanske man får lite handling.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Noam » sön feb 05, 2006 16:59

2x15 klockrent avsnitt!

Njöt genom hela avsnittet! Mycket rymdaction, cylon radiers och mycket känslor! Precis som det ska va! Starbuck äger allt som vanligt.

Tyckte det kändes lite konstigt att det var presidenten som förklarade för Adama och Co att de behövde material till att bygga skepp..? Hennes överdrivna ledarroll i diskussionen där kändes överlag lustig.

Till skillnad från er andra så tycker jag tidshopp enbart är positivt, sålänge man inte får se för mycket som man redan har sett. Tycker även det känns som att de började bygga upp till något nu, kanske blir det ett rescue-mission i kommande avsnitt? *hoppas*
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Buffster » mån feb 06, 2006 21:46

2.15 Jag har absolut ingenting emot tidshopp. Men jag håller med Off om att det kanske har använts lite för ofta på senare tid. Sen är jag också skeptiskt till att använda sig av det när det egentligen inte tillför någonting. Är det gjort på rätt sätt kan allting bli mer spännande men i det här avsnittet så är jag lite tveksam.

Men, men Starbuck är lätt en av mina favoritkaraktärer så ett avsnitt med henne i centrum är aldrig fel. Men lite mer arc-avsnitt nu tack.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Bender » tis feb 07, 2006 22:28

Spoiler om en nygammal "regular" på väg in i serien... gällande s3 mest..
Lucy Lawless ska vara med i 10 avsnitt i s3!
http://tinyurl.com/c7jkd
Tyckte hon var bra även om avsnitten hon var med i var lite annorlunda(dokumentär-avsnittet)

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Matt » tis feb 07, 2006 23:14

2x15
Har man hört talas om "Scar" tidigare? Kändes lite löjligt tycker jag. Men jag gillar Starbuck.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav freso » ons feb 08, 2006 0:48

Matt skrev:Har man hört talas om "Scar" tidigare? Kändes lite löjligt tycker jag. Men jag gillar Starbuck.

Håller med. Tycker det varit lite mycket "Nu lägger vi in massa handling i ett avsnitt". Plötsligt är Scar ärkefienden. Samma sak med Apollo-avsnittet. Plötsligt hade han och hon som hade tränat med honom värste 'relationen' och så vidare... Mmm... de får skärpa sig lite nu.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Tob » lör feb 11, 2006 20:04

2.16 Grymt bra, bästa Bsg avsnittet på länge och ett av de bästa någonsing vågar jag mig nästan på att säga.

Gisslandrama! Det blir allt tydligare att innbördes konflikter innebär ett nästan lika stort om inte lika stort hot som cylons. Nu känns det väldigt kaosartart.

Nu vill jag se nästa avsnitt med en gång! vilket är något jag inte helt ärligt har kunnat sagt på väldigt många avsnitt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film