One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav OTH » fre aug 18, 2006 0:14

Resten av säsong tre börjar visas denna söndag på Kanal5, kl. 18.05, och då är det avsnitt 3.13 som gäller :)
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav carre » fre aug 18, 2006 0:17

JAG VILL HA NYA AVSNITT!

(helst nu på direkten!)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » ons sep 27, 2006 20:42

Nu är det inte så många timmar kvar tills vi får ett alldeles NYTT avsnitt!
:lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » ons sep 27, 2006 22:27

BAHHH!! jag måste ha en egen dator så jag kan ladda ner obegränsat. curse my brother som tagit med sig pc-n till jobbet och har en alldeles för dyr mac för att låta mig leka med den. GIEF APARTMENT, NOW!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » ons sep 27, 2006 23:38

ey skrev:BAHHH!! jag måste ha en egen dator så jag kan ladda ner obegränsat. curse my brother som tagit med sig pc-n till jobbet och har en alldeles för dyr mac för att låta mig leka med den. GIEF APARTMENT, NOW!

I feel your pain. I would kill for having an own computer (of course just killing vampires and demons 8) ).
Ska bli extremt spännande med nytt avsnitt imorn, känns som om jag har väntat i evigheter. Jag såg ju från säsong 1-3 utan paus i mellan då jag började titta efter nyår eller ngt, så det var svårt att helt plötsligt ha en väldigt lång paus. Men nu är det äntligen tillbaka, och jag tror det kommer bli lättare att dömma kvaliteten på avsnitten då man bara får ett i veckan. När man kunde se allt så pass sammanhängande som jag gjorde så flöt ju avsnitten ihop, och det blir inte direkt några dåliga avsnitt. Kommer dock ihåg några väldigt starka som 3x16, 3x20 och 3x22. Det beror nog på att de är bland de senaste jag såg och de var väldigt bra. Kommer inte ihåg mycket från säsong 1-2 som jag kan separera till olika avsnitt.
Säsong 1Gillade dock det då Lucas och Nathan blev avslängda från bussen i säsong 1 samtidigt som tjejerna har lite problem på vägen hem också.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor sep 28, 2006 16:17

4x01 - Bra avsnitt! :o
Hah! The CW snålar tydligen inte med regulars :eek:
Skills i opening credits :o Yay! Rachel i opening credits :o :? Det vet jag inte om det var så nödvändigt...
Jag hade blivit überglad om Tyler Hilton hade varit det :o 8) Han håller på att spela in sin nya skiva nu, men när han är färdig hoppas jag att han är med lite i One Tree Hill. :)
Deb = :x Försöker hon ta livet av sig eller? Jag tycker att hon är ganska tråkig, men lite överdrivet om hon dödar sig :eek:
Brooke är snygg :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 16:35

LWes skrev:4x01 - Bra avsnitt! :o
Hah! The CW snålar tydligen inte med regulars :eek:

Nope, härligt att se så många där. Skills!! :D

Omtumlande avsnitt. Spännande och emotionellt jobbigt i början, på ett "Neeej-Nathan-får-inte-dö!"-sätt. Snyggt gjort hur de drog ut på det så man verkligen fick vara med om de där långa sekunderna. Varje replik blev så tung och betydelsefull... "The car is empty!" :eek:

Sen blev det lite rörigt när de gjorde det här till ett presentationsavsnitt också. Antagligen för potentiella nya tittare p.g.a CW. Men det fungerade ändå och var riktigt bra, speciellt början och slutet. Äh, jag hade nog tyckt att vad som helst var bra - just nu är jag bara glad att ha OTH tillbaka! ;) Men jag gillar verkligen att de försöker gå tillbaka till början av serien litegrann, med Lucas författardrömmar och att Skills ska ta sig in i basketlaget. Hela Dan/Karen-grejen har ju nuddats vid då och då tidigare, men nu verkar vi ha en djupdykning i den relationen framför oss. Men det kan man ju gissa hur det slutar, när Karen förr eller senare får reda på att det var Dan som dödade Keith.

Jag brukar gilla Peyton, förutom när hon trånar efter Lucas på det här sättet. Jag hoppas de lägger mer fokus på henne och den här nye brodern istället för alltför mycket Lucas-besatthet. Fast det beror förstås på om den här Derek är en bra ny karaktär eller inte...

Vi fick inte se allt av vad som hände där under vattnet. Verkar ju nästan som att Coop stoppade Nathan från att hjälpa honom och.. fick honom att hjälpa Rachel istället? Om Coop trodde att hon var gravid på riktigt är det ju fullt möjligt. Rachel, tss... jobbig karaktär, men om hon nu ska vara en regular hoppas jag de gör något bättre med henne.

OTH är tillbaka!! Me loves it!
:lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » tor sep 28, 2006 16:45

Vad många smilies.. Måste se det idag.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav brat » tor sep 28, 2006 19:08

Jag har sett en halv säsong av OTH. Är inte förtjust i serien. Om ni vill veta varför så kan jag förklara men jag ska inte obett förpesta er tråd med sånt. Korta förklaringen är ungefär: DAN

I villket fall har jag nyss hört låten Halo och totalt fallit pannkaka-pladask för den. Säg mig vilket avsnitt jag kan höra den i och i vilket sammanhang. Vill veta hela upphovet till sången. Spoilers gör mig inget. Såg ändå ett (hyfsat) nytt avsnitt bara härom veckan så jag är redan förstörd. (Och kommer aldrig att se hela serien.)
Säg mig också varför (spoiler är du känslig kan du räkna det här som spoiler för hela serien, tyvärr kan jag inte vara mer precis än så eftersom jag inte vet vad som hör till vilken säsong) karaktären står som artist på låten. Vill inte skådespelerskan göra det?

Glory
(spoiler allt Sverige visat hittills) Avsnittet jag råkade se härom veckan var just exakt det du pratat om. Det med pistolkillen då de blev gisslan och Dan var irriterande som vanligt. Värsta slumpen.

Peka mig gärna i rätt riktigt med spoilertaggarna så fixar jag.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Buffster » tor sep 28, 2006 20:15

Är allt för trött (jävla skola) för att skriva någonting längre nu, men OTH är tillbaka :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tor sep 28, 2006 20:16

4x01Detta var ju bra! Lite småtjatigt tyckte jag det var till en början med ett presentationsavsnitt, men det kändes efter ett tag att det var ändå ok och göra så, jag kom iaf inte ihåg allt.
Yay för en massa småplots som kommer knytas ihop och bli riktigt bra (det har iaf funkat senaste tre åren).

En fråga bara; Vem var "WatchmeWatchu" på hennes messenger-program? Tyckte mig känna igen nicket från något tidigare avsnitt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tor sep 28, 2006 20:40

Okej, trötthet be damned, jag kunde inte hålla mig från att skriva lite mer. Det var ju trots allt säsongspremiären och jag ÄLSKAR ju trots allt OTH.

(spoiler 4.01) Håller mer er andra, kanske lite onödigt med all presentation, vi som följt serien har ju koll på det mesta. Fast å andra sidan så såg ju jag avsnitten så nyss, det kan ju vara annorlunda annars. Men, men det var bra ett ytte pytte litet minus.

Annars var det fantastiskt (hade jag väl i och för sig tyckt oavsett). Nathan, Haley, vattnet och paniken. I och för sig så kunde man ju känna sig ganska säker på att Nathan inte skulle dö... men ändå, det är ju Nathan. Och Haley. Hon är så underbar att det knappt är sant.

Jag är ett så pass stort Nathan och Haley fan att jag nästan blev lite förvånad när det slog mig hur engagerad jag är i vissa av dom övriga historierna också. Framförallt måste jag säga, Dan och Karen. Mycket dom två får det väldigt gärna bli. Önskar dock att det oundvikliga slutet inte hade behövt bli att Karen kommer på att Dan mördade Keith, det hade varit bättre om utgången hade varit mer öppen. Karens "When I do, I'll get back to you" tog, det kan jag säga.

Sen så gillar jag faktiskt Peyton och Lucas, dom var så oerhört bra tillsammans i första säsongen (var det väl?) och jag skulle gärna se att dom fick tillbaka lite av den kemin, tänker tex på när dom for iväg för att kolla om Peytons pappa hade råkat ut för en olycka eller vad det nu var. Brooke är gravid. Spontan reaktion, nej. Men vad vet jag.

Rachel är jag inte förtjust i, och jag gillar inte vad dom har gjort med Mouth. Vill nog egentligen att Mouth ska fortsätta vara kär i Brooke, det var verkligen bra. Men hur som helst, även om jag ogillar Rachel så gillade jag när hon låg i sängen med Cooper på slutet. Vet inte varför jag gillade det, kan ha någonting att göra med att han aldrig skulle låta henne göra det om han var vaken, kanske. Eller är det knäppt? Ni får har överseende med att jag är trött.

Skills som regular. YAY!

Precis som LWes så ser jag gärna ett Tyler Hilton inhopp framöver, jag saknar The Keller, så är det bara.

:lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 20:48

brat skrev:I villket fall har jag nyss hört låten Halo och totalt fallit pannkaka-pladask för den. Säg mig vilket avsnitt jag kan höra den i och i vilket sammanhang. Vill veta hela upphovet till sången. Spoilers gör mig inget. Såg ändå ett (hyfsat) nytt avsnitt bara härom veckan så jag är redan förstörd. (Och kommer aldrig att se hela serien.)
Säg mig också varför (spoiler är du känslig kan du räkna det här som spoiler för hela serien, tyvärr kan jag inte vara mer precis än så eftersom jag inte vet vad som hör till vilken säsong) karaktären står som artist på låten. Vill inte skådespelerskan göra det?

Vad du ställer omständiga frågor.... se serien istället! :P
(spoiler säsong 3) OTH har ju gjort det till en grej att göra crossovers mellan serien och verkligheten, så en storyline i s3 handlade om Peyton och hennes biologiska mamma med bröstcancer som tillsammans producerade ett album, för att samla ihop pengar till bröstcancer.. um.. fonden? I alla fall så finns Haley med på det albumet i serien, och därmed också på samma album i verkligheten, "friends with benefit". 97% av de som köper skivan är medvetna om att det är Bethany som sjunger. Inspelningen av den låten var en annan storyline i serien, med hela Nathan/Haley-krisen och att Nathan betalade Chris Keller för att hjälpa henne spela in sin demo.
Du måste se hela säsong 3 för att höra den låten. :D

brat skrev:Glory
(spoiler allt Sverige visat hittills) Avsnittet jag råkade se härom veckan var just exakt det du pratat om. Det med pistolkillen då de blev gisslan och Dan var irriterande som vanligt. Värsta slumpen.

Jag tänkte att jag skulle tipsa dig om det, men annat kom i vägen. Men förmodligen skickade jag mentala meddelanden om att du skulle slå på tv:n. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 21:27

Okej då... här har du ett Halo-klipp, brat...
http://www.youtube.com/watch?v=0_cVoZDXIYc
(spoiler 3x15) Då får du dessutom se en gullig brödrascen mellan Nathan och Lucas. Och en gullig Naley-scen. :) Det är avsnittet innan det du såg häromveckan.

The Buffster skrev: (spoiler 4.01) Karens "When I do, I'll get back to you" tog, det kan jag säga.

Ja, det var en genial replik för att sammanfatta deras förhållande då och nu, som grund till vad som nu ska komma. Även om det ju låter helt ofattbart att Karen skulle kunna överväga att låta Dan-the-demon-dad komma nära att lägga sig i uppfostran av hennes och Keiths barn.

The Buffster skrev:Men hur som helst, även om jag ogillar Rachel så gillade jag när hon låg i sängen med Cooper på slutet. Vet inte varför jag gillade det, kan ha någonting att göra med att han aldrig skulle låta henne göra det om han var vaken, kanske. Eller är det knäppt? Ni får har överseende med att jag är trött.

Nej, jag vet precis vad du menar. Jag reagerade också positivt på den scenen. Fast det kanske var mer en "ååh, vad mysigt"-reaktion. Såg ju så varmt och gossigt ut det där. :D

The Buffster skrev:Precis som LWes så ser jag gärna ett Tyler Hilton inhopp framöver, jag saknar The Keller, så är det bara.

Om Chris Keller skulle dyka upp i rutan skulle jag jubla och klappa händerna och göra såna där jublande boxande rörelser i luften. Ehm, ja. Jag vill också se The Keller igen.

eynosh skrev:4x01
En fråga bara; Vem var "WatchmeWatchu" på hennes messenger-program? Tyckte mig känna igen nicket från något tidigare avsnitt.

Ja, vad var det egentligen? Har ett svagt minne av att Peyton fått anonyma meddelanden tidigare.
Um... nu har jag googlat lite. I sista avsnittet av andra säsongen fick Peyton watchmewatchu-stalker-meddelanden. Minns någon om det hänt igen sedan dess?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » tor sep 28, 2006 22:26

IIIH JAG VILL SEEEEE!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » tor sep 28, 2006 22:30

4x01
Jag orkar inte skriva så jättemycket nu, men lite kan jag nog komma på. Jag irriterade mig faktiskt ganska mycket på att det var som ett presentations avsnitt, tyckte det kändes som en ny pilot. Men utöver det så var avsnittet väldigt bra. Jag gillar inte vad de gjort med Mouth, hans tal till Rachel var inte bra, han kändes alldeles för .. jag vet inte riktigt vad men det kändes nästan som en kliché.
WathMeWatchYou, kan inte det vara Peytons bror då? Han kanske vet att Peyton är hans syster och han tycker om att titta på henne eller ngt :?
Nej, men det är tråkigt att jag inte kommer ihåg vad han skrev tidigare. Skulle vara kul att se!
Aja, det var iaf ett riktigt bra avsnitt och äntligen är OTH tillbaka :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav OTH » fre sep 29, 2006 0:26

Avsnitt 4.01
Inget av OTH:s bästa avsnitt egentligen.
Som ett stort Naley- fan tyckte jag Joy var bra i detta avsnitt, sättet hon rör Nathan, de två känns så äkta. Sedan gillade jag att vi fick en hel Lucas-Haley scener och att Lucas poängterade att Haley är hans bästa vän. Älskade Lucas voiceovers som vanligt.

Brooke har jag sedan länge tyckt är löjlig och kommer nog tycka det resten av serien också. Himla synd att hon är den som säger att hon och Lucas knappt pratar. Hade hellre velat att Lucas dumpade henne. Gillade scenen då hon babblar på i bakgrunden och gör slut medan vi hör Lucas i voiceover. Äntligen är Brucas över och det är dags för Leyton!!

Watchmewatchu, är stalkern som är tillbaka...

Vem är gravid då, ville helst inte att det skulle vara Haley men ser ut att vara det. Har sedan förra avsnittet tyckt att det skulle vara alldeles för lätt om det vore Brooke.

Mer Skills, uppskattande och det innebär att vi kommer få se mer basket :)

Rachel, kunde inte bry mig mindre. Tillför inte serien något mer än drama och drama har vi nog av i OTH ändå ;)

Hoppas på ett bättre avsnitt nästa vecka.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav brat » fre sep 29, 2006 16:56

Glorificus skrev:Okej då... här har du ett Halo-klipp, brat...
http://www.youtube.com/watch?v=0_cVoZDXIYc
(spoiler 3x15) Då får du dessutom se en gullig brödrascen mellan Nathan och Lucas. Och en gullig Naley-scen. :) Det är avsnittet innan det du såg häromveckan.

Tack så mycket! :) Väldigt bra sång. (spoiler 3x15) Men hon såg skum ut när hon uppträdde den, mysko kläder och konstig mickhållning. Nåjs. Ändå väldigt bra. Det enda med serien som är intressant. Villken otur att jag råkade se 3x16 istället för 3x15!

säsong 3
Men jag är fortfarande mer nyfiken. Är det där första gången sången hörs? Enda gången? Hur kom sången till.

Mycket grymt att vägra svara. :P Då måste jag bara leta mina svar på annat håll.

Skicka mig gära på andra youtube-äventyr, You Tube är roligt. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 17:41

brat skrev:säsong 3
Men jag är fortfarande mer nyfiken. Är det där första gången sången hörs? Enda gången? Hur kom sången till.

Mycket grymt att vägra svara. :P Då måste jag bara leta mina svar på annat håll.

Allvarligt, det är under hela s3 sången kommer till.

YouTube-klipp, check. Ska nog kunna hitta något mer.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 17:54

Glorificus skrev:

Jag tycker Glory har förklarat det ganska bra redan. Nathan betalade the Keller för att hjälpa Haley skriva ny musik. Det gjorde han också och denna låten var projektet som pågick fram till detta avsnittet.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre sep 29, 2006 18:07

HeY skrev:
Glorificus skrev:

Jag tycker Glory har förklarat det ganska bra redan. Nathan betalade the Keller för att hjälpa Haley skriva ny musik. Det gjorde han också och denna låten var projektet som pågick fram till detta avsnittet.

och dom spelade in en fantastisk duett tillsammans också!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 18:09

LWes skrev:och dom spelade in en fantastisk duett tillsammans också!

"When stars go blue" menar du? Ja den är väldigt bra :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor okt 05, 2006 14:05

4x02
Ett väldigt bra avsnitt tycker jag. Mycket Peyton är alltid positivt och dessutom så verkar det som om hon och Lucas kommer lite närmare varandra. Innan denna serien slutar vill jag se enb seriös Leyton (eller är det Pucas :? ) relation. Satte de igång något i säsong 1 så måste de ju genomföra det någon gång. Brooke irriterade jag mig på lite i detta avsnittet, vilket är ganska ovanligt faktiskt. Jag brukar tycka hon är ganska intressant men i denna triangeln som pågår så är hon lite irriterande.
Nathan såg Keith i bilen? Låter lite konstigt för mig, men jag hoppas på att det var så att "adrenalin chocken" fick honom att glömma hur han räddade alla och att han sedan drömde om Keith. Jag vill gärna undvika någon konstig storyline där.
Dan bryr jag mig inte om så mycket och hans nuvarande storyline är inte så intressant. Deb däremot tycker jag är ganska rolig, men hoppas hon ryckar upp sig lite snart för denna storylinen känns inte som något man ska dra ut på.
Jag tror definitivt att det är Haley som är gravid, för sättet de försöker få det att likna som Brooke på känns inte så bra genomfört. Tror bara ganska lättlurade går på det. Såvida de inte vill att vi ska tro att de försöker få det se ut som Brooke så att vi ska tro det är Haley men att det egentligen är Brooke (konstig mening, nej då! känner mig som SMG i scooby1).
Jag ser fram emot nästa avsnitt, det är verkligen ovanligt för mig att inte se allt på raken som jag gjorde med de första 3 säsongerna.
EDIT: Glömde nämna Rachel. Så nu ska de få henne att försöka stjäla Nathan eller ngt? Det gillar jag inte alls, de gör henne bara irriterande. Jag brukar tycka Rachel är underhållande men varför gör de så här? Det är bara...fel!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor okt 05, 2006 23:28

(spoiler 4.02) Det här var ett bra avsnitt som vanligt. One Tree Hill är verkligen en mysserie. Jag är rätt imponerad över hur dom lyckas får Peyton Lucas Brooke triangeln att fungera ännu en gång. Eller i och för sig så känns det nu mest som om man vill ha Lucas och Peyton. Jag ser liksom ingen egentlig anledning till varför Lucas är så kär i Brooke. Han och Peyton känns mycket mer rätt, vi fick faktiskt lite av den kemin som jag pratade om tidigare i det här avsnittet, under strömavbrottet. Fast det förstördes ju lite va att Lucas sen sa att han vill ha Brooke tillbaka. Jaja, jag tror nog att vi kommer att få Lucas och Peyton tillslut, det ser jag fram emot.

När det gäller graviditeten så var jag under förra avsnittet så trött att jag inte ens tänkte på att Haley var ett alternativ, typ bara jaha Brooke är gravid, nej. Men nu så håller jag helt med HeY om att det känns som om dom desperat försöker få oss att tro att det är Brooke. I ärlighetens namn bryr jag mig inte så mycket, fast jag vill nog hellre att det är Brooke.

Att Rachel nu tycks vara intresserad av Nathan känns, jag vet inte. Först i den scenen på sjukhuset så tänkte jag att gör dom det jag tror att dom kommer att göra så blir det så jävla dåligt, men sen så tyckte jag ändå av någon outgrundlig anledning att scenen halvt fungerade. Men hur som helst, vem skulle välja Rachel framför Haley? Inte Nathan i alla fall, hoppas jag.

Nämner det igen, Karen och Dan, jag gillar det. Nathan såg Keith under vattnet, va? Nej, nej, nej, ingen sån galen storyline nu.

Och så Skills, "Man, you lost me at Led Zeppelin".

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » sön okt 08, 2006 20:10

4x02
Mellanavsnitt, men bra sådant. :)

Usch, ska Rachel komma emellan Naley nu? Neej! Fast jag är lite kluven mellan att jag ogillar det för att jag vill se Naley tillsammans, och att jag gillar det lite-lite för att det kan bli en intressant storyline för dem. Bara det blir Naley i slutändan så. :?

Dan med vaggan, gnnh. Murderer!

Och jag vill fortfarande inte se Peyton och Lucas tillsammans. För min del ser jag deras fling i s1 som att de provade det då, och det fanns kemi då, men det blev inte de två och de gick vidare. Move on. Oh, och Derek i slutet är det ju mer eller mindre tydligt att det inte är han utan internet-stalkern...

Sen förstår jag inte era kommentarer om att de så tydligt försöker få det att se ut som att det är Brooke som ska ha barn? Jag tycker det fanns mer tecken på att det är Haley. ;) Fast då vet man ju inte vad som är till för att avleda publikens gissningar, och vem det visar sig vara till slut... men nu med Rachel-grejen så hoppas jag det är Haley som är gravid.

Jag YouTubeade lite och hittade en OTH-gag reel som jag inte vet om den länkats här i tråden tidigare. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall, så här är länken (spoiler säsong 3): http://www.youtube.com/watch?v=45-k0QdDzmc
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 22:15

Flyttar över från Supernatural-tråden:

Glorificus skrev:
Illyria skrev:
Glorificus skrev:OTH försöker inte vara något annat än vad det är, och de gör det de gör grymt bra - så gillar man the drama x1000 får man det med kvalitetsstämpel. 8)

OTH "försöker" vara en kvalitetsserie, det är ju just det som är så otroligt skrattretande. Skaparen är totalt omedveten om den såpa han gör och tror det är en helt fantastisk dramaserie.

Nej, Mark Schwahn är fullt medveten om vilken sorts serie han gör. Från en ny intervju:
I think we are telling our best stories this year. I think the show is a little soapier than it has been in the past. By that I mean situations are a little bigger but the heart of the show and the soul of the show are exactly what it’s always been.

I wanted the show to be about people trying to find their way and literally navigating their lives and falling in love and having jealousies and finding out what they are good at and pursuing dreams. There were big overriding ideas and themes and I think the show is still very much about those things.

Vardagsdramatiken på ett upphöjt stadium är ju själva poängen med serien. Förväntar man sig något annat är det klart att man inte gillar det. Jag förväntar mig det och får det och älskar det. :)

Exakt det skriker att han inte vet vad han håller på med. Jag förväntar mig att han fattar vad han håller på med och arbetar efter det, men han verkar verkligen inte ha någon som helst anknytning med vad han egentligen gör. Lite såpigt? Allt är såpa och inte något välgjort drama, som han försöker få det till (exempel: alla smöriga VO:s med Chad) och den är inte på något sätt verklighetstrogen. Om han vill visa människor och deras öden gör han ju helt jävla fel. Det finns en liten gnutta såpa i många serier, men de kan också skriva/spela det på ett bra sätt. Ju länge serien går, desto mer parodi blir den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön okt 08, 2006 22:32

:rolleyes:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön okt 08, 2006 22:41

LWes skrev::rolleyes:

Word. 8)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » sön okt 08, 2006 22:45

alltså, får jag inte reda på vad som händer snart så kommer jag KREVERA!!! OTH IS DA BOMB!!!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » sön okt 08, 2006 22:46

:rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film